Alkuperäinen kirjoittaja vepek
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Apua edelleen (S8 -00) TOIMII !
Collapse
X
-
-
Nyt kaikki rakkaat foorumin kayttäjät, ennen kuin meidän on pakko luovuttaa ja siirtää auto hinaamalla jonnekin (audille ei mielellään) niin mikä voi tehdä tuollaisen stopin koneen käyntiin, ja ihan itsestään ja paikalla seisten... [COLOR=blue]Teidän antamista vihjeistä on ollut jo todella suuri apu, kiitos niistä! [/COLOR]ja niitä on käyty vähitellen läpi, ja aina samalla tuloksella, osassa ei ole vikaa, mutta vika on päällä..
Mitä jää jäljelle?
*ecu (ohjelma sekaisin, uusi ecu)..?
*johtosarjavika (jossain, selvitteleminen "jokseenkin" hankalaa...)
*joku liitin vika jossain, kosteudesta johtuva, missä vielä voi olla sellaisia liitoksia jotka vaikuttavat noin radikaalisti käyntiin..? tolle antaisin itse pisteet.
**mitä vielä olisi sellaista mikä tuohon voisi vaikuttaa...?
Ainot vikaa koodi mitä vaggicomi herjaa, on tuo maffin liian alhainen jännite..
[COLOR="Purple"]KIITOS JA KUMARRUS![/COLOR]
Comment
-
Vai aletaan sitä miettiä jo luovutusta eihän tässä ole kuin kolme viikkoa mennyt. No joo mä olisin kypsynyt jo kaksi viikkoa sitten.
Yksi maf-arvoa pienentävä on huoharin letkujen vuoto, mutta tuliko ne jo tarkistettua.
Auton korjauspaikaksi valitsisin Espoon AudiCenterin, koska siellä parhaat laitteet testa ECU yms. , eivätkä kaiketi veloita, jos eivät saa kuntoon. Toinen hyvä voisi olla Alppilan Auto, pikkupajaan en tällä kertaa autoa veisi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viestiVai aletaan sitä miettiä jo luovutusta eihän tässä ole kuin kolme viikkoa mennyt. No joo mä olisin kypsynyt jo kaksi viikkoa sitten.
Yksi maf-arvoa pienentävä on huoharin letkujen vuoto, mutta tuliko ne jo tarkistettua.
Auton korjauspaikaksi valitsisin Espoon AudiCenterin, koska siellä parhaat laitteet testa ECU yms. , eivätkä kaiketi veloita, jos eivät saa kuntoon. Toinen hyvä voisi olla Alppilan Auto, pikkupajaan en tällä kertaa autoa veisi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiTuossako on siis ihan perinteiset lambda-anturit vielä eikä laajakaistat?
Josko perinteinen niin mitenhän mahtaa olla anturin signaalimaa vedetty? Oletettavasti 4-johtoinen(?).
Mitä tarkoitat kuolemalla? 0V?
luultavasti siis on niin nokeutunut (kun tuo käy niin rikkaalla) että on "shokissa", eikä osaa säätää itseään--->??
Comment
-
Poiketaas taas tännekin päin kertomaan kuulumisia...
Auto siis edelleen samassa tilassa, vkonloppuna saatiin "piipattua" johtosarjasta kaikki puolat ja suuttimet eculle, kaikki toimivat. Sitten siirryttiin noihin asentotunnistimiin (kampura&nokat). Testailtiin niitä repimällä irti ja katsomalla että miten ne vaikuttavat käyntiin/käynnistyvyyteen. Huomatiin että kuskin puolen anturi oli ainakin rikki (auto kävi neljällä, pääsääntöisesti), ja vaihtamalla anturit päittäin, vika siirtyi matkustajan puollelle. Joten todetiin , että vihdoinkin on löytynyt viallinen osa (josta tosin ei tule mitään vikakoodeja mihinkään).
