Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Niinpä.. Kommentti siis Rehtoselle :)

    Comment


    • Laakkonen on varmistanut ensin selustansa, koska on uskaltanut myydä tyyppivikaisen auton.

      Toisaalta en ymmärrä ostajia, jotka ostavat näitä öljypolttimoita vaikka viat ovat tiedossa. Valitus alkaa heti kun joutuu ensimmäisen kerran öljyä lisäämään.

      Comment


      • Toisaalta en ymmärrä ostajia, jotka ostavat näitä öljypolttimoita vaikka viat ovat tiedossa. Valitus alkaa heti kun joutuu ensimmäisen kerran öljyä lisäämään.
        Kaikki eivät valitettavasti ole perehtyneet etukäteen asiaan. En minäkään ollut. Olisi kyllä kannattavaa tutustua. Se on totta.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja rehto Näytä viesti
          No ei se nyt ihan noinkaan mene. Valmistaja ohjeistaa käyttämään mm. vain merkkihuoltoja ja huoltotuotteina omia brändejään. Mikään näistä ei kuitenkaan ole vaatimus virhevastuun voimassaololle. Ainoastaan silloin jos myyjä voi osoittaa virheen johtuneen väärästä käytöstä, virhevastuu raukeaa. Miten tässä tapauksessa voi kyse olla väärästä käytöstä kun kyse on valmistusviasta?
          Huoltoväli on vedetty pitkäksi 6500km. Jos auto on pyytänyt huoltoa niin, että kilsoja tulisi olemaan 30tkm joka on maksimi, niin siitä on vedetty 6500km yli. Aika selvä ohjeiden laiminlyönti. Mitä jos auto ei olekkaan syönyt öljyä sitä ennen?
          Mitä jos moottorinohjainlaite ei osaisikaan ottaa ylös tilannetta jossa maksimikierrokset ylitetään ja kone ottaa kipeää?
          Asiakas ilmoittaa että " se vaan hajosi kesken joutokäynnin ja aina ajettu ihan normaalisti" kun totuus on muuta.

          Valmistaja antaa ohjeet miten autoa käytetään, jos niistä poikkeaa niin vastuu on käyttäjällä.

          Comment


            Mutta ei kai tässä ole väliä jos ylitetty. Auto ostettu Laakkoselta, jolla on virhevastuu myymistään autoista. Minun ymmärrykseni mukaan maksajasta ei ole epäselvää. Jos sinä olisit tuon ylityksen tehnyt, niin sitten ei olisi toivoa saada Laakkosesta maksajaa.

            Comment


              Otin kantaa rehton kommenttiin siitä, että virhe on tapahtunut linjalla / on valmistusvika Sehän me tiedetään, mutta tehtaan vastuu loppuu yli vedettyyn huoltoon. Tuossa toki tehdas pääsee kuin koira veräjästä, mikä on sinällään väärin auton myyjää kohtaan. Pitäisihän vastuun olla tekijällä, eikä auton kymmenettä kertaa myyvällä kauppiaalla.

              Comment


              • Kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, sieltä saa ainakin omien kokemuksien perusteella hyviä vinkkejä. Autokauppaan liittyvät asiat tuntuvat myös olevan tuttuja, eipä tietysti nykyisin ihme.

                Varmaan oli jo jossain kohdin mainittu, paljonko suunnilleen tuo yksi "palkki" on öljyä?

                Comment


                  Ylä- ja alarajan väli noin litra. Palkissa 8 pykälää. Mutta ei tuosta voi päätellä kuinka paljon aina yhden pykälän tippuessa on ölyä kulunut. Asteikko ei tunnu olevan lineaarinen vaan näyttäisi kuluvan nopeammin puolivälistä alaspäin.
                  Lisäksi jos on vähän ylitäyttöä niin ei sitäkään näe tai jos on jo jonkin aikaa ollut palkki alarajan alapuolella. Hälytyshän ei tule heti kun palkki häviää van sen jälkeen voi ajaa jopa satoja kilometrejä, riippuen siitä kuinka kova on kulutus kyseisessä yksilössä.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Niconce Näytä viesti
                    Onko autosi 4F vai 4G mallia? 2011 on molempia versioita. Vanhemmassa 4F:ssä ei ole MMI:ssä öljytasonäyttöä valmiina. Mahdollisesti koodattavissa näkyviin hidden menun kautta. 2G-MMI:stä en ole varma saako näkyviin, mutta muistaakseni ainakin 3G:ssä saa. A6 4G:ssä on näyttö ja 2.0TFSI moottorista tosin puuttuu hammashihna :) Ellei vesipumppua lasketa ;)
                    4f tämä on ja huolto historia kunnossa.

                    Comment


                    • Mikä muuten on konsti saada yhteys kuluttaja-asiamieheen? Erään TSI -moottorin kanssa oli aikanaan tarkoitus pyytää apuja mutta en mitenkään saanut yhteyttä ko. tahoon...

