Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hetken googlailulla löytyi TIETO. CDNC on EA888.
    Attached Files

    Comment


    • Moi

      Aivan, kiitos. Tuo auto vie yli 1L/1000km öljyä. Se ei voi olla normaalia. Mitä suosittelette tehtäväksi? Auto liikkeestä ostettu.

      Comment


        Liikkeeseen eka yhteys asiasta. Sen jälkeen Audille öljynkulutuksen aloitus- ja lopetusmittaukseen. Näiden välillä ajoa 1000km, tai kunnes öljyvalo syttyy. Mikäli ohjearvoinen 0,5l/1000km kulutus ylittyy, saa korjauskustannus arvion, jolloin taas yhteys liikkeeseen. Mittaus tulisi tällöin myös olla sinulle maksuton. En mitään korjauksia yms. tekisi omatoimisesti, koska liike nostaa siinä kohtaa kädet pystyyn.

        Comment


          Toki kannattaa selvittää huoltokirjasta etukäteen tehdyt huollot, niiden kilsat ja käytetyt öljyt.

          Comment


          • Onko tuo AXX koneella oleva tuo vanhempi 03-04 malli mikä esintyy noissa alkupään A3 2.0TFSI Quattro koneissa? Eli voisi olettaa että on vanhempaa tekniikkaa -> mahd. öljyn kulutusta ei ole.

            Foorumi haku ei tuottanut oikein tulosta, pari tuollaista A3 TFSI 2.0 koneella olisi kiikarissa nettiautossa.

            Comment


            • Vähemmän riskaabeleja ne on, mutta satunnaisia yksilöitä voi olla. Itsekin uskalsin bhz koneisen ostaa.

              Comment


              • Oma -06 vuoden a4 2.0 tfsi quattro bgb koneella ja öljynkulutus n. 1dl/1000km, mittarissa 228tkm

                Comment


                  Tuosta ohjetta tässäkin ketjussa moneen kertaan kysyttyyn asiaan. Eli mitä tehdä jos autosi kuluttaa öljyä.
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=164515

                  Comment


                  • Ohje on hyvä ja tarpeellinen, mutta lista moottoreista ei kyllä auta ongelmaisten päättelyssä. Listalla on kaikki EA888 sukupolvet ja mallit. Tuossa on GEN.3 koneitakin listattu eivätkä ne taida olla pahinta riskiryhmää. Voisi olla erillisenä koonti missä on niitä pahimpia (kaikissa tietysti voi olla). 2008-2011 GEN.2 taitaa olla se?

                    Comment


                    • Ei siellä kyllä kaikkia ole listattu. Pihassa seisoo kaksi autoa EA888 gen3 moottorilla eikä kummankaan moottorikoodia ole tuossa listassa (kuten ei toki kuuluisikaan olla).

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viesti
                        Ohje on hyvä ja tarpeellinen, mutta lista moottoreista ei kyllä auta ongelmaisten päättelyssä. Listalla on kaikki EA888 sukupolvet ja mallit. Tuossa on GEN.3 koneitakin listattu eivätkä ne taida olla pahinta riskiryhmää. Voisi olla erillisenä koonti missä on niitä pahimpia (kaikissa tietysti voi olla). 2008-2011 GEN.2 taitaa olla se?
                        Pointtina listassa on, jossa muuten lukee alussa "mm" joka tarkoittaa "muun muassa" on ohjeistaa yleisesti miten pitää toimia jos auto kuluttaa öljyä. Ei ole siis mikään eksakti lista eikä ole tarkoitus ollakkaan, vaan yleisohje miten toimia.
                        Ihmiset jotka eivät ole foorumin normaaleja käyttäjiä tai muuten valistuineita aiheesta tai autoista yleensä, on tarkoitus tällä auttaa alkuun ja tuota reittiä homma yleenaä selviää tavalla tai toisella.

                        Toki jos tuntuu että ohje on riittämätön ja omalta osalta sitä voisi parantaa, on tämä foorumi täysin vapaa siihen. Foorumi on tasan niin hyvä kuin sen käyttäjien tuottama sisältö. Parannetun version voi lähettää privalla modeilla tai admineille ( minulla ei priva ole käytössä)

                        Comment


                        • Niinkuin sanoin, tarpeeseen ja hyvä että asiaa ohjataan. Itselläni ei sinänsä ole mitään motivaatiota listaa väsätä. Arvostan kyllä aktiivikäyttäjien tekemää vapaaehtoista työtä.

