Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No se nyt vain on sen luokan tyyppivika EA888 koneessa, että jossain vaiheessa nuo renkaat tukkeutuu ja kulutus kasvaa. Osassa aikaisemmin kuin toisissa, mutta jossain vaiheessa tuo tulee eteen. Hyvä huolto edesauttaa ongelman pitämisessä poissa. Jos tuohon koneeseen nyt sekaantuu niin ihan suosiolla varautuu remonttiin jos sitä ei ole tehty. Tätä voisi verrata V10 koneen ominaisuuteen eli jossain vaiheessa niihinkin joutuu konetta remontoimaan tyyppivian takia.

    Liikkeet ottaa nyt vaihtohyvityksestä suoraan remontin hinnan pois ellei sitä ole tehty. Pahimmassa tapauksessa vaikka vaihto hinta on ollut alhainen niin auton edellinen ostaja joutuu vielä maksamaan osan uuden omistajan tekemästä remontista. Tästä on jo esimerkkitapaus.

    Comment


      Onko 06 vuosimallin B7:ssa EA888?

      Comment


      • Ei luulisi, kun useammassa paikassa mainitaan 2.0 EA888 valmistuksen alkaneen 2008.

        Comment


          Eikö EA888 tullut vasta B8:iin?
          Toki kyllä tuo B7:n 200hv 2.0TFSI:kin öljyä kuluttaa, tai alkaa kuluttaa jossain vaiheessa. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Velipojan aikoinaan omistama -05 B7 kulutti aikalailla samoja määriä kuin B8:it ...

          Comment


          • Hiukan kaappaan tätä ketjua. Törmäsin moottorikokoon jota en tiennyt C7 A6 korissa edes olevan.
            Onko tämä nyt tätä uuden sukupolven bensamoottoria, MUTTA 1.8 koossa? Auton vuosimalli kuitenkin 2016 jolloin B9 A4:ssä bensakone on joko 1.4 tai 2.0.
            Hiukan hämmentävää. Moottorikoodi CYGA.
            https://www.autotalli.com/vaihtoauto...chType=usedCar

            Nyt kyllä vaikuttaa että tämä tosiaan on ns. uutta tekniikkaa eli ULTRA. Kuitenkin 1.8L koossa ja samat tehot kuin A4:n 2.0 koneessa.
            Konettakin saanut jo vuodesta 2014. Miten en ole aiemmin tajunnut...
            Viimeksi muokannut Teukka; 18.1.2019, 09:15. Perustelu: tietoja lisätty

            Comment


              Ahh, kyse oli B7 mallista eli EA113. No tässä ei ole tuota männänrengas ongelmaa, mutta omat kujeensa siinäkin. Noita on tässä ketjussa käsiteltykin laajasti. Oma ei kuluta myöskään öljyä. Tosin oma vaihtoväli on ~5tkm (johtuen vähistä ajoista) ja kaikki perusvikakohteet on läpikäyty. Tämäkin kone voi kuluttaa hyvinkin paljon, sillä tuo huohotussysteemi, kopan kansi ym. on aika herkkä sille, että kaiken pitää olla kunnossa. Mainittu on myös muut ongelma eli nuo öljysuuttimet, tukkiutuva öljysihti on ihan peruskauraa. Tosin nuo ei vaikuta öljynkulutukseen vaan öljynpaineeseen joka tuo omat vaivansa.

              Comment


                EA113 koneissa on myös uusittu männänrenkaita ja kulutus on korjaantunut.

                Comment


                • TSFI koneiden öljynkulutus/korjaus.

                  https://www.apu.fi/artikkelit/maahan...nain-korjataan

                  Olisko nyt niin että, tässä on takana liian pitkä öljynvaihtoväli ja huohotinjärjestelmän liian olematon tuuletus suomen oloihin?? Jos pakokaasut ei pääse kampikammiosta ulos, se altistaa moottoria kulumisella, kuten karstottumisella. En tiedä onko näissä pakokaasunkierrätys systeemiä, niinkuin dieseleissä on??? Auto on mulle uusi tuttavuus, ennen 1,8tboa joka oli taas eri moottori.

                  Comment


                  • Eipä auttanut venttiilikopan vaihto öljynsyöntiin, 1500-2000 km takana ja tikussa öljyn määrä laskenut ylämerkistä alamerkkiin. Onkos tuo väli muuten 0,5l, 1,0l vai kenties ihan jotain muuta? Pitänee seuraavaksi kokeilla RVS-käärmeöljyä, jos sillä saisi karstoittuneet öljyrenkaat puhdistettua. Mikäli sekään ei auta, lisäillään sitten tarpeen tulleen öljyä. Nyt olen ajellut Diamond Dieselillä ja hyvin tuntuu puhdistavan konetta karsastasta.

