Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eli 2012 155kw 2.0 TFSI Multitronic pitäisi kestää? 133 tuhatta km ajettua yksilöä tässä katselen. Pysyisikö se vielä 100 000km kasassa? Onko uuden mallin öljynkulutus korjattu kokonaan?
    Käsittääkseni vm.2012 etiäpäin ei ole öljynkulutusongelmaa.

    Comment


    • Sinne se jäi, huoltoon.

      Huohotin(tms)muutoksen jälkeen kulutus tippui litralla / tkm, jääden noin 1,3l/kkm kohdalle. Nyt menee ainakin männät ja kiertokanget vahtoon, kustannusarvio 7200 EUR. Minulle ei pitäisi tulla kuluja.

      Pääasia että minulle ei tule siis kuluja ja että saataisiin nyt kuntoon. Sen verran paljon ramapannuth huhtikuun alun jälkeen huollossa että puhti kohta loppuu.

      Comment


      • Update: koko moottori meni vaihtoon. Jotain naarmuja jossain.

        Comment


        • Sinne se jäi, huoltoon.

          Huohotin(tms)muutoksen jälkeen kulutus tippui litralla / tkm, jääden noin 1,3l/kkm kohdalle. Nyt menee ainakin männät ja kiertokanget vahtoon, kustannusarvio 7200 EUR. Minulle ei pitäisi tulla kuluja.

          Pääasia että minulle ei tule siis kuluja ja että saataisiin nyt kuntoon. Sen verran paljon ramapannuth huhtikuun alun jälkeen huollossa että puhti kohta loppuu.
          Paljonko oli kilsat autossa?

          Comment


          • 79 kun vääntö alkoi, mutta nyt on kilsoja 83,5.

            Comment


            • Aika surullista, mutta sinällään hyvä, jos suoria kuluja ei tule.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja izka Näytä viesti
                Update: koko moottori meni vaihtoon. Jotain naarmuja jossain.
                Taisin nähdä tämän moottorin kun kävin AC:lla. Pitkittäisiä naarmuja pytyssä, vaihtoon.

                Comment


                • Pulla,

                  mistä tommoset naarmut tulee?

                  Comment


                  • Katkennut männänrengas?

                    Comment


                      En sen enempää katsonut, männärengas on hyvä ehdokas.

                      Comment


                        Pitääkö paikkansa, että vm -07 2,0tfsi jos vaihtaa huohottimen niin se ei vaadi muutakun osan vaihdon? Eikä se edes vaikuta öljynkulutukseen niin kun uudemman sukupolven tfsi:ssä? Näin kertoili kun Laakkosen huoltoon soittelin. Omasta on menossa se huohotin vissiin rikki kun jättää vikakoodia mikä viittaa siihen... Ajattelin piruuttani kysellä onko jotain toimenpiteitä mutta ei ollut kun uudempiin moottoreihin kuulemma mitä volkkarilta oli ohjeistettu.

                        Comment


                          Olet oikeassa. Hihna tfsi huohottimen vaihto ei vaikuta öljynkulutukseen, koska vika on männänrenkaissa ja on täysin erilainen kuin ketju tfsi.

                          Comment


                            Totta puhuivat. Huohotin muutos paketti tuli EA888 moottoriperheeseen, eli ketjujakopäisiin. Ja niissäkin vain 2.0TFSI ja ei S&S-autot.

                            Comment


                              Mitä tuohon huohotinpäivitykseen kuuluu? Laitoin tuonne ylemmäs kuvakaappauksen oman autoni öljynkulutuksen korjauksesta, enkä ole varma, onko ko. päivitystä tehty.

                              Comment


                              • Audi tekee pisnestä asiakkaan piikkiin omilla valmistusvirheillä ->

                                http://www.talouselama.fi/uutiset/la...sella/a2320627

                                Comment


                                  Pisti silmään tämä lause
                                  Seppovaaran ongelma on, että hän osti Audinsa yksityiseltä, eli myyjäliikkeen normaalia virhevastuuta ei silloin ole.
                                  Olisiko tässä tapauksessa auton ensimmäinen omistaja saanut vian helpommin/todennäköisemmin liikkeen laskuun korjattua? Entä jos auton toimittaa huoltoon joku muu kuin sen hetkinen omistaja? Entä jos auton ensimmäinen omistaja ostaa vanhan autonsa takaisin ja vie huoltoon?

                                  Yleensäkin tuntuu täysin käsittämättömältä että tuollainen virhevastuu päättyy omistajanvaihdoksen yhteydessä. Ei kai se männänrengas sitä tiedä kenen tiedot rekisteriotteessa lukee.

                                  Comment


                                    Jes, otsikko kertoo mielestäni kaiken oleellisen yhtään valehtelematta - kyse on valmistusvirheestä ja tehtaan pitäis sellaisessa tapauksessa kantaa vastuu, missä kyse on tästä valmistusvirheestä - aivan yksiselitteisesti ilman niin sanottua prötäämistä. Maksumiehiksi joutuu sekä loppukäyttäjät että jälleenmyyjät niissä tapauksissa, missä valmistaja alkaa prötäämään. Jos ostaisin itse konsernin tuotteen tolta ajalta joko 1.8 tai 2.0 TFSI:llä, vaatisin myyjältä 100% vastaantulon etukäteen, mikäli kyseinen ongelma ilmenee ja vielä niin, että öljyä ei saa mennä yli litraa viidelle tonnille. Jos sitä ei hyväksyttäis, niin se olis sitten jonkun toisen auto.

