Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua edelleen (S8 -00) TOIMII !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Sami onko varma tieto, että YAW on kuskin penkin alla, uudemmissa yleensä sijaitsee takapenkin alla. Nykyään yksi sensori =G202 / G200.
    N112 sijaitsee jäähdytysnestesäiliön lähellä, bensaputkilinjan takana.
    Kyseiset venttiilit voi tosiaan ostaa uudet, koska vikakoodi on tuo. Tosin en ymmärrä miten nuo hyydyttäisi koko koneen ellei kone ime bensaa N80:n kautta, kuten Sami arveli. Letku sitten vaan irti siitä. Ostaisin vielä sen bensapumpun releen, koska sen toinen karva on niin kuormitettu juuri noissa S-malleissa(suuri vikakohde ainakin tulevaisuudessa). Tuolta TTwikistä luin, että bensapumpun releen vika ilmenee short to ground vikakoodina useissa antureissa(Pexu, mistä tämän short to ground luit). Vikakoodi tulee varmaan näin oudosti, koska ECU luulee antureiden olevan maassa, vaikka ovat oikeasti vain muiden antureiden kautta.

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
      Sami onko varma tieto, että YAW on kuskin penkin alla, uudemmissa yleensä sijaitsee takapenkin alla. Nykyään yksi sensori =G202 / G200.
      N112 sijaitsee jäähdytysnestesäiliön lähellä, bensaputkilinjan takana.
      Kyseiset venttiilit voi tosiaan ostaa uudet, koska vikakoodi on tuo. Tosin en ymmärrä miten nuo hyydyttäisi koko koneen ellei kone ime bensaa N80:n kautta, kuten Sami arveli. Letku sitten vaan irti siitä. Ostaisin vielä sen bensapumpun releen, koska sen toinen karva on niin kuormitettu juuri noissa S-malleissa(suuri vikakohde ainakin tulevaisuudessa). Tuolta TTwikistä luin, että bensapumpun releen vika ilmenee short to ground vikakoodina useissa antureissa(Pexu, mistä tämän short to ground luit). Vikakoodi tulee varmaan näin oudosti, koska ECU luulee antureiden olevan maassa, vaikka ovat oikeasti vain muiden antureiden kautta.
      Tuo short to ground luki tuolla syöttötestien puolella, joten ei taida olla "oikea" vikakoodi vaan jonkin näköinen testi kyseisille osille...? koska käydessä näitä läpi konehuoneen puolelta kuului naksuntaa kys om osien kohdalta, mm nuo moottorin alatukien anturit napsuivat ihan selvästi.

      Tilasin tosiaan nuo N112 ja N80, maksavat audilla reippaat 200€, kysymys kuuluukin että kannattako niitä nyt hakea , kun noissa samin antamissa arvoissa on noinkin suurta (osassa järjettömän suurta) heittoa...

      Bensa pumpun rele ainakin aukeni ja yleismittarin "piipin" mukaan pysyikin auki.. Mutta tuskin sekään nyt älyttömiä maksaa, ainakaan suhteessa tuohon abs/esp boxiin, jos se nyt on kaputt =/. Vikaa siinä nyt ainakin tuntuu olevan..

      Jos tuosta samin viestistä oikein tulkitsin myös tuon esp valon pitäisi syttyä kun boxista on piuhat irti...?

      Comment


      • #63
        Noiden solenoidien vastusarvot on 22ohm...35ohm, ne voi vielä mitata. Minä jättäisin tuon ABS/ESP:it rauhaan. ESPin voi ottaa napilla pois, se on jo paljon. Korjausoppaassa on aika monimutkaiset ohjeet noille. Huutomerkki on jarruvika ehkä juuri ABSit poissa.

        Comment


          #64
          Jepjep... A8:ssa 2000 vuosimallissa on YAW ja ACC erillisinä penkinalla, ainakin virallisten papereiden mukaan. Ei ole vielä uudella anturilla.

