Kyllä sieltä sopivat löytyy. Planaarilambdat joissa lämmitysvastus on noin 9 ohmia. Itse tein niin että otin vanhasta lambdasta liittimen ja pätkän johtoa jonka perään laitoin VPV:n lambdasta tulleen liittimen toisen puolen. Eli jos nyt taas vaihdan lambdat, voin ostaa ne VPV:ltä ja kytkeä tekemääni liittimeen, tai sitten ottaa kaikki pois ja kytkeä alkuperäisen lambdan normaalisti johtosarjaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7T koneen lambda-anturit
Collapse
X
-
Update: rikkihän sielä oli pelkääjän puolen lambda ja aika kettumaisessa paikassa se kyllä on... ei lähteny omilla työkaluilla irti ni varasin korjaamolle ajan. Sielä oli asentaja irrotellu kuskin lambdan pikku ranteenliikkeellä, mutta se B1S1 kanssa se olikin taistellut monta tuntia ja joutunut hakemaan uutta voimahylsyä kehiin normin hajottua. Palanut ilmeisesti kiinni ja irtosi sitten käytännössä hajottamalla. Vihdoin päässy ajeleen taas kunnon ahdoilla ilman vikatilaa :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaakou Näytä viestiKannattaako lähtee antureita omatoimisesti vaihtamaan jos ei vastaavaa hommaa ole ikinä tehnyt? Vai vienkö suoraan ammattilaiselle.
Ei se rakettitiedettä ole :) !
Comment
-
No eipä löydä tuota hylsyä. Mistä kannattaisi kyseistä hylsyä lähteä tilaamaan?
antureita 2kpl vaihtoon, joista toinen on pakokaasun lämpötila-anturi? Siitä ei ole sen tarkempaa tietoa, mutta sitten olisi tuon ns. B1 S1 vaihto edessä. Molemmat anturit löytyy jo, pitäisi vain saada paikalleen ne kun alkaa tuo 12l/100km matka-ajossa tympimään.
Comment
-
Ongelma onkin se, että paikalliset menee niin aikaisin kiinni, ettei kerkeä käydä ostamassa vaikka suoraan töistä sinne ajaisikin. Mutta kyllä tässä vielä jotain keksitään!
Osaisiko joku sanoa, mitä muuta tarvitsen kyseisessä hommassa? Olis sitten kaikki valmiina kun alan sorkkimaan pellin alle.Viimeksi muokannut Jaakou; 22.8.2012, 19:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Prunssi Näytä viestiTuohon tavalliseen lambdahylsyyn jos saa kiristettyä klemmarin, kun saa sen paikoilleen niin pitää huomattavasti paremmin. Parissa tapauksessa auttanut tuo.
Tuollaisen Hazetin voisin ostaa, mistäpä sellaisen löytäisi näppärästi?
Comment
-
Tuolta oon enemmänkin Hazetia tilannut: http://www.tbs-aachen.de/
Tommonen mulla on kans, tosin Stahlwillenä http://www.tbs-aachen.de/Hazet/10mm_...i2746_9575.htm
Comment
-
Äsken tuossa koitin B1 S1 Vaihtaa, mutta en sitten millään keksinyt mitään sopivaa vipuvartta, että olisin saanut väännettyä auki. Nyt en oikein tiedä miten asian kanssa etenisi. Katkaisin anturista piuhat ja kokeilin lenkkiavaimella, mutta ei siihenkään päässyt oikein kunnolla käsiksi. Niksejä neuvoja miten te muut olette asian hoitaneet? Ja mistä pääsee B2 käsiksi? en edes löytänyt koko b2s1anturia kuskin puolelta, saati sitten lämpötila anturia.Viimeksi muokannut Jaakou; 10.9.2012, 18:37.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viestiAutomaatista pitää kiertää auki vaihdelaatikon öljyputki ja siirtää sivuun . Muistaakseni käytin myös niveltä ja pitkää jatkovartta. Ahdasta on .
Comment
Comment