Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkinkö pettää ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkinkö pettää ?

    Lastutin muutama viikko sitten auriksen. Tehon ja väännön lisäys oli mielestäni huomattava. Nyt kuitenkin rupesi kytkin luistamaan. Elikkäs huippuvääntöalueella suurimmalla vaihteella ajettaessa kun laittaa jalan suoraksi--> kytkin luistaa.
    Ei luista matalilla nopeuksilla kiihdytellessä.
    Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Pitääkö autoon laittaa joku "kestävämpi" kytkin? Ja jos pitää niin mistähän sellaista kannattaisi ruveta kyselemään?
    Alkuperäinen kytkinasetelma asennettuna Mikkelin merkkikorjaamolla ilman vauhtipyörää maksaa noin 850? ja jos vauhtipyöräkin menee niin sille antoivat mukavan hinnan...650?!
    Juu ja autolla ajettu 123tkm ja vuosimalli 2002 1,8t Q

    #2
    -02 vuosimmallissa ollut ongelmia kytkimen kanssa,ei kestä edes lastutuksen tuomaa väännön lisäystä.

    tepolta löytynee sacshin jäykempää asetelmaa,huokeampaan hintaan

    Comment


    • #3
      tuota noin... En hirveemmin ole täällä foorumilla pyörinyt joten "teppo" ei kerro mulle juuri mitään. kiitos

      Comment


        #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55289

        Comment


          #5
          Itsellä sama juttu. Lastun asennuksen jälkeen alkoi yhtäkkiä kytkin luistamaan vajaan viikon ajelun jälkeen. Vaihdoin tilalle Sachsin alkuperäistä vastaavan paketin tarvikeliikkeestä, ei vaikutusta. Luisto on nyt sellaista, että 3-, 4- ja 5-vaihteilla ei kaasua pysty pohjaan painamaan kuin vasta yli 4000 kierroksella.

          Kun mittailin vanhaa asetelmaa huomasin, että se on 0.15 mm vääntynyt ja epäilen nyt, että vauhtipyörä on mennyt samaan kuntoon. Huomenna pitäisi vaan lähteä tuolla lomareissulle ja kaksi kertaa viikossa vaihdelaatikon irroitus ei oikein innosta. Tarkoitus on kyllä tuo purkaa uusiksi heti kun on aikaa ja mittailla vauhtipyörää. Ei mitenkään vaikea homma, paikkoihin pääsee hyvin käsiksi. 7h siinä meni viimeksi yksin tehdessä. Jos mahdollista ja tarpeen, niin vetäistään sorvilla vauhtipyörä suoraksi.

          Porkkis taisi jostain löytää yksimassapaketin kunnon 240-millisellä kytkimellä, jonka jälkeen ongelmien pitäisi poistua vielä tuplavääntömomenttiin asti. Hän varmaan linkittelee sen tähän jos huomaa.

          Comment


            #6
            Joku muu sen kyllä on löytänyt kuin minä. Täällä aiheesta enemmänkin keskustelua:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45568

            Comment

            Working...
            X