Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Ken-1 Näytä viesti
    Jos haluaa löytää A4 B8 2.0 TFSI joka ei kuluta öljya ilman ilman remonttia niin suosittelisin katsomaan CFKA konetta. Periaatteessa sama kone kun ne muut mutta etanoliversiona. Näissä öljyn vaihtoväli 15tkm ja etanolin ansiosta karsta ei synny männänrenkaissa. Omistanut pari tuollaista ja kumpaakaan ei kuluttanut häiritsevästi öljyä kun ajoi etanolilla. 15tkm vaihtovälillä joutui kerran litran täyttämään, Ihan siedettävä omasta mielestä.

    Myös virityspotentiaali on enemmän kun niissä on kiertokanget TTRS/RS3 koneesta jo tehtaalta. Itse voisin hyvin sellaisen uudestaankin ottaa, kunhan B8 oilisi autona vähän laadukkaampi.
    Jonkin verran ovat Ruotsinmaalla joutuneet myös CFKA-koneita remontoimaan, eli ihan täysin pomminvarmasta versiosta siinäkään ei ole kyse.

    Mutta tuo viripotentiaali on kiva bonus flexfuel-koneessa - APR esimerkiksi lupaa 275-278hp E85:lla. Kunpa vain saisi flexfuel-versiotakin automaattina.

    Comment


    • Tuli vaihdettua GM longlife 5w30 öljyt VW504 luokituksen omaaviin Shell Helixiin.

      Ennen öljyjen pudottamista lisäsin noin desin lamppuöljyä koneeseen ja käytin korotettua tyhjäkäyntiä 10 minuuttia. Öljynvaihdossa tyhjäsin ensimmäisenä suodatinkotelon letkulla, 800 km ajettu öljyillä ja tällaista moskaa tuli taas öljyn mukana.

      Autoon on laakerointiremontin jälkeen vaihdettu öljyt 7-8 kertaa, 3 viimeisellä kerralla on tehty putsausoperaatio lamppuöljyllä, kilometrejä tullut noin 8000, kokonaismäärä 196tkm. Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että tätä pientä karstasakkaa irtoaa vieläkin, vaikka öljypohjasta ja venttiilikoneistosta putsattiin kaikki näkyvä karsta.



      Astia mihin öljyt laskettiin suodattimesta, on valitettavasti tuommoisen pistemäisen värinen, mutta ympyröin tuon karstasakan molemmista kuvista.

      Comment


      • Aika vähäistä on kulutus a4 2,0tfsi-12 tunnus CDNC. 0,5lit. kymppitonnilla.Öljynä mobil esp 5w-30w.Seuraavassa öljynvaihdossa meinasin kokeilla castrollin tuotteita

        Comment


        • B8 facelift kiikarissa, mutta tuntuu että suurin osa mielenkiintoisista autoista on -12 tai -13 vuoden mallia (cdnc). Ilmeisesti osassa jo tehtaalta lähtien uudemmat männät? Jos näin on niin voiko jostain varmistaa mitkä osat siellä on?
          Vai jättääkö suosiolla nuo 155kw mallit kauppaan ja katselee 165kw koneella tai 1.8tfsi (cjeb). Nämä ilmeisesti jo parempia?
          Viimeksi muokannut Ju_Ke; 28.9.2019, 21:11.

          Comment


          • On se ainakin helpoin ratkaisu, kun kääntää katseen suoraan 165kW malleihin jotka ovat varmasti 3rd gen koneita ja polttavat vain bensaa, ei öljyä.

            Comment


            • Oma B8 vuosimallia 04/13, cdnc, 210tkm mittarissa menee 30tkm ilman öljyn lisäystä. Tosin ollut minulla pitkän matkan ajossa, josko sillä on merkitystä.
              Viimeksi muokannut b7567; 29.9.2019, 21:21.

              Comment


              • Terve,

                Tähän asti olen lukenut näitä kirjautumatta, mutta nyt piti ihan rekisteröityä että voi kysyä viisaammilta.

                Hainpa toukokuussa liikkeestä moottorirempatun 2009 A5 2.0 TFSI:n. Ajettu ostohetkellä 222tkm. Moottoriin tehty 100tkm kohdalla 7/2015 mäntäremontti Audi Center Airportissa, jossa vaihdettu männät ja kiertokanget. Myös ketju vaihdettu remontin yhteydessä ja projektin loppusumma ~6800e kokonaan maahantuojan piikkiin.

                Vaihdatin autoon öljyt 223500 km kohdalla ja öljyvalo syttyi ensimmäisen kerran 4600km ajon jälkeen eli kulutus 0,22l/1000km. Litran lisäämisen jälkeen ajettu nyt 2600km ja öljyä on MMI näytön mukaan 1-2 palkkia, eli pian taas olisi lisättävä.

                Onko tuolle öljyn syömiselle mitään muuta syytä kuin vialliset männänrenkaat? Koneremontti kuitenkin tehty merkkiliikkeessä Audin ohjeiden mukaan.

                Tuo nykyinen kulutushan menee ohjekirjassa olevan 0,5l/1000km sisään, mutta tuntuu silti korkealta.

