Ongelmana olisi tosiaan -00 S8:n käyntiongelma, ja mun mielestä aika erikoinen sellainen..
Ongelma alkoi auton seistessä pari pvää pihalla (oli erittäin kosteaa ilmaa). Kun se siitä startattiin niin tyhjäkäynti heitteli erittäin suurella skaalalla, ja autosta oli kaikki veto poissa (tollanen 30km/h "huippunopeus").
Auto saatiin lavetilla vietyä korjaamoon (jonne sinnekin se piti tyontää klun vetoa ei riittänyt edes sinne lavetille ajoon). Korjaamossa sattui olemaan vag:n testeri lainassa, joka näytti toisen (myöhemmin todettiin että oikean puolen lambda-arvot ihan nolliksi) ja että kone ainakin hajusta päätellen rikkaalla. Ja kun sitä mittailtiin (oikean) lambdan johdosta, niin arvo heitteli suurella skaalalla, toisen pysyessä stabiilina. Pääteltiin siis että toinen lambda on pimeä ja tilattiin sellainen.
Tämän jälkeen auto seisoi taas pari pvää ulkona ja kun sitä eilen taas startattiin tyhjäkäynti heilui taas reippaasti ja auto jopa sammui pariin otteeseen, kun sitä käytettiin niin että kone lämpesi, lambdan arvon rupesivat tasaantumaan (kuitenkin oikea puoli heitteli, vasemman pysyessä stabiilina), kone otti jopa kierroksia ja sillä käytiin heittämässä jopa pieni lenkkikin.
Nyt tuota vag:n testeriä ei enää ollut paikalla, kolmella eri ohjelmalla ei saatu enää mitään vikakoodeja, vian kuitenkin ollessa päällä..
Muutama vihje vielä:
Eilen otettiin vuorotellen lambdan liittimiä irti, ja koitettiin jopa niin että molemmat olivat irti, auto kävi kaikissa tapauksissa, eikä mitään vika koodeja syttynyt mittaristoon...???
Eilen vaihdettiin myös vanhat (2tkm sitten irtiotetut tulpat) josko vika olisi ollut niissä, mutta ei.
Autossa on myös (audin mukaan) joku kiihtyvyys anturi rikki, koska reippaasti kaasua poljettaessa syttyy sekä luistoneston ja abs:n valo mittaristoon, ja meno hyytyy, kun kaasua höllää, valot sammuvat. Voiko nämä vaikuttaa tuohon vikaan...? Kaukaa haettua....??
Ihan tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa on sellainen "kuollut kohta" jossa auto ei oikein vastaa kaasuun, ja jos kaasua polkaisee, ja kierrokset tippuvat takaisin alas, ne soutavat siinä hetken aikaa kunnes tasaantuvat hiukan (vaikuttaisikos tämä lambda vialta..?
Missään vaihessa autossa ei ole ollut mitään vikaohjelmaa päällä, vaikka ainakin audin mukaan sellainen pitäisi olla, että autolla pääsisi esim "nilkuttamaan" korjaamolle.
Yhteenvetona siis, auto käy erittäin heikosti kylmänä, ja lämmitessään hiukan paremmin, mutta ei kuitenkaan lähelläkään normaalia
Sitten se kaikkein hauskin viimeiseksi, täällä forssan suunnalla paikallinen audi dilleri nostaa kädet pystyyn, kun kuulee että kyseessä on "pelottava" s8 audi, edes vika koodeja ei voi kuulemma nollata, lukea korkeintaan, auto pitäisi saada esim helsinkiin jossa sille voitaisiin jopa tehdäkin jotain.
Oliskos tällä suunnalla jollain tuota softaa koneella niin voisi vilkaista että mitä se nyt herjaa tai niitä (pieniäkin) kullanarvoisia vihjeitä että mistä tuosta heinäsuovasta kannattaisi alkaa vikaa hakemaan...
