Noniin... Nyt rupiaa hiukkasen jo ehkä nousemaan tie pystyyn =/. Ecun ym boxien kaikki liittimet otettu auki, käsitelty sitä varten ostetuilla aineilla, nippu releitä paikallistettu appari jalkatilasta, suurin osa mitattuina ja toimivina, yksi lämpötila anturi irti otettuna lohkoja yhdistävästä putkesta koneen ja tulipellin välistä, mielestämme todettu toimivaksi, mittausten ja testerin perusteella. Maffin jännitteet mitattuna, aivan ok. Auto käy aivan yhtä huonosti, tyhjäkäynnillä kun jenkkikasi, ontuen ja täristen, todella rikkaalla (joku antaa väärää tietoa, mikä ja mille ja mistä?). Kun kone lämpenee käy hiukan paremmin ja ylhäällä kiertää myös kylmänä ihan ok... Eikä mitään selviä vikakoodeja (aina ei yhtään mitään). Mikä tota laitosta oikein vaivaa 8{?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Apua edelleen (S8 -00) TOIMII !
Collapse
X
-
Napsuttaako bensahöyryjen kiertoventtiili N80 (EVAP) siinä ilmanputsarikotelon ja iskaritolpan välissä? Kokeileppa puristaa pihdillä sen letku tukkoon. Jos (ja kun) se venttiili menee jumiin(auki), kone menee sikarikkaalle ja tyhjäkäynnillä sen kyllä huomaa. VAG-comilla jos katsoo EVAP taulusta lambdakorjauksen niin se menee venttiilivikatilanteessa ihan tappiin. Ja tästä häiriöstä ei tule vikakoodia...
Tämä olis mun kokemuksella veikkaus tuohon vikaan muutaman saman oireisen kasikoneen perusteella...
EDIT: ja kun luki vielä uudestaan nuo kirjoittamasi tekstit, laitan lisää pelimerkkäjä N80 vian puolesta... :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiNapsuttaako bensahöyryjen kiertoventtiili N80 (EVAP) siinä ilmanputsarikotelon ja iskaritolpan välissä? Kokeileppa puristaa pihdillä sen letku tukkoon. Jos (ja kun) se venttiili menee jumiin(auki), kone menee sikarikkaalle ja tyhjäkäynnillä sen kyllä huomaa. VAG-comilla jos katsoo EVAP taulusta lambdakorjauksen niin se menee venttiilivikatilanteessa ihan tappiin. Ja tästä häiriöstä ei tule vikakoodia...
Tämä olis mun kokemuksella veikkaus tuohon vikaan muutaman saman oireisen kasikoneen perusteella...
EDIT: ja kun luki vielä uudestaan nuo kirjoittamasi tekstit, laitan lisää pelimerkkäjä N80 vian puolesta... :)
Millä perusteella ecu tuota venttiliä ohjaa?. Venttiili menee kiinni ja auki, se on kokeiltu. Löydettiin ohmiarvotkin tuohon venttiiliin ja se oli ihan niiden sisällä. Tuo napsuttaminen täytyy vielä mennä testaamaan?
Tiedätkö miksi tuossa lämpötila-anturissa kansien välissä olevassa putkessa on 4 napaa, ja missä muualla niitä vielä on, missä mm on mittarin lämpötila anturi? Lämpömittari nimittäin näytti toimivan kun tuossa repi liittimien irti...
Tuo ecun pinnikaavio olisi ihan kiva, mutta mistä sellaiseksi muuttuisi nyt....
Comment
-
ECu ohjaa N80 sen mukaan mikä on "kaasujen" tilavuus hiilitankissa. Vag-comilla näkee venttiilin ohjaussuhteen (se ei siis ole vain On/off, vaan ohjataan pulssisuhteella kaasujen pääsyä koneeseen). Eli pelkkä napsuttelu ei kerro sen toiminnasta mitään, vaan korkeilla pulssisuhteilla se jää sitten kokonaan auki jo bensahöyryjä menee liikaa... Kuten myös ohmit ei kerro siitä mitään muuta kuin että kela on ehyt...
