Kiitos Joona. Näin tosiaan paikallisella Audillakin mainitsivat. Mutta kuten todettua, täällä on useimmiten vahvempaa kokemukseen pohjautuvaa tietoa kuin paikallisilla merkkiliikkeillä. Eiköhän tältä pohjalta uskalla kaupan tehdä. Ja yksilöitähän nää kaikki on, voi tulla mitä tahansa ongelmia vaikka muissa vastaavissa ei olis koskaan ollut. :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Jännä juttu. Ei nimittäin selvinnyt Autotarvikkeellakaan tänään onko kyseessä öljypoltin vai ei. Auto valmistunut 10/2012 ja vahva epäilys oli, että vanhemmilla sisuskaluilla olis vielä hihnalta lähtenyt. Kuulemma siinä rajoilla ja loppuvuodesta 2013 valmistuneet on varmuudella uudemmilla osilla. Autoliike oli yllätys yllätys eri mieltä ja selvittelee vielä asiaa.
Comment
-
Tarkennetaas sen verran, että eipäs ollutkaan tuossa yksilössä vielä öljykorkki edessä vasemmalla. Täyttä varmuutta ei asiaan vieläkään tullut, onko tuossa nyt uudet vai vanhat männät. Suomi-auto, aukoton huoltohistoria ja dokumentit öljyistä löytyy eikä huoltovälejä ylitetty, joten siinä mielessä ei pitäisi olla ongelmia tehtaan vastaantulossa, jos on kaikesta huolimatta öljypoltin. Lisäksi Fraguksen turva 2v ajan joka liikkeen mukaan kattaa viime kädessä mahdollisen rempan. Kaupat tehty siis ja kohtahan tuo selviää kelpaako öljy.
Comment
-
Mielenkiintoinen Audin tekemä ohjeistus koulutuksia varten jossa on valotettu hyvin kattavasti ea888 moottorin kehittelyä elinkaaren aikana. Moottorista on useita eri versioita 07 - 12 välillä. Esim 06/08 on tuotu tuotantoon nämä ongelmalliset männänrenkaat ja männät ja erilainen hoonaus sylintereihin plus muita muutoksia ja esitelty uusi moottorityyppi. Samalla nostettu moottorit päästoluokkaan eu v.
Tämän perusteella esim 1.8 tfsi vuoden 08 alkupään tuotanto cabb ja caba moottoreiden osalta ei olisi mukana tässä ns ongelmamoottoreiden luettelossa koska niiden männät ja männänrenkaat on erit kuin tuossa 08 puolessa välissä esitelty esim cdhb ja 11/08 cdha jne moottorit , joissa ongelmia on esiintynyt.. Noita ei ongelmaisia moottorityyppejä olisi siten muitakin 07 ja 08 alkupään tuotannossa kuin cabb, caba kuten materiaalissa lukee....
Audin virallinen tiedote taisi mainita myös vm 09-11 joissa ongelmia on esiintynyt, kts alla
https://www.iltalehti.fi/autouutiset...69303_oa.shtml
Onko näistä alkupään tuotannon öljynsyöntiongelmista näyttöä? Googlaamalla en löytänyt omakohtaisia kokemuksia joissa olisi viitattu tarkasti moottorityyppiin cabb tai caba. Vuosimallista 08 kertomalla ei voida vetää johtopäätöksiä koska tuotannossa 08 on ollut kahta eri moottorityyppiä.
Itsellä on cabb moottori ja siihen ei tarvi lisätä öljyä vaihtovälillä 10 -15 tkm. Ajettu reilu 110 tkm.
https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...vxFiHy3AjiST3dViimeksi muokannut Japezi; 28.7.2018, 00:43.
Comment
-
https://www.laakkonen.fi/auto/audi/a5/zjo-621/
Kyseinen yksilö kiinnostaisi kovasti mutta osaako kukaan sanoa onko kyseisessä vehkeessä vielä öljynsyönti ongelmaa olemassa?
Comment
-
-
-
Vieras
-
Törmäsin eilen ulkomaisella foorumilla keskusteluun, jossa EA113-koneen öljynsyöntiin yhdeksi vikakohteeksi sanottiin venttiilikoppaa. Öljy pääsee kulkeutumaan väärään paikkaan ja palamaan, kun venttiilikopan muovisten "väliseinien" liimaukset pettää.
