Onko maahantuoja poikennut jakohihnan vaihtovälin osalta Audin huoltokirjan ohjeesta? Audi A4 1.8t B6 vm02:n huoltokirjassa jakohihnan vaihtoväliksi on ilmoitettu 180.000km. Lisäviitteenä on kuitenkin "Lyhennetyt huoltovälit tietyissä autotyypeissä, lisätietoja Audi-liikkeestä". Aikaisemmin tuon 1.8t koneen jakohihna ainakin vm 98 autoissa vaihdettiin 90tkm kohdalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jakohihnan vaihtoväli 1.8t huoltokirjan mukaan?
Collapse
X
-
Jakohihna
mun just hakemassani 1999 a3 1.8t on jakohihna vaihdettu 120 tkm, saksalaisen huoltovihkon mukaisesti.Viimeksi muokannut trallalaalaakso; 14.8.2009, 17:19.
-
ETKAn mukaan on mulla AVJ:ssä sama jakohihna kun AVJ/AMB/BFB/BEX-koneisissa. Kysyin viime vuonna huoltoneuvojalta tuota jakohihnan vaihtoväliä ja vastaus oli että tehtaan määrittämä vaihtoväli 180tkm / x vuotta (5 tai 6 vuotta?) ja hänen henkilökohtainen suosituksensa oli 90tkm. Mun autossa on huoltokirjassa ainoa merkintä jakohihnan vaihdosta viis vuotta vanhana 170tkm kohdalla ja on huollettu merkkiliikkeessä.
Comment
-
huoltokirjan mukaan 180tkm / 8v omassa, nyt vaihdatin kun oli 136tkm ja oli kyllä niin rispaantunut että ei olisi enää kauaa kestänyt.. onneksi tuli vaihdettua.. tässäkin taas edellinen omistaja "säästäny".. huoltomies sanoi että tuo 180tkm menee saksassa suomessa 90tkm/5v.
Tässä tuli mieleen et miten samassa autossa voi olla huoltokirjoissa eroja, jos jta:n auton kirjassa 90tkm..? mulla 180tkm..
Comment
Comment