Jonkun huolestuneen TFSI-kuskin pitäisi laskea mikä vaikutus öljynkulutuksella on päästöihin/ilmastoon. Konsernilla lienee lähimuistissa sen verran huonoja kokemuksia päästöihin liittyvistä skandaaleista, että ehkä aihe alkaisi kiinnostamaan enemmän. Eikös viralliset takaisinkutsut muutoinkin liity lähinnä turvallisuuteen ja päästöihin. Autojen hajoamiset voivat kyllä olla yksittäistapauksia, mutta jos turvallisuus- tai ympäristöasioista olisi noussut yhtä iso haloo, niin taatusti olisivat puuttuneet asiaan hieman ryhdikkäämmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Öljynkulutus on tyyppivika, sitä ei käy kieltäminen, vaan HS:n juttu on taas aivan väärään suuntaan kohdennettu. Kaveri on tuonut auton itse Saksasta, josta ostanut sen yksityiseltä ja nyt toivoo SUOMEN maahantuojalta toimenpiteitä? Mikä meni vikaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viestiJonkun huolestuneen TFSI-kuskin pitäisi laskea mikä vaikutus öljynkulutuksella on päästöihin/ilmastoon.
Comment
-
On tuo kohu kyllä aiheuttanut sen, ettei b8 kiinnosta tuolla koneella yhtään.
Onko noissa 3.0tfsi, eli s4 koneissa ollut moista ja jos, niin onko vuosimalleissa eroja?
Itsellä oli aiemmin a6 tuolla 3.0 tfsi koneella ja se söi hieman, muttei huolestuttavasti. Ensimmäisen kerran sai lisäillä aina 7-10tkm kohdilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiÖljynkulutus on tyyppivika, sitä ei käy kieltäminen, vaan HS:n juttu on taas aivan väärään suuntaan kohdennettu. Kaveri on tuonut auton itse Saksasta, josta ostanut sen yksityiseltä ja nyt toivoo SUOMEN maahantuojalta toimenpiteitä? Mikä meni vikaan?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiÖljynkulutus on tyyppivika, sitä ei käy kieltäminen, vaan HS:n juttu on taas aivan väärään suuntaan kohdennettu. Kaveri on tuonut auton itse Saksasta, josta ostanut sen yksityiseltä ja nyt toivoo SUOMEN maahantuojalta toimenpiteitä? Mikä meni vikaan?
Miksi maahantuoja olisi missään vastuussa tuotteesta, jota se ei ole myynyt?
Puhutaan ihan mistä vain tuotteesta.
Virhevastuu ei koske maahantuojaa jos ei ole tuotetta myynyt ja jos tehdas ilmoittaa ettei maksa mitään, on asiakkaan työ alkaa tappelemaan tehtaan kanssa.
Tästä olisi kyllä mielenkiintoista nähdä tapaus, kun yksityinen haastaisi Audin oikeuteen.
Harmaatuonneissa jos tulee GW:tä niin se tulee tehtaalta eikä maahantuoja ole siitä mitenkään vastuussa. Toimii vain välikätenä.
Comment
-
Miksi maahantuoja olisi vastuussa tuotteesta, jota se ei ole valmistanut ?
Vastuullinen valmistaja EU-alueella on se, jonka nimissä tuote myydään. Audin valmistamat autot myydään Suomessakin Audi-nimellä, joten Audi on niistä vastuussa. Jos maahantuoja myisi ko autoja omalla nimellään, niin silloin maahantuoja olisi niistä vastuussa.
Comment
-
Maahantuoja voi olla (en tiedä onko) sidottu sopimuksellisesti vastaamaan alueesta, jolla merkin myyntioikeuden saa. Valmistaja sitten taustalla vastaa tätä kautta.
