Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olis mielenkiintoista tietää, olisiko tätä ongelmaa käsillä esim. 10tkm öljynvaihdoilla, kun tuo ongelma on kuitenkin osittain myös karstan ja paskan aiheuttamaa. Korkeapainepumppu ei mahda tykätä viinalla ajosta, mutta sehän noi männät tuolta liottaisi hetkessä, jos viinalla pystyisi ajamaan.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Sammakko Näytä viesti
      Nyt on vajaa tonni ajettu remontin jälkeen ja näin perstuntumalla kulutus tippui sinne 3-4 desin hujakoille. Onko mitään enää tehtävissä jotta päästäisiin lähemmäs nollaan vai onko tyytyminen tähän? Turbo samalla vaihdettu, joten sieltäkään ei pitäisi valskata.
      Täytyy kai tuossa olla jotakin pielessä edelleen. Vaikka näissä moottoreissa öljyt onkin aika lämpimät (n. 100 astetta), niin ei noin paljoa minusta saa kuluttaa. Ehkä öljynvaihdon lähestyessä kun alkaa öljystä ominaisuudet loppua, voinee kulutus nousta.

      Oma TFSI taisi viedä jonkun reilun desin 10tkm:llä ennen ekaa öljynvaihtoa remontin jälkeen. Sitten mentiin 5tkm ilman että olisi vajonnut yhtään.

      Nytkin ajettu yli 4tkm edellisen vaihdon jälkeen ja täyttä näyttää.

      Comment


      • Uusilla öljyillä ei ole kuin muutama tuhat vasta takana, joten tuskin ominasuuksien heikkenemistä on kyse. Olisiko mitään vinkkiä heittää mistä tuota kulutusta voisi seuraavaksi lähteä tutkimaan, että onko mahdollista pienennykselle? Vai täytyykö surutta siirtyä vahvempaan öljyyn..

        Onneksi joillakin remontti tekee tehtävänsä ja pääsee tästä murheenkryynistä eroon.

        Comment


        • Jos remontti on vasta tehty (niin kuin taisitkin sanoa) saattaa öljynkulutus vielä vähentyä tuosta kunhan on sisäänajo tehty.

          Comment


          • Tervehdys viisaat. Osaako ketään sanoa kuuluuko seuraavan mallinen audi tähän kuuluisaan öljynsyöjien heimoon. Audi A4 2,0 turbo vm. 2010 179 heppainen. Bensa/etanol koneinen

            Comment


              Kyllä kuuluu.

              Comment


              • B9:ssä lienee jo täysin eri kone jossa VOISI KUVITELLA että tämä olisi tässä kymmenen vuoden aikana osattu ottaa uudessa huomioon?

                Comment


                • On se varmaan otettu huomioon, kun se korjattiin jo edelliseen korimalliin.

                  Comment


                  • No, sitten jää ostamatta

                    Comment


                      B8.5 on vika jo korjattu. Kuten tässäkin ketjussa on mainitty moneen kertaan.

                      Comment


                      • On mainittu. Ei se silti 100% totuus ole interwebsin perusteella ollut. Tosin tietty yksilöeroja varmasti tässäkin kohtaa on ja ne heijastuu suoraan aiempaan aiheuttaen huhuja jne.

                        Comment


                        • Eihän tuommosta kannata ostoslistalta poistaa jos korjaamisen hinta, nykyään jotain allekin 4000€ -vaan huomioidaan ostohinnassa -tällöinhän vielä lopputulos on parempi kuin mitä tuonikäisessä käytetyssä yleensä.
                          Jos öljysyöpöstä autosta löytyy täydellinen huoltohistoria niin moottori korjataan Audin piikkiin -tai ainakin vielä pari viikkoa sitten esimerkkinä eräs 2011 mallinen korjattiin, omistaja maksoi muutaman satasen jakopään osista ja öljyistä jotka viisasta vaihtaa työn yhteydessä.

                          Comment


                          • On pitänyt kysyäkin, että mitä noi jakopään osat maksaa? Kiristin ja ketju ihan alkuperäisosana.