                      Comment


                      • http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asio...ttajaneuvonta/

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Joopakoo Näytä viesti
                          Omassakin tapauksessa tutustuin huoltokirjaan tottakai, että huollot tehty ajallaan, on tehty mitä pitää jne. Edellisen omistajan aikana kuitenkin yksi huoltoväli oli ajettu longlife-välillä, mutta öljynkulutusmittausta suorittaessa maahantuojalle toimitettu kuitti korjaamosta osoitti että korjaamo oli käyttänyt normivaihtovälin öljyjä ja merkannut kirjaan vaan sitten longlifen.. Pitää varmaan tästä lähin alkaa ennen auton ostoa pyytämään kuitit kaikilta korjaamoilta jossa autoa huollettu, ja kaikkea muuta vastaavaa. Tuon takia tottakai hylkäsivät sitten hakemuksen saman tien.
                          Eikös tässä ole selvä korjaamon virhe,eli heillä vastuu.

                          Comment


                          • Mäntäjumpasta nyt 1500 km takana. Öljymittari ei ole hievahtanutkaan. Taitaa siis toimia...

                            Comment


                            • Lainaus:
                              Itse olen nyt ajanut 1150 km ja MMI-näyttö on tippunut neljänneksellä.
                              Olinpa hiukan hätäinen. Ajelin pitempää matka-ajoa ja silloin nuo lukemat jostain syystä tippuivat tuolla neljänneksellä. Jotain häröä tuossa oli, koska lukemat hyppäsivät sen jälkeen yllättäen tappiin ja siinä ovat pysyneet. Nyt on ajettu 1450 km, eikä tippumista ole taphtunut lainkaan. Ilmeisesti MMI-näytössä voi tapahtua joskus outoja asioita?
                              Outoja tosiaan tapahtuu. Kävin tänään vaihdattamassa huollon mukaisesti jarrunesteet. Ajoa rempan jälkeen on nyt 4600 km ja MMI:ssä öljykeppi oli tippunet yhdellä neljänneksellä, jossa oli pysynyt jo pidemmän aikaa. Nyt huollosta lähdettäessä MMI näyttää öljyn olevan aivan ylätapissa.

                              Hyvä niin, jos tuo pitää paikkansa. Outoa hyppimistä tuo MMI-näyttö pitää, sen olen huomannut tämän puolen vuoden aikana, jona tämä kulkine on ollut alla.

                              Comment


                              • Turhaan intoilin. Nyt on palattu aiempaan tilanteeseen, eli ollaan taas siinä neljänneksen tiputuksessa.
                                Viimeksi muokannut projph; 9.2.2016, 21:07. Perustelu: Tarpeettoman lainauksen poisto

                                Comment


                                • Mulla on vissiin omassa kahdeksan palkkia. Noin 2kk takaperin öljynäyttö oli tippunut 1 palkilla. Sen jälkeen se on täyttynyt,tippunut,täyttynyt... Olettaisin, että totuus on joissain siinä välissä, eli täyden ja 1/8 täyden välissä. Sinällään en ole huolissani, koska mäntärempasta on ~6tkm ja normaalisti olisi mennyt jo noin 6 litraa öljyä. Tällä hetkellä öljymittari näyttää täysiä palkkeja.

                                  Comment


                                  • Tapissa edelleen, eikä ole liikkunut palkki mihinkään. 9tkm menty männillä nyt. Keväällä kuitenkin öljynvaihtohuolto edessä, ellei sitten autokuume käy sietämättömäksi...

                                    Comment


                                      Eihän sitä hyvää nyt enää kannata lähteä vaihtamaan ;)

                                      Comment


                                      • Nyt mäntäremontista takana 5000 km. Yhtään palkkia ei ole tipahtanut mmi:ssä. Tuntuu oudon helpolta kun ei oo tarvinu heilua jatkuvasti öljytonikan kanssa niin kuin ennen.

                                        Comment


                                        • Remontista takana 6200 km ja MMIssä neljäsosa tippunut. Tosin tuo neljäsosa tippui jo ehkä kahteen tuhanteen mennessä ja siinä on sitten pysynyt.

                                          Comment


                                          • Onko vm 2011, 125kw, 1,8tfsi-koneessa nämä samat ongelmat? Luin, että ongelmat koskevat vuosimalleja 2008-2011, mutta 2011 tuli koneeseen päivitys. Tämä olisi loppuvuodesta 2011 rekisteröity A5.

                                            Comment


                                            • Loppuvuodesta rekisteröity on tavallisesti jo seuraavaa vuosimallia eli MY12 ja facelift.

                                              Comment


                                              • Tuo riippuu ihan moottorikoodista, 1.8tfsi CJEB 125kW / 320Nm on uudempaa sukupolvea ja siinä ei pitäisi öljynsyöntiongelmaa olla.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
                                                  Onko vm 2011, 125kw, 1,8tfsi-koneessa nämä samat ongelmat? Luin, että ongelmat koskevat vuosimalleja 2008-2011, mutta 2011 tuli koneeseen päivitys. Tämä olisi loppuvuodesta 2011 rekisteröity A5.
                                                  Luin 2.0 koneissa öljynkulutusongelmien loppuneen vuosimallista 2012 alkaen ja sillä perusteella ostin vm 2012 mallisen vuonna 2011 rekisteröidyn A4:n yksityishenkilöltä. Autolla oli ajettu noin 60 000 km.

