Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8TQ outo nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8TQ outo nykiminen

    Lieneköhän kellään muulla ollut vastaavaa vikaa autossa kuin tuossa mulla.. Eli kosla nykii kiihdyttäessä satunnaisesti. Jos oikein osaa kaasun kans pelata ei huomaa nykimistä lainkaan. Eli kun kiihdyttää tosi kevyellä kaasulla tai sit kaasu pohjassa,nykimistä ei tunnu. Kierrosten ollessa 3-4tonnin välillä se kakistelee. Tulpat uusittu,painetesti tehty,liittimiä käpistelty,kaasuläppäkotelo putsattu,n75 putsattu ja piuha tarkastettu, tuloksetta. Autossa on joku virilastu,ei hajuakaan mikä eikä edellinenkää omistaja sitä tienny. Vikakoodit luettu,kaasuläppäpotentiometrin satunnainen vika oli muistissa. Eli täytyykö tohon vaihtaa kaasuläppäkotelo vai mikä toi potentiometri oikeen on ja missä sijaitsee?

    Nakutustunnistin ykköstä herjasi kans,liian alhainen jännite. Millasia jännitteitä siellä pitäis olla? Ja mistä toi alhaisuus johtuu? Kaveri niitäkin vilkaisi siinä pikapikaa,olikohan ne sillai et 1&2 oli hieman alle 1V ja 3&4 oli 4-5V hujakoilla. Ei tullu kirjattua mitään siinä kiireessä ylös ni eihän niitä nyt enää muista.

    Itte ku on nyybi näitten "uusien" vehkeitten parissa ni meinaa välillä usko jo loppua ja mieli halajaa takaisin vanhaan kunnon kaasaripeliin :D

    #2
    Puoliahan noista on viimeaikoina mennyt eli olisko sullakin tullut jollekin puolalle tunnit täyteen. Osta yksi uusi ja kierrätä jokaisen tilalla.

    Comment


    • #3
      Jättääkö rikkinäinen puola mitään jälkeä vikamuistiin?

      Edittiä.. Eli saako puolaa muualta ku merkkiliikkeestä ja mitähän lie hinta? Ei nimittäin hirveesti kiinnosta uhrata rahaa ihan vaan kokeiluihin..
      Viimeksi muokannut korilla; 27.7.2008, 19:18.

      Comment


      • #4
        Ainakin mun 1.8 tq puolaviat on menny jokakerta takuun piikkiin.Viimeksi 5/08 eli vielä 4vuotta vanhanakin. Puolavian tunnistaa hyvin jos kone alkaa "röpöttämään" (käymään vajaalla) kiihdytettäessä.
        Nykymistä tulee myös jonkinverran, jos bypass-venttiili vuotaa. Itse vaihdatin juuri tt:n bypass venan niin taas kiihtyy tasaisesti...

        Comment


        • #5
          Pässin käytin irti ja kokeilin paineilmalla,ei vuotoa ja aukesi nätisti alipaineella joten toi lienee poissuljettu jo. Mites toi kaasuläppäpotikka,onko siitä kellään mitään hajua missä se on ja mitä tekee?

          Comment


          • #6
            Ei ilmeisesti sit kukaan tiedä tuosta kaasuläppäpotenttiometristä mitään?

            Comment


              #7
              Siinähän se on kaasuläppäkotelon kyljessä. Se antaa ECUlle tietoa kuinka paljon läppä on auki.

              Comment


              • #8
                Nyt kun tuo kaasuläppäkotelo on tulossa (toivottavasti) niin mitä huomioitavaa vaihdossa on? Vanha pois ja uus tilalle tietysti,sen osaan kyllä mut miten sopeutus,tartteeko olla vakkomia yms? Voinko esim tehdä asennuksen omassa tallissa ja sit ajella eri pajalle sopeutukseen,toimiiko ollenkaan ilman sopeutusta?

                Comment


                • #9
                  Nyt on osa tullut,kiitos vain Teppo. Niin,kannattaako tuota vaihtaa kun itselläni ei ole tällä hetkellä vag-comia käytössä?

                  Comment


                  • #10
                    Osa vaihdettu ja nykimistä en enää havainnut kun kävin mutkan ajelemassa.

                    Comment

                    Working...
                    X