                            Comment


                            • Kopsasin itselleni talteen tuon kertomani tapauksen laskun ja siitä löytyy seuraavat omistajan maksettavasi jääneet osat jotka käsittääkseni ovat ne mitä jakopään remonttiin kuuluu -laskussa siis lukee että asiakas maksaa jakopään osat ja öljyn.:
                              Rail: 11,95€
                              ajoitusket 125€
                              kiristin 65,79€
                              Timing case 129,80
                              -lisäksi maksettavaksi jäi öljyt ja suodatin.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Sami71 Näytä viesti
                                Tervehdys viisaat. Osaako ketään sanoa kuuluuko seuraavan mallinen audi tähän kuuluisaan öljynsyöjien heimoon. Audi A4 2,0 turbo vm. 2010 179 heppainen. Bensa/etanol koneinen
                                Muistan joskus lukeneeni että flexifuel 2.0tfsi olisi erilaiset männät kuin näissä mitkä kuluttavat öljyä. Ilmeisesti näin ei ole kun tuohon kysymykseen vastattiin myöntävästi?

                                Comment


                                • Mitenkäs on ollut, jos ja kun porukka on teetättänyt jakopääremontin tuon remontin yhteydessä, niin onko vain osien hinta jäänyt itselle maksettavaksi vai onko työstäkin vemoitettu jotain? Olettaen siis, että öljynkulutus remontin maksaja on joku muu, kuin auton omistaja

                                  Comment


                                  • Jos öljysyöpöstä autosta löytyy täydellinen huoltohistoria niin moottori korjataan Audin piikkiin -tai ainakin vielä pari viikkoa sitten esimerkkinä eräs 2011 mallinen korjattiin, omistaja maksoi muutaman satasen jakopään osista ja öljyistä jotka viisasta vaihtaa työn yhteydessä.
                                    Tuo tehtaan/maahantuojan/merkkihuollon vastaantulon määrä riippuu sitten ihan siitä keneltä sitä käy kysymässä, kuka kysyy ja miten kysyy. Todennäköisesti vastaantuloon vaikuttaa myös horoskooppimerkki sekä tietysti kuun asento.

                                    100tkm ajettuun 2010 1.8tfsi A4:ään vastaantulo olisi ollut paikallisen merkkihuollon mukaan 70% kuluista, korjauskulut yhteensä 6000 euroa. Maksettavaa olisi siis jäänyt melkein 2000 euroa. Tässä tapauksessa kuitenkin "pilkkuvirhe" huoltodokumenteissa vapautti merkkihuollon kaikesta vastaantulolupauksista, joten korjaus teetettiin muualla.

                                    Se että autoa ei ole huollettu merkkihuollossa ei ole ongelma, mutta silloin dokumentit huollosta tulee olla kattavat ja täydelliset. Jos auto on ostettu merkkiliikkeestä ja huollettu merkkihuollossa täsmällisesti huolto-ohjelman mukaan niin vastaantulo on ilmeisesti suurempi. Toki silloin niiden huoltojen yhdeydessä on jo maksettu aika paljon extraa siitä että saa vähän enemmän alennusta korjauksesta.

                                    Comment


                                      Kaava on suunnillen näin:
                                      Yksikin ylitys huoltovälissä, ei vastaantuloja.
                                      Jokaisesta huollosta pitää olla tosite öljystä, jos ei ole, ei vastaantuloja.
                                      Minulta on historioita välillä kysytty ja kun kuitissa lukee oikea öljylaatu ( sama Castrol kuin mitä marmori käyttää) ei ongelmia ole tullut.
                                      Mutta, kuten Tero kirjoitti, on tästäkin huolimatta vastaukset kirjavia. En tiedä voiko koneelle kirjailla asian monellakin tavalla, kun vastaukset tosiaan vaihtelee.
                                      Kilometrit vaikuttaa myös vastaantuloon.

                                      Comment


                                      • Oma A6 2.0 tfsi-07 hörppi öljyä 1l/1000km. Kilsat oli jotain 170tkm. Eka vaihdoin huohottimen,ei vaikutusta. Sit vaa männänrenkaat vaihtoon ja öljynkulutus loppu. En jaksanu alkaa kokeilee eri öljyjä,koska se olis ollu pelkkää rahanhukkaa. Öljyrenkaat ihan kulutustavaraa näissä. Niin ja ölberit vaihdettu 15tkm välein uudesta asti.
                                        Viimeksi muokannut fallos1; 6.12.2017, 18:26. Perustelu: Kirotusvire

                                        Comment


                                        • Flexifuel 2.0tfsi on erilaiset männät mutta öljyrenkaat on yhtä ongelmalliset kuin normiversioissakin.

                                          Comment


                                          • Onko näin, että -07 A4 BWE moottorilla ei pitäisi olla vielä niin altis tuolle öljynsyönnille? Jakopäähän taitaa olla hihnalla ja jos joku muistais vielä vaihtovälin?