Kokeile sormella napsuttaako se ja kokeile tukkia letku. Myös tankinkorkin aukaisemisella on merkitystä käyntiin kun venttiili on rikki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiECu ohjaa N80 sen mukaan mikä on "kaasujen" tilavuus hiilitankissa. Vag-comilla näkee venttiilin ohjaussuhteen (se ei siis ole vain On/off, vaan ohjataan pulssisuhteella kaasujen pääsyä koneeseen). Eli pelkkä napsuttelu ei kerro sen toiminnasta mitään, vaan korkeilla pulssisuhteilla se jää sitten kokonaan auki jo bensahöyryjä menee liikaa... Kuten myös ohmit ei kerro siitä mitään muuta kuin että kela on ehyt...
Kokeile sormella napsuttaako se ja kokeile tukkia letku. Myös tankinkorkin aukaisemisella on merkitystä käyntiin kun venttiili on rikki.
Täytyy lähtee hakemaan bensaa koneeseen, että pääsee taas leikkimään taas ;).
Kiitos!
Comment
-
Noniin, venttiili ei naputa, ja tankin korkilla ei ollut vaikutusta tuohon käyntiin.. Ns ryyppy päällä käy ihan ok, mutta kun se tippuu pois päältä niin käynti alkaa aaltoilemaan ja kaasuun vastaus on aivan onnetonta, lähes olematonta..
Myös ne "tötteröt" kuten aikaisemmin mainitsinkin ovat pohjassa koko ajan, kuuluukohan niiden olla..??
Hmm... Alankohan mä vai toi auto sekoamaan.. Nyt luettaessa noita syttötestejä, tulee aika monta koodia, P1426, P1421 ja liuta muita, esim kaikissa pytyissä olisi ilmoitus että virtapiiri oikosulussa maahan, samoin toi N80 ilmoittaa samaa ja molemmat koneen kiinnitys anturit oikosulussa maahan..??? Nytkö taivutaan maattovian puolelle sitten.. Ja jos noita maattopisteitä on useita (10??) niin sehän kuullostaakin metkalta hakea niitä ;).
Jaa-a, kyllä taidan itse kohta taipua tonne lambdan puolelle, sittenkin. Testerin mukaan toisen puolen lambda ei näytä säätävän itseään ollenkaan, kun taas toinen säätyy (kumpihan niistä on 1 ja kumpi 2). Tuossa kun noita lambdan arvoja testailtiin niin koneen takaa alkoi nousemaan käryä, nähtävästi toisen puolen pakolämmöt nousee niin paljon että se alkaa käryämään..
Kai se on vaan pakko koittaa hinauttaa audille jolloin tavalla...
Rupiaa olemaan takki hiukan tyhjä =(.
Comment
-
Oletkos siis nyt sitä mieltä että tuo ecu olisi sittenkin rikki...?
Jaa-a, mistähän saisi tuollaisen ecun vaikka lainaksi niin voisi kokeillä että onko muutosta käyntiin...
Tohon ei taida sopia mikään muu kun s8:n ecu, tietenkin ;)?
Tai sais sen ecun pinnikaavion niin vois vielä ajan kuluksi mittailla niitäkin...
Kiitos!
Comment
-
En tiedä onko ecun pinneissä samat numerot kuin kytkentäkaaviossa, mutta N80 = 64, imusarjan vaihtoventtiilejä: N156=48, N335=45. N112 secondary air injection=44. Moottorin hydraulituet: vasen N144=105, oikea N145=116.
Ecu:ssa on noita varkaudenestoja eli vaikea vaihtaa autosta toiseen.
Comment
-
Millähän tuon nyt sitten voisi varmaksi todistaa, että tuo ecu (mitähän ikinä mahtaa maksaakaan ja mistähän sitä kannattaisi udella =/?) on tosiaan rikki. Auto on tällä hetkellä tammelassa, forssan vieressä, ja tuo forssan laatuauto (paikallinen audi/vw diileri, ei kuulemma voi/eikä saa tehdä tuolle autolle mitään, kuullostaa vaan aivan uskomattomalta tuokin...
Sen verran vielä että kun tuolla meidän testerillä tuohon auton sielun elämään koitettiin päästä lauantaina sisälle, niin sellainen huomio tehtiin että toinen lambda ei säädä itseään ollenkaan sen sijaan toinen säätää...
Voisiko vaan rikki mennyt lambda aiheuttaa tuon kaiken, voisihan =)?.
