Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 vm. 2000 ulina vedossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 vm. 2000 ulina vedossa

    Moi,

    Kävinkin muutaman tälläisen ulina topikin läpi mutta ihan vastaavaan ongelmaan en törmännyt. Eli ongelma on seuraavanlainen: Tarkalleen 110km/h ajaessa kuuluu vedossa vaimea ulina. Jos nostaa jalan kaasulta ulina loppuu ja jatkuu jälleen kun painaa kaasua. Ääntä ei kuulu lainkaan missään muussa nopeudessa. Eli jos hiljennän 100km/h tai alle, ei ulinaa. Jos kiihdytän 120km/h tai yli, ei ulinaa. Ulina siis ainoastaan 110km/h. Sama ulina toistuu ainakin 5:lla ja 6:lla ajettaessa. Ei liity kierroksiin mitenkään, ei kuulu tyhjäkäynnin aikana.

    Perästä ja laatikosta on juuri vaihdettu öljyt eikä asentaja ainakaan maininnut mitään, että olisi metallihiluja öljyn mukana. Ulina ei aivan älyttömän iso ole mutta sen kuitenkin kuulee. Onko vika siis perässä, laatikossa vaiko pyöränlaakereissa? Ääni kuuluu ehkä enemmän vänkärin puolelta. Autolla on rullattu 166tkm ja hyvin pitäisi olla huollettu, ainakin huoltokirjan mukaan.

    Kiitoksia jo etukäteen neuvoista.

  • #2
    Ei kellään villiä veikkausta tähän "ongelmaan"? Pitänee käyttää pajalla ens viikolla jos osaisivat paikallistaa mahdollisen ongelman. Vikakoodia tuosta ei ainakaan tule.

    Comment


    • #3
      Laakereita on mennyt jonninverran, joten veikkaan sitä.

      Comment


      • #4
        Tätä minäkin hieman veikkailin. Pitääpä käväistä pajalla ens viikolla, jos löytäisivät sen rikkinäisen laakerin. Kiitokset okkim vinkistä.

        Comment


        • #5
          Omassa S4:ssa oli saman tyyppinen ominaisuus. Kaikki pyörän laakerit oli vaihdettu, mutta ei vaikutusta "ongelmaan". Muutaman eri arvauksen sain eli joko perästä poskilaakerit tai sitten ns. perus kulumaa perässä. Öljyt laatikkoon ja perään oli vaihdettu, mutta ei ollut vaikutusta. Paras arvaus oli uusi perä Saksasta ja kovaa ajoa. Tälläkin palstalla on noita RS4 periä ollut myynnissä noin 500? hintaan.

          Comment


          • #6
            Näkeekö ammattimies ilman purkamatta laakeria, että onko se rikki? Turhaan ei kuitenkaan noitakaan huvita vaihtaa. Ilmeisesti tuo RS4:n perä menee suoriltaan tuohon S4:een? Onko noita periä kukaan koskaan korjauttanut onnistuneesti?

            Ei tuo vielä niin pahasti äännä, joten taidan antaa olla vielä. Koska tarkoitus on pitää autoa itselläni hieman pitempäänkin, niin voihan tuon perän jossain välissä vaihtaa jos "vika" siis siitä johtuu.

            Comment


            • #7
              Jos nyt muistan oikein, niin perät on samat ässässä ja risassa. Joku jolla on ETKA käsillä voisi vahvistaa.

              Katsoinpa nyt itse, eli samat perät ne on.
              Viimeksi muokannut okkim; 24.7.2008, 08:45. Perustelu: Tarkistus...

              Comment


              • #8
                Mulla tuo samainen ulina kuuluu 80 km/t ,ei juurikaan sen alle eikä yli(A6 quattro).
                Perjantaina pajalle,saas nähdä mitä löytävät.

                Comment


                • #9
                  Ilmoitteletko kannoni mikä on siellä päin tuomio, niin saa hieman selvyyttä tuohon lisää? Ei tuo kyllä niin älyttömän häiritsevää ole, että jos on pientä kulumaa perässä niin saa olla. Vaihdetaan sitten kun ääni alkaa paheneen. Jos kyseessä taasen laakeri, niin senhän voisi vaihtaa hetikin.

