Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7T koneen lambda-anturit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllä sieltä sopivat löytyy. Planaarilambdat joissa lämmitysvastus on noin 9 ohmia. Itse tein niin että otin vanhasta lambdasta liittimen ja pätkän johtoa jonka perään laitoin VPV:n lambdasta tulleen liittimen toisen puolen. Eli jos nyt taas vaihdan lambdat, voin ostaa ne VPV:ltä ja kytkeä tekemääni liittimeen, tai sitten ottaa kaikki pois ja kytkeä alkuperäisen lambdan normaalisti johtosarjaan.

    Comment


    • #32
      Update: rikkihän sielä oli pelkääjän puolen lambda ja aika kettumaisessa paikassa se kyllä on... ei lähteny omilla työkaluilla irti ni varasin korjaamolle ajan. Sielä oli asentaja irrotellu kuskin lambdan pikku ranteenliikkeellä, mutta se B1S1 kanssa se olikin taistellut monta tuntia ja joutunut hakemaan uutta voimahylsyä kehiin normin hajottua. Palanut ilmeisesti kiinni ja irtosi sitten käytännössä hajottamalla. Vihdoin päässy ajeleen taas kunnon ahdoilla ilman vikatilaa :)

      Comment


      • #33
        Kannattaako lähtee antureita omatoimisesti vaihtamaan jos ei vastaavaa hommaa ole ikinä tehnyt? Vai vienkö suoraan ammattilaiselle.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Jaakou Näytä viesti
          Kannattaako lähtee antureita omatoimisesti vaihtamaan jos ei vastaavaa hommaa ole ikinä tehnyt? Vai vienkö suoraan ammattilaiselle.
          Jos sinulla lambda-hylsy, miksei?
          Ei se rakettitiedettä ole :) !

          Comment


          • #35
            Lambda-hylsy tosiaan jos löytyy, niin on tehtävissä itse. Mielellään toki sisätilat ja kunnon valo auttavat asiaa :) Jos myös taaimmaiset meinaat vaihtaa niin sitten auto täytyy saada tukevasti ylös, että uskallat itse touhuta auton alla ilman pelkoa että putoaa päälle.

            Comment


            • #36
              Helppo, mutta veemäinen homma varsinkin kuskin puolella. Jos hylsy löytyy niin ite vaan vaihtaan. Jos ylimäärästä rahaa taskussa, niin jollekin muulle.. ;) Taidat olla melko lähellä Okkimia, siellä varmaan vaihtuu sopuhintaan ja ammattilaisen kokemuksella.

              Comment


              • #37
                Jos ne eivät ole tiukassa, niin ne on aika helppo vaihtaa. Jos taas ovat jumissa, niin homma voi olla moninkertainen :(

                Comment


                  #38
                  Mulla piti molemmat downpipet ottaa irti ja sittenkin oli porahommia pelkurin puolella.

                  Comment


                  • #39
                    No eipä löydä tuota hylsyä. Mistä kannattaisi kyseistä hylsyä lähteä tilaamaan?
                    antureita 2kpl vaihtoon, joista toinen on pakokaasun lämpötila-anturi? Siitä ei ole sen tarkempaa tietoa, mutta sitten olisi tuon ns. B1 S1 vaihto edessä. Molemmat anturit löytyy jo, pitäisi vain saada paikalleen ne kun alkaa tuo 12l/100km matka-ajossa tympimään.

                    Comment


                    • #40
                      Esim. motonetistä löytyy.

                      Comment


                      • #41
                        Tuollainen ei vaan välttämättä toimi, jos lambda on tiukassa. Itsellä kerran tuollaisesta aukesi "leuat" kun hylsyn jäykkyys ei vaan riittänyt. Tein sitten itse vahvemmasta hylsystä jämäkämmän työkalun.

                        Comment


                        • #42
                          Motonet ei nähtävästi vieläkään ole kuullut asiasta kirjelähetys, Noinkin pienen lähetyksen kustannukset ovat sen 11.40€. Pakko koittaa etsiä muualta, jos ei muu auta niin lähdettävä vähän kauempaa autolla hakemaan.

                          Comment


                          • #43
                            Kyllä niitä löytyy ihan varaosaliikkeistä ku vain käy kysyys.

                            Comment


                            • #44
                              Ongelma onkin se, että paikalliset menee niin aikaisin kiinni, ettei kerkeä käydä ostamassa vaikka suoraan töistä sinne ajaisikin. Mutta kyllä tässä vielä jotain keksitään!
                              Osaisiko joku sanoa, mitä muuta tarvitsen kyseisessä hommassa? Olis sitten kaikki valmiina kun alan sorkkimaan pellin alle.
                              Viimeksi muokannut Jaakou; 22.8.2012, 19:22.

