Marmorin hinta 3.0TDI:n jakopään remontille 7000€, josta osien osuus jotain alta 2000€. Eli työtä yli 5000€ edestä(Näin ulkomuistista). Homman tekee kuitenkin kadessa päivässä, ainakin eestissä tekivät. Kohtuullisen hatusta revitty tuo marmorin hinta. Tuntivelotukselle tulee sopiva kate. Vähän off topic, mutta menkööt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Vieras
Ohjeajan mukaan laskutetaan. Ja kyllä sen reilu päivään tekee sellainen, joka niitä paljon tekee.
Merkkikorjaamon laskutus perustuu aina ohjeaikoihin, meni hommassa yli tai ali ohjeajan.
Comment
-
Ohjeajanhan mukaan noi laskutetaan kaikilta eli ei laskussa mitään epäselvää ollut. Nopea homma tehdä kun on tehnyt useita ilmeisesti, niinkuin Jere mainitsi. Ohjeaikahan lienee laskettu niin, että sen tekee ohjeita tavaamalla ensimmäiselläkin kerralla ohjeajan puitteissa. Marmorin hinta mäntäjumpalle suomesss taisi olla vuosi sitten noi 6800 eur.
Comment
-
Liittyen vielä tuohon aiempaan kysymykseeni, voisiko joku testata puhaltaako kuumalla koneella tyhjäkäynnillä tuosta kuvan osoittamasta paikasta jatkuvaa melko reilua ilmavirtaa kuten minulla tekee? Joku epäili että saattaisi olla taas rikki tuo huohotinventtiili mistä johtuisi tuo lisääntynyt öljynkulutus..
Comment
-
Jos mäntäjumppa on tehty, niin kone on ihan kun mikä tahansa turbomoottori. Ei siis tietääkseni mitään dramaattisia tyyppivikoja. Bypass mallista riippuen voi antautua (varsinkin kalvomalli), mutta siihen löytyy uusia kestäviä malleja, jos näin käy. Yksi kysymysmerkki varmaan on pidemmällä ajalla se, että kyseessä on ketjukone. Eli venyykö ketju ja tuleeko sen kanssa ongelmia. Jos tulee niin missä kilometreissä? Itse ainakin luottavaisin mielin ajelen ja hyvinhän tuo tuntuu pelaavan. Mäntäjumppa tehty noin 60tkm kohdalla ja nyt mittarissa 115tkm.
Comment
-
Ketjuja on kuulemma venynyt ja ainakin marmorin huoltomiehen mukaan venähtänyt ketju sytyttää melko helposti moottorin vikavalon ja sen kuulee äänestä ennenkuin mitään vakavampaa ehtii tapahtua. Omassa tehtiin mäntäjumppa nyt satkun ajettuna ja samalla sanoin, et ketjulle vähintään perinpohjainen tarkistus ja mieluiten vaihto, jos on mitään merkkejä venymisestä.
Öljynkulutuksen lisäksi tuossa ei meillä ole mitään vikoja ollut ja nyt on mäntäjumpan jälkeen ajettu 3500km, jona aikana öljynpinta MMI:ssa ei ole pudonnut lainkaan. Just itseasiassa aamulla rautakauppareisulla lämpimällä koneella tsekkasin ja tapissaan oli. Meillä tulee kilsoja sen verran vähän jatkossa, että kerran vuoteen kun vaihtelee öljyt jokatapauksessa, niin ei taida 15tkm öljyillä tulla edes täyteen.
Itse olen noista longlifeista sitä mieltä parin audin ja muutaman TDI transportterin kokemuksella, että vaihtelet vaan sitten autoa ekaa kertaa huollattaessasi MMI:n piippaamaan öljynvaihtoa kerran vuoteen/15tkm välein. Öljynvaihdot on kuulemma köyhille kalliita, mutta aika halpaa siihen nähden, että pysyy sihdit puhtaana, eikä samat paskat ja noet kierrä koneessa niin kauaa.
Comment
-
Moi. Uuden Audin osto edessä ja 2010 AUDI A4 Sedan 2,0 TFSI 155 quattro 30v S tronic Delta-autolta mielessä.
Autolla ajettu 87000km ja mäntäremppa ym muu siihen kuuluva tehty keväällä laakkosella ( 6k maksanut )
Onko öljyn syönti vähentynyt porukalla toimenpiteen jälkeen vai kannattaako katella samanlainen 1,8tfsi mieluummin? Diesel ei jotenkin tunnu vaihtoehdolta.
