Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jonkun huolestuneen TFSI-kuskin pitäisi laskea mikä vaikutus öljynkulutuksella on päästöihin/ilmastoon. Konsernilla lienee lähimuistissa sen verran huonoja kokemuksia päästöihin liittyvistä skandaaleista, että ehkä aihe alkaisi kiinnostamaan enemmän. Eikös viralliset takaisinkutsut muutoinkin liity lähinnä turvallisuuteen ja päästöihin. Autojen hajoamiset voivat kyllä olla yksittäistapauksia, mutta jos turvallisuus- tai ympäristöasioista olisi noussut yhtä iso haloo, niin taatusti olisivat puuttuneet asiaan hieman ryhdikkäämmin.

    Comment


    • Öljynkulutus on tyyppivika, sitä ei käy kieltäminen, vaan HS:n juttu on taas aivan väärään suuntaan kohdennettu. Kaveri on tuonut auton itse Saksasta, josta ostanut sen yksityiseltä ja nyt toivoo SUOMEN maahantuojalta toimenpiteitä? Mikä meni vikaan?

      Comment


        Eikös se ole tehtaan ongelma ja asian hoitamiseen käytetään aina kunkin maan maahantuojaa välikätenä, oli auto tullut mistä vaan ?

        Comment


        • Pitäisi olla jo tuo nettiauton linkattu sitä uudempaa ja parempaa kun on pienempi co2. Se mielestäni on helpoin tuntomerkki. Toki ota näistä nyt selvää kun mobile.de ssä kun katsoo niin joihinkin facelifteihin on myös vaihdettu uusi kone (toki syitä voi olla monia).

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viesti
            Jonkun huolestuneen TFSI-kuskin pitäisi laskea mikä vaikutus öljynkulutuksella on päästöihin/ilmastoon.
            Erittäin hyvä huomio, varsinkin kun tuo öljynkulutus alkaa olla samaa luokkaa kuin kaksitahtikoneessa. 7l/100km jos menee menovettä ja öljyä 1,75l/1000km on seos 2.5%.

            Comment


            • On tuo kohu kyllä aiheuttanut sen, ettei b8 kiinnosta tuolla koneella yhtään.
              Onko noissa 3.0tfsi, eli s4 koneissa ollut moista ja jos, niin onko vuosimalleissa eroja?
              Itsellä oli aiemmin a6 tuolla 3.0 tfsi koneella ja se söi hieman, muttei huolestuttavasti. Ensimmäisen kerran sai lisäillä aina 7-10tkm kohdilla.

              Comment


              • Onko jollain tietoo että onko tätä öljynkulutus ongelmaa ollut myös S3 Audeissa 2008?

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                  Öljynkulutus on tyyppivika, sitä ei käy kieltäminen, vaan HS:n juttu on taas aivan väärään suuntaan kohdennettu. Kaveri on tuonut auton itse Saksasta, josta ostanut sen yksityiseltä ja nyt toivoo SUOMEN maahantuojalta toimenpiteitä? Mikä meni vikaan?
                  Ja maahantuoja on jo tullut vastaan yli 50% osuudella goodwillinä, mutta kun ei sekään riitä. Minusta tämä on erinomainen mainos nimenomaan maahantuojalle, tuskin enempää kenelläkään pitäisi olla naamaa edes vaatia.

                  Comment


                  • Kari H, ei pitäisi olla. Itselläni 2007 vm, enkä ole vuoteen havainnut moista. Toki kilometrejä tulee maltillisesti, mutten silti. Selvittelin tätä myös etukäteen. Suurin ongelma on imusarjan paskautuminen, minkä puhdistus itse on haastava, mutta halpa.