          Noissa anturitiedoissa paistaa nyt läpi "universaalitesteri" eli näyttäisi olevan desimaalit hukassa... Kyllä nuo arvot ovat oikeat kun siirrät pilkkua kolmella (jaat tuhannella)... Jarrupainetta voi olla 1,2bar ei 1200bar :)

          Saatko tehtyä sellaisen testirupeaman (tosin työlään kun tuolla testerillä ei voi ajaa logia) että otat moottorilta ensimmäiseltä 15 chanelilta kaikki neljä arvoa kustakin ja teen pienen taulukon ja pistät tänne. Moottorin kun saisit vielä kohtuu lämpimäksi niin vertailuarvot olisivat sinnepäin. noista 60:stä parametristä saamme kyllä kaivettua myös lisää tietoa

          Myös vaihdelaatikon ensimmäiset 6 chanelia olisi varmuuden vuoksi hyvä käydä läpi.

          N80 ja N112 vaihto harvemmin menee turhaan, kun ne vanhemmiten alkaa aina reistaa. Mutta piuhat irti repimällä ja letkut tulppaamalla ne kyllä saa poistettua yhtälöstä ilman 200e hankintaa. Käynti hieman heikkenisi kunnossaolevasta, mutta kyllä sillä kortin vielä saisi kuivumaan jäljelle jäävällä teholla... :)

          Comment


          • #65
            Hiukkasen nuita painearvoja kyllä ihmettelenkin, mutta sitä nyt jo niin toivoo että se vika jo jostain löytyisi =).

            Jotainhan tuossa espissä varmaan vikana kyllä on (kts. edellä mainittu vika) mutta mitä ja mikä sen saa syttymään kiihdytyksissä, se(kin) olisi vielä mukava selvittää;).

            Kyllä nuo sensorit varmaan menee uusinta listalle, siellä sentään ainakin on selvä vikakoodi..

            edit: laitoin myös polttoainepumpun releen tilaukseen
            Viimeksi muokannut *PexU*; 6.8.2008, 11:16.

            Comment


              #66
              Sinun kannattaisi hommata itselle oikea VAG-COM, sitä tarvii aina silloin tällöin kuitenkin. Ei ole kovin kallis verrattuna siihen miten paljon sillä säästää hermoja.

              Saa vaikka tuolta: www.obd.fi

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Sinun kannattaisi hommata itselle oikea VAG-COM, sitä tarvii aina silloin tällöin kuitenkin. Ei ole kovin kallis verrattuna siihen miten paljon sillä säästää hermoja.

                Saa vaikka tuolta: www.obd.fi
                TokiToki!
                Mutta túohon/tähän hätään ei taida vkonlopuksi ei taida testeri ehtiä millään...

                EDIT: siiten laitettiin tuo Ross-Tech HEX-USB+CAN -adapteri tilaukseen, niin näkee mitä tuo laitos on todella niellyt tai jättänyt nielemättä..

                Jaa saa noita parametrejä teille vkonloppuna esiin, ja toivottvasti joku niistä ehtii vielä kommentoidakin, noin "vapaapäivinä" =)
                Viimeksi muokannut *PexU*; 6.8.2008, 09:45.

                Comment


                • #68
                  Pitäisiköhän tässä vaiheessa testata bensan tulo ja katsoa lisäksi aukeaako kaasuläppä kaasua painaessa. Meillä oli n. puoli vuotta sitten 2,8 koneella vähän vastaavasti, jossa omistaja luuli auton käyvän erittäin rikkaalla, todellisuudessa bensapumppu oli mennyt eli palattaisiin tavallisiin vikoihin, mistä ei välttämättä näy vikakoodeja. Ruiskutussuuttimelta pitäisi mitata bensan määrä. Samilla ilmeisesti kyseisen auton tiedot eli voisi katsoa paljonko pitää tulla.

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                    Pitäisiköhän tässä vaiheessa testata bensan tulo ja katsoa lisäksi aukeaako kaasuläppä kaasua painaessa. Meillä oli n. puoli vuotta sitten 2,8 koneella vähän vastaavasti, jossa omistaja luuli auton käyvän erittäin rikkaalla, todellisuudessa bensapumppu oli mennyt eli palattaisiin tavallisiin vikoihin, mistä ei välttämättä näy vikakoodeja. Ruiskutussuuttimelta pitäisi mitata bensan määrä. Samilla ilmeisesti kyseisen auton tiedot eli voisi katsoa paljonko pitää tulla.