Comment
-
-
Samat ongelmat koskee 1.8tfsi:ta. Duunikaverilla -10 mallin b8 quattro 1,8 koneella ja saa kuulemma tankkauksen yhteydessä lurauttaa litran öljyä. Sanoin sille, että käy ny laittaan pannu kuntoon, kun mäkin kävin. Auto kuulemma ostettu jostain käytettyjen autojen erikoisliikkeestä (lue: jobbarilta) ja kilsoja yli 160tkm ja merkkihuoltokirjakaan ei enää aukoton, joten lisäilee sit vaan öljyä.
2.0tfsi, varsinkin 155kw versiona on ajoltaan varsin mainio kone, jos vielä jatkeena on 7 vaihteinen tomaatti. Mulla oli sijaisautona mäntärempan aikoihin 1,8tfsi quattro manuaaliaskilla ja se on sellainen perinteinen kumilanka tuohon verrattuna.
Comment
-
-
Ajattelin laittaa tähän kuvakaappauksen oman autoni öljynkulutuksen korjauksesta. Työ on tehty edellisen omistajan aikana ja tällaisen listan töistä ja osista sain pyytämällä homman tehneeltä huoltokorjaamolta. Työtä ei ole tehty "merkkikorjaamolla", mutta kuulemma Audin osilla ja ohjeilla.
edit. En tiedä kuka on kustantanut tämän.
edit. 2. Saa kommentoida laskun sisältöä verrattuna merkkikorjaamon vastaavaan, koska ymmärtääkseni myös jakopäälle on tehty jotain.
Comment
-
Vitonen käynyt nyt virallisessa mittauksessa, tulos 1.4litraa öljyä/1000km. Joensuun Laakkonen oli sitä mieltä ettei maahantuoja osallistu korvauksiin kun ei suomi-auto ja yksi huoltoväli ylittynyt 7000km:llä.
Myyjäliike suositteli castrollin 10w40 magnatec öljyy. Myyjäliike myös sanoi että kuluttajasuojan mukaan heillä vain 30% korvausvelvollisuus kun vanha auto, uskosko?
Autona Audi A5 2.0TFSI Quattro 2008 110tkm ajettu
Comment
-
Ylittynyt huoltoväli ja käytettynä maahantuonti ikävä kyllä poistavat maahantuojan (VV-Auto Group, ei yksityshenkilö/jobbari/tms.) vastuun autosta. Myyjäliikkeen vastuuta tuotevirheestä se ei poista. Eli jos auto on hankittu alle 6kk sitten on korvausvelvoite enemmän kuin tuo hatusta vedetty 30%.
Pullalla ainakin on käsitykseni mukaan aika hyvä käsitys siitä kuinka näitä voi ehjätä melko kustannustehokkaasti...
Comment
-
Vieras
Koska kyseessä harmaatuonti, niin myyjäliike on ainoa jonka voit saada maksajaksi, jos ei tehtaalla ole vastaantuloja. Prosentista voit sitten vääntää, Kuluttajavirastolla on varmasti joku näkemys.
Comment
-
No niin käytin tuossa pari kuukautta sitten öljynvaihdossa oman pirssin (audi a4 1,8tfsi vm.2010 155tkm) ja mainitsin, että hiukan tuntuu vievän öljyä. Pyysivät seuraamaan kulutusta tuoreilla öljyillä ja nyt näyttäis laskelmieni mukaan vievän n.0,6l/1000km. Aattelin sitte mennä ny mukisee ja hommasin kuitit myös yhestä huollosta joka oli tehty muualla ja huomasin, että ovat laittaneet ei-LL öljyä mikäli ny tulkitsin sen oikein. Ei kait ne siitä voi ruveta kitisee koska ajoväli öljynvaihdon välillä oli ohjeitten mukainen 15tkm niin kuin kuuluukin olla normiöljyllä eli ei oo poikettu huolto-ohjelmasta.
Comment
-
Voisikohan ajatella että öljynsyönti koskee tiettyjä vuosimalleja tai tiettyjä moottorityyppejä/malleja ?
Ajattelin lähinnä sitä että josko alihankkija ( joku niistä ?) olisi toimittanut normaalia huonompaa laatua..?
Sellaista ei heti huomata, mutta on selvästi takuuasia. Se on vain pystyttävä osoittamaan.....Viimeksi muokannut ALT20; 29.7.2015, 15:40.
Comment
Comment