                                            Comment


                                            • Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

                                              Mulla ollut kaksi BWE:tä. Toinen 06 ja nykyinen 07. Molemmissa hävinnyt öljyä ehkä noin desi-kaksi per 10tkm (huom: 10 000km, ei siis tuhat). Kokeilin joskus, että noin pienen vajaan juomalasillisen kun kaatoi, niin oli taas täysissä. Edellisessä saattoi tosin olla turbo jo ehtookunnossa, kun imuputkeen kertyi mustaakultaa ja nykyisessä vähän tihkua venttiilikopan tiivisteessä. Tämä nykyinen menee välillä 5tkm ettei pinta hievahdakaan ja sitten jossain kohtaa menee se pieni määrä. Liittynee vissiin johonkin matka-ajoon, kun kone menee lämpimämmäksi. Josko se tuo hapertunut kumitiiviste silloin vähän päästää. Näiden perusteella uskallan kuitenkin sanoa, etteivät ainakaan mitattavasti syö, jos ei jokin paikka vuoda.
                                              Jakopää taisi olla 90tkm. Alunperin se on kai 120tkm, mutta suomen maahantuoja tiputtanut suositusta karumpien olosuhteiden takia. Toiseen sen vaihdoin, kun arvelutti nyrkkipajan työnjälki. Nykyisessä ei ole tullut vielä eteen.
                                              Viimeksi muokannut Dwarner; 8.12.2017, 00:32.

                                              Comment


                                              • Täällä kanssa -06 BWE jossa on 7500km öljynvaihtoväli ja tuolla määrällä jos on pelkkää maantietä isommilla kierroksilla saattaa tikun pinta värähtää, muuten ei. Sen vuoksi suht lyhyt vaihtoväli että sama öljy ei liian kauaa viihdy moottorissa ja olen ajatellut että jos koneessa on turbo ja ketjukäyttöisiä osia niin sitten lyhennän väliä alkuperäisestä (koskee muitakin merkkiä kun audia).

                                                Comment


                                                • Muistanko väärin että ohjekirjassa hihnanvaihto 180 tkm. Mulla vaihdettu 126 ekan kerran.

                                                  Comment


                                                    Hihnavetoinen TFSI kärsii jonkun verran myös öljynsyönnistä. B7 ja 4F koreissa olen törmännyt ihan mittavaankin kulutukseen. Mutta mittakaava on huomattavasti pienempi kuin ketjuvetoisissa.

                                                    Comment


                                                    • Ilmeisesti Suomen haastavissa olosuhteissa suositus on vaihdella hihnaa 120 tkm välein huoltokirjan suosituksesta poiketen. Joissakin lähteissä on mainittu jopa 90 tkm vaihtoväli. Taitaa olla sama virsi liki kaikilla hihnavetosilla vageilla.

                                                      Comment


                                                        1.8TMPI kysyin Laakkoselta hihnanvaihtoväliä ja sanoivat siihen tehtaan määrittämän vaihtovälin olevan 180tkm. Tiedä sitten miten 2.0TFSI mutta luultavasti on sama kuin ohjekirjassa ja kaikkihan saavat suositella mitä lystäävät, eri asia tarvitseeko suosituksia noudattaa.

                                                        Comment


                                                          Vaihtoväli on 180tkm mutta joissain ohjeissa, joihinkin moottoreihin, lukee että hihna on tarkastettava joka huollossa 90tkm jälkeen.
                                                          Minä en ainakaan ota omalle vastuulle sitä, että 140tkm kohdalla huollossa sanotaan, että hihna ok ja seuraavana päivänä menee poikki.
                                                          Onneksi ikä tulee vastaan suurimmassa osassa ennen tuota kilometrirajaa.

                                                          Comment


                                                          • Eikös nuo 180tkm+ hihnan vaihtovälit ole niille öljykylvyssä oleville uudemmille koneille? Ainakin Jenkeissä nämä 1st gen TFSI:t on 75-90 tuhatta mailia vaihtovälillä.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                              Hihnavetoinen TFSI kärsii jonkun verran myös öljynsyönnistä. B7 ja 4F koreissa olen törmännyt ihan mittavaankin kulutukseen. Mutta mittakaava on huomattavasti pienempi kuin ketjuvetoisissa.
                                                              Kaverin CDLA otti Castrolia n. litran tuhannella, nyt Shellillä pienempi mutta silti menee.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X