Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Omaan kulkineeseen on sovittu aika moottorirempalle ja jakopäänkilkkeitten vaihdolle jo, mutta mites vesipumpun vaihto samalla? autolla 99000km ajettu
Omaan tehtiin ko. remppa 140tkm kohdalla ja vanhassa vesipumpussa oli ollut jo vuotojälkiä, joten vaihto on noillakin kilsoilla varmasti jo perusteltua.
Morot!
Tuossa ois tyrkyllä 2010 A4 2,0TFSI (CDNB) ajettu n.200tkm
Kuulosti että vuoden iässä olisi tuo mäntäjumppa tehty Pörhöllä, Onko syytä pelätä oireiden uusiutuvan kun km kuitenkin tullut ainakin tuo 150tk lisää? Onko muita asioita mitä olisi syytä ottaa huomioon kun lähden uudelleen katsomaan/kokeilemaan?
Kiitos!
Oman kulkineen remppa tehtiin myyjäliikkeen korjaamolla (ei audilla siis). Kuulemma ihan niillä osillan kuin pitäisikin. Ei oikein ole tietoa mitä osia oikeasti on vaihdettu, kun mitään osaluetteloa en ole saanut vaan pelkän todistuksen, että remppa on tehty.
Eiköhän tuo saada tehtyä uusiksi myyjä liikkeen piikkiin, kun teen vielä hiukan kulutuksen seurantaa.
Parilla ekalla seurannallan olen päässyt n 4-5 tkm ennen tarvetta lisätä. Nyt juuri öljyn vaihto tehtynä ja n 2dl mennyt vajaalla 500km:llä. Varmaan öljyn laatu vaikuttaa, kun halusin testata tuota castollin öljyä. En tiedä mitä öljyä on aikaisemmin laitettu korjaamolla, kun öljyt on vaihdettu.
Oma remontti tehtiin myyjän valitsemalla korjaamolla eli ei Audilla. Männät, kiertokankien laakerit ja tiivistesarja uusittu dokumenttien mukaan (samalla vaihdettiin myös jakoketju, laahaimet ja kiristin). Mitään tarkempaa osaluetteloa en itsekään saanut vaikka sen perään utelin.
Otanta on pieni, mutta mitä näistä kahdesta tapauksesta voi päätellä? Jos ostat potentiaalisen öljypolttimen, niin sen lisäksi että varmistat että mäntäremontti on tehty, varmista lisäksi että se on tehty Audilla/marmorilla, vaiko eikö?
Mullon ajettu 7tkm eikä mmi:ssä o vajunu minnee öljyt. Remppa tehtiin audilla. Männät vaihdettiin jne. mitä siihen nyt sen lisäksi tulee.
Sama homma, karvan vajaa 7 tkm ajettu korjauksen jälkeen ja MMI näyttää täyttä öljymäärää. Remppa tehtiin merkkiliikkeen huollossa. Lieneekö olleet sylinterit jo naarmuiset niissä, joissa öljynkulutus jatkuu?
Viimeksi muokannut Jjarsu; 11.6.2018, 11:59.
Perustelu: Lisäys
Otanta on pieni, mutta mitä näistä kahdesta tapauksesta voi päätellä? Jos ostat potentiaalisen öljypolttimen, niin sen lisäksi että varmistat että mäntäremontti on tehty, varmista lisäksi että se on tehty Audilla/marmorilla, vaiko eikö?
Me ollaan tehty noita nyt kymmenkunta kaikkiaan. Yksikään ei ole tullut takaisin eikä ole kuulunut että kuluttaisi öljyä. Korjaavan tahon pitää olla tarkkana niiden pitkittäisten naarmujen kanssa.
Omaan on tehty audilla 70tkm sitten. nyt olen omallani ajanut 15tkm ja mmi ei ole hävinnyt yhtään palkkia. eli voisin todeta että a5 2.0tfsi -09 ei juurikaan kuluta öljyä enää.
Me ollaan tehty noita nyt kymmenkunta kaikkiaan. Yksikään ei ole tullut takaisin eikä ole kuulunut että kuluttaisi öljyä. Korjaavan tahon pitää olla tarkkana niiden pitkittäisten naarmujen kanssa.
Lisätään vielä että tiedän useita ( yli kymmenen) autoa joissa tehty remppa joko mnnänvaihdolla tai mäntien muokkauksella, eikä ongelmia ole ollut. Eli jos rempan jälkeen syö öljyä, on korjaamo ollut huolimaton lohkon tarkastuksessa.