                Mitenkähän asiaa kannattaisi lähteä selvittämään vai vain niellä tappio ja lisätä öljyä tarvittaessa. Autossa on liikkeen myymä 12kk/15tkm lisäturva, ja ostohetkestä on pian 6kk / 9tkm.

                Comment


                • Castrol edge 5w-30 öljyillä ajettu 6 tkm MMI näytön mukaan 1 palkki pudonnut.
                  Viimeksi muokannut jonni; 13.2.2020, 09:37.

                  Comment


                  • Tuo 0.22L kun on täysin speksien sisällä niin tuskin sille kukaan (lisäturva) mitään tekee? Se on sitten eri asia kun ylittyy tuo puoli litraa tuhannella.

                    Comment


                    • Tänään töihin itse rempatulla koneella. Audi A5 2.0 TFSI Q 2009 DCNC. 80 000km ajettuana öljynkulutus kasvoi hurjasti viimeisten 5 tuhannen ajalla. Ei riittänyt litra kahdelle tankille, eli alle tuhannelle. Tarkoitus oli sorvauttaa öljyrengasurat uusille öljyrenkaille 1.5 >>2.0mm. Sattuman summa, niin päädyin uusiin mäntiin. Koivuselta löytyi hyllystä mäntäsarja, joissa oli vieläpä alkuperäisen kokoiset 21mm männäntapit, Ei siis 23mm, jonka takia vaihtavat myös pakosta veivit. https://www.autodoc.fi/kolbenschmidt...SAAEgLSdPD_BwE . Kansi kävi Kansisetilla, jossa tehtiin tason oikaisu, seetit ja tietty uuden varrentiivisteet kasauksen yhteydessä. Imukanavat ja venat olivat kunnon tervakerrostuman tukkimat. No oli pakokanavakin omansa saanut öljyn polttamisesta. Nyt seurailen miten tuo öljynkulutus asettuu. Onpahan nyt harjoiteltu tuokin homma. Voisi vaikka jonkun toisenkin koneen askarrella kuntoon...

                      Nyt ajeltu reilu 600km, eikä ole öljyn pinta tippunut ollenkaan. Vähän on kulutuskin pudonnut. No maanantaina ecun ohjelmointiin... Josko sitten voisi vihdoin nauttia tuosta koneesta...

                      Viimeksi muokannut LeWe; 12.3.2020, 10:25.

                      Comment


                      • Castrol edge 5w-30 öljyillä ajettu 10tkm. MMI näytön mukaan palkki puolessavälissä.

                        Comment


                        • Lisätty 0,5lit. MMI näyttö maksimissa.Ei ole eroa mobil esp 5w30 ja castrol edgen välillä.Molempia kuluu noin 0,5lit 10tkm.
                          Viimeksi muokannut jonni; 17.4.2020, 09:21.

                          Comment


                          • Onkos kokemuksia TFSI koneessa 0W-40 öljyn käyttämisestä ja miten öljyn kulutus?

                            Comment


                            • Missä kohdassa öljytikkua pitäisi ”add oil” valo syttyä ea113:ssa? Alkaa autossa olla tuossa min kohdan pisteen kohdalla kohta ja tässä vähän odotellut koska valo syttyy? Joskus taisin lukea jonkun kirjoituksen että tikun pää ei enää edes kastunut öljystä kun kone pyysi lisäämään öljyä, miten siis on?

                              Comment


                              • Pikkuisen tikun kärki kostui kun valo syttyi. Siis pitää paikkansa, että asteikon alle menee.

                                Comment


                                • Paljonko lisäsit öljyä kun valo syttyi ja mihin asti nousi tikussa?

                                  Comment


                                  • Ylämerkkiin täytin, mutta en muista paljonko piti laittaa. Luultavasti jotain 1.2-1.3 L

                                    Comment


                                    • Eli onkohan sitten tuo ruudukko alue se 1L? monen kuullut sanovan että tikun väli on 1L, mutta puhutaanko tässä noista min ja max nuolien väleistä? Yksi sano että se on puoli litraa. Osaisiko joku vahvistaa asian? On muuten harvinaisen v***umainen luettava tämä tfsi öljytikku, musta värikään ei auta asiaa yhtään.

                                      Comment


                                      • Mielestäni tikun min ja max väli on se 1lit. ja sama juttu MMI näytössä.

                                        Comment


                                        • Olisin kysellyt enon Audin puolesta, missä olette teettäneet öljynsyönti remonteissa? Minkä hintasia on ollut? Löytyykö varsinais-suomen alueelta? Seinäjoelta ainakin löytyy, hintaa oli vissiin 3600€. Varmaan on näitä keskusteluja käyty foorumilla, mutta en heti löytänyt.

                                          Comment


                                          • Kun MMI näytön palkki puolessa välissä voi huoleti lisätä sen 0,5lit.ei mene ylitäytöksi.

                                            Comment


                                              Hei!