Comment
-
Asiakkaiden (potentiaalisten ja nykyisten) silmissä maahantuoja on kuitenkin tehtaan edustaja, oli sitten jälkituotu tai ei. Merkin maineen kannalta kannattaisi hoitaa jälkituotujenkin jälkimarkkinointi kunnialla. Yhtä lailla nekin varaosa- ja huoltitiskillä asioi, siellähän ne paremmat katteet muutenkin on kuin uusien myynnissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiUskoisin että pulla tietää mistä puhuu tuossa muutama viesti ylempänä.
Valmistaja eli Audi on vastuussa eli maksaja. Vikatilanteessa yhteys otetaan myyjään/maahantuojaan joka hoitaa asian valmistajan kanssa.
PS Olen tehnyt muutamalle yritykselle medikaalituotteen valmistajan vakuutuksen, Declaration of Conformity. Asiakas tietenkin on allekirjoittanut sen. Siinä kerrotaan aina mm tuotteen vastuullisen valmistajan nimi.
Comment
-
Jälleen kerran hatunnosto AC-Airportille asioiden erittäin mallikkaasta hoitamisesta.
Uhrina tällä kertaa appiukon -11 mallinen 113tkm rullattu 2.0 TFSI ja virallisen öljynkulutusmittauksen jälkeen tuomiona 1,15l / 1 tkm, eli aika reippaasti.
Edessä siis perinteinen mäntäjumppa. Missään vaiheessa ongelmaa eikä asiakasta vähätelty vaan asiat etenivät sovitunlaisesti ja kuluista ei edes keskusteltu missään vaiheessa vaan kaikki oltaisiin vaan laitettu kuntoon.
Sitä luokkaa mallikas suoritus jälleen, että kulkine jäi AC:lle ja matka jatkui 2017 mallin 2.0 TFIS allroadilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viestiJälleen kerran hatunnosto AC-Airportille asioiden erittäin mallikkaasta hoitamisesta.
Uhrina tällä kertaa appiukon -11 mallinen 113tkm rullattu 2.0 TFSI ja virallisen öljynkulutusmittauksen jälkeen tuomiona 1,15l / 1 tkm, eli aika reippaasti.
Edessä siis perinteinen mäntäjumppa. Missään vaiheessa ongelmaa eikä asiakasta vähätelty vaan asiat etenivät sovitunlaisesti ja kuluista ei edes keskusteltu missään vaiheessa vaan kaikki oltaisiin vaan laitettu kuntoon.
Sitä luokkaa mallikas suoritus jälleen, että kulkine jäi AC:lle ja matka jatkui 2017 mallin 2.0 TFIS allroadilla.
Comment
-
Vieras
Siinähän sitä on jo maksettu yksi remppa auton ostossa ja huolloissa, siksi noin. Ja toki autonosto historia omistajalla, tutulla, pojalla jne. vaikuttaa.
Comment
-
Kaikki varmasti vaikuttaa kaikkeen, uuden auton hankinnasta ei ollut ennen korjauspäätöstä tosin mitään puhetta. Olisivat hoitaneet asian virhevastuun mukaisesti juuri niinkuin pitää.
Tuontipeleissäkin ovat hyvällä palveluasenteella aina hoitaneet kyselyt maahantuojan suuntaan. Omalle osalle on sitten jäänyt joko maksaa erotus tai karhuta alkuperäiseltä myyjältä erotusta.
Comment
-
Mun "mainokseni" poistettiin, ok, ymmärrän.
Näitä tapauksia kun alkaa selvästi tulemaan joissa maahantuoja ei korvaa tai korvaa vaan puolet niin kannattaa huomioida että sillä 50% hinnalla remontin tekee ulkopuolisella kokonaisuudessaan.
Maahantuojan kova hinta remontille selittyy osittain sillä että uudet päivitetyt männät tulee kiertokankien kanssa, tarvikeosana uudet pävitetyt männät saa vanhoihin kiertokankiin sopivana ja tekee tällöin merkittävää säästöä.
Comment
-
Vieras
Comment