Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7T koneen lambda-anturit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7T koneen lambda-anturit

    Tällaista vikakoodia on alkanut pukkaamaan Allroadiin:

    17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
    P1131 - 35-10 - - - Intermittent

    Eli VAG:in autojen surullisen kuuluisa happianturi vetelee viimeisiään. Palstan juttuista selvisi jo mm. se että uusi anturi kannattaa hommata VPV:ltä.

    Tietääkseni autossa on 2 happianturia. Selviääkö tuosta vikakoodista kummasta on kyse? Onko sensori sama kuin 1.8T koneen sensori?
    Voiko sensoria puhdistaa jotenkin itse?

  • #2
    Ehdottomasti kannattaa käyttää vain alkuperäistä . Itsellä aikoinaan koitettiin useita tarvikelambdoja, jokainen antoi vikakoodin . Yleensä virhekoodi oli lämmitysresistanssista, huomasin, että jo alle 1 ohmia eroa merkitsee. Lambdat saattoivat muuten toimia hyvin. Katso koodi ja/tai tilaa ne HGL-motorsilta( toimitus n. kaksi päivää)
    http://www.lambdasensor.com/main/audi2.htm
    Lisätään: Allroadissa on etu ja takalambdat
    Viimeksi muokannut vepek; 28.7.2008, 09:54.

    Comment


    • #3
      Etummainen lambda mennyt, Saksasta saan sulle uuden 90e hintaan.

      Comment


      • #4
        Jos en väärässä ole niin:
        B2= bank 2 = kuskin puoli, eli meillä vasen :)
        S1= sensor 1 = eka anturi

        Viisaammat korjatkoon :)

        Comment


        • #5
          Ei tarvii korjailla, tuo on ihan oikein :)

          Helppo muistisääntö, bank/block 1 on ykkössylinterin puolella.

          Comment


          • #6
            Etummainen lambda mennyt, Saksasta saan sulle uuden 90e hintaan
            Kiitän ja kuittaan. Sehän maksaa vähemmän kuin tankillinen bensaa :-)
            Koska on seuraavat tilaukset? Tommoisen vois laittaa tulemaan. Eiköhän thedin otsikko houkuttele muitakin tilaajia. Nykyisillä bensanhinnoilla säästö voi tulla aika nopeasti takaisin.

            Comment


            • #7
              Eikös moisen saa Suomesta satkun pintaan?

              Comment


              • #8
                Laakkosella hinnat taisi olla 240~ tsipale jos en aivan pahasti muista väärin.

                Itse olen käyttänyt noita VPV:n lambdoja ilman ongelmia.

                Comment


                • #9
                  Taitaa olla hieman erinmoinen kuin A8:n omat oli.
                  Boschin liikkeestä omat ostin satkun hintaan muistaakseni. Samat sai VPV:ltä paljon halvemmalla.

                  Comment


                  • #10
                    Osta vaan Tepolta, hinta on ainakin kohdallaan. S4:sen ja 2,7 Allroadin moottorinohjaukset eivät käsittääkseni ole samanlaisia. Muistaakseni 2,7:aan ei saa S4:n ohjausta sisään.

                    Comment


                    • #11
                      Joo ei saakaan suoraan, sillä se on estetty tehtaalla tekemällä helppo viritys vaihtamalla boksia. SSP:ssä mainitaan tuosta. Kyllä se sinne muuten varmasti menisi...

                      Comment


                        #12
                        mulla on jotku volkkarin lambdat joihin vaihdoin orkkis plugin. Toiminut jo kolme vuotta ja sillon noi makso 25 dollares. Sittemmin hinnat pompsahti lähes sataseen?

                        Comment


                        • #13
                          Soittelin Laakkoselle ja kyselin pikahuollosta vaihtoaikaa. Tälle päivälle ei kuulemma onnistunut. Kun kysyin paljonko työtä vaihdossa on niin vastaus oli että "No, siinä voi joutua purkamaan aika paljonkin ja riippuu vähän siitä mikä anturi on jne jne".

                          Eli pitää siis kysyä paremmin asiaa tuntevilta. Minkälainen operaatio tuon ekan lambdan vaihto on?

                          Comment


                          • #14
                            Olisikohan siinä mennyt pari tuntia kun viimeksi ne vaihdoin (tein samalla liitokset noihin VPV:n lambdoihin). Kunnollinen lambdahylsy pitää olla, muuten menee hermot.

                            Ei siinä mahdottomasti tarvitse purkaa, se iso Y-putki kannattaa ottaa tieltä MAFfin kanssa, ja paisuntasäiliötä pitää siirtää. Sitten vaan sopivilla työkaluilla taistelemaan, toivo ettei ne ole jumissa.

                            Comment


                              #15
                              Itse olen saanut tuon kuskin puolen auki parhaiten pienehköllä (noin 20cm) jakoavaimella siitä paisarin alta operoiden. Aika tuskanen se silti on selkävikaselle.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla tuli myös vikakoodia Internal Resistance too high.

