Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

transporter-kampiakseli 10VT:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • transporter-kampiakseli 10VT:een

    pitääkö transporterin kampuran laiton yhteydessä vaihtaa kiertokanget? olisiko aivan hullu ajatus laittaa 1B 10V turboon tuollainen kampura? moottorihan täytyy sitten porauttaa. kommentteja!

    #2
    Dieselin lohko on 16mm korkeampi. Ei oikein onnistu järkevästi vaihtamatta lohkoa myös, koska veivisuhteesta tulee muuten niin hurja.
    Tuskin edes 10v-maailmasta löytyy suoraan sopivia osia että saa sopivat puristukset, eli kyllä männät tai veivit pitää olla mittojen mukaan tehdyt.

    Comment


    • #3
      Jos käytät dieselin veivejä niin joudut muuttamaan männäntapin 24mm (muistaakseni),muuten täytyy veivit teettää.En ole kyllä moiseen niin perehtynyt,mutta luulen että noin.
      Joka tapauksessa veivisuhde jää 1.42 ja se on kyllä suoraan sanottuna aivan paska!Eli lohko pitäisi saada korkeampi.
      mutta kyllä sä sen saat toimimaan,mutta lohko saattaa mennä soikeaksi helposti,vaikka miten sitä vahvistat.

      Comment


        #4
        Itse tuollaisen jokunen vuosi sitten rakentelin ja toimi ihan ok sopivan pienillä paineilla ja tehoilla. Silloinen paineen nosto aiheuttikin sitten veivien vääntymisen. Itse käytin nelosdieselin veivejä ja joudin helottaman ne uusiksi 20mm tapille sopivaksi, mutta ei siis ole kuitenkaan tekemätön paikka. Yhtä hyvin voit käyttää tavallisia 10V:n veivejä kun pituus on sama eikä vahvuudessakaan varmaan ole paljoa eroa. Silminnähden dieselin veivit on hieman paksummat, mutta materiaaleissa saattaa olla eroa? Veivisuhde tulee olemaan juuri kuten Tuomas sen muotoili - "huono". Lohkoa joutuu myös vinguttelemaan, että mahtuu veivit pyörimään.

        Comment


          #5
          OT:
          selittäkää tietämättömälle mikä tää veivi suhde on??? Ja mitä merkitystä sillä on konetta rakennettaessa???

          Comment


          • #6
            Kiertokangen pituus jaettuna iskunpituudella.
            Mitä pienempi tuo suhde on sitä suuremmalla voimalla kiertokanki työntää mäntää ulos lohkosta.
            Tai työtahdin aikana mäntä työntää veiviä solmuun, koska sylinterin suuntaisesti piirretty jana ja veivin suuntaisesti piirretyn janan välinen kulma kasvaa aika suureksi lyhyellä veivilä ja pitkällä iskulla.

            Comment


            • #7
              Eikös Oettinger käyttänyt matalaa lohkoa ja vakioveivejä siinä 2,5 litraisessa rivivitosessa?

              Comment


                #8
                käytti

                Comment


                  #9
                  Se ei kai takaa sitä, että se on hyvä idea? :)

                  Comment


                    #10
                    aina ei hyvä ja halpa kulje käsi kädessä.

                    jääautossa toistaiseksi vielä kone pysynyt kasassa,vaikka kaasussa ei ole kuin kaksi asentoa

                    Comment


                      #11
                      jos 10v vakio koneissa on kankikulma päin v*ttua niin mitä päin se on näissä oettingereissä?

                      Comment


                      • #12
                        Onkos sulla kessu toi 1,42 kanssa veivisuhteena? Paljonko pata kiertää "kaikki pihalla"?

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viesti
                          jos 10v vakio koneissa on kankikulma päin v*ttua niin mitä päin se on näissä oettingereissä?
                          pyllyä

                          isku 94.5 tai 95.5

                          kiertokanki 144mm

                          kankikulma 1.50-1.52

                          keston salaisuus taitaa olla matalakierroskone,max teho noin 5000kier/min
                          Viimeksi muokannut kessu74; 16.2.2010, 19:28.

                          Comment


                            #14
                            Löytyy viiden setti noita dsl-kankia jos joku haluaa kokeilla. Ei oo kalliit. :)

                            Comment


                              #15
                              dsl-kangilla joutuu käyttämään korkeaa lohkoa

                              Comment


                                #16
                                mikä veivi toi 144 on 10vssä? onko niitä 136mm sekä 144mm? mut on se joka tapauksessa lyhyt.

                                Comment


                                  #17
                                  136mm turbo ,144mm vapari.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei tarvi korkeeta lohkoa noilla veiveillä, ovat t44 2.0td vitoskoneesta, eli ilmeisesti samat kuin 1.6td volkkarin veivit.

                                    Comment


                                      #19
                                      ok,oletin että ovat 2.5tdi

                                      Comment

                                      Working...
                                      X