                    Kaasuläppä aukeaa kyllä, se on mitattu testerillä, bensan tulo puoli on vielä mittaamatta.. Pumppu ainakin lähtee päälle kun pistää virrat päälle, mutta paineistahan ei ole vielä tietoa... Joten sen(kin) kimppuun seuraavaksi.. Milläs/miten noi määrät mitataan suuttimen päästä? vai antaako vaggicomi tiedot..?

                    Jos samilla on tietoja, niin niitä otetaan mielellään vastaan =).
                    (vkonloppuna nappaan ton bentleyn webbilisenssin. Voikohan sieltä myös printtailla lappuja ulos?)



                    No nyt rupiaa maksamaan =( ESP:n YAW rate sensor (G202) yli 1000€!! ja sivuttaiskiihtyvyysanturi (G200) 250€, ja mikä taas mukavaa tuo kuskin penkin painetunnistimen vaihto onkin lähes mahdoton tehtävä, täytyy vaihtaa koko istuinosa, reisitukineen, koska kys om tunnistinverkko on integrotu siihen. Joten nuo jätettiinkin sitten vielä tilaamatta...
                    Viimeksi muokannut *PexU*; 6.8.2008, 13:44. Perustelu: lisäilyä taasen...

                    Comment


                      #70
                      Olen nyt työmatkalla, mutta saan tiedot loppuviikosta kotona. Bensamäärä mitataan irroittamalla yksi suutin ja kytkemällä ohikytkennällä bensapumppu pyörimään ja mitataan tullut tilavuus... Saat siihenkin lisätietoa

                      Noista enginegrouppien tiedoista kyllä saadaan aika paljon tietoa mitä se tekee tai luulee tekevänsä. Eli odotan niitäkin suurella mielenkiinnolla :)

                      Comment


                      • #71
                        Tässä tämän hetkinen marssijärjestys nyt siis, tulleiden ohjeiden/vihjeiden perusteella: (saa toki ehdottaa muutoksia ;)

                        *lambda vaihtoon (se joka ei säädä itseään kierroksilla)
                        *sytkän päätevastuksien tarkistus
                        *nokkien/sytkän ajotuksen tarkistus

                        *nuo N80 ja112 vaihtoon sekä bensapumpun rele myös

                        *tänään saan luultavasti vaggicomin, se huitastaan kiinni autoon ja lyödään noita parametrejä teille viisaammille tänne ihmeteltäviksi..

                        Comment


                        • #72
                          *sytkän päätevastuksien tarkistus
                          Ilmeisesti tarkoittaa sytytystulppiin tulevia hattuja.

                          Olihan sytytyksen vahvistimet tarkistettu?

                          Samat kuin 1.8T:ssä, joissa ovat oireilleet paljonkin...

                          Comment


                            #73
                            Kun saat vag-comin, niin aja logitiedostoon tiedot kustakin groupista ja laita tiedostot ladattavaksi jostain tai laita minulle s-postilla sami_romppanen@hotmail.com

                            Lista on ihan ok, oliko toimimaton lamdba tunnistettu siis yleismittarilla vain testerillä? Normilambda + normimittari niin voltit pysyy ruudussa aika vakiona, hidas/vikaantunut + normimittari niin voltit heittää 0,1-0,8v välillä...

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Sammy Näytä viesti
                              *sytkän päätevastuksien tarkistus
                              Ilmeisesti tarkoittaa sytytystulppiin tulevia hattuja.

                              Olihan sytytyksen vahvistimet tarkistettu?

                              Samat kuin 1.8T:ssä, joissa ovat oireilleet paljonkin...
                              Tarkoittanee pissapojan nestesäiliön lähettyvillä olevia mustan suojan alla olevaa kahta boxia (kuulemma) en ole nyt auton lähettyvillä... Näissä on kuulemma ollut paljon vikaa ja sitten käräyttävät puolia ja lambdojakin...

                              Comment


                              • #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viesti
                                Kun saat vag-comin, niin aja logitiedostoon tiedot kustakin groupista ja laita tiedostot ladattavaksi jostain tai laita minulle s-postilla sami_romppanen@hotmail.com

                                Lista on ihan ok, oliko toimimaton lamdba tunnistettu siis yleismittarilla vain testerillä? Normilambda + normimittari niin voltit pysyy ruudussa aika vakiona, hidas/vikaantunut + normimittari niin voltit heittää 0,1-0,8v välillä...
                                Testerillä katsottiin lambdan säätöarvoja %:sti ja toisen säätyminen oli ihan prosenttien luokkaa toisen taas alle prosentin kymmneyksen, vaikka konetta kierrättikin..

