Audi on yritys, jonka tehtävä on tuottaa tulosta sekä euroja omistajalle. Eurot syntyvät varmasti +80% uusien autojen ja varusteiden myynnistä. Tässä valossa väitän, että tuontiautojen omistajat/tuojat eivät ole audin mielestä se tulevaisuuden uuden audin ostaja. En usko, että siinä on kyse itse autosta vaan liiketoiminnasta ja asiakasprofiilista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Silti tuntuu hullulta, että toi sen auton maahan kuka tahansa, on se tehdas ne tehnyt. Jos on tyyppivika, ei vastuu mielestäni kuulu tuojalle/myyjälle vaan sen vian tehneelle taholle. Toki oma mielipide :)
Comment
-
Keskon sivujen mukaan 2014 Suomessa ensirekisteröitiin 106236 henkilöautoa. Näistä 6% oli Audeja eli n. 6400 kpl. Samaan aikaan Audi valmisti 1 741 129 autoa. Eli tehtaiden tuotannosta alle neljä promillea myytiin Suomeen. Samaan aikaan Jenkeissä myytiin 182 011 Audia. Saksassa 255 582.
Voi tosiaan olla, että Suomen tuontiautojen kohtalo ei kiinnosta.
Comment
-
Onko näissä ko. moottoreissa kuitenkin ihan samoja ongelmia ympäri maapalloa vai onko ongelma vain Suomen olosuhteiden aiheuttama? Ei liene epäselvyyttä siitä että suunnitteluvirhehän on pohjalla mutta kärjistyykö se täällä pahemmaksi kuin muualla? Lähinnä sitä mietin että muissa maissa joissa Audeja myydään määrällisesti enemmän, lienee valmistajan intresseissä huolehtia asia kuntoon jos siellä samaa ongelmaa esiintyy. Jos ne muut 99.6% myydyistä korjataan niin äkkiseltään se muutama kymmenen tuhatta moottoria joita ongelma Suomessa koskee, ovat pisara meressä ja ilman muuta nekin olisi järkevää ja oikeudenmukaista laittaa kuntoon vaikka siinä taseeseen miinusta tuleekin.
Jos tämä ongelma taas esiintyy jostain syystä vain täällä kylmässä pohjolassa niin ymmärrän nihkeän suhtautumisen.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Joku kenellä tämä vika on todistettavasti päällä voisi kysellä Tallinnan Audilta aiheeseen mielipidettä. Audilta tulee osat ilman veloitusta autoihin joissa vika on. Näin ainakin kun omassa femmassa vika oli ja selvittelin vaihtoehtoisia tapoja korjata tuo kun VV-auto vastuustaan vetäytyi. Harmaatuonnin eriarvoistus on Keskon linjaus ja jääräpäisyys, sama meno Yamahan kanssa kaksipyöräisten puolella.
Comment
-
tumu - ainakin minua kiinnostaa kuulla tuosta AudiTallinna casesta. Kyselin Foss:lta Tallinnasta tuon ÖK korjauksen hintaa. Hinta heillä about 3200€.
Comment
-
Eipä tuo oma tarina kovin pitkä ole. Lähinnä pointtihan tuossa ajatuksessa oli se, että helppo testata onko kyseessä tehtaan linja vai maahantuojan linja. Virossa kun ei autojen liikkuvuuteen ole mitään rajoitteita, niin liikenteessä on paljon sieltä täältä tuotuja ajoneuvoja.
Mutta oma tarina eteni niin, että ensin tuli kotimaasta kielteinen päätös aiheesta ja aloin selvittämään reklamaation tehtyäni vaihtoehtoisia tapoja.
Pyysin tarjoukset Forssilta, jotka eivät ensin antaneet tarjousta kun suosittelivat kysymään Audi.ee:stä kun kyseessä on kerran tyyppivika ja vastaantulot on 100% osat ja 50-100% työt. Ja merkkiliikkeille Audi nuo osat toimittaa ilman veloitusta niihin autoihin, joissa rajat ylittyy.
Forssin tarjous, kun sen kuitenkin pyysin oli 2652,20 eur (13.3.2014).
Omani meni lopulta kuitenkin neuvottelemalla sitten AC:n myynnin piikkiin kun maahantuoja kieltäytyi kaikesta vastuusta ja kuluihin osallistumisesta. Tässäkin tapauksessa männät ja kiertokanget olivat kuitin mukaan 0eur, kun ne varaosakanavan kautta Audilta tuli.
