Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko jossain listattu noiden öljyä syövien 2.0 TFSI moottorien moottorikoodit?
    Tähän mennessä löytänyt vain CAEB, CDNC ja CNDC:n.

    Comment


    • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=164515

      Comment


      • Omaan kulkineeseen on sovittu aika moottorirempalle ja jakopäänkilkkeitten vaihdolle jo, mutta mites vesipumpun vaihto samalla? autolla 99000km ajettu

        Comment


          Pumppu vaihtoon kans kun kerran auki.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja mvai Näytä viesti
            Omaan kulkineeseen on sovittu aika moottorirempalle ja jakopäänkilkkeitten vaihdolle jo, mutta mites vesipumpun vaihto samalla? autolla 99000km ajettu
            Omaan tehtiin ko. remppa 140tkm kohdalla ja vanhassa vesipumpussa oli ollut jo vuotojälkiä, joten vaihto on noillakin kilsoilla varmasti jo perusteltua.

            Comment


            • Morot!
              Tuossa ois tyrkyllä 2010 A4 2,0TFSI (CDNB) ajettu n.200tkm
              Kuulosti että vuoden iässä olisi tuo mäntäjumppa tehty Pörhöllä, Onko syytä pelätä oireiden uusiutuvan kun km kuitenkin tullut ainakin tuo 150tk lisää? Onko muita asioita mitä olisi syytä ottaa huomioon kun lähden uudelleen katsomaan/kokeilemaan?
              Kiitos!

              Comment


              • Jotkut olivat raportoineet öljynkulutuksen jatkuneen remontin jälkeen. Onko kulutus vähentynyt, kun kilometrejä on tullut lisää?

                Itsellä 1300 km mäntien vaihdosta ja MMI:n mittarissa yksi naksu jäljellä

                Comment


                • Mullon ajettu 7tkm eikä mmi:ssä o vajunu minnee öljyt. Remppa tehtiin audilla. Männät vaihdettiin jne. mitä siihen nyt sen lisäksi tulee.
                  Viimeksi muokannut Kehno; 9.6.2018, 20:01.

                  Comment


                  • Mullakin öljynsyönti jatkuu vaikka remontti tehty. Oma veikkaus, että remontti on tehty päin honkia niin sanotusti.

                    Comment


                      Mainitkaa miten remppa on tehty. Audilla, muualla, männät vaihtamalla, renkaat vaihtamalla, jotenkin muuten?

                      Comment


                      • Oman kulkineen remppa tehtiin myyjäliikkeen korjaamolla (ei audilla siis). Kuulemma ihan niillä osillan kuin pitäisikin. Ei oikein ole tietoa mitä osia oikeasti on vaihdettu, kun mitään osaluetteloa en ole saanut vaan pelkän todistuksen, että remppa on tehty.

                        Eiköhän tuo saada tehtyä uusiksi myyjä liikkeen piikkiin, kun teen vielä hiukan kulutuksen seurantaa.
                        Parilla ekalla seurannallan olen päässyt n 4-5 tkm ennen tarvetta lisätä. Nyt juuri öljyn vaihto tehtynä ja n 2dl mennyt vajaalla 500km:llä. Varmaan öljyn laatu vaikuttaa, kun halusin testata tuota castollin öljyä. En tiedä mitä öljyä on aikaisemmin laitettu korjaamolla, kun öljyt on vaihdettu.

                        Comment


                        • Oma remontti tehtiin myyjän valitsemalla korjaamolla eli ei Audilla. Männät, kiertokankien laakerit ja tiivistesarja uusittu dokumenttien mukaan (samalla vaihdettiin myös jakoketju, laahaimet ja kiristin). Mitään tarkempaa osaluetteloa en itsekään saanut vaikka sen perään utelin.

                          Comment


                            Otanta on pieni, mutta mitä näistä kahdesta tapauksesta voi päätellä? Jos ostat potentiaalisen öljypolttimen, niin sen lisäksi että varmistat että mäntäremontti on tehty, varmista lisäksi että se on tehty Audilla/marmorilla, vaiko eikö?