                                Laitan tulemaan sinulle heti noita tietoja kun testeri saapuu, toivottvasti jo huomenissa..

                                Comment


                                • #76
                                  PexU, älä nyt pura koko autoa. Lueskelin vähän palstoja maailmalta, A/S 8:ssa on ollut paljon bensapuolen ongelmia. Voisit ehkä yksinkertaisesti tarkastaa bensan saannin ruiskuttamalla bensaa imupuolelle, toinen painaa kaasua( siis kone tietysti käy), jos käy näin paremmin, sytytyspuoli voidaan sulkea pois.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                    PexU, älä nyt pura koko autoa. Lueskelin vähän palstoja maailmalta, A/S 8:ssa on ollut paljon bensapuolen ongelmia. Voisit ehkä yksinkertaisesti tarkastaa bensan saannin ruiskuttamalla bensaa imupuolelle, toinen painaa kaasua( siis kone tietysti käy), jos käy näin paremmin, sytytyspuoli voidaan sulkea pois.
                                    Juuh, mieluummin mahdollisimman vähällä purkamisella olisi mukava selvitä..

                                    Eli tarkoitat varmaan että iilmaputsarin putkesta hiukan bensaa sisälle koneen käydessä ja sitten tarkistelee tuloksia =)?

                                    Olisi se ihan mukavaa jos tuolla selviäisi vika...

                                    Comment


                                      #78
                                      Suuttimen johtoja yksi kerrallaan irti joten voi paikallistaa mikä/mitkä pytyt ongelmakohteina. Jatkotoimenpiteenä voi sitten vaihdella puolia/tulppia/suuttimia pyttyjen välillä ja tsekkailla siirtyykö ongelma vai eikö.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                        Suuttimen johtoja yksi kerrallaan irti joten voi paikallistaa mikä/mitkä pytyt ongelmakohteina. Jatkotoimenpiteenä voi sitten vaihdella puolia/tulppia/suuttimia pyttyjen välillä ja tsekkailla siirtyykö ongelma vai eikö.
                                        Täytyy tosiaan ottaa tavoitteeksi saada potilas vkonloppuna ulos ja ajoon, ihminenhän noi autot on suunnitellutkin, joten niiden samojen ihmisten se pitää saada "terveeksikin" taas (täältä tulevan todella loistavan avun kanssa=).

                                        Nyt sitä rupeaa vähitellen toivomaan että vika löytyisi noiden sytkän vahvistimien ja/tai puolien/lambdan alueelta.. Mutta huomenissa viimeistään ollaan fixumpia vaggicomin kanssa..

                                        On meinaa ollut moni audihuoltokin hiukan "hmoilasena" noiden mun selitysten jälkeen, tai sitten kommenttina on se perinteinen, "tuo tänne vaan, vaihdetaan kaikki uutta, niin eiköhän se toimi taas, heheeh" JUUEI!

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mikähän tuon s8:n vaihteistoöljyn määrä olikaan ja luokitus että saa varmasti oikiaa tavaraa laatikkoon...? ja saako sitä ihan varaosaliikkeestä, vai meenkö marmoritiskille puahaltamaan lompakon suuntaan ;)?
                                          Viimeksi muokannut *PexU*; 7.8.2008, 11:18.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei tuo S8 ole juuri sen ihmeellisempi kuin muutkaan konsernin laitteet, kyllä merkkihuollolla pitää olla (koska muillakin korjaamoilla voi olla) resurssit semmoisen tutkimiseen.

                                            Pieni tarkennus tuohon "oikosulku maadoitukseen" -vikailmoitukseen.
                                            ECU tarkkailee antureiden ja toimilaitteiden signaalinaruja, myös niitä joita se itse ohjaa maadoittamalla.
                                            Vastusta ei pysty elektroniikalla mittaamaan, vaan ainoastaan tutkimaan onko ko karvassa jännitettä vai ei. Toimilaitteen (esim solenoidi) kyseessä ollessa, kun ecu ei maadoita ohjausjohdinta pitää siellä olla noin akkujännite. Mikäli näin ei ole, antaa ecu kyseisen komponentin kohdalla vikakoodin Nxx, katkos/oikosulku maadoitukseen.
                                            Johtimen ei siis tarvitse olla oikeasti oikosulussa maahan.

