Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B käynti ongelma(korjattu) -> uusi vika torsen (Korjattu)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3B käynti ongelma(korjattu) -> uusi vika torsen (Korjattu)

    Autossa on ollut pieni ongelma moottorin vaihdon jälkeen että se hiukan himmailee kierroksia kokoajan oli sitten kierroksia enemmän tai vähemmän.

    Nyt se sitten jokunen päivä sitten teki tenän liikenne valoissa että ei suostunu käymään juuri tyhjäkäyntiä kovempaa. Kaasua kun painaa niin kiekat nousee n.1500rpm ja samantien putoo n.500rpm ja sama taas uudestaan. Eli seilaa tuota väliää eestakasi vaikka kaasua painaa tasasesti. Mutta välillä kun on rämplänny noita muita liittimiä irti-kiinni niin toimii ilman tuota hummailua mutta kun kiekat laskee niin röpeltää putkessa.

    maffissa jos ois se vika niin johon irrottamalla pitäs toimia normaalisti vikatilassa? mut tuo pyörii tyhjäkäyntiä ja jos painaa kaasua niin alkaa hummaamaan 500rpm-0rpm -> ei ota yli tyhjäkäynnin kiekkoja

    isv löträtty pensassa ja siihen sähköö antamalla se pelaa mainiosti eikä näyttäny likaselta. ISV johon kun ottaa irti niin tyhjäkäynti tasaantuu ja pintakaasulla hummaa kiekkoja tuossa 900-1200rpm mutta kun painaa enemmän niin toimii "normaalisti" ja kiekkojen laskiessa ei röpellä putkessa -> mutta ei mene vikatilaan ottaa ahdot

    Tässä video kun ottaa tuon isv johon irti. Eli hummaa noita kiekkoja isv:n kanssa ja ilman, mutta vain isv irti ottaa enemmän jengoja. http://s155.photobucket.com/albums/s...1072008002.flv

    Kokeiltu 2 eri eculla -> ei eroa

    Sitten on kokeiltu myös ilman kaasuläpän asentotunnistimen johtoo. Kun ottaa irti niin kiekat tasaantuu samoin ku ISV:n poit oton kanssa ja toiminta muutenki samanlainen kun tuon isv irti oton kanssa paitsi että muutaman kerran on menny tämä johto irti ollessa samanlaiseen tilaan kuin kaikki johot olisi kiinni.

    Eli oon ihan totaalisen pihalla tuon sielunelämästä :D

    Laitoin koneen kiinni vag-comiin ja katoin vikakoodit anto 7 koodia ja minä tollo ajattelin että nollataampas ja laitetaan käyntiin ja katotaan uudestaan koodit. (että mitä kaikkee mössöö se on lisänny sinne turhaan kun oon johtoja irrotellu) Ois nyt kuitenkin pitäny ottaa ylös ne :(

    Mut nämä antaa kuitenki kun käyttää käynnissä niin sen jälkeen.

    00513
    Engine speed sender (G28)

    ja

    00533
    Idle speed control

    -Adaptation limit esceeded
    -Adaptation limit
    -Adapatation limit
    no reached

    Possible causes of fault
    -Idling speed stabilisation valve N71 sticking
    -Air mass meter G70 characteristic curve shifted
    -Contact resistance at connector of N71
    -N71 sticking in open position
    -G70 characteristic curve shifted
    -Ingress of air betwen G70 an N71
    -Throttle valve potentiometer G69
    incorrectly set
    Throttle body valve jamming

    Possible effects
    -Idling speed too low
    -Idling speed too high
    -Engine vibrating
    -Poor throttle response
    -Irregular Idling

    Rectifying Fault
    -Test N71 (ISV?)
    -Test G70 (MAF?)
    -Recify air leak
    -Test G69and adjust (kaasuläpän potentiometri?)
    -Test throttle body valve
    replace if necessary

    Mitä grouppia mun tarttee kahtoo että saan tuon G70 näkymään vag-comilla? ja mitä lukemia sieltä pitäs tulla?

    Entäs samoin tuo G69? miten se testataan?
    Viimeksi muokannut fokzz; 7.8.2008, 19:26. Perustelu: typo

    #2
    Vuodot testattu/tarkastettu?
    Eihän tuo 00513 tule käynnissä ollessaan?

    Maffin ja TPS mittaukset on yleismttari hommia.

    Esim. täältä löytyy ohjeistusta.
    http://www.s2central.net/main_frame.html
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.7.2008, 23:13.

    Comment


      #3
      Koita varmasti ehjää mafia.
      Koita mitä tapahtuu lambdan johdon irroituksella.

      Comment


      • #4
        Ei tule käynnissä ollessa. En käynnissä ollessa ottanu noita koodeja, pelkästään virrat päällä.
        Vuotoja ei sen kummemmin tarkistettu kun että ei suhise ylimääräsiä.