Eli ainakaan johtosarjavikaa ei tuolla puolella ole.. Sitähän ei tiedä että käskeekö ecu heittämään kakkua ja kipinää väärään aikaan, muttamutta....
Eilen sittten tyytyväisenä ruuvailtiin hall-anturi paikoilleen, ja odotteltiin ihmettä jota ei tietenkään tapahtunut..
Siinä sitten taas päätä ravittuaan, ja muutamaa puhelinsoittoa myöhemmin meillä oli taas uusi vika mielestämme edessä. Tuossa laitteessa on kuulemma kaksi päällekkäistä kaasuläppää, joista pienempi toimii matalilla kierroksilla ja isompi "herää" sitten auttamaan kun pienempi tippuu pois pelistä, am i right ;)?
Noniin, ja niinhän tuo laite juuri tekee, on todella heikoilla tehoilla matalilla kierroksilla ja herää täydellisesti henkiin yli 2000 kierroksen...
Eli siis onko nyt niin että tuon pienemmän läpän asentotunnistin on paskana...??
Sitä taitaa tukea nämä vaggicomista saadut arvot (ainakin audin mielestä niissä on "jotain mätää"), varsinkin tuossa ensimmäisessä..
Tv sensor 1: 15,2% (0-10%) Tv sensor 2 84.8% (80-90%) adapt status ok.
Kertokaahan taas viisaammat ollaanko edes jäljillä...?
KIITOS =).
Comment
-
Kaasuläpät aukeaa "progressiivisesti" eli ensin aukeaa pieni ja isommalla lapun painamisella isompi. Näillä ei ole mitään tekemistä kierrosten kanssa. Kaasuläpällä on kaksi potikkaan vikojen (redunttanttinen järjestelmä) takia, eli ne on kytketty toimimaan eri suunnissa (toinen 0-->100 ja toinen 100-->0). Jos eroa/vikaa noissa olisi, tulisi niistä vikakoodi.
Mutta, voihan tuon kaasun nyt kokeilla adaptoida vag-comilla kun sellainen on. Moottori sammuksissa, virrat päällä (ei saa koskea kaasuun) 01-Engine -> 04 - Basic Settings -> group 60 ja sitten Basic settings ON -asentoon.
Kolmannessa kentässä lukujen pitäisi mennä 0-->8 ja neljänteen kenttään tulla ADP OK kun kaikki on mennyt läpi.
Kokeileppa sitten. Jos ei muutosta, niin kaasuläppämoottorissa/potikoissa ei pitäisi olla vikaa...
Koska vaihdoitte Hallit, niin katsotteko enginestä groupin 93 kenttien 3 ja 4 arvot eri kierrosalueilla. Pitäisi pysyä -15...+10 välillä... Tarkastuksen vuoksi...Viimeksi muokannut SR; 22.8.2008, 21:37.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiKaasuläpät aukeaa "progressiivisesti" eli ensin aukeaa pieni ja isommalla lapun painamisella isompi. Näillä ei ole mitään tekemistä kierrosten kanssa. Kaasuläpällä on kaksi potikkaan vikojen (redunttanttinen järjestelmä) takia, eli ne on kytketty toimimaan eri suunnissa (toinen 0-->100 ja toinen 100-->0). Jos eroa/vikaa noissa olisi, tulisi niistä vikakoodi.
Mutta, voihan tuon kaasun nyt kokeilla adaptoida vag-comilla kun sellainen on. Moottori sammuksissa, virrat päällä (ei saa koskea kaasuun) 01-Engine -> 04 - Basic Settings -> group 60 ja sitten Basic settings ON -asentoon.
Kolmannessa kentässä lukujen pitäisi mennä 0-->8 ja neljänteen kenttään tulla ADP OK kun kaikki on mennyt läpi.
Kokeileppa sitten. Jos ei muutosta, niin kaasuläppämoottorissa/potikoissa ei pitäisi olla vikaa...