                                                  Edellinen omistaja oli tehnyt viimeisimmän huollon nyrkkipajassa. Varmuuden vuoksi vaihdatin öljyt ennen aikojaan centterissä.

                                                  Huomasin pian, että kuluttaa öljyä omien mittausten mukaan 0,4 litraa tuhannella km:lla. Tuntui, että olinpa tyhmä luullessani, että 2012 mallin koneissa ei ole öljynkulutusongelmaa.

                                                  Otin centteriin yhteyttä. Huohotin remontti on kuulemma tehdaan proseduuri. Se tehdään ensin, sitten mitataan kulutus. Huohottimessa voi kuulemma olla vuotoa. Kalvossa voi olla reikä. Niin sanottiin.

                                                  Hinta-arvio oli 700 euroa.

                                                  Sanoin että haluan maksutta, koska tehtaalla on asennettu huohotin, joka aiheuttaa kulutuksen. Tarjosivat, että maksaisin työt. En suostunut. Sovittiin sitten ettei maksa mitään.

                                                  Nyt on huohotin vaihdettu ja takana 800 km ja öljypalkki on tapissa. Kun 1000 km täynnä mitataan kulutus.

                                                  Toivon, että se oli tuossa kaikki ja homma tuli kuntoon huohottimen vaihdolla.

                                                  Comment


                                                    Eipä yllätä yhtään että halutaan 700€ hommasta joka pienen väännön jälkeen tehdäänki ilmaiseksi.

                                                    Comment


                                                    • Tuli ajeltua reilu puoli vuotta sitten tehdyn huohotinmuutoksen jälkeen vajaa parikymmentätuhatta kilometriä ja yllättäen öljynkulutus lähti taas nousemaan. Mainitsin aiheesta normaali huollon yhteydessä ja laittoivat öljynkulutusmittauksen taas päälle. Ehdin ajelemaan reilun 600km kun ajotietokone alkoi jälleen kerran kyselemään lisää öljyä.

                                                      Mittauksen perusteella auton öljynkulutus on tällä hetkellä 1,84l/1000km! Syksyllä siis mitattiin huohotinmuutoksen jälkeen että kulutus olisi ollut 0,32l/1000km.

                                                      Oletin tietenkin että homma on nyt selvä ja moottoriremontti on edessä Audin/Laakkosen piikkiin, mutta nyt he olivatkin huomanneet huoltokirjaa selaillessaan että aivan ensimmäinen huolto oli teetetty muualla kuin Laakkosen omassa huollossa. Tuossa huollossa, joka teetettiin auton ensimmäisen 24000km jälkeen, ei ollut vihkoon merkitty öljynvaihdon suorittamisen kohdalle ruksia.

                                                      Nyt he siis selvittävät löytyykö tuosta huollosta kuitti jossa näkyy että onko öljystä laskutettu vai ei. Ja jotta homma ei olisi läpihuutojuttu, niin se pulju joka huollon aikoinaan teki on konkurssissa...

                                                      Mikäli kuitti jostain löytyy, niin homman pitäisi olla heidän mukaansa "läpihuutojuttu", mutta saapa nähdä löytyykö sitä pirun lappua mistään vai kaatuuko koko homma siihen yhden rastin puuttumiseen huoltovihkosta.

                                                      Comment


                                                      • Vaikka tuo ruksi oliskin, vaativat sitä kuittia että näkevät mitä öljyä on käytetty, että täyttää laatuluokitukset jne.. Näin kävi omalla kohdalla, ja siihenhän se kaatui, kun ei ollutkaan LL-öljyjä käytetty LL-vaihtovälille jossain nyrkkipajalla.

                                                        Comment


                                                        • Keskustelupalstojen pohjalta on muodostunut se käsitys, että huohotinmuutos on vain väliaikainen parannus öljynkulutusongelmaan (=huohotinkusetus).

                                                          Comment


                                                          • niin siis sehän on vaan ongelman siirtämistä sillon kun paska on jo housussa, nimittäin väljän koneen ensimmäisiä merkkejä on se että kone rupeaa huohottamaan.... ei se sillä huohotinmuutoksella enää tiivisty.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Joopakoo Näytä viesti
                                                              Vaikka tuo ruksi oliskin, vaativat sitä kuittia että näkevät mitä öljyä on käytetty, että täyttää laatuluokitukset jne.. Näin kävi omalla kohdalla, ja siihenhän se kaatui, kun ei ollutkaan LL-öljyjä käytetty LL-vaihtovälille jossain nyrkkipajalla.
                                                              Nimenomaan öljylaatu pitää olla mainittu kuitissa. Näin kävi omalla kohdalla, kun käytin yhden huollon muualla, kuin marmorilla. Onneksi kuitissa se luki ja korvaus tuli konerempasta täysimääräisenä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X