Yhdessä topicissa kyselen sylinterien numerointia. Syy liittyy tähän samaiseen ongelmaan, mutta vika ei sittenkään taida olla sytytyksessä (johdoissa tai jakajassa).
Kone siis vapisee siten, että vapina on häiritsevän selkeästi havaittavissa perstuntumalla penkistä ja auton korista, kun konetta käyttää paikoillaan 1800-3000rpm. Moottorin äänestä en osaa tulkita mitään vikaa ja pahinta vapina on kierroksilla 2200rpm.
Kuskin puoleisen sylinteririvin taaimmainen tulppa oli "räkäinen" ja muut normaaleja, kun autoa huoltaessani ruuvasin vanhat tulpat pois. Onkohan vika pa-suuttimessa vai männässä vai venttiileissä? Männänrengas ehkä? Puristuspaineita en ole vielä mitannut.
Kertokaahan gurut miten värinätön tuon kasikoneen tulisi olla? Onko minkäänlainen vapina sallittua?
Etukäteisesti kiitoksia täältä sinne jaellen...
Kone siis vapisee siten, että vapina on häiritsevän selkeästi havaittavissa perstuntumalla penkistä ja auton korista, kun konetta käyttää paikoillaan 1800-3000rpm. Moottorin äänestä en osaa tulkita mitään vikaa ja pahinta vapina on kierroksilla 2200rpm.
Kuskin puoleisen sylinteririvin taaimmainen tulppa oli "räkäinen" ja muut normaaleja, kun autoa huoltaessani ruuvasin vanhat tulpat pois. Onkohan vika pa-suuttimessa vai männässä vai venttiileissä? Männänrengas ehkä? Puristuspaineita en ole vielä mitannut.
Kertokaahan gurut miten värinätön tuon kasikoneen tulisi olla? Onko minkäänlainen vapina sallittua?
Etukäteisesti kiitoksia täältä sinne jaellen...
Comment