                    Comment


                    • Viestissä #772 tiedustelin myöskin ässän öljyistä. Ei siis pitäisi olla ongelmia. Ainakaan sillä saralla.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                        Öljynkulutus on tyyppivika, sitä ei käy kieltäminen, vaan HS:n juttu on taas aivan väärään suuntaan kohdennettu. Kaveri on tuonut auton itse Saksasta, josta ostanut sen yksityiseltä ja nyt toivoo SUOMEN maahantuojalta toimenpiteitä? Mikä meni vikaan?
                        Harvalle se asia aukeaa.
                        Miksi maahantuoja olisi missään vastuussa tuotteesta, jota se ei ole myynyt?
                        Puhutaan ihan mistä vain tuotteesta.
                        Virhevastuu ei koske maahantuojaa jos ei ole tuotetta myynyt ja jos tehdas ilmoittaa ettei maksa mitään, on asiakkaan työ alkaa tappelemaan tehtaan kanssa.
                        Tästä olisi kyllä mielenkiintoista nähdä tapaus, kun yksityinen haastaisi Audin oikeuteen.


                        Harmaatuonneissa jos tulee GW:tä niin se tulee tehtaalta eikä maahantuoja ole siitä mitenkään vastuussa. Toimii vain välikätenä.

                        Comment


                          Mutta hyvää mainosta maahantuojalle silti, kun hoiti GW:ä vaikkei olisi tarvinnut. Tätä tämä ao. henkilö ei varmaankaan ymmärrä.

                          Comment


                          • Miksi maahantuoja olisi vastuussa tuotteesta, jota se ei ole valmistanut ?

                            Vastuullinen valmistaja EU-alueella on se, jonka nimissä tuote myydään. Audin valmistamat autot myydään Suomessakin Audi-nimellä, joten Audi on niistä vastuussa. Jos maahantuoja myisi ko autoja omalla nimellään, niin silloin maahantuoja olisi niistä vastuussa.

                            Comment


                            • Maahantuoja voi olla (en tiedä onko) sidottu sopimuksellisesti vastaamaan alueesta, jolla merkin myyntioikeuden saa. Valmistaja sitten taustalla vastaa tätä kautta.

                              Comment


                                Uskoisin että pulla tietää mistä puhuu tuossa muutama viesti ylempänä.

                                Comment


                                • Asiakkaiden (potentiaalisten ja nykyisten) silmissä maahantuoja on kuitenkin tehtaan edustaja, oli sitten jälkituotu tai ei. Merkin maineen kannalta kannattaisi hoitaa jälkituotujenkin jälkimarkkinointi kunnialla. Yhtä lailla nekin varaosa- ja huoltitiskillä asioi, siellähän ne paremmat katteet muutenkin on kuin uusien myynnissä.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                    Uskoisin että pulla tietää mistä puhuu tuossa muutama viesti ylempänä.
                                    Aivan, Pulla on oikeassa kuten minä ja Poikarukkakin kerrommo mutta vähän eri sanoin.

                                    Valmistaja eli Audi on vastuussa eli maksaja. Vikatilanteessa yhteys otetaan myyjään/maahantuojaan joka hoitaa asian valmistajan kanssa.

                                    PS Olen tehnyt muutamalle yritykselle medikaalituotteen valmistajan vakuutuksen, Declaration of Conformity. Asiakas tietenkin on allekirjoittanut sen. Siinä kerrotaan aina mm tuotteen vastuullisen valmistajan nimi.

                                    Comment


                                    • Jälleen kerran hatunnosto AC-Airportille asioiden erittäin mallikkaasta hoitamisesta.
                                      Uhrina tällä kertaa appiukon -11 mallinen 113tkm rullattu 2.0 TFSI ja virallisen öljynkulutusmittauksen jälkeen tuomiona 1,15l / 1 tkm, eli aika reippaasti.
                                      Edessä siis perinteinen mäntäjumppa. Missään vaiheessa ongelmaa eikä asiakasta vähätelty vaan asiat etenivät sovitunlaisesti ja kuluista ei edes keskusteltu missään vaiheessa vaan kaikki oltaisiin vaan laitettu kuntoon.

                                      Sitä luokkaa mallikas suoritus jälleen, että kulkine jäi AC:lle ja matka jatkui 2017 mallin 2.0 TFIS allroadilla.