Sekin/nekin sijaitse(vat) sen verran mukavassa paikassa että ei viitsisi ihan "turhan" takia vaihdella..
Taas, kiitos =)Viimeksi muokannut *PexU*; 4.8.2008, 08:12.
Comment
-
Ota nyt ainakin se ecu auki ja katso onko se selvästi kosteusvaurioinen. Sen näkee ihan silmällä tavallisesti, jos on saanut vettä. Piirilevy menee "harmaaksi".
Sulla taitaa olla jo 40V moottori sähkökaasulla?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=160118011123
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=110124396890
Vaikka osanumero ei osuisi ihan täysin, tuon saanee ohjelmoitua vanhaa boksia vastaavaksi. Joka tapauksessa ajonestosopeutuksen vaatii vaikka olisikin oikea.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiOta nyt ainakin se ecu auki ja katso onko se selvästi kosteusvaurioinen. Sen näkee ihan silmällä tavallisesti, jos on saanut vettä. Piirilevy menee "harmaaksi".
Sulla taitaa olla jo 40V moottori sähkökaasulla?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=160118011123
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=110124396890
Vaikka osanumero ei osuisi ihan täysin, tuon saanee ohjelmoitua vanhaa boksia vastaavaksi. Joka tapauksessa ajonestosopeutuksen vaatii vaikka olisikin oikea.
On juu toi 40v moottori ja sähkökaasukin löytyy =).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiSitten arvaan että tuo 4d0907560xxx on soveltuva boksi. Tosiaan ne on ohjelmoitavissa vaikka ei olisi tasan sama numero kuin vanhassa.
Tarkoitan että ihan boksi auki auki.
Mistähän ton sais varmistettua että toi varmisti pelittää, ja miten toi ajonestosopeutus ja ohjelmointi oikein onnistuu..?
Kiitos =)
Comment
-
Boxi oli aivan priimakunnossa sisältä, kuten arvata saattaakin.
Eli ecun numerot :
4D0 907 558 J (audin oma numero?)
0261 206 019 (boschin varaosanumero?)
Toinen onkin vaihdelaatikon boxi näköjään...
http://www.ecutesting.com/audi_ecu_list.html, tuolta löysin parikin s8 Q:n boxia, toinen loppuu G:n ja toinen F:n kun taas toi mun J loppunen boxi näyttäs osuvan ainakin A8:n
Pystyykö noita pelkkiä boxeja mittaamaan, vai pitääkö aina olla autossa kiinni?
Comment
-
Samaa mieltä olisin minäkin.. Sitten tuossa tuli vihjeitä MAP-anturi viasta, onkos tuossa sellaista, eikös toi anturi liity enemmän turbovehkeisiin..? Myös jaon hyppäämistä on vihjailtu, hihnan vaihtoon vajaa 20tkm, ja silmämääräisesti tarkistettua hihna on kireällä eikä mitenkään erityisen rispaantunut tai yleensäkään huonon näköinen. Kuulemma ainut lämpötila-anturi joka saattaa siihen vaikuttaa on se lohkojen välissä yhdysputkessa koneen takana oleva neljä napainen (jossa on siis samassa lämpömittarin ohjaus?) sekin reagoi lämpöön ja kaikista navoista mitattuna anturin arvot laskevat kun sitä lämmitti (onko se oikein?)
Siinähän niitä kysmyksiä taas olis. kiitos ja anteeksi =)
Comment
-
Onko sinulla siis Vag-com käytössä vai mikä testeri? Tämä on nyt sen verran erikoista, että jos saisit logia ajettua monista eri groupeista niin täällä aika moni saisi senkin perusteella tietoa käsiteltyä ja tehtyä arvioita tilanteesta. Tulisi vähemmän "arvailuja" ja enemmän järjestelmällistä vian etsintää...
Comment
-
Ei ole vag.com vaan tuollainen netissä (tampereelta) tilattu kännykän kokonen laite (v checker pro vag can), fixun oloinen laite, ja pääsee kyllä kaikkea puuhastamaan.
Nyt tuo rupeaa tosiaan tuntumaan jo todella erikoiselta minustakin, mahdollinen vika toisensa jälkeen jää pois, ja auto ei vaan käy ja kuku...