Tuossa oli kommentteja, että näitä ei käytettynä enää haluta, niin tämä oli ainakin omalla osalla ihan todellisuutta. Esim. Espoon AC:n jumalasta seuraava, eli vaihtoautopäällikkö hinnoitteli auton 14 000 eur arvoiseksi 3-vuoden ja 80 tkm kohdalla kun kauppaa yritettiin siellä tehdä. AC Airport sitten otti tuosta ilmeisesti vielä enemmän turskaa kun tekivät siitä kilpailukykyisen tarjouksen kun tuota tuohon S3:seen vaihdoin.Viimeksi muokannut tumu; 8.7.2015, 16:39.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pullaTästä hieno esimerkki oli aikoinaan ongelma, joka ilmeni Suomessa talvisin, mutta ei muualla. Tehdas totesi vian olevan marginaalinen, ei tehdä mitään.Kun sitten Suomen edustajat juttelivat aiheesta Ruotsin ja Norjan kanssa ja sieltäkin löytyi muutamia tapauksia puoli vahingossa, niin alkoi vian tarkempi tutkiminen ja korjauskin siihen tuli.
Comment
-
yötuubissa juttua UKsta:
https://www.youtube.com/watch?v=VqJXDFstgaQ
About 2:30 eteenpäin
Näimmä UKssa sama juttu - korvataan niille jotka mediassa, mutta ei muille.. tai no case by case.. On kyllä niin pelleilyä
Myös naamakirjassa: https://www.facebook.com/pages/Audi-...62574380479847
Audi / VAG - ryhmä - feeling proud???
Comment
-
-
Kysyin myös Audi Tallinnasta..
"The compensation rules are the same is Estonia. Because the some of the cost must be covered by the repairing dealer"
Kuitenkin korjauksen hinnaksi kertoi noin 3700€ joka nyt on kyllä lähes puolet halvempi, kuin Suomessa Audilla teettettynä.
Comment
-
-
-
Liittyen tuohon öljynkulutukseen, viitsisikö joku jolle vaihdettu tuo huohotinventtiili koneen päälle kokeilla puhaltaako se ilmaa edestä katsottuna suoraan venttiilin takaa aivan siitä ylhäältä? Itselläni kuumalla koneella puhaltaa jatkuvasti melko kovaa ilmavirtaa sieltä, kuuluuko sen tehdä niin? Tuo on vaihdettu silloin 4v sitten ennen edellistä mittausta uuteen kuten kuuluu.
Comment
-
näin sivusta keskustelua seuranneena (1.8t koneen omistajana, joka ei muuten syö öljyä) ensinnäkin otan osaa kaikkien puolesta kenellä on tommonen 2 litran TFSI moottori... oon kyselly kavereilta moottorista (kenellä semmonen auto sattuu olemaan missä kyseinen motti) ja omaan 1.8t moottoriin verrattuna kaikki syövät aivan helvetisti öljyä... no eipä siitä sen enempää, mutta heti näin tee-se-itse asentajaa kiinnostaisi tietää pari asiaa....
1: paljonko on puristukset laskeneet tommosessa öljyä syövässä 2 litran TFSI koneessa verrattuna ei öljyä syövään koneeseen? selvää on se että vika on männän renkaissa? (jotka todennäköisesti alunperin liian pehmeää ainetta? näitä samoja ongelmiahan on ollut esim toyotan VVt-i moottorissa 2000 luvun alussa) puristuksista voisi päätellä onko vika alimmissa öljy renkaissa vaiko kokonaisuudessaan kaikissa männän renkaissa.
2. jos kone huohottaa paljon vika todennäköisesti kaikissa renkaissa, jos kone ei huohota mutta syö öljyä kauheasti väittäisin että vika vain öljyrenkaissa...
3. eikö tota remonttia pysty muka tekemään kone paikallaan autossa... kattelin tuossa netistä niin noin. 600€ sais osat tuohon remonttiin (männät+renkaat) öljypohja irti, kansi irti, kiertokanget irti ja työntää männät ylös ja ulos..
ja edit: onko tuo huohotin korjaus minkä tekevät ensin liikkeessä kun öljyn kulutusta epäillään niin koitetaanko toimenpiteellä saada kampikammiosta painetta vähemmäksi että öljyä kuluisi tätä kautta vähemmän??Viimeksi muokannut johny1332; 9.7.2015, 17:14.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiVoi olla vähän tyhmä kysymys mutta meneekö lohko _aina_ hoonaukseen ennen kuin uudet männät laitetaan?
Johnny1332:
Vika on kaikissa renkaissa. Parhaimmillaan kiertokangen pultit ja puolikas kun on irroitettu, on mäntä kolahtanut lattialle. Tästä on jo keskusteltu aiemmin, samoin siitä että mäntä, kanki ja renkaat vaihtaa rempassa mallia.
Ei pysty tekemään kone paikoillaan.
Comment
-
Comment