                                    Comment


                                    • Öljynkulutusmittaus

                                      Jotkut ovat maininneet käyttäneensä auton "virallisessa öljynkulutusmittauksessa". Voisiko joku selventää millainen tuo on ja mitkä ovat kustannukset?

                                      Comment


                                        Viet auton merkkiliikkeeseen ja sanot että vie liikaa öljyä. Aloittanevat kulutusmittauksen. Koneeseen laitetaan uudet öljyt jotka on ensin punnittu. Sitten ajetaan noin 1000km ja takaisin merkkiliikeeseen ja öljyt ulos ja punnitaan taas ja erotuksesta lasketaan kulunut öljy/1000km. Hyvällä tuurilla voi homma mennä veloituksetta tai sitten joudut maksamaan ne öljyt + työstä jonkin verran.

                                        Comment


                                        • Ja ennen tuota vaihdetaan vielä joitain huohotuksen osia ja katsotaan pieneneekö öljyn kulutus eli päästäänkö kun koira veräjästä. Joillain tuo kuulemma auttanut hieman, mutta todennäköisesti myöhemmin tilanne pahenee vielä. Kuten oman autoni kohdalla, kun vuonna 2011 oli mennyt huohotinmuutoksilla juuri alle rajan, nyt menee yli tuplasti yli rajan. Mutta omat kädet ainoastaan paskassa, ei mitään vastaantuloa Audilta/maahantuojalta.

                                          E: hinta noin 400e luokkaa, ja mikäli huohotinmuutokset tehty jo aiemmin, eli mittaus suoritettu aiemminkin, n. 180e.

                                          Comment


                                            Tuo vaakapunnitus on vanhemman TFSI:n mittaustyyli. Uudemmissa ea888 (ketjujakopää) mittaus tapahtuu niin, että ensin tehdään huohotinmuutokset (ei 1.8tfsi ja start&stop) ja testerillä öljytasoanturia käyttäen mitataan öljytaso. Tätä ennen tietenkin täytetään öljytaso maximiin. Auton omistaja ajaa autolla 1000km ja tulee loppumittaukseen.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja projph Näytä viesti
                                              Jotkut ovat maininneet käyttäneensä auton "virallisessa öljynkulutusmittauksessa". Voisiko joku selventää millainen tuo on ja mitkä ovat kustannukset?
                                              Helsingin Audi Centerillä mittauksen kulut 95 euroa.
                                              Huohotinmuutos 790e (muistaakseni, yli 700e kuitenkin ja alle 800e)
                                              Männät ja kiertokanget 7200 e
                                              Uusi moottori 13000e

                                              Hinnat sisältävät työt.

                                              Comment


                                                Uusin kysymykseni.
                                                Mistä tietää, että huohotin on päivitetty versio? Onko PCV:n päällä olevasta päivämäärästä tai tekstistä pääteltävissä jotain?

                                                Comment


                                                • Eikö merkkiliikkeestä pysty kysymään, näkyykö tietokannassa maininta huohotinmuutoksesta? Omassa oli muutos tehty edellisen omistajan toimesta kun vein kulutusmittaukseen.

                                                  Comment


                                                    Ei pysty, koska korjausta ei ole tehty "merkkiliikkeessä".

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Niconce Näytä viesti
                                                      Tuo vaakapunnitus on vanhemman TFSI:n mittaustyyli. Uudemmissa ea888 (ketjujakopää) mittaus tapahtuu niin, että ensin tehdään huohotinmuutokset (ei 1.8tfsi ja start&stop) ja testerillä öljytasoanturia käyttäen mitataan öljytaso. Tätä ennen tietenkin täytetään öljytaso maximiin. Auton omistaja ajaa autolla 1000km ja tulee loppumittaukseen.
                                                      Ihanko näin? Skodillakilla edelleen tehdään vanhan kaavan mukaan punnitsemalla ja laskemalla erotuksesta kulunut öljy, tehtaan ohjeistamana vaikka joka keissistä tehdään erillinen kysely.

                                                      Comment


                                                        B8 kopassa tehdään auton omalla anturilla kulutusmittaus. Skoda vaan tulee kaikessa jäljessä :)

                                                        Comment


                                                          Niin ja vanhempaan tfsi:ssä se huohottimen vaihto ei vaikuta öljynkulutukseen jos viisaampia uskoo. Uudemmassa vaan...

                                                          Comment


                                                            Juuri noin. Vanhassa vaihdellaan heti renkaita.

                                                            Comment


                                                            • Niin ja vanhempaan tfsi:ssä se huohottimen vaihto ei vaikuta öljynkulutukseen jos viisaampia uskoo. Uudemmassa vaan...
                                                              Onko tietoa noiden uudenpien mallien huohotinrempan toimivuudesta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X