Tuolla btcf:n puolella poijjaat veikkasivat kampiakselin asentotunnistinta, mistähän sellaisen tosta löytää ja voiko se tehdä taas kaiken ton...?Viimeksi muokannut *PexU*; 5.8.2008, 07:39.
Comment
-
PexU , eikö vieläkään löydy omaa manuaalia, jos ei niin osta nyt ainakin 30pv:n versio tuolta Bentleyltä, näet kuvat ja kytkentäkaaviot yms. Noi kaikki vikakoodit ei välttämättä tule heti näkyviin uudelleen, jos ne on testerillä nollattu.
Oletetaan, että jännitteet tulevat ko. solenoideille eli bensapumpun rele toimii, jos vikailmoitus solenoideille on Short to Ground ei jää muuta vikavaihtoehtoa kuin johdot tai ecu, varsinkin siis, jos ne menee päälle. Tuon asian näkee kytkentäkaaviosta suoraan. Juuri tuo imusarjan solenoidin aktivoituminen heti startatessa on outoa. S8:ssa se voi näin kyllä ollakin. Kampiakselin asentotunnistimesta pitäisi tulla oma vikakoodi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viestiPexU , eikö vieläkään löydy omaa manuaalia, jos ei niin osta nyt ainakin 30pv:n versio tuolta Bentleyltä, näet kuvat ja kytkentäkaaviot yms. Noi kaikki vikakoodit ei välttämättä tule heti näkyviin uudelleen, jos ne on testerillä nollattu.
Oletetaan, että jännitteet tulevat ko. solenoideille eli bensapumpun rele toimii, jos vikailmoitus solenoideille on Short to Ground ei jää muuta vikavaihtoehtoa kuin johdot tai ecu, varsinkin siis, jos ne menee päälle. Tuon asian näkee kytkentäkaaviosta suoraan. Juuri tuo imusarjan solenoidin aktivoituminen heti startatessa on outoa. S8:ssa se voi näin kyllä ollakin. Kampiakselin asentotunnistimesta pitäisi tulla oma vikakoodi.
Tuo mikä tilattiin oli näköjään hiukan huti, ei kyllä juuri mitään maksanutkaan mutta juuri ne kytkentäkaaviot loistaa mm poissaolollaa...
Mites bentleyn webbi manuaali, S8 alkaa vuosimallista 01, onko sillä mitään eroa tuohon -00 autoon...?
Comment
-
No kato ny onko se jako edes kohdallaan siellä, ja jos saat oskilloskoopp[COLOR=#0000cc]i[/COLOR]n lainaan niin kattlet ne moottorin pyörintää seuraavat anturit läpi, Ja jos saat infra puna läpömittarin lainaan niin kattelet mitkä pytyt ei toden näkösesti käy kunnolla, koita ottaa joka pytyltä puola yksi kerrallaan irti ja kato muuttuuko käynti, ja laita sitten tänne tuloksia
Comment
-
Tilasin ens alkuun nyt noi anturit N80 ja N112 audilta ja vkonloppuna vaihdetaan ne, kun se kerran tuota P1426 vikakoodia kokoajan heittää testerin näytölle ja noi kaksi anturiahan vaikuttavat tuon tuon venttiilin toimintaan suoraan, am i right =)...?
Täytyy sen jälkeen ihmetellä sitä hihnaa, tuntuu vaan niin oudolle että täysin hyväkuntoisen näköinen, rispaantumaton ja kireällä oleva hinha pääsisi mitenkään hyppäämään hampaan yli..
Mutta tässä vaiheessa, kai kaikki on jo mahdollista ;).
Comment
-
Testasitko auton ollessa käynnissä tukkia KUNNOLLA pihdillä tankkiventtiili N80:ltä imusarjaan menevän letkun?
Koska KUN N80 vikaantuu (suurella taajuudella ei ehdi menemään kiinni -> päästää liikaa lävitse):
- ilmaa menee maffin ohi koneeseen enemmän kuin se luulee -> maf vikailmoitus
- bensaa (höyryä) menee liikaa koneeseen -> lambda menee sekaisin, lambdasäätövara ei riitä korjaamaan tuota, BTDT!
