Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t a4b6 jakohihna himmeleiden mietiskelyä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 1.8t a4b6 jakohihna himmeleiden mietiskelyä

Katselin motonetin hinnastoa ja jäin jumittaan:

1.8t 110-140kw OHJAIN 25-6165
    1.8t 110/120kw --04 OHJAINRULLA+VAIMENNINLAITE 25-6277

Pitääkö/kannattaako kummatkin uusia samalla kertaa ?

Itse suosittelen aina vaihtamaan kaikki jakopäähän liittyvät osat kerralla, mukaanlukien vesipumppu!
    Tai ainakin kun aina noita 1.8T remminvaihtoja olen tehnyt itselle ja muille, niin kaikki kerralla! Ei tarvi jälkeen päin murehtia..

Tuossa ymmärtääkseni on kiristäjä (vaimenninlaite), sekä kiristäjän runkoon tuleva pieni hihnanohjainrulla. Ja vielä hihnan kiristäjärulla (isompi)..

Comment

Juuri näin, kyllä vesipumppukin on tarkoitus vaihtaa samalla, pohdin vain et olivatko noi samoja osia periaatteessa, mut eipä ollut joten kiitoksia vain.

Comment

Jatketaanpas vaikka tähän, kun osuu sopivasti aiheeseen:

Eli kysyin kaverilta jakohihnapakettia: Paketissa on vesipumppu, Gatesin hihnasarja jossa hihna, ohjainrulla ja kiristysvaimennin.
        Tuossa taitaa olla ne tarpeellisimmat, eikö?
        Mutta sitten löytyi vielä joku "jakoketju" erikseen nokka-akseleille, pitääkö ko. ketju vaihtaa samalla, vai jätänkö tuon ostamatta?

Hintaa tuolle paketille tuli ketjun kanssa vähän reilu 200€, ilman ketjua päästäänkin jo alle, ei paha...
        Paljonkohan marmoritiski mahtaa noista osista pyytää...

Comment

Ketjulle ei taida olla määritetty vaihtoväliä. Yleensä noista hajoaa kai se ketjun kiristin eikä itse ketju, lisäksi ketjun vaihdossa tarvitaan nokka-akselien stefat ja uudet venttiilikopan tiivisteet.

Yhteenvetona siis sanoisin, että jätä ketju vaihtamatta, jos ei pidä rallatusta.

Comment

Kannattaa muuten kysäistä marmoritiskiltä alkuperäisosien pakettihinta niille jakopään osille. Väitti korjaamomies (ei merkki), että on jonkin verran halvempi siellä kuin tarvikeliikkeissä.

Comment

Soittelinpa tuossa paikalliseen Diudi-huoltoon: Hihnapaketti noin 135? + vesipumppu 50?, pakettiin kuulemma sisältyy kiristimet ym.
              Mut miten toi nyt kuulostaa jo liiankin edulliselta? Vähän nyt epäilyttää tuo kiristimen sisältyminen pakettiin...Vai vaihdetaanko tuossa vielä joku "extra-kiristin"?

Tuossa kun kattelin kaverin A4:n huoltokuittia, niin löytyi seuraavaa: Jakohihnasarja 135.80?, kiristin 99.40?, vesipumppu 50.80?. Nämä hinnat Turun Audicenteristä.

Comment

Ilmeisesti toi 135e ei sisällä hydraalista kiristintä vaan rullat ja hihnat. Kiristintä ei mielestäni vaihdeta jos ei entinen ole vuotanut. Korjatkoon viisaamat jos olen väärässä..

Comment

Working...
                X