                                              Onko kokemusta "hörpiikö" Audi TT FSI, vm. 2012, 118kw, öljyä, kuten esim. 2.0FSI vm. 2010, 155kw:n josta on ko. kokemuksia. Siis "susi" jo syntyessään!

                                              Comment


                                                Mitenkäs nämä uudemmat (2015-> ) 2.0TFSI koneet. Onko niissä havaittu öljynsyöntiä? Kaveri on katselemassa tuon ikäistä Skoda Superbia 206kW koneella ja tässä nyt ihmetellään onko niissä havaittu normaalia runsaampaa öljynsyöntiä.

                                                Comment


                                                • Skodan osalta voin vannoa ettei öljynkulutusongelmia enää ole 2013->. Audillakin samoihin aikoihin tuli uudemman polven koneet (samoja kuin vw/skodalla pääosin) missä ei öljysyöpöttelyä juurikaan ole esiintynyt kuten edellisessä sukupolvessa.
                                                  Viimeksi muokannut jaeger; 25.9.2020, 23:02.

                                                  Comment


                                                  • Tälläinen linkki löytyi aiheeseen liittyen:

                                                    https://www.autohaus-dietler.com.au/...l-consumption/

                                                    Viimeksi muokannut Teknistätakamatkaa; 8.2.2023, 18:04.

                                                    Comment


                                                    • 2008-2012 TFSI koneiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos olet hankkimassa kyseisellä moottorilla varustettua menopeliä niin varmista myyjältä onko öljynkulutusongelmaa ilmennyt tai onko se hoidettu kuntoon. Mielellään kuitit näytöksi tehdystä remontista.
                                                      Viimeksi muokannut Teknistätakamatkaa; 8.2.2023, 18:03.

                                                      Comment


                                                      • Morjensta pöytään! Totaa saiskos uudelle kaverille pieni muotoisen kertauksen ettei tarvitse 44+ sivua keskusteluita käydä läpi ja silti pää täynnä kysymyksiä? Sama pikku UKK kannattaisi ehkä tehdä tuonne suljettuun Autoni kuluttaa öljyä, mitä tehdä?-topickkiin
                                                        -Mistäpäin konehuonetta pitäisi löytyä se EA-koodi millä selviää melko varmuudella tuleeko ongelmia? Kuvaa vaikka?
                                                        -Eli TFSI koneita yleisesti 2008-2012 kannattaa vältellä paitsi BUL-koneet pitäis kestää?
                                                        -Entäs 2008 ennen? Olen harkitsemassa 2006 vuoden Audia jossa 2.0 TFSI mallia BWE?
                                                        -BWE koneiden kestävyys riippuu EA-koodista mikäli olen ymmärtänyt oikein?
                                                        -Lisäksi kiinnostaa tämä audin takuukorjaus? eli jos moottoriin on vaihdettu männänrenkaat ja nokkaketju niin sit kestää paljonko?

                                                        Comment


                                                          Tuolla 'autoni kuluttaa öljyä' - topicissahan on jaoteltu se mihin koneperheeseen eri moottorikoodilliset koneet kuuluvat. Eli BWE ja BUL ovat EA113 koneperhettä, jota ei konehuoneesta pitäisi löytyä.
                                                          Tässä vielä Wikipedian listaus eri 'koneperheistä' ja niihin kuuluvista moottorikoodeista:
                                                          https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...petrol_engines

                                                          Nuo BWE ja BUL-koneelliset ovat jo sen verta iäkkäitä, että kilometrien ja käytön tuomaa kulumaa varmasti jo on ja varmasti vievät jonkin verran öljyä. Esim. Jo edelliseltä kahdelta sivulta löytyy jotain BWE/BUL aiheista tarinaa jota tuskin tarvinne tähän kopioida.
                                                          Vanhemmat EA113 moottoriperheen jakohihnalliset 2.0tfsi-koneet on kuitenkin lähtökohtaisesti vähemmän persoja öljylle ja b8-korisissa ensiesiintymisen tehnyt EA888 (​​​​​​alkupään jakoketjulliset 1.8tfsi ja 2.0tfsi) se pahempi. BUL-konetta ei enää pitäisi olla noissa mainitsemissasi 2008-2012 vm audeissa, koska silloin on jo ollut käytössä uusi EA888 moottoriperhe. Ja tietääkseni BUL on ollut vain A4 B7 sport editionissa ja A4 B7 DTM:ssä.
                                                          ​​
                                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 4.11.2020, 20:36.

                                                          Comment


                                                          • Onko tommonen 2013 vuoden 130tkm ajettu A4 155kw 2.0TFSI CDNC koneella semmonen jonka kehtais ostaa, että ei pitäis olla öljynsyönti ongelmaa vai riippuuko tähtien asennosta mitkä osat on koneessa ja miten noissa jakoketju kestää?

                                                            Comment


                                                            • Minulla samanlainen A4 180tkm ajettu .Ei kuluta öljyä, noin 0,5lit/10tkm. jakoketjulle ei ole tehty mitään. Jäähdytinnestettä hiukan hukkaa, noin desi kahdessa kuukaudessa. Tutkin asiaa.
                                                              2 pyöränlaakeria vaihdettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X