                          Huomaa vain foorumia lueskellessa asiassa olevan kaksi kohtaa. Auton osto (mitkä mallit todennäköisesti miinoja tai tarvitsee kiinnittää huomiota asiaan) ja kun se on saatu pihaan ja mehut hävinneet (mitä teen -vaihe). Nyt Kysyjä kysyi auton / koneen mallia uskaltaako ostaa. Tällaiselle listalle olisi siis tarvetta. tottakai kaikista malleista löytyy jollain todennäköisyydellä öljynsyöjiä. Esimerkiksi A5 mallit rajoittuu aikalailla 2008-2011 (ja niissä tietyt koodit). Tällainen malli / kone lista olisi käytännöllinen. Pohjatyöhän on nyt tehty Pullan toimesta ja varmasti asiaan on näkemystä tietäen tekijän taustat.
                          Viimeksi muokannut Poikarukka; 25.1.2018, 09:47.

                          Comment


                          • Olisiko ehdotuksia liikkeestä mäntäremontin tekoon Oulun alueella tai lähistöllä? Mielellään sieltä edullisemmasta päästä.

                            Itselläni on A5 Coupe 2009 2.0 TFSIllä ja 125tkm mittarissa. Viime aikoina öljynkulutus on noussut ja on nyt noin puoli litraa per 1000km. Auto on Saksasta haettu ja softaa päivitelty, joten mennee kustannukset omaan piikkiin.

                            Comment


                            • Oulussa Vepsäläinen ainakin mainostaa omaavansa Audi-osaamista:
                              https://www.autokorjaamovepsalainen....i-huolto-oulu/
                              Oma kokemus vaan Vepsäläisestä on se, että eivät tuntihinnoittelullaan eroa enää hirveästi Pörhöstä..

                              Kannattaa kysäistä Autokorjaamo Leinoselta että olisiko hänellä kiinnostusta tehdä remonttia:
                              https://www.finder.fi/Autokorjaamoja...stiedot/416502

                              Yhden miehen vanhanliiton nyrkkipaja, eli tuntiveloitus ei ole ihan järkyttävä. Kertoili viimeksi käydessäni että olisi tehnyt useammankin männänvaihtoremontin TFSI-moottoreihin, eli tietotaitoa pitäisi olla.

                              Itse olen teetättänyt tuolla yhden kytkinrempan ja useammat öljynvaihdot, aina on hommat pelittäneet erittäin hyvin!

                              Comment


                              • Kiitoksia kommenteista meite!

                                Pitääpä kysellä tuolta Leinoselta asiasta. Vepsäläisellä olenkin käyttänyt autoa normaalihuollossa, mutta hinnat ovat tosiaan viime vuosina nousseet ja jotenkin epäilen, että siellä remppaa ei kannata hinnan puolesta hoitaa.

                                Comment


                                • Mitenkäs tuollainen CESA koneinen vuosimallia 2011 oleva TFSI TT. Onko noissa koneissa ollut öljynkulutus ongelmia? Yhtä tuollaista käytiin katsomassa ja lupasin hivenen tutkailla autoa ja mahdollisia ongelmia. En nyt ainakaan löytänyt tuosta koneesta mistään juttua öljynkulutuksen suhteen eikä tässä Pullan laittamassa listassakaan tuota konetta mainita.
                                  Onkos tietoa onko noissa muita asioita mitä pitäisi katsoa. Kyseessä myyjäliikkeen tuoma saksan tuliainen, joten varsinaisesti mitään historiaa siitä ei Suomesta löydy, kun ei ole vielä rekisterissä täällä ollut. Valmistenumeron sain liikkeestä ja sillä ajattelin vähän tietoja kaivella autosta ja tuon moottorikoodin sillä löysinkin jo.

                                  Paljonko muuten öljynkulutuksen mittaus maksaa merkkiliikkeessä?

                                  Comment


                                    Itse en ole törmännyt noiden koneiden osalta öljynkulutukseen, joku jolla on faktaa, voisi asian varmistaa.