"Here's a video I took while removing one plastic cover piece on the inside of the valve cover, the one that covers the actual oil separator that we have built into the VC. It was noticeable in some places these plastic covers became loose, pretty dumb design, they seem to be glued and apparently after a while the glue just fails. The engineers at vw/audi messed this one up too.
This is one of the reasons our engines burn a lot of oil, the plastic pieces on the inside become loose and make room for oil to be sucked right into the valve cover going either straight into the intake manifold or following the turbo path depending on the vacuum/boost condition of the engine at that time."
https://www.audizine.com/forum/showt...-oil-separator
https://youtu.be/k3i9erzBlB0
Onko kellään täällä kokemuksia rikkinäisestä venttiilikopasta ja kasvaneesta öljynkulutuksesta?
Comment
-
Uutta autoa etsiessä tuli vastaan -06 BPJ koneinen A6 mihin vaihdettu konerikon takia koko motti (poislukien turbo ym apulaitteet)alle 90tkm ajettuun. Selvittelyn alla vielä onko saksanmaalla tutkittu koneen öljyn kulutusta ennen tänne myymistä. Onko tällä foorumilla A6 2.0tfsi BPJ koneen omistajien keskuudessa kuinka paljon tyytyväisiä omistajia tuon öljynkulutuksen suhteen? Tyytymättömätkin saa ilmoittautua. Mietinnässä että uskaltaako tuohon sekaantua...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AkseliPorakorpi Näytä viestiOnko kellään täällä kokemuksia rikkinäisestä venttiilikopasta ja kasvaneesta öljynkulutuksesta?
Comment
-
Oletko kokeillut vaihtaa öljyä jäykempään?
Aion nyt tuon oman BWE-koneen liottaa naftassa ja putsailla kaikki näkyvät karstat pois niin hyvin kuin saan, tällä hetkellä öljypohja venttiilikoneisto auki. Jos siellä on karstaantuneet öljyrenkaat tai männänrenkaat, toivon naftaliotuksen ja tiuhan öljyjenvaihdon auttavan. Tuo karstan määrä on kyllä järkyttävä, vaikka viimeiset 100tkm on ajettu alle 15tkm samoilla öljyillä. Nyt koneella ajettu 185
Comment
-
eikös se niin kuitenkin ollu että jos 2 litran TFSI kone syö öljyä paljon niin paska on jo housussa, ei auta enää liotukset kun vika on jo tehtaalta lähtösin, eli öljyrengas tukkeutuu kun liian pienet reiät ja loput männänrenkaat kulahtaa kun niissä on liian vähän jousivoimaa levittyä sylinterin seinämille?
ite oon liotellu karsta ongelmaisia Teboil Super HPD:llä tai Delvac 10W-30:llä hellävaraisesti hyvällä menestyksellä. jos sille linjalle välttämättä pitää lähtee. (en tosin TFSI:tä, enemmänkin 1.8t motilla olevia)
Comment
-
-
Joo eli ketjulla olevista, noi mistä mä puhun on remmillä. Niissä riittää korjaukseksi männänrenkaiden vaihto.
Comment
-
-
Minä mietin sitä, että saako sen vielä kasaan jos se onkin kunnossa. 180e maksaa uusi tarvikkeena, jos ei saa kasaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AkseliPorakorpi Näytä viestiOletko kokeillut vaihtaa öljyä jäykempään?
Venttiilikopan irroitus ja takaisin laitto on tosiaan kohtuullisen simppeli operaatio. Itse testailin kopan läpi menevät kanavat paineilman kanssa, ettei vuotoja ollut vääriin paikkoihin. Uusi tiiviste kannattaa varata käsille joka tapauksessa ellei ole uusittu ihan vastikään. Kopassahan on kiinni se huohotuksen venttiilipalikka, joka kuulemma hajoilee myös kohtuullisen usein. Eli kannattaa tutkia samalla. Jos ei ollut jo ennestään tiedossa.
Comment
-
Pitääpä itekkin tarkistaa ilmalla kopan kanavasta tiiveys, kun PCV menee viikonloppuna vaihtoon joka tapauksessa. Ihan vasta käytin kopan irti nokkaketjurempan takia, mutta enpä älynnyt kuntoa silloin kummemmin ihmetellä.
Jos on vikaa, niin minä ainakin kokeilen liimaamalla korjata sen. Epoksi saattaisi toimia, kun huolella putsaa ja karhentaa pinnat.
Comment
Comment