KIITOS, PALJON ETUKÄTEEN, KAIKILLE =)!
Ongelma alkoi auton seistessä pari pvää pihalla (oli erittäin kosteaa ilmaa). Kun se siitä startattiin niin tyhjäkäynti heitteli erittäin suurella skaalalla, ja autosta oli kaikki veto poissa (tollanen 30km/h "huippunopeus").
Auto saatiin lavetilla vietyä korjaamoon (jonne sinnekin se piti tyontää klun vetoa ei riittänyt edes sinne lavetille ajoon). Korjaamossa sattui olemaan vag:n testeri lainassa, joka näytti toisen (myöhemmin todettiin että oikean puolen lambda-arvot ihan nolliksi) ja että kone ainakin hajusta päätellen rikkaalla. Ja kun sitä mittailtiin (oikean) lambdan johdosta, niin arvo heitteli suurella skaalalla, toisen pysyessä stabiilina. Pääteltiin siis että toinen lambda on pimeä ja tilattiin sellainen.
Tämän jälkeen auto seisoi taas pari pvää ulkona ja kun sitä eilen taas startattiin tyhjäkäynti heilui taas reippaasti ja auto jopa sammui pariin otteeseen, kun sitä käytettiin niin että kone lämpesi, lambdan arvon rupesivat tasaantumaan (kuitenkin oikea puoli heitteli, vasemman pysyessä stabiilina), kone otti jopa kierroksia ja sillä käytiin heittämässä jopa pieni lenkkikin.
Nyt tuota vag:n testeriä ei enää ollut paikalla, kolmella eri ohjelmalla ei saatu enää mitään vikakoodeja, vian kuitenkin ollessa päällä..
Muutama vihje vielä:
Eilen otettiin vuorotellen lambdan liittimiä irti, ja koitettiin jopa niin että molemmat olivat irti, auto kävi kaikissa tapauksissa, eikä mitään vika koodeja syttynyt mittaristoon...???
Eilen vaihdettiin myös vanhat (2tkm sitten irtiotetut tulpat) josko vika olisi ollut niissä, mutta ei.
Autossa on myös (audin mukaan) joku kiihtyvyys anturi rikki, koska reippaasti kaasua poljettaessa syttyy sekä luistoneston ja abs:n valo mittaristoon, ja meno hyytyy, kun kaasua höllää, valot sammuvat. Voiko nämä vaikuttaa tuohon vikaan...? Kaukaa haettua....??
Ihan tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa on sellainen "kuollut kohta" jossa auto ei oikein vastaa kaasuun, ja jos kaasua polkaisee, ja kierrokset tippuvat takaisin alas, ne soutavat siinä hetken aikaa kunnes tasaantuvat hiukan (vaikuttaisikos tämä lambda vialta..?
Missään vaihessa autossa ei ole ollut mitään vikaohjelmaa päällä, vaikka ainakin audin mukaan sellainen pitäisi olla, että autolla pääsisi esim "nilkuttamaan" korjaamolle.
Yhteenvetona siis, auto käy erittäin heikosti kylmänä, ja lämmitessään hiukan paremmin, mutta ei kuitenkaan lähelläkään normaalia
Sitten se kaikkein hauskin viimeiseksi, täällä forssan suunnalla paikallinen audi dilleri nostaa kädet pystyyn, kun kuulee että kyseessä on "pelottava" s8 audi, edes vika koodeja ei voi kuulemma nollata, lukea korkeintaan, auto pitäisi saada esim helsinkiin jossa sille voitaisiin jopa tehdäkin jotain.
Oliskos tällä suunnalla jollain tuota softaa koneella niin voisi vilkaista että mitä se nyt herjaa tai niitä (pieniäkin) kullanarvoisia vihjeitä että mistä tuosta heinäsuovasta kannattaisi alkaa vikaa hakemaan...
KIITOS, PALJON ETUKÄTEEN, KAIKILLE =)!
Comment