                                    TT osalta muuten tarkistaisin ainakin tässä facelift mallissa takavalojen toiminnan, satunnaisia maadoitusvikoja tullut vastaan. Jos autossa on sähköinen takaspoileri niin sen toiminta syytä kokeilla. Lasinnostimiin kiinnittäisin myös huomiota. Eli että varmasti lasi nousee ja laskee oven avauksen yhteydessä ja ettei nostimesta kuulu ylimääräisiä ääniä lasia liikuttaessa. Pieni suhina ajossa tuntuu olevan ominaisuus karmittomien ovien kohdalla, mutta suurempi suhina vaatii jo säätämistä. Oman kokemuksen perusteella perin luotettava auto.

                                    Comment


                                    • Minulla vm -12.ei kuluta kuin hyvin minimaalisesti.Viimeeksi laitettu Mobil 1 esp 5w-30w. ja kulutus väheni vieläkin.

                                      Comment


                                      • Hei kerroin tuossa jokin aika sitten omastani audi 1.8TFSI autosta ja öljynkulutuksesta. Teetin öljynkulutuksen mittauksen ja tulos oli yllättävät 1.42L/1000km jatkotoimen piteiksi männät ja kierotkanget onneksi auto oli merkkihuollettu aina ja ajallaan niin meni valmistusvirheenä "tehtaan" piikkiin minulle ei tullut muita kuluja kuin öljyt, öljysihti, tulpat öljysihti oli kuulema "rikki" ja tulpat olivat karstan peitossa vaikka 8tkm sitten vaihdettiin huollossa. Autolla ajettu nyt vajaa 500km öljynkulutus rempan jälkeen ja öljyä ei ole palkin mukaan kadonnut vielä yhtään. Toivottavasti tämä ongelma poistui tällä remontilla ja öljyinä sisällä 5w-40 magnatec ja 15tkm vaihtovälillä. Kuinkans nuo "sisäänajo" öljyt että milloin kannattaisi vaihtaa uudet öljyt? seuraavaan öljynvaihtoon olisi 6tkm (eivät nollanneet mmi:stä )ja seuraavan huoltoon 21tkm?

                                        Comment


                                          Vaihda viimeistään tuohon 6tkm mennessä uudet öljyt ja suodatin, niin ei tarvitse murehtia. Ellei merkkihuollosta annettu parempia ohjeita?

                                          Comment


                                          • Hmm.Mitenkähän tämän nyt alottaisi.... Siis kävin eilen Jyväskylässä Saka:n autoliikkeessä pällistelemässä autoja,koska uudempaa ollut haussa jo hetken. iskin sitten silmäni -10 vuoden 2.0tfsi A5 Audiin.
                                            Mittarissa 117tkm Varusteina S-line pakettia nahka/alcantara penkit,musta sisäkatto,webasto,S-tronic,quattro. Huolenaiheena on nyt sitten kun tiedän noista öljynsyönti ongelmista (CDNC) moottorikoodi.
                                            Myyjä onnistui puhumaan,että maksan varausmaksun ettei joku nyt vie sitä nenän edestä.

                                            Soitin kyllä edelliselle omistajalle ja kyselin onko ollut ongelmia,hänen mukaansa ei ole vienyt öljyä huolestuttavin määrin ja olisi pitänyt sen pitempäänkin,mutta työsuhdeauton takia laittanut kiertoon.
                                            Onko jotain asioita mitä vielä pitäisi ottaa huomioon,ettei tässä nyt helmiä sioille syötä?
                                            Vikakoodeja en pysty lukemaan koska ei ole vcds:sää ainoastaan elm bluetooth lukija androidille eikä siihenkään voi luottaa.

                                            Unohtui vielä kertoa:edellinen omistaja oli auton hänelle tullessaan vaihtanut kiinteän 15tkm öljynvaihtovälin.
                                            Viimeksi muokannut juntunen84; 25.3.2018, 14:49. Perustelu: Lisää tietoa

                                            Comment


                                              En kyllä sotkeutuisi jos ei ole varma tieto että öljynkulutusremppa on tehty.Jos ei se vielä vie öljyä niin ei se sitä sano etteikö se ensi vuonna jo ala viemään.