                    Comment


                    • Noin litra. Parissa bensakoneessa on litran lisäys ainakin tuonut noin ylämerkkiin. Muistaakseni myös manuaali ottaa kantaa tyyliin "jos öljyn merkkivalo palaa, voit jatkaa ajamista, mutta lisää öljyä tilaisuuden tulleen korkeintaan litra", eli siihen ylämerkkiin.

                      Comment


                      • Mulla ainakin öljynkulutus laskee huomattavasti talvella. Auto lähinnä nurkka ajossa

                        Comment


                        • -07 ja -08 2.0 litran mallit minun korviin kantautuneiden puheiden mukaan on kieroilla sylintereillä, siksi syövät öljyä. Eikä öljyillä tule ajaa kuin max.10tkm. Sitten öljyn ja suodattimen vaihto, niin ei tukkeudu öljykanavat lohkosta/männänrenkaat kerää myös pikeytynyttä vanhaa öljyä. Öljypumpun siivilä alkaa myös tukkeutua.
                          Oiskohan kellään tietoa käykö -01/-03 vuosmallin 1.8 turbo moottorin lohkoon -97 1.8 ADR moottorin sylinterinkansi?
                          Olisin tosi kiitollinen jos saisin tähän kysymykseen asiantuntijan vastauksen, kiitos!
                          Viimeksi muokannut Killeri; 5.2.2019, 18:37. Perustelu: Teksti luettavammaksi.

                          Comment


                            vääntöä on hyvä ja lukee sekä ymmärtää tämän ennen seuraavaa viestiä:
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

                            Comment


                            • Tulipa tarkistettua tuo oma max-min väli öljytikusta öljynvaihdon yhteydessä, 0,5l.

                              Comment


                              • Tällaisen löysin kun etsin tietoa mitä eroja kolmessa eri sukupolvessa on.
                                Tämän pohjalta kaikki 3. gen koneet ovat jo varteenotettavia, mm. Karstoittumista on estetty ruiskutuksen muutoksella.

                                http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118

                                http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=119
                                Viimeksi muokannut Teukka; 12.2.2019, 14:56. Perustelu: Lisätty myös 2.0TFSI

                                Comment


                                  Vaikka löytyy tuplasuuttimet, on viimeistään 100tkm kohdalla syytä puhdistaa imukanavat ja tarkastuttaa suuttimet.

                                  Comment


                                  • Uskotaan ja hyvä tietää.

                                    Comment


                                    • Mikäs ne imukanavat näissä sotkee? Luulin sen olevan enempi suorasuihkujen ongelma, johan se nyt on kehveli jos se vielä näitäkin riivaa. 130tkm jo ajettu tolla toisella joka pihassa seisoo ja hyvin se ainakin vielä kukkuu.

                                      Comment


                                        Sama sen karstan aiheuttaa kuin muissakin. Edelleen on suoraruisku, lisäsuuttimia imusarjassa ei käytetä jatkuvasti.

                                        Comment


                                        • Taitaa olla suurimmassa osassa autoja sama ongelma nykyisin.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                            Sama sen karstan aiheuttaa kuin muissakin. Edelleen on suoraruisku, lisäsuuttimia imusarjassa ei käytetä jatkuvasti.
                                            Eihän ne jatkuvasti ole toiminnassa, mutta ruiskutuskartta näyttää kuitenkin siltä, että aina kun vääntöpyyntiä koneelle on karkeasti alle puolet maksimista, niin mennään epäsuoralla ruiskutuksella. Kuvittelin tämän tarkoittavan sitä, että esim matka-ajossa ja muutenkin suurimman osan ajasta ollaan epäsuoran ruiskutuksen alueella joka riittäisi pitämään paikat puhtaana.

                                            Harmi homma, jos ne kerran kuitenkin sotkeentuvat...

                                            Comment


                                            • Äkkiä sanoisin, että vaikka 180hv bensakoneessa se puolikas vääntö vaatii kuitenkin kiihdyttämistä, eli ei tasaisessa ajossa ole vielä käytössä. Liikkeelle lähdöt, ohitukset ja rampit yms. lienee vain päällä. Tai sitten aktiivisemmalla ajajalla vähän useammin :)

                                              Comment


                                              • Nimenomaan, siis vain noissa tilanteissa käytetään suoraruiskutusta. Rauhallisemmassa ajossa käytössä on epäsuora suihkutus, jonka kuvittelin pitävän imuvenat kohtuullisen puhtaina, aivan kuten vanhaan hyvään aikaan ennen koko suoraruiskun keksimistä.