- Kylmänä pyörii kohtuudella (kylmä kone, seos oltavakin rikkaampi), kuumana huonosti ja saa hinkata vähän aikaa käyntiin -> bensa haisee
Mutta tässäkin on se pointti, että ei tämäkään nyt täysin halvaannuta autoa... Katsoitko onko muissa auton moduuleissa vikoja? ABS/ESP, laatikko? Laatikon boksilta tulee kaikenlaista bittiä, millä moottorin saa polvilleen...
Nyt kun vag-comilla pääsisi katsomaan engine groupin 12 (emissioncontrol) tiedot niin olisi yksi iso arvuuttelun kohde vähemmän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiTestasitko auton ollessa käynnissä tukkia KUNNOLLA pihdillä tankkiventtiili N80:ltä imusarjaan menevän letkun?
Koska KUN N80 vikaantuu (suurella taajuudella ei ehdi menemään kiinni -> päästää liikaa lävitse):
- ilmaa menee maffin ohi koneeseen enemmän kuin se luulee -> maf vikailmoitus
- bensaa (höyryä) menee liikaa koneeseen -> lambda menee sekaisin, lambdasäätövara ei riitä korjaamaan tuota, BTDT!
- Kylmänä pyörii kohtuudella (kylmä kone, seos oltavakin rikkaampi), kuumana huonosti ja saa hinkata vähän aikaa käyntiin -> bensa haisee
Mutta tässäkin on se pointti, että ei tämäkään nyt täysin halvaannuta autoa... Katsoitko onko muissa auton moduuleissa vikoja? ABS/ESP, laatikko? Laatikon boksilta tulee kaikenlaista bittiä, millä moottorin saa polvilleen...
Nyt kun vag-comilla pääsisi katsomaan engine groupin 12 (emissioncontrol) tiedot niin olisi yksi iso arvuuttelun kohde vähemmän.
laatikosta ei mm tule minkään näköistä vikakoodia, muttamutta... autossa oli ennen (tuon) vian syntymistä sellainen vika että kiihdytyksissä abs/esp valot syttyivät palamaan ja veto hyytyi, ihan selvästi, kaasua höllättäessä valot sammuivat ja auto toimi ihan ok. Eikös noiden valojen syttyminen pitäisi ottaa kys. om. järjestelmä päältä, eikä kytkeä sitä päälle..??
Voisikos tällä nyt olla sittenkin jotain tekemistä tuon käyntihäiriön kanssa, kuten tuolla ylempänä jossain pohdinkin....??
Eiköhän tuolla meidänkin testerillä päästä tuohon enginegrouppiin käsiksi jollain tavalla niin saisi tuonkin jutun varmistettua
Comment
-
ABS/ESP on naitettu erittäinkin suoraan ecuun, kuten myös vaihteisto. Vaihteisto "pyytää" moottorilta mm. momentinalennusta vaihdon yhteydessä. ESP taas voi hyydyttää menon täysin tarvittaessa. Kokeile ottaa seuraavassa testissä ABS/ESP sulake pois ja ESP:n pumpun liitin irti pumpusta (joka sijaitsee kuljettajanpuolen iskaritolpan etupuolella alhaalla.
Tai sitten liittimen voi irroittaa ABS/ESP ecun päästä joka on suht. helposti irroitettavissa ratin / a-pilarin juuressa (irroitettava ratin alapuolinen "hanskalokero")
Liitin irroitettuna taulussa palaa abs/esp -valo ja se puoli on silloin suljettu häiriön aiheuttajista pois! ABS/ESP:n pumpun liitin on erittäin korroosioherkässä paikassa
Tuohon esp:n aktivoitumiseen kiihdytyksessä liittyy myös takuuvarmasti aikaisemmin mainitsemasi kiihtyvyysanturin häiriö? Jos asia on tosiaan näin, viallinen anturi saa esp:n luulemaan mitä ihmeellisimpiä asioita ja todennäköisesti pyytää jarruja... Mutta ESP poistamalla yhtälöstä yllämainituilla toimilla vähentää entisestää vikamahdollisuuksia.
Voi olla kaukaa haettua käyntihäiriöihin, mutta jotain siinäkin on vikaa ja yksittäiset viat korjaamalla koko paketti saadaan toimimaan.