Koska vaihdoitte Hallit, niin katsotteko enginestä groupin 93 kenttien 3 ja 4 arvot eri kierrosalueilla. Pitäisi pysyä -15...+10 välillä... Tarkastuksen vuoksi...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiJoo, mutta oli siellä yksi tai kaksi läppää adaptaatio kannattaa tehdä uudestaan, varmuuden vuoksi
Tuossa läppärungon muovikannessa (siis asentotunnistin?) oli seuraavat numerosarjat 007133062A ja 0280750047. Sattusikos jollain olemaan tuollaista lojumassa jossain, kun ainakaan suomesta ei näytä saaavan kun koko paketin (audilla 1219€ ja purkaamoiden halvin 550€). Moottori kun kuitenkin näyttäisi toimivan, ainakin mekaanisesti...
Tuo polkimen puolen tunnistinkin varmaan löytyy yllättäen jostain suhtkoht inhimillisestä paikasta, jos senkin vielä testaisi, ainakin yleismittarilla..
Kiitos, taas =)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiJoo, mutta oli siellä yksi tai kaksi läppää adaptaatio kannattaa tehdä uudestaan, varmuuden vuoksi
Comment
-
Tulee mieleen yksi A8 joka ei lähtenyt yksi päivä käyntiin mitenkään, ja starttasi niin että puristuksia ei tuntunut olevan ollenkaan.
Jossain vaiheessa se vaan sitten "löysi" puristukset ja alkoi toimimaan. Mikä lie oli syynä, en tiedä, mutta tuli vaan mieleen että josko se jakokin kannattaisi tarkistaa vaikka epätodennäköistä se onkin.
Comment
-
On se ihme se Ecukin, kun kone vaan käy, vaikka eri asentotunnistimia on poissa pelistä eikä vikakoodeja. Toisaalta näyttääkö Maffi vielä pientä arvoa eli eikö kone todellakaan saa ilmaa. Mikon kertomassa A8:ssakin voisi olla näin eli onko siellä vielä joku läppä. Jaon perusasetuksen ollessa pielessä koneen luulisi käyvän huonosti myös suurilla kierroksilla. Yksi ilmaläppä siellä vielä on, joka aukeaa hyvin suurilla kierroksilla eli se ilmanputsarin läppä RS:n tyyliin.
Lisätään: imusarjassa voi olla joku este siis pitkissä kanavissa. Seuraavaksi pitäisikin mitata puristukset.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viestiOn se ihme se Ecukin, kun kone vaan käy, vaikka eri asentotunnistimia on poissa pelistä eikä vikakoodeja. Toisaalta näyttääkö Maffi vielä pientä arvoa eli eikö kone todellakaan saa ilmaa. Mikon kertomassa A8:ssakin voisi olla näin eli onko siellä vielä joku läppä. Jaon perusasetuksen ollessa pielessä koneen luulisi käyvän huonosti myös suurilla kierroksilla. Yksi ilmaläppä siellä vielä on, joka aukeaa hyvin suurilla kierroksilla eli se ilmanputsarin läppä RS:n tyyliin.
Lisätään: imusarjassa voi olla joku este siis pitkissä kanavissa. Seuraavaksi pitäisikin mitata puristukset.
Eli tulevana vkonloppuna ainakin nokkien ajoituksen tarkistus, ja puristuspaineet (jos saa mittarin jostain) ja sitten taitaa jäljelle jäädä se ecu ainoastaan. . . ?
[COLOR="DarkOrange"]Jälleen kerran täytyy kyllä todeta että en ole näin mystistä ja vaikeasti korjattavissa olevaa autoa ennen tavannut/omistanut, ja kun rupiaa korjaamotkin olemaan jo sitä mieltä =([/COLOR]Viimeksi muokannut *PexU*; 26.8.2008, 12:28.