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Kehno Näytä viesti
                              Mullon ajettu 7tkm eikä mmi:ssä o vajunu minnee öljyt. Remppa tehtiin audilla. Männät vaihdettiin jne. mitä siihen nyt sen lisäksi tulee.
                              Sama homma, karvan vajaa 7 tkm ajettu korjauksen jälkeen ja MMI näyttää täyttä öljymäärää. Remppa tehtiin merkkiliikkeen huollossa. Lieneekö olleet sylinterit jo naarmuiset niissä, joissa öljynkulutus jatkuu?
                              Viimeksi muokannut Jjarsu; 11.6.2018, 11:59. Perustelu: Lisäys

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja buzz Näytä viesti
                                Otanta on pieni, mutta mitä näistä kahdesta tapauksesta voi päätellä? Jos ostat potentiaalisen öljypolttimen, niin sen lisäksi että varmistat että mäntäremontti on tehty, varmista lisäksi että se on tehty Audilla/marmorilla, vaiko eikö?
                                Me ollaan tehty noita nyt kymmenkunta kaikkiaan. Yksikään ei ole tullut takaisin eikä ole kuulunut että kuluttaisi öljyä. Korjaavan tahon pitää olla tarkkana niiden pitkittäisten naarmujen kanssa.

                                Comment


                                • Omaan on tehty audilla 70tkm sitten. nyt olen omallani ajanut 15tkm ja mmi ei ole hävinnyt yhtään palkkia. eli voisin todeta että a5 2.0tfsi -09 ei juurikaan kuluta öljyä enää.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                    Me ollaan tehty noita nyt kymmenkunta kaikkiaan. Yksikään ei ole tullut takaisin eikä ole kuulunut että kuluttaisi öljyä. Korjaavan tahon pitää olla tarkkana niiden pitkittäisten naarmujen kanssa.
                                    Lisätään vielä että tiedän useita ( yli kymmenen) autoa joissa tehty remppa joko mnnänvaihdolla tai mäntien muokkauksella, eikä ongelmia ole ollut. Eli jos rempan jälkeen syö öljyä, on korjaamo ollut huolimaton lohkon tarkastuksessa.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                      Me ollaan tehty noita nyt kymmenkunta kaikkiaan. Yksikään ei ole tullut takaisin eikä ole kuulunut että kuluttaisi öljyä ...
                                      Uskon sen. Itse asiassa luen teidät enemmän tai vähemmän ”marmoriksi”. Olisi pitänyt mainita että marmorilla tai jt-carfixilla :)

                                      Comment


                                      • Yhden tiedän mikä on tehty Laakkosella ja taas syö öljyä. Remppa tehty noin 80tkm kohdalla ja nyt ajattu 150tkm, öljyä kuluu taas liukkaaseen malliin. Laakkosen tyly viestiä oli, että pitäisi tehdä uudelleen.

                                        Comment


                                        • Olisi mielenkiintoista tietää, onko vastaavaa ongelmaa jumivien renkaiden kanssa, jos olisi uudesta asti ajettu kiinteällä 15tkm huoltovälillä.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja laituri Näytä viesti
                                            Yhden tiedän mikä on tehty Laakkosella ja taas syö öljyä. Remppa tehty noin 80tkm kohdalla ja nyt ajattu 150tkm, öljyä kuluu taas liukkaaseen malliin. Laakkosen tyly viestiä oli, että pitäisi tehdä uudelleen.
                                            Olisiko ko. remppa tehty parannellulla (korkeampi + isommat öljyreiät) yksiosaisella renkaalla? Sellaisia taidettiin alkuun vaihtaa. Sitten ilmeisesti 2015 eteenpäin alettiin käyttää taas perinteistä kolmeosaista öljyrengasta, jonka pitäisi olla melkoisen varmatoiminen ratkaisu.

                                            Alkuperäinen kirjoittaja janike Näytä viesti
                                            Olisi mielenkiintoista tietää, onko vastaavaa ongelmaa jumivien renkaiden kanssa, jos olisi uudesta asti ajettu kiinteällä 15tkm huoltovälillä.
                                            Näissähän on ongelmana tukkiutuvat renkaat, ei jumivat. Yhtälailla nuo karstottuisivat tukkoon 15 tkm vaihtoväleillä.
                                            Viimeksi muokannut Jjarsu; 13.6.2018, 08:21. Perustelu: Lisäys