Yhden tiedän mikä on tehty Laakkosella ja taas syö öljyä. Remppa tehty noin 80tkm kohdalla ja nyt ajattu 150tkm, öljyä kuluu taas liukkaaseen malliin. Laakkosen tyly viestiä oli, että pitäisi tehdä uudelleen.
Yhden tiedän mikä on tehty Laakkosella ja taas syö öljyä. Remppa tehty noin 80tkm kohdalla ja nyt ajattu 150tkm, öljyä kuluu taas liukkaaseen malliin. Laakkosen tyly viestiä oli, että pitäisi tehdä uudelleen.
Olisiko ko. remppa tehty parannellulla (korkeampi + isommat öljyreiät) yksiosaisella renkaalla? Sellaisia taidettiin alkuun vaihtaa. Sitten ilmeisesti 2015 eteenpäin alettiin käyttää taas perinteistä kolmeosaista öljyrengasta, jonka pitäisi olla melkoisen varmatoiminen ratkaisu.
Omaan 2.0TFSI BPJ koneeseen on tehty remontti muistaakseni vuonna 2011/150tkm ja siirtyi minun omistukseen 180tkm kohdalla ja on kuluttanut uudesta saakka öljyä. Lyhyemmällä ajolla "enemmän" ja matka-ajossa vähemmän. Kuitenkin kautta historian noin 3l/15tkm on ollut kulutus.
Tänäkin aamuna kuitenkin avaimesta taas käyntiin ja töihin kun mittarissa jo 305tkm :)
Olisiko ko. remppa tehty parannellulla (korkeampi + isommat öljyreiät) yksiosaisella renkaalla? Sellaisia taidettiin alkuun vaihtaa. Sitten ilmeisesti 2015 eteenpäin alettiin käyttää taas perinteistä kolmeosaista öljyrengasta, jonka pitäisi olla melkoisen varmatoiminen ratkaisu.
Näissähän on ongelmana tukkiutuvat renkaat, ei jumivat. Yhtälailla nuo karstottuisivat tukkoon 15 tkm vaihtoväleillä.
Ongelma on myös kahden ylärenkaan riittämätön puristusvoima, ei pelkästään öljyrenkaan tukkeutuminen.
Sellaisen havainnon olen tehnyt, että perus nurkka pyörityksessä voi päästä sinne 4-5tkm paikkeille, mutta esim. moottoritie nopeuksissa kulutus kasvaa huimasti.
En ole koskaan vielä Audia omistanut, mutta nyt on alkanut himottaa siirtyminen Audi-leiriin. Erityisesti kiinnostaisi A6 c7/4g vuosimallia 2012-2013.Kaikenmaailman keskustelupalstoja kun lukee niin tuntuu että pitäisi lääkitys tarkistaa kun erityisesti kiinnostaa 2.0 TFSI. Mistään en oikein löydä selvää vastausta onko öljynkulutus yms. ongelmat vain tätä vanhempien koneiden riesoja vai pitääkö näistäkin olla huolissaan? Konetyypithän tuntuu olevan samoja eli esim. CDNB, mutta onko ongelmat korjattu jossain vaiheessa vai onko ne loppuun asti näiden konetyyppien heikkouksia?
Hei itse ajanut mäntäremontin jälkeen kohta 15tkm ja viimmeisen 12tkm samoilla öljyillä jälkeen ei ole öljyä hävinnyt yhtään MMI:stä ja remppa tehtiin merkkikorjaamolla. Öljyinä 5w-40 castrol 15tkm vaihtovälillä
Pulla, tai joku muu asiasta paremmin perillä oleva.
Onko vuoden 2013 A5 2.0 tfsi CDNC -moottorityypissä jo uudemmat männät vai onko öljynkulutusongelma odotettavissa? Auto luovutettu 29.12.2012, mutta on siis vuoden 2013 mallia. Jyväskylän Autotarvikkeen mukaan tuossa olisi jo uudemmat sisuskalut, mutta pitääkö paikkansa? Auto on mulla koeajossa ja maanantaina pitäis tehdä kauppa. Juuso tuossa kommentoi, että jos on öljykorkki edessä vasemmalla niin uudemmat sisuskalut, ja tuossahan niin näyttää olevan.
Mulla 06/2013 rekisteröity A4 2.0TFSI CDNC eikä syö öljyä. Muistan jostain lukeneeni, että alkuvuodesta 2012 olisi tuo korjaus tullut CDNC-moottoreihin.
Comment