Comment
-
Jaa-a... Kertookaapas miten on ylipäätään mahdollista, että jakohihnassa oli varmaan 2cm "löysää", ja merkit paikalleen kierrettäessä tuo klappi hävisi, eikä ilmaantunut enää takaisin.. Btw, tuossa taitaa olla myös hydraulinen kiristin, ainakin näytti kuvien perusteella silta....? Kyllä nyt saa joku korjaamo alkaa ihmettelemään tuota p***akasaa, prkles 8|.
Comment
-
Luettuani ketjua läpi, mahtanee olla yksinkertaisesti autossasi Maff viallinen, sehän herjaa vikakoodiakin. Maff mittaa moottorille menevää ilmamäärää ja lähettää eculle tiedon siitä, ecu taasen laskee tarvittavan polttoaineen määrän ja sytytysennakon. Kone käy laihalla kylmänä; käy huonosti, koska ruiskut annostelee liian vähän ja lambda arvokin on tämän vuoksi pielessä. Vaihda maff; ilmamäärämittari niin moottori pelaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja evakko Näytä viestiLuettuani ketjua läpi, mahtanee olla yksinkertaisesti autossasi Maff viallinen, sehän herjaa vikakoodiakin. Maff mittaa moottorille menevää ilmamäärää ja lähettää eculle tiedon siitä, ecu taasen laskee tarvittavan polttoaineen määrän ja sytytysennakon. Kone käy laihalla kylmänä; käy huonosti, koska ruiskut annostelee liian vähän ja lambda arvokin on tämän vuoksi pielessä. Vaihda maff; ilmamäärämittari niin moottori pelaa.Viimeksi muokannut *PexU*; 31.8.2008, 13:17.
Comment
-
Comment
-
Tottakai se myydään ehjänä =)! Enpä ole koko ilmoa muistanutkaan, kaiken tän säädön ja sähellyksen keskellä..
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiOnko sitä maffin liitintä tullut vieläkään irroitettua?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja evakko Näytä viestiJos pistokkeen irrotus maffista ei vaikuta mitenkään jo olemassa olevaan huonoon koneen käyntiin, niin eikö tämä ole selvää pässinlihaa, maff on viallinen!
Ja auto tosiaan käy ihan normaalisti korkeilla kierroksilla... Sen verran tuossa tuli kommentoituakin että mielestäni ne imusarjan säätötötteröt ovat nyt kokoajan "pohjassa", ja silloin kun kone vielä kävi hyvin, niin mielesäni ne menivät pohjaan käynnistettäessä ja nousivat sitten takaisin "ylös"... tiedä sitten taas, muistanko ihan väärin, taas =)
Mutta menen tällä vkolla hakemaan maffin, se saa kuulemma ihan vaihto-osana 120?:n..Viimeksi muokannut *PexU*; 31.8.2008, 22:25.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viestiLaita se uusi maffi , jos ei vaikutusta, irrota ne tötteröt ja kääntele imuläppiä eri asentoon. Idea siis, että kone olisi imaissut jotain imusarjaan tai joku osa hajonnut estäen ilman virtauksen.
Btw, mitäs mieltä olet tuosta erittäin löysästä hihnasta, joka tosin kiristyi kun laitettiin merkit kohdilleen (ja ne olivat tosiaan niin kohdillaan kun noista nyt voi nähdä), heittokelloa ei sattunut olemaan tuolla korjaamolla...
Comment
-
En tiedä tuosta S8:n hihnasta , juuri noin olisin itsekin testannut sen, varmistanut, että oikean ja vasemman puolen nokka-akseleiden ajoitukset ovat samanlaiset. Hihnan löysyy ihmetyttää, tosin onhan siinä hydraulinen kiristin eli koneen käynnistyessä ilmeiseti kiristyy. Tehtiinkö autoon nokka-akselin hihnan vaihto huollossa. Onkohan S8:ssa hihnan esikiritys asennettaessa, jotta nokka-akselin säädöt toimisivat oikein- en tiedä.
Comment
Comment