Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:n 98 -> hankinta, mikä "järkevin" moottori?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Itselläni on ollut tuo 2.7 tupla turbo, hauska peli niin kauan kuin se toimii, mutta kyllä voin allekirjoittaa sen tosiasian, että siinä on paljon tyyppivikoja ja hajoavia paikkoja. Täällä palstalla on onneksi melkein kaikki nuo käsitelty moneen otteeseen, joten apuakin löytyy jos harrastusintoa riittää. Itse myin auton siinä vaiheessa kun koneeseen oli mennyt noin yhden pienen käyttöauton verran rahaa.

Nykyinen 4.2 taas tuntuu idioottivarmalta. Tosin onhan siinäkin nuo omat ongelmansa, mutta kuhan tuota huoltaa niin mitään isompia ei ole tiedossa. Kulutus on myös ainakin minun kohdalla yllättänyt hyvin positiivisesti, normi ajossa ei vie sen enempää kuin tehottomammat koneet (kesäreissu meni 9.1 keskikulutuksella Kulutus )

Itse tässä mietin jos laittaisi hiukan pienemmän auton (esim. A4 3.0 quattro Avantin) ja jos ei olisi dieselveroa, niin miettisin 3.0 TDI mallia vakavasti.

Comment

Nyt vaan olen miettinyt, kuinka paljon halvemmaksi tulee pitää toi 1.9 kun 2.5?
      Pyöreesti litralla vähemmän maantiellä, kaupungissa samassa suhteessa. Eli 2.5 menee lähemmäs 7 litraa ja 1.9:llä quattrona/4motionina siinä 6 pintaan.
      Huoltopuolella 1.9 on edullisempi joka tavalla.

Omasta mielestä tuo 2.5tdi on jotenki epäonnistunut kone. Suhteellisen janoinen vanhaa tekniikkaa sisältävä kone. Ylensä vanha tekniikka on kypsynyttä ja kestävää, mutta tuon kohdalla tuntuu olevan toisin. Jos vertaa 1.9tdi:tä niin niillä ajelee helposti sen 200tkm-400tkm ilman isoja murheita. 2.5tdi:ssä taas moinen on epävarmempaa nokkien ja pumppuongelmien kantilta ajateltuna. Toki 1.9:t on koneita myös ja joukkoon mahtuu ongelmatapauksia. Itellä on reippaasti yli 300tkm ajetut 1.9tdi:t eri kehitysasteelta ja molemmat toimii varmasti. Yhteensä noilla on parissa vuodeessa tullut reilusti yli 100tkm eikä kertaakaan ole tielle meinannukkaa jättää, jollei golffin "hankintahuoltoa" lasketa. Hyvin se tuli Hesasta vaikka alaratas oli "hieman" epätarkka jo :)

Comment

Muistanko väärin vai oliko Vilkku Kauhavalta päin? Jos oot tääläpäin niin tuossa: http://www.kayttoauto.fi/WebRoot/100...regnro=EYO-708 En tiedä ko. autosta mitään, mutta jos pitää BT pääsät ajamaan ja oot kemralle tulossa...

Comment

Tervajoella Rintajoupilla on myös A6 2.7bit avantti myytävänä, jos haluaa käydä tesmaamassa.
          Löytyy myös 2.8-30v ja 2.4:nen jos haluaa vertailla näemmä.

Comment

Working...
          X