EDIT: TUOTATUOTA, taisit tuolla ylhäällä mainita tulvasta laittialla... ESP:n YAW rate sensor (G202) JA sivuttaiskiihtyvyysanturi (G200) ovat kuskin penkin alla. Ja jos vettä on ollut "tulvaksi" asti niin voi arvailla missä kunnossa nuo on... noiden antureiden virheellisillä tiedoilla saa vaikka koko auton sekaisin, ja vieläpä ilman vikakoodia...
Kokeile testerillä mennä ABS/ASB yksikköön (osoite 03). sieltä measuring blocks (03) ja sieltä group/channel 05. Kenttien arvot pitää olla paikallaan ollessa, moottori sammutettuna (virrat päällä) ja ratti suorassa. 1. kenttä +-5ast, 2. kenttä +-3 ast/s, 3 kenttä 0-5bar, 4 kenttä 0-0.7m/s^2
Myös voisit kokeila pääsetkö katsomaan chanelia 125 ja sen kolmen kentän bitit (0/1)...
Katsotaan sitten lisää...Viimeksi muokannut SR; 5.8.2008, 21:51.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiABS/ESP on naitettu erittäinkin suoraan ecuun, kuten myös vaihteisto. Vaihteisto "pyytää" moottorilta mm. momentinalennusta vaihdon yhteydessä. ESP taas voi hyydyttää menon täysin tarvittaessa. Kokeile ottaa seuraavassa testissä ABS/ESP sulake pois ja ESP:n pumpun liitin irti pumpusta (joka sijaitsee kuljettajanpuolen iskaritolpan etupuolella alhaalla.
Tai sitten liittimen voi irroittaa ABS/ESP ecun päästä joka on suht. helposti irroitettavissa ratin / a-pilarin juuressa (irroitettava ratin alapuolinen "hanskalokero")
Liitin irroitettuna taulussa palaa abs/esp -valo ja se puoli on silloin suljettu häiriön aiheuttajista pois! ABS/ESP:n pumpun liitin on erittäin korroosioherkässä paikassa
Tuohon esp:n aktivoitumiseen kiihdytyksessä liittyy myös takuuvarmasti aikaisemmin mainitsemasi kiihtyvyysanturin häiriö? Jos asia on tosiaan näin, viallinen anturi saa esp:n luulemaan mitä ihmeellisimpiä asioita ja todennäköisesti pyytää jarruja... Mutta ESP poistamalla yhtälöstä yllämainituilla toimilla vähentää entisestää vikamahdollisuuksia.
Voi olla kaukaa haettua käyntihäiriöihin, mutta jotain siinäkin on vikaa ja yksittäiset viat korjaamalla koko paketti saadaan toimimaan.
EDIT: TUOTATUOTA, taisit tuolla ylhäällä mainita tulvasta laittialla... ESP:n YAW rate sensor (G202) JA sivuttaiskiihtyvyysanturi (G200) ovat kuskin penkin alla. Ja jos vettä on ollut "tulvaksi" asti niin voi arvailla missä kunnossa nuo on... noiden antureiden virheellisillä tiedoilla saa vaikka koko auton sekaisin, ja vieläpä ilman vikakoodia...
Kokeile testerillä mennä ABS/ASB yksikköön (osoite 03). sieltä measuring blocks (03) ja sieltä group/channel 05. Kenttien arvot pitää olla paikallaan ollessa, moottori sammutettuna (virrat päällä) ja ratti suorassa. 1. kenttä +-5ast, 2. kenttä +-3 ast/s, 3 kenttä 0-5bar, 4 kenttä 0-0.7m/s^2
Myös voisit kokeila pääsetkö katsomaan chanelia 125 ja sen kolmen kentän bitit (0/1)...
Katsotaan sitten lisää...
toi channel125 näyttää ohjauskulma moottori1 vaihde1....???
abs/esp boxin liitin ratin alta irti revittynä aiheutti tietty vikakoodin testerille, sytytti abs:n mutta ei esp:n valoa mittaristoon, keskinäyttöön tosin ilmestyi iso punainen huutomerkki. Käyntiin ei ollut mitään vaikutusta kyllä..
Jokohan taitaa vika löytyä =)Viimeksi muokannut *PexU*; 5.8.2008, 22:56.
Comment
Comment