Eli 2012 155kw 2.0 TFSI Multitronic pitäisi kestää? 133 tuhatta km ajettua yksilöä tässä katselen. Pysyisikö se vielä 100 000km kasassa? Onko uuden mallin öljynkulutus korjattu kokonaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Sinne se jäi, huoltoon.
Huohotin(tms)muutoksen jälkeen kulutus tippui litralla / tkm, jääden noin 1,3l/kkm kohdalle. Nyt menee ainakin männät ja kiertokanget vahtoon, kustannusarvio 7200 EUR. Minulle ei pitäisi tulla kuluja.
Pääasia että minulle ei tule siis kuluja ja että saataisiin nyt kuntoon. Sen verran paljon ramapannuth huhtikuun alun jälkeen huollossa että puhti kohta loppuu.
Comment
-
Sinne se jäi, huoltoon.
Huohotin(tms)muutoksen jälkeen kulutus tippui litralla / tkm, jääden noin 1,3l/kkm kohdalle. Nyt menee ainakin männät ja kiertokanget vahtoon, kustannusarvio 7200 EUR. Minulle ei pitäisi tulla kuluja.
Pääasia että minulle ei tule siis kuluja ja että saataisiin nyt kuntoon. Sen verran paljon ramapannuth huhtikuun alun jälkeen huollossa että puhti kohta loppuu.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja izka Näytä viestiUpdate: koko moottori meni vaihtoon. Jotain naarmuja jossain.
Comment
-
-
Vieras
-
Pitääkö paikkansa, että vm -07 2,0tfsi jos vaihtaa huohottimen niin se ei vaadi muutakun osan vaihdon? Eikä se edes vaikuta öljynkulutukseen niin kun uudemman sukupolven tfsi:ssä? Näin kertoili kun Laakkosen huoltoon soittelin. Omasta on menossa se huohotin vissiin rikki kun jättää vikakoodia mikä viittaa siihen... Ajattelin piruuttani kysellä onko jotain toimenpiteitä mutta ei ollut kun uudempiin moottoreihin kuulemma mitä volkkarilta oli ohjeistettu.
Comment
-
Vieras
Olet oikeassa. Hihna tfsi huohottimen vaihto ei vaikuta öljynkulutukseen, koska vika on männänrenkaissa ja on täysin erilainen kuin ketju tfsi.
Comment
-
Audi tekee pisnestä asiakkaan piikkiin omilla valmistusvirheillä ->
http://www.talouselama.fi/uutiset/la...sella/a2320627
Comment
-
Pisti silmään tämä lauseSeppovaaran ongelma on, että hän osti Audinsa yksityiseltä, eli myyjäliikkeen normaalia virhevastuuta ei silloin ole.
Yleensäkin tuntuu täysin käsittämättömältä että tuollainen virhevastuu päättyy omistajanvaihdoksen yhteydessä. Ei kai se männänrengas sitä tiedä kenen tiedot rekisteriotteessa lukee.
Comment
-
Jes, otsikko kertoo mielestäni kaiken oleellisen yhtään valehtelematta - kyse on valmistusvirheestä ja tehtaan pitäis sellaisessa tapauksessa kantaa vastuu, missä kyse on tästä valmistusvirheestä - aivan yksiselitteisesti ilman niin sanottua prötäämistä. Maksumiehiksi joutuu sekä loppukäyttäjät että jälleenmyyjät niissä tapauksissa, missä valmistaja alkaa prötäämään. Jos ostaisin itse konsernin tuotteen tolta ajalta joko 1.8 tai 2.0 TFSI:llä, vaatisin myyjältä 100% vastaantulon etukäteen, mikäli kyseinen ongelma ilmenee ja vielä niin, että öljyä ei saa mennä yli litraa viidelle tonnille. Jos sitä ei hyväksyttäis, niin se olis sitten jonkun toisen auto.
Comment
-
Viet auton merkkiliikkeeseen ja sanot että vie liikaa öljyä. Aloittanevat kulutusmittauksen. Koneeseen laitetaan uudet öljyt jotka on ensin punnittu. Sitten ajetaan noin 1000km ja takaisin merkkiliikeeseen ja öljyt ulos ja punnitaan taas ja erotuksesta lasketaan kulunut öljy/1000km. Hyvällä tuurilla voi homma mennä veloituksetta tai sitten joudut maksamaan ne öljyt + työstä jonkin verran.
Comment
-
Ja ennen tuota vaihdetaan vielä joitain huohotuksen osia ja katsotaan pieneneekö öljyn kulutus eli päästäänkö kun koira veräjästä. Joillain tuo kuulemma auttanut hieman, mutta todennäköisesti myöhemmin tilanne pahenee vielä. Kuten oman autoni kohdalla, kun vuonna 2011 oli mennyt huohotinmuutoksilla juuri alle rajan, nyt menee yli tuplasti yli rajan. Mutta omat kädet ainoastaan paskassa, ei mitään vastaantuloa Audilta/maahantuojalta.
E: hinta noin 400e luokkaa, ja mikäli huohotinmuutokset tehty jo aiemmin, eli mittaus suoritettu aiemminkin, n. 180e.
Comment
-
Tuo vaakapunnitus on vanhemman TFSI:n mittaustyyli. Uudemmissa ea888 (ketjujakopää) mittaus tapahtuu niin, että ensin tehdään huohotinmuutokset (ei 1.8tfsi ja start&stop) ja testerillä öljytasoanturia käyttäen mitataan öljytaso. Tätä ennen tietenkin täytetään öljytaso maximiin. Auton omistaja ajaa autolla 1000km ja tulee loppumittaukseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja projph Näytä viestiJotkut ovat maininneet käyttäneensä auton "virallisessa öljynkulutusmittauksessa". Voisiko joku selventää millainen tuo on ja mitkä ovat kustannukset?
Huohotinmuutos 790e (muistaakseni, yli 700e kuitenkin ja alle 800e)
Männät ja kiertokanget 7200 e
Uusi moottori 13000e
Hinnat sisältävät työt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Niconce Näytä viestiTuo vaakapunnitus on vanhemman TFSI:n mittaustyyli. Uudemmissa ea888 (ketjujakopää) mittaus tapahtuu niin, että ensin tehdään huohotinmuutokset (ei 1.8tfsi ja start&stop) ja testerillä öljytasoanturia käyttäen mitataan öljytaso. Tätä ennen tietenkin täytetään öljytaso maximiin. Auton omistaja ajaa autolla 1000km ja tulee loppumittaukseen.
Comment
-
Vieras
B8 kopassa tehdään auton omalla anturilla kulutusmittaus. Skoda vaan tulee kaikessa jäljessä :)
Comment
-
Vieras
Comment