                                                Suoraruiskulle mennään siis (lämpimällä koneella) vasta kun voimaa otetaan koneesta reilummin.
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 13.2.2019, 15:53. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                • Ahaa, itse luulin, että lisäsuuttimia käytetään imusarjassa vain kovemmalla kuormalla, eli täysin toisinpäin. Lisänä kiihdytyksessä esim.

                                                  Comment


                                                  • Onko jotain selkeää tunnusmerkkiä jolloin on syytä putsata imukanavat, vai onko parempi tehä se vaan määräaikaishuolto tyylisesti esim. pullan mainitseman 100tkm välein?

                                                    Comment


                                                    • Ihan vain mielenkiinnosta aiheeseen. Aika vähän löydettävissä uudemmista koneista karstoittumisesta juttua ja jos löytyykin jotain viitteitä ovat ne olleet markkina-alueelta, jossa MPI-suuttimia ei ole.

                                                      Mitäs suuttimissa on tarkastamista (erityisesti näissä)? MPI vai FSI suuttimia tarkoitat? Enemmän kai se karsta ongelma on ollut suoraruisku V8 vehkeissä eli isoja hönkiviä myllyjä vaparin virtauksilla? Välijäähdyttimen ja ilmaputket vaihdoin virtaavampaan ja kyllähän siellä huohotuksesta peräisin olevaa öljy/vesimönjää putkien seinissä pikkuisen oli ettei se nyt pois suljettua ole etteikö jotain siitä ajan kanssa kuumassa koneessa voisi tarttuakin kiinni, mutta luulisi sen nyt bensasumussa pysyvän kohtuullisena. Itse ollut aiemmin ns. catch can härpättimien suhteen skeptinen, mutta voi niistä ehkä jotain käytännön hyötyä olla sittenkin...

                                                      Comment


                                                        Pari alle 100tkm ajettua imukanavaa olen nähnyt EA888.3 poikittaisesta ja kyllä sinne karstaa kertyy. Ei niin pahasti kuin ilman lisäsuuttimia olevissa koneissa mutta kerty kuitenkin. Siitä syystä tuo 100tkm voisi olla hyvä hetki tehdä puhdistus, ennen kuin on mahdollista että jotain vikoja tulee.
                                                        Samalla FSI suuttimien tarkastus, koska ovat palotilassa ja aiemmat koneet ovat osoittaneet että suuttimet kuluvat ja tuotot alkaa heittämään.

                                                        Karstaantumien koskee kaikki TFSI koneita, oli vapari tai ahdettu. EA113 koneet ovat todella pahoja karstaajia. FSI V8/ V10 koneet samaa sarjaa. 3.0TFSI ei ole niin paha mutta pahempi kuin EA888.3 lisäsuuttimilla.
                                                        Vapari 1.6 karstaa kuin EA113. 1.4TFSI/TSI karstaa kuin EA113.

                                                        Eli ainoa joka nyt voi ehkä selvitä ilman puhdistuksia on EA888.3 koneet, muihin suosittelen lämpimästi 100tkm välein tarkastusta.

                                                        Catch cannit sopii harrastalle joka muistaa päästää vedet 500km välein pois kannusta. Normaalille käyttäjälle se on hankala/ mahdoton ratkaisu. EGR toiminto pitäisi myös poistaa softasta.


                                                        Keneltä löytyy EA888.3 lisäsuuttimilla ja ajettu yli 100tkm, avataan imusarja ja katsotaan.

                                                        Comment


                                                        • Mulla on kyllä, mutta ei sitä nyt just ole aikomusta alkaa huvikseen availemaan kun kaikki tuntuu pelaavan hienosti. Harmittaa kyllä, etten pyytänyt termostaatin vaihdon yhteydessä ottamaan vaikka muutamaa kuvaa, kun imusarja oli irrotettu.

                                                          Tosin, eipä mulla kyllä ollu tietoakaan etukäteen että se irrotetaan, kun ei sitä tehtaan ohjeiden mukaan irroteta vaan helyt vaihdetaan alakautta...

                                                          Comment


                                                            MInulla on myös tuo EA888.3 moottori ja karstoittuminen kiinnostaa, mutta samoilla linjoilla kuin Mika__M - en nyt ihan huvikseen ole innostunut avaamaan konetta kun kerran toimii hyvin. Seurataan josko joku olisi jo avauttanut vastaavan koneensa ja kuvannut imupuolen.

                                                            Comment


                                                              160tkm ajettu Golf kanava. Moottori on tuplasuuttimilla. Karsta on pehmeämpää kuin ilman imusarjasuihkuja mutta ei se tuolta itsestään katoa.
                                                              https://img.aijaa.com/b/00481/14668705.jpg

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X