Ja jos ostaa yksityiseltä niin mitään mahdollisuuksiahan ei yksityiseltä ole saada korvauksia. Mitens silloin pitäisi menetellä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Vieras
-
Minä ostin omani yksityiseltä, ja hän oli ostanut tämän saksasta suoraan ensimmäiseltä omistajalta....hmmm....
Oulussä Pörhöllä olivat tehneet tähän jonkun reilun 3k€:n remontin audin piikkiin, sillon km:t oli 160tkm. Öljyä kuluu sitli. Ei ihan kuitenkaan tuota rajoja ylittävää määrää. Olen lisäillyt, enkä aiokaan ed omistajaa häiritä.
Pörhöltä eivät suoraan mulle lähettäneet listaa mitä tehty on, mutta ed omistajalle lähettivät vara-osalistan mitä laitettu on.
Täytyiskin skannata se ja kuulla asiantuntijoilta, että mitä siihen on vaihdettu vara-osalistan mukaan.
Tuosta linkistä näkyy vara-osalista jossa on myös perus öljynvaihtö tehty samalla.
http://1drv.ms/1IFSx1H
Comment
-
Vieras
Jakopääromut ja öljypumppu yms. Öljynpaine ollut alhaien. Ei ole öljykulutukseen liittyviä osia tuossa listassa, mitä äkkisältään katsoo.
Comment
-
Hjälp, koskiko tuo öljynkulutus vain 08-11 vuosimallien 2.0tfsi 147kw malleja kun A4/A6 keulalla? Jostian jäänyt nuo 2008-2011 vuodet mieleen.
Mites nuo '04-'08 ensimmäiset 2.0tfsi 147kw, onko homma sama eli mahdollisesti isompaa remonttia tiedossa, entäpä 162kW mallit jotka tuttuja A4 B7 autossa? Niissähän kun on eri männätkin. Hämmennetään soppaa vielä lisää, koskiko öljynkulutusongelmat myös A3 2.0tfsi koneita?
Paljonlaisesti asiasta ajankuluessa lueskinut, mutta eipä ole oikein sellaista yhtenäistä linjaa uponnut mun kaaliin että mitä uskaltaa ostaa ilman takuuta.
Comment
-
Spadde. Tuo oikeus reklamoida maahantuojalle / valmistajalle koskee vain auton 1. omistajaa. Myyjän virhevastuuta sovelletaan jälkimmäisille omistajille.
"Kuluttaja voi tietyissä tilanteissa esittää vaatimuksia myyjän sijasta tai ohella myös aikaisemmalle myyntiportaalle silloinkin, kun kyseessä on muun kuin takuun piiriin kuuluvan virheen korjaus. Autokaupassa aikaisempi myyntiporras tarkoittaa yleensä maahantuojaa. Tällainen oikeus on kuitenkin vain ensiostajalla eli henkilöllä, joka on ostanut auton uutena. Jos kuluttaja on esittänyt vaatimuksensa sekä myyjälle että maahantuojalle, ovat nämä yhdessä vastuussa virheen oikaisemisesta.
Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."
Comment
-
JaniLah: Hyvä korjaus. Asia on todellakin näin, että jos ei ole ensiostaja, niin asiat on sovittava myyjän kanssa ja myyjä on ainut joka on autosta missään virhevastuussa.
Jotenkin vaan tuntuu, että asia ei ole ihan noin mustavalkoinen. Jos otetaan esimerkiksi tilanne, että olet auton toinen omistaja ja olet ostanut auton yksityiseltä henkilöltä ja autossa ei ole takuuta jäljellä. Viet auton huoltoon, niin autoon tehdään kyseisen mallin kampaanjaan kuuluvat korjaukset, VAIKKA tuon perusteella kellään muulla ei ole enää autosta vastuuta, kun myyjällä. Ja tässä tapauksessa ei edes sillä, koska kyseessä on yksityinen myyjä. Jos siis asia olisi niin, että valmistaja/maahantuoja ei ole enää missään virhevastuussa autosta, kun se on ensimmäisen kerran myyty eteenpäin, ei näitä kampanjoitakaan noihin tehtäisi? Ellei kaikki ole goodwilliä? Menee vähän aiheen sivusta, mutta liittyy sentäs kovaus prosessiin.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viestiHjälp, koskiko tuo öljynkulutus vain 08-11 vuosimallien 2.0tfsi 147kw malleja kun A4/A6 keulalla? Jostian jäänyt nuo 2008-2011 vuodet mieleen.
