Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä ero kaasuläpissä (AEB moottori)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä ero kaasuläpissä (AEB moottori)?

    Elikkäs, näyttäs siltä, että oman AEB-motin kaasuläppä on tulossa tiensä päähän, kun ei muista aina moottorijarruttaa ja välillä kierroksetkin kytkin pohjassa tai vapaalla huitelevat 1500 rpm paikkeilla laskien hitaasti kohti 900 rpm. Sopeutettu on niin pirusti, vielä pitää käydä kokeilemassa Audin omaa sopeutusta, kun VAG-COM ei ainakaan auta asiaan. Näyttää vaan Adp. OK, mutta toiminta ei muutu mihinkään. Tämä kaikki alkoi sen jälkeen, kun putsasin kaasuläpän.

    Eniveis, kattelin noita kaasuläppiä ja törmäsin kahteen eri osanumeroon:
    058133063C <- tämä on omassa albumin mukaan
    058133063Q <- tämä taasen ilmeisesti vuodesta 97 eteenpäin, runkonumeron perusteella.

    Ebay:ssä noita alempia Q-versioita löytyisi ehkä helpommin. Mitä eroa noissa on, onko raadilla tietoa? Voikohan tuon toisen laittaa huolettaa omaan -96 malliin?

  • #2
    Minun veikkaus on että tuo C on vaijerikaasulle ja Q sähkökaasulle. Eroista ei mulla tietoa.

    Comment


    • #3
      Oliko AEB-moottoria sitten tehty sähkökaasullakin? Olen ollut aina siinä uskossa, että ei. Tuo Q-versio on kuitenkin tarkoitettu AEB-moottoriin.

      Comment


      • #4
        Alko kaivelemaan sen verran että kävin sitten perhealbumia tutkimassa. C=manuaalilaatikolle ja Q=automaattilootalle. Eroista en siltikään tiedä.

        Comment


        • #5
          Öh... mulla taas perhealbumissa lukee, että F-versio on automaatille ja Q-versio runkonro: 8D-V-079898 kohdasta eteenpäin ja toi F- ja C-versiot olis runkonro: 8D-V-079897 asti. F siis automaatille ja C manuaalille. Tosin, tuolle automaatille ei enää eritellä Q-version kanssa runkonumerolle sopivaa, eli taitaa Q-versio mennä automaatteihinkin.

          Eniveis, kysymys on silti ilmassa. Voiko tuollaisen Q-version tuikata C-version tilalle?
          Ei nimittäin Audilla tehty sopeutus jeesannu hittoikaan tohon mun autoon.

          Comment


          • #6
            Elikkäs, näyttäs siltä, että oman AEB-motin kaasuläppä on tulossa tiensä päähän, kun ei muista aina moottorijarruttaa ja välillä kierroksetkin kytkin pohjassa tai vapaalla huitelevat 1500 rpm paikkeilla laskien hitaasti kohti 900 rpm. Sopeutettu on niin pirusti, vielä pitää käydä kokeilemassa Audin omaa sopeutusta, kun VAG-COM ei ainakaan auta asiaan. Näyttää vaan Adp. OK, mutta toiminta ei muutu mihinkään. Tämä kaikki alkoi sen jälkeen, kun putsasin kaasuläpän.
            Kuulostaapa tutulta =)

            Mites sulla tuo sopeutus on toiminut? Eli näyttääkö sopeutettaessa, että kaikki on ok vai tuleeko virheilmoitus? Entäs kanavan 23 binaariluku, kts täältä mun selostus samasta viasta, siellä selitetty tuota kanavan 23 binaarilukua.
            Mitenkäs sitten tuo Audilla tehty sopeutus? Kertoivatko sinulle menikö kaikki ok, vai tuliko sielläkin joitain virheilmoituksia?

            Comment


            • #7
              Sopeutuksessa kaikki on aina mennyt ihan ok. Siis ei mitään virheilmoituksia VAG-COM:lla, eikä tänään tuolla Audin merkkihuollossakaan ollut ongelmia sopeutuksen kanssa.
              Binäärikoodi on minulla aina ollut se 100000 eli kaikki ok. Minähän tuohon sulle olen vastannut noista koodeista vastannut näköjään. Ilmeisesti ei näitä ongelmia juuri ole muilla kuin meillä.

