Autossa on ollut pieni ongelma moottorin vaihdon jälkeen että se hiukan himmailee kierroksia kokoajan oli sitten kierroksia enemmän tai vähemmän.
Nyt se sitten jokunen päivä sitten teki tenän liikenne valoissa että ei suostunu käymään juuri tyhjäkäyntiä kovempaa. Kaasua kun painaa niin kiekat nousee n.1500rpm ja samantien putoo n.500rpm ja sama taas uudestaan. Eli seilaa tuota väliää eestakasi vaikka kaasua painaa tasasesti. Mutta välillä kun on rämplänny noita muita liittimiä irti-kiinni niin toimii ilman tuota hummailua mutta kun kiekat laskee niin röpeltää putkessa.
maffissa jos ois se vika niin johon irrottamalla pitäs toimia normaalisti vikatilassa? mut tuo pyörii tyhjäkäyntiä ja jos painaa kaasua niin alkaa hummaamaan 500rpm-0rpm -> ei ota yli tyhjäkäynnin kiekkoja
isv löträtty pensassa ja siihen sähköö antamalla se pelaa mainiosti eikä näyttäny likaselta. ISV johon kun ottaa irti niin tyhjäkäynti tasaantuu ja pintakaasulla hummaa kiekkoja tuossa 900-1200rpm mutta kun painaa enemmän niin toimii "normaalisti" ja kiekkojen laskiessa ei röpellä putkessa -> mutta ei mene vikatilaan ottaa ahdot
Tässä video kun ottaa tuon isv johon irti. Eli hummaa noita kiekkoja isv:n kanssa ja ilman, mutta vain isv irti ottaa enemmän jengoja. http://s155.photobucket.com/albums/s...1072008002.flv
Kokeiltu 2 eri eculla -> ei eroa
Sitten on kokeiltu myös ilman kaasuläpän asentotunnistimen johtoo. Kun ottaa irti niin kiekat tasaantuu samoin ku ISV:n poit oton kanssa ja toiminta muutenki samanlainen kun tuon isv irti oton kanssa paitsi että muutaman kerran on menny tämä johto irti ollessa samanlaiseen tilaan kuin kaikki johot olisi kiinni.
Eli oon ihan totaalisen pihalla tuon sielunelämästä :D
Laitoin koneen kiinni vag-comiin ja katoin vikakoodit anto 7 koodia ja minä tollo ajattelin että nollataampas ja laitetaan käyntiin ja katotaan uudestaan koodit. (että mitä kaikkee mössöö se on lisänny sinne turhaan kun oon johtoja irrotellu) Ois nyt kuitenkin pitäny ottaa ylös ne :(
Mut nämä antaa kuitenki kun käyttää käynnissä niin sen jälkeen.
00513
Engine speed sender (G28)
ja
00533
Idle speed control
-Adaptation limit esceeded
-Adaptation limit
-Adapatation limit
no reached
Possible causes of fault
-Idling speed stabilisation valve N71 sticking
-Air mass meter G70 characteristic curve shifted
-Contact resistance at connector of N71
-N71 sticking in open position
-G70 characteristic curve shifted
-Ingress of air betwen G70 an N71
-Throttle valve potentiometer G69
incorrectly set
Throttle body valve jamming
Possible effects
-Idling speed too low
-Idling speed too high
-Engine vibrating
-Poor throttle response
-Irregular Idling
Rectifying Fault
-Test N71 (ISV?)
-Test G70 (MAF?)
-Recify air leak
-Test G69and adjust (kaasuläpän potentiometri?)
-Test throttle body valve
replace if necessary
Mitä grouppia mun tarttee kahtoo että saan tuon G70 näkymään vag-comilla? ja mitä lukemia sieltä pitäs tulla?
Entäs samoin tuo G69? miten se testataan?
Nyt se sitten jokunen päivä sitten teki tenän liikenne valoissa että ei suostunu käymään juuri tyhjäkäyntiä kovempaa. Kaasua kun painaa niin kiekat nousee n.1500rpm ja samantien putoo n.500rpm ja sama taas uudestaan. Eli seilaa tuota väliää eestakasi vaikka kaasua painaa tasasesti. Mutta välillä kun on rämplänny noita muita liittimiä irti-kiinni niin toimii ilman tuota hummailua mutta kun kiekat laskee niin röpeltää putkessa.
maffissa jos ois se vika niin johon irrottamalla pitäs toimia normaalisti vikatilassa? mut tuo pyörii tyhjäkäyntiä ja jos painaa kaasua niin alkaa hummaamaan 500rpm-0rpm -> ei ota yli tyhjäkäynnin kiekkoja
isv löträtty pensassa ja siihen sähköö antamalla se pelaa mainiosti eikä näyttäny likaselta. ISV johon kun ottaa irti niin tyhjäkäynti tasaantuu ja pintakaasulla hummaa kiekkoja tuossa 900-1200rpm mutta kun painaa enemmän niin toimii "normaalisti" ja kiekkojen laskiessa ei röpellä putkessa -> mutta ei mene vikatilaan ottaa ahdot
Tässä video kun ottaa tuon isv johon irti. Eli hummaa noita kiekkoja isv:n kanssa ja ilman, mutta vain isv irti ottaa enemmän jengoja. http://s155.photobucket.com/albums/s...1072008002.flv
Kokeiltu 2 eri eculla -> ei eroa
Sitten on kokeiltu myös ilman kaasuläpän asentotunnistimen johtoo. Kun ottaa irti niin kiekat tasaantuu samoin ku ISV:n poit oton kanssa ja toiminta muutenki samanlainen kun tuon isv irti oton kanssa paitsi että muutaman kerran on menny tämä johto irti ollessa samanlaiseen tilaan kuin kaikki johot olisi kiinni.
Eli oon ihan totaalisen pihalla tuon sielunelämästä :D
Laitoin koneen kiinni vag-comiin ja katoin vikakoodit anto 7 koodia ja minä tollo ajattelin että nollataampas ja laitetaan käyntiin ja katotaan uudestaan koodit. (että mitä kaikkee mössöö se on lisänny sinne turhaan kun oon johtoja irrotellu) Ois nyt kuitenkin pitäny ottaa ylös ne :(
Mut nämä antaa kuitenki kun käyttää käynnissä niin sen jälkeen.
00513
Engine speed sender (G28)
ja
00533
Idle speed control
-Adaptation limit esceeded
-Adaptation limit
-Adapatation limit
no reached
Possible causes of fault
-Idling speed stabilisation valve N71 sticking
-Air mass meter G70 characteristic curve shifted
-Contact resistance at connector of N71
-N71 sticking in open position
-G70 characteristic curve shifted
-Ingress of air betwen G70 an N71
-Throttle valve potentiometer G69
incorrectly set
Throttle body valve jamming
Possible effects
-Idling speed too low
-Idling speed too high
-Engine vibrating
-Poor throttle response
-Irregular Idling
Rectifying Fault
-Test N71 (ISV?)
-Test G70 (MAF?)
-Recify air leak
-Test G69and adjust (kaasuläpän potentiometri?)
-Test throttle body valve
replace if necessary
Mitä grouppia mun tarttee kahtoo että saan tuon G70 näkymään vag-comilla? ja mitä lukemia sieltä pitäs tulla?
Entäs samoin tuo G69? miten se testataan?
Comment