                              Comment


                              • #45
                                En nyt muista että onko nuo lambat jotenkin "syvällä" kun pitkää hylsyä ehdotellaan, itse olen muista autoista vaihtanut laittamalla johdon poikki ja lenkkiavaimella irrottanu. Ei tarvitse miettiä että kestääkö avain.

                                Comment


                                • #46
                                  On ne sellaisissa poteroissa että varsinkin kuskinpuoli on vaikea avata lenkkiavaimella.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuohon tavalliseen lambdahylsyyn jos saa kiristettyä klemmarin, kun saa sen paikoilleen niin pitää huomattavasti paremmin. Parissa tapauksessa auttanut tuo.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Itelle tuli hommattua tällänen:



                                      Luulis kestävän vähän kovempaakin vääntöä...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Prunssi Näytä viesti
                                        Tuohon tavalliseen lambdahylsyyn jos saa kiristettyä klemmarin, kun saa sen paikoilleen niin pitää huomattavasti paremmin. Parissa tapauksessa auttanut tuo.
                                        Itsellä ei auttanut sekään. Ja miten helppo se olikaan saada sinne kiristettyä, kun johtoa ei voinut katkaista...

                                        Tuollaisen Hazetin voisin ostaa, mistäpä sellaisen löytäisi näppärästi?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tuolta oon enemmänkin Hazetia tilannut: http://www.tbs-aachen.de/

                                          Tommonen mulla on kans, tosin Stahlwillenä http://www.tbs-aachen.de/Hazet/10mm_...i2746_9575.htm

                                          Comment


                                          • #51
                                            Äsken tuossa koitin B1 S1 Vaihtaa, mutta en sitten millään keksinyt mitään sopivaa vipuvartta, että olisin saanut väännettyä auki. Nyt en oikein tiedä miten asian kanssa etenisi. Katkaisin anturista piuhat ja kokeilin lenkkiavaimella, mutta ei siihenkään päässyt oikein kunnolla käsiksi. Niksejä neuvoja miten te muut olette asian hoitaneet? Ja mistä pääsee B2 käsiksi? en edes löytänyt koko b2s1anturia kuskin puolelta, saati sitten lämpötila anturia.
                                            Viimeksi muokannut Jaakou; 10.9.2012, 18:37.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Bank 1 puolisen on ihan siinä "käsillä". Kyllä sen vaihtaa lambdahylsyn avulla helposti.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kyllä bank1 löytyi helposti, siihen sai vielä suht helposti ujutettua lambdahylsynkin, mutta ongelmat alkavatkin siitä, kun ei tunnu mitään järkevää vartta saavan siihen. Miten itse selvitit saman ongelman? voi olla että ässänelonen eroaa juuri sen verran A6 C5.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Taitaa olla vain yksi pitkä jatkovarsi siinä. Eli sellainen 25-30 senttinen. En oikein usko että siinä on eroa, ei ainakaan muistu mieleen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    mistä suunnasta tungit jatkovarren? Itse en saa sitä oikein mistään suunnasta hylsyyn kiinni. Tai sitten en vain ole löytänyt sitä oikeaa asentoa. Mutta muistatko esim. oliko jatkovarsi suoraan hylsyssä, vai oliko hylsyn ja jatkovarren välissä ns. kääntyvä nivel?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ei tarvitse kääntyvää niveltä. Ihan siitä suunnasta sen laitoin mihin lambda osoittaa. Onko siinä vakio DP:t? Se puoli on kyllä niin helppo, ettei sen kanssa joudu pahemmin tappelemaan. Tai sitten siellä on jotain kummallista. Onhan se iso Y-putki pois tieltä?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Automaatista pitää kiertää auki vaihdelaatikon öljyputki ja siirtää sivuun . Muistaakseni käytin myös niveltä ja pitkää jatkovartta. Ahdasta on .

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Kahdella 25 cm jatkolla ja nivelellä pääsee vääntämään paisarin kohilta. Mulla oli niin jumissa että piti ottaa DP pois ja sittenkin vielä porata se irti.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Omassa kutosessa riitti kaksi kappaletta 25-30 cm jatkovarsia. Niveltä ei tarvinnut mihinkään väliin ja lähti muutenkin suht helposti irti. Oli tosin uusittu vuos pari takaperin, joka saattoi vaikuttaa siihen että lähti suht helposti.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                                              Automaatista pitää kiertää auki vaihdelaatikon öljyputki ja siirtää sivuun . Muistaakseni käytin myös niveltä ja pitkää jatkovartta. Ahdasta on .
                                                              Mitä kautta avasit? Öljyputkethan kulkee DP:n alla. Itse avaan lambdat yläkautta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X