                                            Comment


                                            • Omaan 2.0TFSI BPJ koneeseen on tehty remontti muistaakseni vuonna 2011/150tkm ja siirtyi minun omistukseen 180tkm kohdalla ja on kuluttanut uudesta saakka öljyä. Lyhyemmällä ajolla "enemmän" ja matka-ajossa vähemmän. Kuitenkin kautta historian noin 3l/15tkm on ollut kulutus.
                                              Tänäkin aamuna kuitenkin avaimesta taas käyntiin ja töihin kun mittarissa jo 305tkm :)

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jjarsu Näytä viesti
                                                Olisiko ko. remppa tehty parannellulla (korkeampi + isommat öljyreiät) yksiosaisella renkaalla? Sellaisia taidettiin alkuun vaihtaa. Sitten ilmeisesti 2015 eteenpäin alettiin käyttää taas perinteistä kolmeosaista öljyrengasta, jonka pitäisi olla melkoisen varmatoiminen ratkaisu.



                                                Näissähän on ongelmana tukkiutuvat renkaat, ei jumivat. Yhtälailla nuo karstottuisivat tukkoon 15 tkm vaihtoväleillä.
                                                Ongelma on myös kahden ylärenkaan riittämätön puristusvoima, ei pelkästään öljyrenkaan tukkeutuminen.

                                                Comment


                                                • Sellaisen havainnon olen tehnyt, että perus nurkka pyörityksessä voi päästä sinne 4-5tkm paikkeille, mutta esim. moottoritie nopeuksissa kulutus kasvaa huimasti.

                                                  Comment


                                                  • A6 2.0 TFSI vm. 2012 öljynkulutus

                                                    En ole koskaan vielä Audia omistanut, mutta nyt on alkanut himottaa siirtyminen Audi-leiriin. Erityisesti kiinnostaisi A6 c7/4g vuosimallia 2012-2013.Kaikenmaailman keskustelupalstoja kun lukee niin tuntuu että pitäisi lääkitys tarkistaa kun erityisesti kiinnostaa 2.0 TFSI. Mistään en oikein löydä selvää vastausta onko öljynkulutus yms. ongelmat vain tätä vanhempien koneiden riesoja vai pitääkö näistäkin olla huolissaan? Konetyypithän tuntuu olevan samoja eli esim. CDNB, mutta onko ongelmat korjattu jossain vaiheessa vai onko ne loppuun asti näiden konetyyppien heikkouksia?

                                                    Comment


                                                    • Jos öljyntäyttökorkki on edestä katsottuna vasemmalla reunassa niin ovat jo koneita jossa uudemmat osat tehtaalta. Vanhemmassa versiossa on keskellä.

                                                      Toki korjatutkin toimivat, jos se on tehty hyvin.

                                                      Comment


                                                        A6 4G/C7 ei ole öljynsyönti ongelmaa. Niissä jo kaikissa valmiina päivitetyt versiot männistä.

                                                        Comment


                                                        • Hei itse ajanut mäntäremontin jälkeen kohta 15tkm ja viimmeisen 12tkm samoilla öljyillä jälkeen ei ole öljyä hävinnyt yhtään MMI:stä ja remppa tehtiin merkkikorjaamolla. Öljyinä 5w-40 castrol 15tkm vaihtovälillä

                                                          Comment


                                                          • Pulla, tai joku muu asiasta paremmin perillä oleva.

                                                            Onko vuoden 2013 A5 2.0 tfsi CDNC -moottorityypissä jo uudemmat männät vai onko öljynkulutusongelma odotettavissa? Auto luovutettu 29.12.2012, mutta on siis vuoden 2013 mallia. Jyväskylän Autotarvikkeen mukaan tuossa olisi jo uudemmat sisuskalut, mutta pitääkö paikkansa? Auto on mulla koeajossa ja maanantaina pitäis tehdä kauppa. Juuso tuossa kommentoi, että jos on öljykorkki edessä vasemmalla niin uudemmat sisuskalut, ja tuossahan niin näyttää olevan.
                                                            Viimeksi muokannut Victor; 30.6.2018, 23:12.

                                                            Comment


                                                              Mulla 06/2013 rekisteröity A4 2.0TFSI CDNC eikä syö öljyä. Muistan jostain lukeneeni, että alkuvuodesta 2012 olisi tuo korjaus tullut CDNC-moottoreihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X