              Mulla toi kanavan 4 toinen arvo näyttää olevan tapissa (-1.13g/s), mikä ilmeisesti tarkoittaa kaasuläpän jälkeen ilmavuotoa, mutta kun samalla kanavan 5 kolmas arvo on siinä nollan huitteilla (n. -0.8%), niin en jaksaisi uskoa ilmavuotoonkaan (ohjeissa kerrotaan että tuon pitäisi olla huomattavasti pienempi). Pitänee vielä ensi viikon viikonloppuna ottaa kotelo irti ja tarkistaa, ettei sen välistä pääse vuotamaan ilmaa. Tosin, aika kummaa olisi, että ilmaa vuotaisi aina välillä tuosta läppäkotelon välistä, kun tuo ongelma ilmenee aina silloin tällöin.

              Comment


              • #8
                Mulle ainakin eksyi sellainen läppä missä oli joku letkun lähtö siinä alla niin että piti ottaa se imusarjan tuki pois.

                Comment


                  #9
                  Ilmeisesti ei näitä ongelmia juuri ole muilla kuin meillä.
                  Kyllä perheen A6 (AEB) tekee hetkittäin samaa. On kuitenkin sen verran harvinaista, ettei olla asiaan puututtu. Ja onhan se jo nyt sallittua, että läpän anturointi pettää puolen miljoonan kilometrin jälkeen.

                  Comment


                  • #10
                    Jahas katsotaanpa, jos viikonloppuna saan tuon uuden kaasuläppäyksikön paikalleen, korjaantuisiko tuo ongelma sillä. Jos ei korjaannu, alkaa oleen käsi sormia myöten suussa.
                    Parin viime päivän aikana tuo tyhjäkäyntiongelma on vain pahentunut ja tapahtuu yhä useammin.

                    Edit: Kaasuläppäkotelo vaihdettu, mutta samat oireet jatkuvat. Voinee sanoa, että vika ei ole kaasuläpässä.
                    Pitää vissiin vilkasta imuvuodot. Voikos tuollainen suuttimen prakaava tiiviste aiheuttaa imuvuotoa ja milloin se suuttimen tiiviste on valmis? Mulla kyllä tihkuu yhdestä suuttimen juuresta enempi kuin muista polttoainetta. Mitäs muuta tuolla kaasuläpän jälkeen oikein on missä imuvuotoa voisi olla? by-passille ja papainesäätimelle letkut on uusittu.

                    Viastahan ei motarilla ja matka-ajossa juuri haittaa ole, mutta jonottaminen ja valoissa hummaaminen on ärsyttävää.
                    Viimeksi muokannut Kehno; 27.7.2008, 20:30.

                    Comment


                    • #11
                      kaasuläppiin palatakseni

                      itellä putos ahdot 0.3bar ja ko on lastutettu ni pitäs olla noin 1bar. ahtosäätöventtiilin heti vaihdoin ja vika ei korjaantunu, sit menin vikamuisti lukuun ja näyttää et kaasuläppä paskana. auto toimii muuten kyl ei röpötä eikä tyhjäkäynti seilaa mut ahdot vaa ei nouse. voiko vika olla kaasuläpässä vai onko hukkaportti paskana? kyseessä 97 a4 1.8tQ ja kuuluuko siihen 058133063C läppä? vaijerikaasulla on kyseinen auto.

                      Comment


                      • #12
                        058133063C on käypänen muistaakseni 7/97 asti. mulla on yks Q loppunen läppä jos tarvetta.

                        Comment


                        • #13
                          eli tuli kaasuläppä purettua ja putsattua mut ahtoja ei silti löydy ja malli oli 058133063M. nyt pitäs sellanen metsästää sitten jostai. mitä mahtaa marmorilla uus maksaa? jos ja kun uuden saan niin pitääkö se mukauttaa tai jotain vai rupeeko suoraan toimimaan??? ja voiko toi ahtojen katoaminen oikeasti olla kiinni tosta kaasuläpästä??

                          Comment

                          Working...
                          X