                                            Lambda-säädön korjausprosenteista ei pelkästään voi päätellä anturin kuntoa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja terokoo Näytä viesti
                                              Ei tuo S8 ole juuri sen ihmeellisempi kuin muutkaan konsernin laitteet, kyllä merkkihuollolla pitää olla (koska muillakin korjaamoilla voi olla) resurssit semmoisen tutkimiseen.

                                              Pieni tarkennus tuohon "oikosulku maadoitukseen" -vikailmoitukseen.
                                              ECU tarkkailee antureiden ja toimilaitteiden signaalinaruja, myös niitä joita se itse ohjaa maadoittamalla.
                                              Vastusta ei pysty elektroniikalla mittaamaan, vaan ainoastaan tutkimaan onko ko karvassa jännitettä vai ei. Toimilaitteen (esim solenoidi) kyseessä ollessa, kun ecu ei maadoita ohjausjohdinta pitää siellä olla noin akkujännite. Mikäli näin ei ole, antaa ecu kyseisen komponentin kohdalla vikakoodin Nxx, katkos/oikosulku maadoitukseen.
                                              Johtimen ei siis tarvitse olla oikeasti oikosulussa maahan.

                                              Lambda-säädön korjausprosenteista ei pelkästään voi päätellä anturin kuntoa.
                                              Tuosta viestisi alkuosasta on käyty kiivasta keskustelua ihan maahantuojaa ja kuluttajansuoja viranomaista myöden tällä vkolla. Maahantuojan virallinen kanta on tosiaan se että jokaisella (audi) korjaamolla on oikeus kieltäytyä huoltamasta audeja, jos siihen ei ole resursseja/tietotaitoa tai kuten [COLOR="Red"]forssan laatuauton [/COLOR]kyseessä ollen edes työkaluja kuulemma 8P. Aivan uskomatonta tekstiä, mutta monelta suunnalta varmistettuna täyttä totta. Kuitenkin ainoa audi malli, jonka huolto on "virallisesti" keskitetty jonnekin (herttoniemeen) on tietääkseni R8.


                                              Tuo loppuosa on taas sitä tietoa joka tekee tästä ACF:n foorumista kullanarvoisen (varsinkin tälläiselle "undu" audistille).

                                              Vkonloppuna on paljon hommia edessä, ja toivottavasti myös tuloksia(kin) jo =)
                                              Viimeksi muokannut *PexU*; 7.8.2008, 14:07.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Hmm, pitänee lopettaa tänne kirjoitteleminen, enhän edes kuulu kerhoon. Eihän mulla ole kyllä audiakaan.. :)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja terokoo Näytä viesti
                                                  Hmm, pitänee lopettaa tänne kirjoitteleminen, enhän edes kuulu kerhoon. Eihän mulla ole kyllä audiakaan.. :)
                                                  Mullakin on kohta pihalla horsmaa kasvava helevetin tyyris kukkaruukku. prkles ;).

                                                  Ei vaan, on tuo maahantuojan teksti niin uskomatonta, että ei todeksi meinaa uskoa. Bemareiden puolella paljonkin aikaa viettäneenä (ja useita autoja omistaneena) ei tuollaista ole kuulunut juurikaan edes ALPINA mallien kanssa, joka suomen lainsäädännön mukaan ei taida edelleenkään olla edes bemari ;).

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Eli eivät suostu korjaamaan mitään 4.2l koneista, koska ei saman ikäkauden peleissä nyt niin isoa eroa ole.

                                                    Amiksessa ei vissiin opeteta korjaamaan v8:ja.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                                                      Eli eivät suostu korjaamaan mitään 4.2l koneista, koska ei saman ikäkauden peleissä nyt niin isoa eroa ole.

                                                      Amiksessa ei vissiin opeteta korjaamaan v8:ja.

