pitääkö transporterin kampuran laiton yhteydessä vaihtaa kiertokanget? olisiko aivan hullu ajatus laittaa 1B 10V turboon tuollainen kampura? moottorihan täytyy sitten porauttaa. kommentteja!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
transporter-kampiakseli 10VT:een
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Dieselin lohko on 16mm korkeampi. Ei oikein onnistu järkevästi vaihtamatta lohkoa myös, koska veivisuhteesta tulee muuten niin hurja.
Tuskin edes 10v-maailmasta löytyy suoraan sopivia osia että saa sopivat puristukset, eli kyllä männät tai veivit pitää olla mittojen mukaan tehdyt.
-
Jos käytät dieselin veivejä niin joudut muuttamaan männäntapin 24mm (muistaakseni),muuten täytyy veivit teettää.En ole kyllä moiseen niin perehtynyt,mutta luulen että noin.
Joka tapauksessa veivisuhde jää 1.42 ja se on kyllä suoraan sanottuna aivan paska!Eli lohko pitäisi saada korkeampi.
mutta kyllä sä sen saat toimimaan,mutta lohko saattaa mennä soikeaksi helposti,vaikka miten sitä vahvistat.
Comment
-
Itse tuollaisen jokunen vuosi sitten rakentelin ja toimi ihan ok sopivan pienillä paineilla ja tehoilla. Silloinen paineen nosto aiheuttikin sitten veivien vääntymisen. Itse käytin nelosdieselin veivejä ja joudin helottaman ne uusiksi 20mm tapille sopivaksi, mutta ei siis ole kuitenkaan tekemätön paikka. Yhtä hyvin voit käyttää tavallisia 10V:n veivejä kun pituus on sama eikä vahvuudessakaan varmaan ole paljoa eroa. Silminnähden dieselin veivit on hieman paksummat, mutta materiaaleissa saattaa olla eroa? Veivisuhde tulee olemaan juuri kuten Tuomas sen muotoili - "huono". Lohkoa joutuu myös vinguttelemaan, että mahtuu veivit pyörimään.
Comment
-
Kiertokangen pituus jaettuna iskunpituudella.
Mitä pienempi tuo suhde on sitä suuremmalla voimalla kiertokanki työntää mäntää ulos lohkosta.
Tai työtahdin aikana mäntä työntää veiviä solmuun, koska sylinterin suuntaisesti piirretty jana ja veivin suuntaisesti piirretyn janan välinen kulma kasvaa aika suureksi lyhyellä veivilä ja pitkällä iskulla.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viestijos 10v vakio koneissa on kankikulma päin v*ttua niin mitä päin se on näissä oettingereissä?
isku 94.5 tai 95.5
kiertokanki 144mm
kankikulma 1.50-1.52
keston salaisuus taitaa olla matalakierroskone,max teho noin 5000kier/minViimeksi muokannut kessu74; 16.2.2010, 19:28.
Comment
-
-
Ei tarvi korkeeta lohkoa noilla veiveillä, ovat t44 2.0td vitoskoneesta, eli ilmeisesti samat kuin 1.6td volkkarin veivit.
Comment
Comment