                                      Comment


                                        Olenko käsittänyt oikein, että 1.8tfsi:ssä on samat (pyöreät reijät) öljyrenkaat, kuin 2.0tfsi:ssä? Olisiko jollakin heittää, mikä on alkuperäisen öljyrenkaan paksuus?
                                        Viimeksi muokannut settari; 20.9.2017, 13:46.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viesti
                                          Jälleen kerran hatunnosto AC-Airportille asioiden erittäin mallikkaasta hoitamisesta.
                                          Uhrina tällä kertaa appiukon -11 mallinen 113tkm rullattu 2.0 TFSI ja virallisen öljynkulutusmittauksen jälkeen tuomiona 1,15l / 1 tkm, eli aika reippaasti.
                                          Edessä siis perinteinen mäntäjumppa. Missään vaiheessa ongelmaa eikä asiakasta vähätelty vaan asiat etenivät sovitunlaisesti ja kuluista ei edes keskusteltu missään vaiheessa vaan kaikki oltaisiin vaan laitettu kuntoon.

                                          Sitä luokkaa mallikas suoritus jälleen, että kulkine jäi AC:lle ja matka jatkui 2017 mallin 2.0 TFIS allroadilla.
                                          Onko Suomi-auto ja täydellinen Audin huoltohistoria?

                                          Comment


                                          • Molempien osalta kyllä

                                            Comment


                                              Siinähän sitä on jo maksettu yksi remppa auton ostossa ja huolloissa, siksi noin. Ja toki autonosto historia omistajalla, tutulla, pojalla jne. vaikuttaa.

                                              Comment


                                              • Kaikki varmasti vaikuttaa kaikkeen, uuden auton hankinnasta ei ollut ennen korjauspäätöstä tosin mitään puhetta. Olisivat hoitaneet asian virhevastuun mukaisesti juuri niinkuin pitää.
                                                Tuontipeleissäkin ovat hyvällä palveluasenteella aina hoitaneet kyselyt maahantuojan suuntaan. Omalle osalle on sitten jäänyt joko maksaa erotus tai karhuta alkuperäiseltä myyjältä erotusta.

                                                Comment


                                                • Mun "mainokseni" poistettiin, ok, ymmärrän.

                                                  Näitä tapauksia kun alkaa selvästi tulemaan joissa maahantuoja ei korvaa tai korvaa vaan puolet niin kannattaa huomioida että sillä 50% hinnalla remontin tekee ulkopuolisella kokonaisuudessaan.
                                                  Maahantuojan kova hinta remontille selittyy osittain sillä että uudet päivitetyt männät tulee kiertokankien kanssa, tarvikeosana uudet pävitetyt männät saa vanhoihin kiertokankiin sopivana ja tekee tällöin merkittävää säästöä.

                                                  Comment


                                                  • Osista puheen ollen, onko kenelläkään näppituntumaa mitkä männät olisivat laadukkaat noihin vanhoihin kankiin vai ovatko kaikki oikeasti samalta valmistajalta?

                                                    Comment


                                                      Jos nyt olen oikein ymmärtänyt ja haluaa olla "Sulo Vilen", ratkaisu on sorvauttaa suuremmat urat paremmille männänrenkaille niihin orkkismäntiin, koska syyllinen on nimenomaan huonot männänrenkaat?

                                                      Comment


                                                      • Jep kuulin kanssa tuosta vaihtoehdosta, varmaan ihan toimiva ratkaisu. Ainoana haittapuolena auton joutuu pitämään sen aikaa levällään että saa männät koneistettua, tosin eihän tuossa nyt normaalisti kauan mene ja ainakin selviää halvalla.

                                                        Comment


                                                          Toinen haittapuoli on että niihin mäntiin leveämpien urien sorvaaminen on sitten tarkempaa kuin pärekaton kulottaminen. Mahtaa olla ainevahvuus ja koneistusvara aika olematonta siinä urien molemmin puolin.

                                                          Comment


                                                            Osaava koneistaja tekee helposti homman.

                                                            Comment


                                                              Olin ihan siinä uskossa että se on oikeasti tosi vaativa ja tarkka homma ja mäntiä hajonnut tehdessä. Ollaan tosin melko kaukana minun osaamisalueeltani etten yritäkään väittää muuta. Jos saa koneistettua niin onhan se hyvä niinkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X