                                Kuvassa näkyy molemmat etummaiset vaihdetut lambdat, arvaako kukaan, kumpi antoi vikakoodia ja osaako kukaan kertoa syytä erilaisille värityksille.
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  jätän arvailut sikseen, mutta se mitä tuota omaa AGB:tä on pukissa tullut ihmeteltyä niin aika eriväriset tuntuisi olevan joka pakoporttikin...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Antaako lambdat miten herkästi vikakoodia vai voivatko hiipua enemmänkin ilman koodeja? Omassa kulutus noussut ~1-1,5l/100km mutta muita oireita ei havaittavissa. Uudet lambdat on hommattu mutta kävin miettimään, että näkeekö vag-comilla onko lambdat (block 032?) järjissään vai vaihdanko suosiolla molemmat anturit samantien?

                                    Miten paljon lambdat keskimäärin kestää kilometrejä vai onko ihan onnesta kiinni miten kauan kestävät?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse vaihdoin rikkoontuneen lambdan ja uuden voltit oli vedättäessä korkeammat (5-8%) kuin vaihtamattoman toisen puolen vanhan lambdan. Lopulta ostin toisenkin ja vaihdoin sen myös. Eli kyllä niiden toiminta hiipuu.

                                      Katso millainen ero sulla on, luulisin että järjissään jos näyttää arvoja. Rikkonainen taitaa antaa vaan samaa arvoa kokoajan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lambdojen toiminta myös hidastuu ajan saatossa, eli vaikka jännite olisi ok, ei se mene "reaaliajassa". Siinä on myös yksi syy vaihtaa ne jossain välissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kunnollinen lambdahylsy pitää olla, muuten menee hermot.
                                          Näin täällä linkin Bilteman lambdahylsystä. Onko se sellainen, että johto mahtuu eikä tarvi rälläköidä eikä menettää hermoja?
                                          Katso millainen ero sulla on, luulisin että järjissään jos näyttää arvoja. Rikkonainen taitaa antaa vaan samaa arvoa kokoajan
                                          Mitä arvoja lambdojen tulisi näyttää, että ne voi todeta toimiviksi tai toimimattomiksi?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä se johto mahtuu, mutta jos lambdat on tiukassa niin se hylsy voi hajota. Siinä on vielä typerästi 3/8" vääntiö, eikä 1/2".

                                            Lambdahan seilaa koko ajan ylös-alas, niille oli jossain ohjeessa tietty sykli jossa ajassa signaalin pitää mennä "siksakkia". Enpä vaan muista arvoa...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Rupesin tässä just miettimään että mulla on 1 pari lambdoja mutta mitkä mä näistä tilaan.

                                              S4 2.7 Biturbo quattro [8D2; B5] AGB - LH Bank 10.97-10.00 Rear 4 1450 0258006314
                                              S4 2.7 Biturbo quattro [8D2; B5] AGB - RH Bank 10.97-10.00 Rear 4 1450 0258006312
                                              S4 2.7 Biturbo quattro [8D2; B5] AGB 10.97-10.00 Front 4 630 0258006287

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eiköhän sulla ole kans 4kpl siellä, etulambdat on samanlaiset molemmilla puolilla, ts. yhtä pitkillä piuhoilla. Takalambdat on erilaiset kuin etu-, ja toisessa on lyhyempi piuha kuin toisessa.

                                                Eli jos olet varmuuden vuoks vaihtamassa niin aloita noista etummaisista, takimmaiset valvoo vain kattien toimintaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Väärin. Mulla ei ole kuin 2 lambda anturi tuolla. Siinä dp:n alussa ainoastaan eli vissiin sitten noi etulambdat. Eli 2 kpl frontteja tilaan ?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jep, 2kpl Frontteja.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juu, 4 lambadaa tuli vasta 2001 vuosimalliin ja AZB koneeseen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Välillä hörppii oma S4:sen kone (AGB) aika reilusti löpöä ja vikakoodiksi löytyi seuraava:

                                                        16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                                                        P0134 - 35-10 - - - Intermittent

                                                        Nollasin koodin, mutta se ilmaantui parin päivän päästä uudelleen. Onkos toi ny sorona vai liittimen kontaktihäiriö... voisko joku demonstroida kuvalla mistä kyseinen lamda löytyy niin vois testata crc:llä poistuuko se kokonaan vai pitääkö hommata uusi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          B1 S1 on pelkääjän puolen etummainen sondi (eipä sulla toisia siellä olekaan). Tuohon pääsee käsiksi koneen taakse kurkkimalla pelkääjän puolelta. Liitin on heti siinä ylhäällä N75 takana.

                                                          Mutta jos orkkis lambdat vielä, niin eiköhän se ole soronoo.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            AJK (2.7) koneeseen pitäisi saada uudet lambdat. Osaako kukaan sanoa niiden varaosanumeroa? Olen katellut tuolta VPV:n sivuilta niitä ja mietin käykö tuo Boschin 4 johtoinen siihen ja napataanko vanhoista lambdoista liittimet niihin? Mikko niitä näköjään ainakin on kolvaillut.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X