        Lambdan johto käytetty kanssa irti - ei vaikutusta.

        Käykö AAN koneisen maf tuohon 3b? ja onko kellään IISALMEN lähistöllä ehjää?

        Comment


          #5
          Eiköhän se käy aan ja aby koneista.

          Comment


            #6
            Tässä hyvä ohje antureiden yms testaukseen. Tulosta talteen.

            http://www.s2-audi.co.uk/workshop/3b_ignition/3bi.pdf

            Comment


            • #7
              Nyt on juho sulle paketissa tulossa tuo MAF ja suht uus lambda, nakkaan matkahuoltoon kun lähen töistä.

              Comment


                #8
                Minulla on varsin vähän tietoa motronikin toiminnasta, mutta mahtaako tuossa käydä niin, että 'tronik luulee koneen olevan tyhjäkäynnillä? Tuli vaan mieleen tuosta 1500-500 humppauksesta. Kierrokset kun nousee liikaa, niin laittaa bensan/sytyn poikki kunnes taas on sopivasti kierroksia? Ts. olisko kaasuläppäpotikassa jotain sanomista?

                Comment


                • #9
                  mulla teki 7A kone juuri samanlaista humppausta, kun tyhjäkäyntikytkimen johdot oli oikosulussa..eli luuli olevansa kokoajan tyhjäkäynnillä vaikka anto kaasua..

                  Comment


                  • #10
                    Huomenna varmaan on nuo jannen laittamat osat täällä. Pitää niillä kokeilla ja sen jälkeen varmaan kallistuu tuon kaasuläppä härpäkkeen ympärille tämä homma.

                    Tässä Iisalmen lähistöllä ei kellään foorumilaisella ole 3B moottorillista audia?

                    Comment


                      #11
                      No nyppää irti kaasuläppäpotikan johto ja vaikka isv myös niin on vielä tyhjäkäyntikin ja eikun kokeilemaan.

                      Comment


                      • #12
                        Se on kokeiltu jo. Ekassa viestissä taisin sanookkin. Mut pelkästään sen johon irrottamalla pitäs selvitä onko vika siinä? Mun jakeluun ei nyt mene oikein kun tapahtuu samat asiat ottaa sitten isv johon irti tai tuon kaasuläpän tunnistimen johon. Miten se on mahollista?

                        Ja sitten kun ottaa sen maffin johon irti niin hummaa kiekkoja kaasua painaessa 500-0rpm mutta ilman kaasua n.500rpm tasasesti.

                        Se siis pyörii samoin jos ottaa pelkästään jomman kumman pois (isv tai se tunnistimen johto) ja samalla lailla myös jos molemmat johot ottaa pois. Eli ottaa kiekkoja paremmin ku johot kiinni ja pyörii nättiä tasasta tyhjäkäyntiä, kun taas johot kiinni ei ota kiekkoja ja tyhjäkäynti hummaa vähän.

                        Comment


                        • #13
                          Kävin uuden maffin hakemassa ja laitoin sen -> ei vaikutusta. Myöhemmällä vielä mittailemaan tuo kaasuläpän asentoanturi.

                          TARJOTKAA tuommoista jos ylimääräinen!!

                          Comment


                            #14
                            Onko sytkä kohdillaan?

                            Comment


                            • #15
                              ainakaan jako ei ole pompannut.

                              Comment


                                #16
                                Vaihdapa testiksi tulpat, vaikka käytetytkin ja vääränarvoiset, kunhan kierre on oikea.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin. Käytiin testaamassa vesan kanssa tuota tallilla ja se näytti niinku pitääki noi arvot. Sitten selasin tuota Roopen linkittämää ohjetta. Ja siinä tuli vastaan se tyhjäkäynti kytkimen testaus kanssa. Testaus -> ei toimi. Alettiin purkamaan pois se sieltä ja ohops kansi puuttuu koko kopasta. Sen verran ahas tuo paikka missä tuo on (typ89 koppa missä tuo 3b motti ja akku siinä koneen vieressä) että ei aikasemmin huomannukkaan tuota kopan puuttumista.

                                  Noh irti vain ja sittenpä sen lopun näkikin siitä :)



                                  Eli ennen kun tulin niihin valoihin johon tuo auto hyytyi sillon aikasemmin niin käännyin parkkipaikalta siihen kuivalla asfaltilla perälukkopäällä urut auki kytkin tällin antaen(FIKSUA!) :D niin oli kone päässyt tärskäyttämään itteesä sen verran taaksepäin että oli ottanu tuo asentoanturi akkutelineen reunaan ja muovi anto periks.

