Niin ei olekaan tuohon EA113:n "normaaliin" 1-2 litran kulutukseen, mutta jos reilummin vie niin on aika todennäköinen. Tuon lisäksi venakopan mahdollisesti vuotavat kanavat, pcv ja mitä näitä nyt on :) nyt jää seatti ostamatta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Taloudessa on pari kippoa tuolla BWA (EA113) koneella. Molemmat vie öljyä about 2-3dl/1000km. Kaikki nuo normaalit moottorin ulkopuoliset vikapaikat on tarkisteltu. Kulutus on pysynyt kokolailla samana sen ajan mitä nuo on olleet itsellä käytössä, ajokilometrit luokkaa 150-300tkm. Olen päättänyt tuon kulutuksen olevan lähinnä ominaisuus. Veikkaisin menevän lähinnä männänrenkaiden välistä sillä perusteella, että koneen "sisäpesu" öljynvaihdon yhteydessä tuntui vähentävän kulutusta jonkun verran.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi_ Näytä viestiA4 2.0TFSI -12 öljynkulutuksen mittaustapa
Tere,
Kyseisen auton öljynkulutus mitattiin merkkiliikkeessä ja tulokseksi tuli reilu 3dl/1tkm joten kovaa ajua... Ja lisää öljyä aika-ajoin. No mittaus tehtiin sähköisesti autosta (ilmeisesti obd-portin kautta) mikä huollon mukaan on täysin luotettava mittaustapa. Olen kuitenkin hieman erimieltä näyttääkö tulos oikein jos verrataan että tehdään mittaus punnitsemalla. Koska viimeksi kun ajoin autolla öljynvaihdon jälkeen hieman alle 2tkm niin öljypalkki näytti tyhjää ja lisäämällä puolilitraa meni puoleen väliin ja lisäämällä toisen puolilitraa meni täyteen. Oman matematiikan mukaan siis kulutus ollut silloin n. 0,5l/1tkm.
Mitä arvon raati on mieltä -> onko noissa mittaustavoissa tosiaan eroja. Kuulemma kelpaa vaikka oikeudessa tuo nykyinen mittaustulos audihuollon mukaan..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ArttuH Näytä viestiTaloudessa on pari kippoa tuolla BWA (EA113) koneella. Molemmat vie öljyä about 2-3dl/1000km. Kaikki nuo normaalit moottorin ulkopuoliset vikapaikat on tarkisteltu. Kulutus on pysynyt kokolailla samana sen ajan mitä nuo on olleet itsellä käytössä, ajokilometrit luokkaa 150-300tkm. Olen päättänyt tuon kulutuksen olevan lähinnä ominaisuus. Veikkaisin menevän lähinnä männänrenkaiden välistä sillä perusteella, että koneen "sisäpesu" öljynvaihdon yhteydessä tuntui vähentävän kulutusta jonkun verran.
Comment
-
Joo, on tarkistettu eikä ongelmaa siellä. Koneen sisuksien lisäksi turbo on oikeastaan ainoa mahdollinen vikapaikka, mitä en ole tarkistanut. Molemmissa kyllä näyttää kertyvän jonkun verran öljyä ahtoputkistoon, eli selvästikin turbon kauttakin jotain häviää. Mutta niin kauan kun ei tuosta pahene, niin en ajatellut tehdä asialle mitään.
Comment
-
Tuossa on sitten hyvä kysymys, että miten määritellään "ok" ja "liikaa"... Eli tarkoittaako "liikaa", että käyttäjä ei tykkää eikä jaksa lisäillä niin paljoa? Vai että öljyn kulutus tulee aiheuttamaan jotain muutakin ongelmaa pidemmän päälle? Tai että ko. kone voisi viedä vähemmänkin täysin kunnossa ollessaan?
Comment
-
nirape sinuna melkein teettäisin bg:n dynamic käsittelyn ensi ennen koneremonttia. https://bgprod.fi/tuote/bg-dynamic-diesel-huoltosarja/ Käsittely taitaa maksaa yli 600€ teetettynä, mutta huomattavasti halvempi kuitenkin kuin koneremontti.
Comment
-
190tkm on mittarissa. Poraus tarpeen näkee kun kansi on irti. Sillon ois mukava olla jo osan ostopaikat tiedossa. Muutamia puhdistus aineita on kokeiltu ilman havittavaa vaikutusta.
Vähän riippuu miten tekee 1000e saa osat, jos poraamatta menee. Siihen nähden 600e on aika paljon pelkästä huuhtelusta.
Comment
-
Dieselit voisi käsitellä omassa ketjussaan. Vikaantumismekanismi niissä on eri kuin bensakoneissa ja koskee vain muutamaa moottorityyppiä. Tietääkseni Transporter/Amarok/Crafter bitdi ja B8 (ja C7?) CGL. Muitakin voi olla. EGR-jäähdytin murenee, pääsee palotiloihin ja naarmuttaa pytyt. Siihen ei käärmeöljykäsittelyt auta.
Comment
-
nirape keskustelua 2.0TDI öljynkulutuksesta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-yleisesti-bre
Comment
Comment