Ei rautalohkon pinta varsinaisesti heikkene ja hoonauksen tarkoitus on palauttaa sinne pintaan oikea kuvio. Jos tarkoitetaan sitä laserhoonauspintaa mikä näissä nykyisissä lohkoissa ilmeisesti tehtaanjäljiltä on, niin se lähtee sieltä kävelemään viimeistään perinteisellä hoonilla pyyhkiessä. Se mikä siellä voi mennä pieleen kulumisen tai huonosti tehdyn hoonauksen takia on sylinterin muoto. Pyöreä männänrengas ei istu soikeaan sylinteriin, eikä kartiomallinen sylinterikään oikein toimi. Laserhoonaus ja perinteinen hoonaus sinänsä on yhtä hyviä tarkoitukseensa eli oikein tehtynä ja männänrengaspaketille sopivalla pinnankarheudella.
Nelisylinteriset näyttää kaikki olevan 1-2 satkua soikeita lohkon poikittaissuunnassa ja yleensä sieltä löytyy pakoventtiilin puolelta enemmän kulumaa. Sama juttu 80/90 luvun kuin 2000-luvun suorasuihkulaitteissa. 85tkm on ollut vähiten ajettu TFSI lohko jonka olen mitannut ja samalla tavalla sekin on ollut soikea kuin enemmän ajetut. Pitäisi joskus lämmittää lohko mittausta varten sinne 90°C tienoille ja katsoa mitä muotoa sylinterit on käyntilämpötilassa.
Nelisylinteriset näyttää kaikki olevan 1-2 satkua soikeita lohkon poikittaissuunnassa ja yleensä sieltä löytyy pakoventtiilin puolelta enemmän kulumaa. Sama juttu 80/90 luvun kuin 2000-luvun suorasuihkulaitteissa. 85tkm on ollut vähiten ajettu TFSI lohko jonka olen mitannut ja samalla tavalla sekin on ollut soikea kuin enemmän ajetut. Pitäisi joskus lämmittää lohko mittausta varten sinne 90°C tienoille ja katsoa mitä muotoa sylinterit on käyntilämpötilassa.
Comment