                                  eli vika toivottavasti selvis. Laakkosella ilmeisesti tuo tuhannen paska osa maksaa 300e! jos auto ois kokonaan noin kalliista osista tehty niin maksais varmaan 3miljoonaa euroo :D hemmetti.
                                  Viimeksi muokannut fokzz; 28.7.2008, 23:28. Perustelu: kalliita osia

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jep. Uudella anturilla toimii :)


                                    edit: Kestipäs audi taas pitkään ehjänä, 6tuntia :) nimimerkillä:ostetaan uus perä x/

                                    Eli auto on alkuperäisin NM moottorilla oleva ja 5 vaihteinen laatikko. Mistä tiedän mikä perä siellä majailee ja onko niitä useita vaihtoehtoja mitä siellä voi olla? Käykö s4 perä tuohon?

                                    Onko tuo kuinka karmiva homma?
                                    Viimeksi muokannut fokzz; 2.8.2008, 02:13. Perustelu: osat ne hajoilee hajoilemistaan :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      ei käy S4 perä. Tuo sinun on 4.111 välitteinen.. S2, CoupeQ, 80/90Q vanhemmat ja uudemmat vitoskoneella näin karkeasti lueteltuna, ETKASTA haet sen oman perämurikan numeron ja ATP:lla katsot missä kaikissa on sama. Vaihto on loppupeleissä helppo juttu, vetarit, kardaani ja murikka pois ja toinen tilalle.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ootko tutkinu että se on varmasti perä. se nimittäin kestää aikamoista rääkkiä. kokemusta on..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo tänään tutkin asiaa auton alla ja täytyy tunnustaa että hätänen johtopäätös tuo perä (tuli vaan dejavu olo kun ladassa piti samanlaista mökää) kun ei tuossa parkkipaikalla tuonne auton alle juuri kurkkimaan pääse.

                                          Sain auton tallille ja tutkin niin se "luistaa" ihan siitä vaihdelaatikon lopusta juuri ennen kardaania, tai ainaki ääni tuli sieltä. Eli 1 vaihde silmään -> kuuluu ääni ihan ku "pultit ois menny poikki ja kohisee toisiaan vasten" ei liiku mihinkään. Kun laittaa pakin niin pystyy ajamaan ajosilloille, mutta yhtään enemmän jos rasitusta kohina alkaa taas. Eli mikä on se "viimenen" murikka siinä laatikon lopussa, torsen? senhän pystyy irroittamaan? ainakin päättelin niin kun katoin sitä laatikkoa siellä auton alla.

                                          Kaikki vaihteet menee päälle niinkuin pitääki ja ite "laatikosta" ei kuulu ääniä vain siitä ihan lopusta se rohina.

                                          Saako tuommosta mistään ja mitähän hintahaarukkaa tuo edustaa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Torsenpa hyvinkin ja kyllä sen varmaan saa siellä auton allakin irti. Sitä voi sitten miettiä missä kaikkialla sitä silppua on. Saa niitä varmaan harrastajilta joilla laatikko muuten levinnyt, mutta torsen ehjä. Voit tietty hakea marmoriltakin 1100 eurolla :)
                                            Kerrotko miten hajosi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              helppo homma. kardaani vaan irti ja takapää auki. öljyä lorahtaa hieman kun se pomppaa se murikka syliin.. ja sitte vaan torsen käsin vetämällä irti

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mutta saako noita pelkkiä torsenia jostain? mitä semmonen kustantaa suurinpiirtein? Sitä ei varmaan voi korjata?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Huoh :)
                                                  Tuo 1100 oli uuden torsenin hinta ja ostoilmo tällä foorumilla voisi olla poikaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    okei kallis uutena :D

                                                    Ilmotus on nyt laitettu. Tietääkö kukaan käykö jostain "erilaisesta" laatikosta kuten 200tq tms. laatikosta pelkkä torsen tuohon laatikkoon vaikka itse laatikko olisikin erilainen?

                                                    Vai onko se vain 80/90/coupe Q mistä se käy. Laajentaisi kivasti tuota mahdollisuutta löytää semmonen :)

                                                    Edit: tutkin vagcatia tuossa ja jos nyt älysin oikein niin tuo torsen kävisi näistä laatikoista AKT,AKU,AMX. Mistä autoista tämmöiset löytyvät, pelkästään nämä 80/90/coupe Q?
                                                    Viimeksi muokannut fokzz; 4.8.2008, 11:03.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      avaa se loota ja kato nyt ensin mikä on rikki. onko sulla 01E laatikko. (pakki vasemmalla edessä)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        pakki on oikealla takana

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          01a laatikko

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tänään sain purettua kardaanin, pakoputken ja sen suojapellin pois. Homma tyssäs siihen kun ei ollut niin isoa torx avainta.. yhden koon pienempi ois ollu :(

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X