                                              Comment


                                              • Öljyremppaa ei ole tehty,sen käskin kauppiaan selvittämään. Toki tarjosivat omaa vakuutusta (750€) ja korvaa 3100€ asti joka on minusta yhtä tyhjän kanssa,

                                                Comment


                                                  Itekin varovasti seuraavaa autoa speksannut mutta kerta toisensa jälkeen suunnitelmat palaa samaan ajatukseen. Vaikka ostaisi varmasti korjatun, tai ostaisi halvalla varmasti viallisen ja erotuksella korjauttaisi itse niin parin vuoden päästä kun sitä lähtee työntämään vaihdossa seuraavaan niin vaihtohyvitys lie jotain olemattoman ja naurettavan välistä jos kelpaa ollenkaan. Pitäis sitten ajaa paaliin asti ja se taas ei kuulosta kovin houkuttelevalta kun kyllästyminen iskee yleensä ennen kuin todellinen vaihtotarve.

                                                  Comment


                                                  • Omassa tapauksessa autolle on selkeä vaihtotarve(perheenlisäystä tulossa) ja hinta on linjassaan nettiauton vastaavien kanssa(23k€) Myyjä joka nyt muutenkin puhuu silmät ja suun täyteen schaissea,niin sanoi että ei he ota autoja vaihtoon jos ilmenee öljysyöppöyttä. Jota en kyllä ymmärrä mistä sen voisivat tietää muulloin kun ajamalla autoa x määrä. Ensitöikseen auto käy sisä/ulkopesussa sen jälkeen kuvat ja nettiautoon. toki kys. Auto ei ole ollut liikkeellä kuin pari päivää eikä löydy vielä nettihautomosta.

                                                    Harmi omalla kohdalla kun ennen koeajoa puhuin näistä öljyongelmista ja koeajon jälkeen puhuin että on edullinen kilometreihin ja kuntoon nähden. Toki perusteli sitten mahdollisella öljyongelmalla ja tyrkytti vakuutusta...
                                                    https://m.nettiauto.com/audi/a5/9505...nt=15&vifNav=Y
                                                    Viimeksi muokannut juntunen84; 25.3.2018, 21:55. Perustelu: Lisätty linkki nettiautoon kyseisestä autosta

                                                    Comment


                                                      Varmempaa on jättää kauppaan ellei saa tingattua n. 3500e hinnasta pois, jolla esim. Me tehdään tuo kulutusremppa ( jos sylinterit on ok).

                                                      Comment


                                                      • No tuli se kuitenkin lunastettua,pienen väännön hinnan kanssa sain vähän hintaa alas.
                                                        Seuraavan öljynvaihdon ja tankin täyteen,lisäksi sain vakuutuksen joka kattaa mainitut ongelmat 3000€ asti. Tuttu on mekaanikko joka on pätevä käsistään joten siinäkin pystyy säästämään.

                                                        Comment


                                                        • Noniin sylinterit oli kunnossa ja männät vaihdettu renkaineen. Ei ainakaan ensimmäiseen 400km ole öljynmäärä mittarissa laskenut. Hyvä homma. Samalla vaihdettiin jakopää kun moottori kerran avattiin, kilometrejä vasta 116tkm.

                                                          Comment


                                                            Löytyykö täältä öljynsyöntirempattujen 2.0tfsi:n omistajia, jotka olisivat ajaneet rempan jälkeen jo +50tkm tai enemmänkin? Kuinka on käynyt öljynkulutuksen kanssa, eli alkaako viedä öljyä taas enemmän ajettuna? Vai onko mäntä&kanki-remppa kerrasta autuaaksi tekevä, jos sylinterit kunnossa? On kai noita jakoketjuja ja niiden kiristimiäkin uusittu joillain useampaan otteeseen ja seuraava kertahan ei enää mene tehtaan piikkiin vaikka huollot merkkarilla ja muutenkin ajallaan...

                                                            Comment


                                                            • Ei sen pitäisi alkaa enää uudelleen kuluttamaan öljyä olettaen, että ei vaihdeta pelkkiä renkaita vaan tulee myös uudet männät joissa on korjattu väärin suunniteltu öljyrengas.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X