                                                      Vielä sellainen pikkudetalji tuohon, ennen kun poiketaan totaalisen sivuraiteille tässä topicissa, a8:n huolto kys om yrityksessä olisi jo onnistunutkin jo paljon helpommin, ja niitä on kuulemma ihan huollettukin siellä, mutta kun tuo ässä on niin erilailla koottu ja siihen vaaditaan erikoistyökaluja jnejne, voi elämän karut kävyt sentään =)

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Audin korjauksesta/huollosta sen verran: tarkotus oli viedä Allroad huoltoon viime kesänä VW-centeriin Vantaalle , puolen tunnin jonotuksen jälkeen selvisi, etteivät huolla Allroadeja. Kyltit on kyllä hienosti VW-Audi-huolto.
                                                        Tero valaisi Short To Ground juttua, minäkin pähkäilin asiaa noin, mutta toisaalta eculta voi tulla vikailmoitus esim. N80:stä Short To B+. Tero kirjoittele tänne toki vaan jatkossakin.
                                                        PexU älä irrottele tulpan johtoja käsin koneen käydessä, voi räpsähtää aika ikävästi käsille.
                                                        Ps. ei mee näkojään hyvin, sitä on muutettu Vantaalle Itä/Länsi?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                                          Audin korjauksesta/huollosta sen verran: tarkotus oli viedä Allroad huoltoon viime kesänä VW-centeriin Vantaalle , puolen tunnin jonotuksen jälkeen selvisi, etteivät huolla Allroadeja. Kyltit on kyllä hienosti VW-Audi-huolto.
                                                          Tero valaisi Short To Ground juttua, minäkin pähkäilin asiaa noin, mutta toisaalta eculta voi tulla vikailmoitus esim. N80:stä Short To B+. Tero kirjoittele tänne toki vaan jatkossakin.
                                                          PexU älä irrottele tulpan johtoja käsin koneen käydessä, voi räpsähtää aika ikävästi käsille.
                                                          Ps. ei mee näkojään hyvin, sitä on muutettu Vantaalle Itä/Länsi?
                                                          Eli muillakin samoja ongelmia ton huollon suhteen näköjään... Täytyy sen espoon audi centerin vierailun yhteydessä ottaakn asiaa puheeksi, katotaas mitä (kehtaavat) vastata "livenä", vai lennetäänkö pihalle koko porukka 8D.

                                                          Tänään saapuu vaggicomi, ja illalla pääsee sitten toden teolla opettelemaan ja ihmettelemään...

                                                          Joskus on kokeiltu ottaa johtoja koneen käydessä, mutta ei enää =).

                                                          Pakkohan se oli muuttaa hiukan halvempaan asuntoon kun ei tiedä paljonko tuon pelargoniaistutuksen hinnaksi muodostuu ;). Ei vaan, kulomäestä löyty mukava kämppä, ja duunimatkakin lyheni reippaasti. Täytyykin joskus järkätä vantaa miitti, kunhan tuon panssarivaunun lääkitys on saatu kohdilleen ensin ;).

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Väliaikatietoja...

                                                            *Lambda vaihettu
                                                            *N80 vaihdettu
                                                            *N112 vaihdettu
                                                            *polttoainepumpun rele vaihdettu
                                                            *tuo P1426 hävisi noiden osien vaihdon jälkeen, mutta tilalle saapui P1141 load culculation cross check:implausible value ja P1649 Powertrain data bus: missing message from abs controller

                                                            *lisänä vielä mittariston alla sijaitseva abs/esp boxin kamman irti repimisen jälkeen abs/esp valot jäi palamaan mittaristoon...???
                                                            (ilmoittaa vikalogissa 01486-system function test activated)

                                                            eipä juuri mitään vaikutusta, käy edelleen samallalailla, kylmänä vielä huonommin kun lämpösenä.. On se kumma prkles =(.

                                                            Laitoin tuonne SR:lle menmään ton vikalogin, koitan saada sen myös tännekin...

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Tuo function test activated tarkoittaa sitä että ABS/ESP pitää 'kalibroida'. Se meni muistaakseni niin että paina ensin käynnissä jarrua nin paljon että ABS-valo sammuu, sitten pitää ajaa suht tiukkoja kurveja vasemmalle ja oikealle.

                                                              Vähän aikaa sitten tuo tuli tehtyä yhteen autoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X