Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorinvalintavinkkejä vailla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorinvalintavinkkejä vailla

    Moi,

    Pulttaako mikään tunnettu takavetoaski suoraan mihinkään Audin 4 tai 5 -pyttyiseen koneeseen? Tai vaihtoehtoisesti onko tiedossa mitään valmista 3 osapuolen adapteria jolla moisen naittamisen saisi suoritettua?

    Syynä outoon kysymykseen se, että kaverin kanssa suunnitellaan "rata-härvelin" rakentamista. Tulisi siis lähinnä radalla pyörimiseen ja satunnaiseen slalomiin. Neliveto olisi tietysti ihanteellinen moiseen käyttöön mutta ei valitettavasti oikein istu suunniteltuun konstruktioon.

    Valintakriteerit koneelle ovat seuraavanlaiset:
    1. noin 1.6-2.x ltr mahdollisimman kompakti mylly, (4 tai 5 -pyttynen, V-koneet eivät mahdu)
    2. mielellään ruiskukone
    3. istuu suoraan (huom!) takavetolaatikoon
    3b. laatikkovaihtoehdot ko koneeseen? Tiuha välitys plussaa
    4. tehotarpeita noin 150-200hp, vähän koneen painosta riippuen
    5. kestäväksi tunnettu
    6. kohtuulllisen helposti löydettävissä
    7. hyvä varaosasaatavuus
    8. kohtuuhintainen niin itse myllyn kuin osien suhteen eli ei mitään F1 kamaa ;-)

    Päästöillä ei väliä, ei tule rekkariin.

    Ideoita?

    Fordilta, Toyotalta ja Öpeliltäkin löytyy käypiä vaihtoehtoja mutta Audissa olis sitä jotain - niinkuin merkkihygieenisesti ;-)

    #2
    Eiköhän 924 Possun laatikko käy joihinkin koneisiin.

    Comment


      #3
      Ensimmäisen sukupolven quattrolodjusta (ei Torsen) saa etu/takavetoaskin näppärästi irroittamalla kardaanin/etuvetoakselit ja kytkemällä keskilukon päälle. Sitä en tiedä onko tuo järkevää.

      Comment


        #4
        Mitenkäs diiselivolvon aski? Välityksien kanssa joutuu sitten pelaamaan. Myös LT28... laatikko pitäisi olla sopiva.

        Comment


        • #5
          Dieselvolvon laatikossa on irrotettava kytkinkoppa , siihen joku muu laatikko kiinni (esim. volvo 4v.),
          Takaperähän on sitten ihan omasta mielikuvituksesta kiinni (perävälitys)
          Ensimmäisen sukupolven quattrolodusta (ei Torsen) saa etu/takavetoaskin näppärästi irroittamalla kardaanin/etuvetoakselit ja kytkemällä keskilukon päälle. Sitä en tiedä onko tuo järkevää
          Ainakin se toimii ihan hyvin , mutta vaatii quattron takaperän , kun kardaani pyörii "väärinpäin".

          Comment


          • #6
            Ensimmäisen sukupolven quattrolodusta (ei Torsen) saa etu/takavetoaskin näppärästi irroittamalla kardaanin/etuvetoakselit ja kytkemällä keskilukon päälle. Sitä en tiedä onko tuo järkevää.
            Muistelen kuulleeni että pelittää 400hv asti??

            Comment


              #7
              Kiitoksia vinkeistä.

              Projekti on erittäin kriittinen painon suhteen joten miten mahtaa olla riisutun Quattro-laatikon kanssa? Takapää ei muutenkaan todennäköisesti tule olemaan erillisjousitettu vaan kiinteillä akseleilla tai max De Dion -tyyppiä eli sekin voi rajata Q perän pois pelistä.

              Mielummin siis aito takavetoaski.

              Osaakos kukaan muuten ehdottaa sitä varsinaista konetta em spekseillä? Jos sattuu hatussa olemaan ehdotettujen koneiden painoja niin nekin otan kiittäen vastaan.

              Comment


                #8
                Q-lodju on eittämättä aika raskas ja eikä noita valurautalohkoisia VAG-vitosiakaan keijukaisiksi voi sanoa. Jos takaveto on must ja haet hyvää teho/painosuhdetta moottorille sekä voimansiirrolle, niin luulisin parempiakin vaihtoehtoja löytyvän, kuin VAG-tuotteet. Enpä nyt kuitenkaan osaa mitään muuta ehdottaa kuin, että suuntaa katseesi alunperin takavetoisiksi rakennettujen autojen suuntaan.

                Comment


                • #9
                  Projekti on erittäin kriittinen painon suhteen joten .........
                  Älä laita 5konetta jos et saa siirrettyä konetta taakseppäin.

                  Comment


                    #10
                    Joo, onhan tässä tosiaan useita vaihtoehtoja muilta merkeiltä olemassa ja niistä osa jopa kotomaassa hyvin saatavilla mutta halu on tietty varmistaa, että voisko sitä pärjätä näillä merkeillä jotka nyt on valittu. Audista olis saanut ainakin irti kunnon äänet ;) Harmi ettei takaveto ole ollut pop VAG-valikoimissa.

                    Etuveto on mun tapauksessa täysin out ja nelivedon sovittamiseen tarttis niin paljon rumbaa ja ripustusten jne uudelleen suunnittelua ettei se tule kyseeseen. Painosta tietty puhumattakaan, pitäis mennä jo johonkin S2/S4 -konevaihtoehtoihin. Valitettavasti.

                    Comment


                    • #11
                      Mihin koriin meinasit laittaa?

                      Comment


                      • #12
                        vaikuttais vähän siltä että kyseessä voi olla myös kotitekonen härveli

                        Comment


                          #13
                          Kyllä, putkirunkohärvelistä on kyse. LoCost-henkinen tapaus.

                          Comment


                            #14
                            No miten on tuo LT-volkkarin takatuupparilaatikko? VAGin suora kutonen ja viitonen ovat samalla kytkinkopan kehällä. Painosta en osaa sanoa.

                            Comment


                              #15
                              VOLVO!

                              Laitas siihen 360 volvon laatikko/perä mysteeri tulis ainakin painojakauma paremmaksi.
                              Niissähän on laatikko perän yhteydessä.
                              2.0 ruiskussa on kai jotain 115hp vakiona.
                              Mut tollanen 2.3 turbo kone, vaikka 740 volvosta ois ripeä. Jotain 180hp.
                              En vaan usko että pirkka-volvon laatikko kestää sen vääntöä...
                              Mutta eikös audinkin vitosen pitäs käydä siihen?

                              Comment


                              • #16
                                Mulla olis tallissa Alfa 75:loota. Se on kanssa taka-akselin yhteydessä kuten volvossa. Lisäks samassa nipussa on koko taka-akseli (de-dion tyyppinen) josta on pirun helppo sorvata aleksi kinneriin. -Eikä ole hinnalla pilattu! Toki löytyy 2.0 alumiini twincamikin, mutta ei kai se Audimiestä puhuttele.

                                Comment

                                Working...
                                X