                  Comment


                  • #10
                    Muistelempa että omassa C4 A6:ssa oli samalta kuullostava ääni joka käyttäytin kutakuinkin kuten alussa kuvailtiin. Kuvittelin sen tulevan voimansiirrosta ja odottelin josko menisi pahemmaksi. Jossain vaiheessa vaihdettiin pyöränlaakerit ja joskus myöhemmin tajusin ettei ääntä enää kuulukkaan. Kyseessä oli siis mitä ilmeisemmin laakerista tuleva ääni.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja mikalkai Näytä viesti
                      Ilmoitteletko kannoni mikä on siellä päin tuomio, niin saa hieman selvyyttä tuohon lisää? Ei tuo kyllä niin älyttömän häiritsevää ole, että jos on pientä kulumaa perässä niin saa olla. Vaihdetaan sitten kun ääni alkaa paheneen. Jos kyseessä taasen laakeri, niin senhän voisi vaihtaa hetikin.
                      Eli kuskin puoleinen renkaan laakeri keulassa oli se joka ulvoi,hiljeni tyystin vaihdolla:)

                      Comment


                      • #12
                        Selvä peli. Pitääpä itsekkin käyttää ens viikolla pajalla autoa, niin saavat tutkasta nuo laakerit.

                        Comment


                        • #13
                          Vaikka laakeri on viallinen, eli pitää jo ääntä, niin välttämättä välystä ei tunnu.

                          Comment


                          • #14
                            Tuon poistuneen ulinan lisäksi mulla vilkkui se surullisen kuuluisa punainen huutomerkki joka poistui hydraulinesteen lisäyksellä.
                            Noh kaikki muuten hyvin,mutta pajalla käskin myös tarkistaa jarrut varalta.
                            Uusivat käsijarrupuolelle jonkun jarrusatulan,kuulemma jumissa.
                            Nyt liikkeelle lähdettäessä syttyy hetken päästä taas se punainen valo ja nyt lisäksi myös keltainen ABS aus valo.
                            Mitähän onnistuivat rikkomaan tuossa yhteydessä vai..?

                            Comment


                            • #15
                              Sorry kun sotken toisen aloittamaa ketjua,mut tänään soitti autosta pajalta,että oli käyttänyt toisella firmalla testerissä ja sen puolen ABS anturi paskana jonne vaihtoi laakerin:(
                              Sanoi että oli tiukassa ja "ehkä" rikkoutui irrottaessa,toivottavasti ei yritä maksattaa mulla tuota sentäs.
                              Eikö tuota laakeria saa anturia rikkomatta vaihdettua vai tuliko vietyä korjaamolle jossa ei hallita tuota hommaa?

                              Comment


                              • #16
                                Aika normaalia ettei 12 vuotiaasta autosta lähde ehjänä. Ei mielestäni siis firman vika.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei ole tullu eteen vaihdettua laakeria mutta luulisin että saman tyylinen homma kun takana, eli itse en edes yrittänyt anturia ottaa navasta irti (varmaan rikkomatta saanut irti) vaan annoin olla paikallaan ja varoi tietysti sitä laakeria vaihdettaessa.

                                  Comment


                                    #18
                                    ^Noin minäkin olen yleensä toiminut, ainakin facelift A4 B5:ssa ABS-anturien ensimmäinen liitos on noin metrin säteellä sekä edessä, että takana, eikä johdon pujottelussa ole aikaa tärvääntynyt oikeastaan yhtään. Yhtäkään laakeria ei ole vielä vaihdossa rikki mennyt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Uusi anturi vaihdettu,valot ei enää syty.
                                      Nyt hiljaisessa vauhdissa(kävelyvauhti) jarrua painettaessa täristää poljinta ja menee ilmeisesti ABS päälle,mitä hemmettiä nyt tapahtu?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Anturi on jäänyt liian etäs pulssikehästä. Tai sitten kehässäkin on jotain häikkää.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                          Anturi on jäänyt liian etäs pulssikehästä. Tai sitten kehässäkin on jotain häikkää.
                                          Kiitoksia tiedoista,alkaa jo vähän nyppimään ku auto jatkuvasti verstaalla ja viallinen pyörän laakeri tuli kuntoon jo ajat sitte:(

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ensimmäinen kommentti oli täryytykseen että normaalia noissa autoissa:)
                                            Sitte säätö lähemmäs pulssikehää ja ongelma poistui,ei veloittanut anturista, eikä siihen liittyvästä työstä!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo, se on normaaalia jos anturi on liian kaukana. Mutta ei se silti ole hyväksyttävää. Hyvä kun sait kuntoon.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X