Mites nuo '04-'08 ensimmäiset 2.0tfsi 147kw, onko homma sama eli mahdollisesti isompaa remonttia tiedossa, entäpä 162kW mallit jotka tuttuja A4 B7 autossa? Niissähän kun on eri männätkin. Hämmennetään soppaa vielä lisää, koskiko öljynkulutusongelmat myös A3 2.0tfsi koneita?
Paljonlaisesti asiasta ajankuluessa lueskinut, mutta eipä ole oikein sellaista yhtenäistä linjaa uponnut mun kaaliin että mitä uskaltaa ostaa ilman takuuta.
Comment
-
Audikin pyytelee Skodan maahantuojan tapaa anteeksi mutta nähtäväksi jää vastaantulojen kattavuus/suuruus joka pitäisi olla 100%
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/exper...ynkulutus.html
28.05.2015
1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-moottoreiden öljynkulutus
Viime aikoina on julkisuudessa ollut esillä Audin TFSI-moottoreiden öljynkulutus. Asiakastyytyväisyys ja saatu asiakaspalaute on meille tärkeää. Olemme pahoillamme asiakkaillemme koituneesta haitasta.
Audin valmistamissa bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa on joissain tapauksissa havaittu valmistajan ohjeistusta suurempaa öljynkulutusta. Auton käyttäjälle vika on ilmennyt öljymäärän merkkivalon syttymisenä. Valtaosassa autoista ei ole ollut ongelmia.
Ongelma koskee 1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-bensiinimoottoreiden vuosimallien 2009?2011 tuotantoa. Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km. Moottoreihin on olemassa korjausratkaisu ja se toimii hyvin. Viimeisimpien vuosimallien yhteydessä ei ole havaittu enää öljynkulutusongelmia.
Ilmenevissä ongelmissa Audi-liikkeillä on käytössä hyvät vastaantulot takuun jälkeisiin korjauskustannuksiin. Vastaantulot edellyttävät mm. valmistajan huolto-ohjelman noudattamista ja havaitusta viasta on myös reklamoitava kohtuullisessa ajassa vian havaitsemisesta. Toimimme aina vähintään kuluttajasuojalain edellyttämällä tavalla.
Mahdollisissa ongelmatapauksissa sinua auttaa lähin Audi-huolto.
Comment
-
Samaan aikaan sytytystulppavalmistaja Brisk on kieltänyt myyjiään toimittamasta tulppia TSI- ja TFSI-koneisiin maineen menetyksen pelossa.
"Announcement of Brisk Tábor, a.s.
In connection with broadly known problems related to downsizing of Volkswagen engines, BRISK Tábor has decided to suspend fitting BRISK ?s spark plugs in TSI and TFSI engines.
...
Please consider this measure as a prevention of potential problems. The problems of these engines are broadly known and often accompanied by damage to spark plugs, yet, the causes have not been adequately covered in media and they can be - mistakenly - attributed to spark plug quality.
BRISK Tábor wishes to protect its reputation, hence, it has taken this unpopular step, until this problem is resolved."
Comment
-
Vieras
Briskillä on kyllä vedetty foliohattu todella syvään. No toisaalta kukapa noita laittelee muutenkaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja spadde Näytä viestiJaniLah: Hyvä korjaus. Asia on todellakin näin, että jos ei ole ensiostaja, niin asiat on sovittava myyjän kanssa ja myyjä on ainut joka on autosta missään virhevastuussa.
Jotenkin vaan tuntuu, että asia ei ole ihan noin mustavalkoinen. Jos otetaan esimerkiksi tilanne, että olet auton toinen omistaja ja olet ostanut auton yksityiseltä henkilöltä ja autossa ei ole takuuta jäljellä. Viet auton huoltoon, niin autoon tehdään kyseisen mallin kampaanjaan kuuluvat korjaukset, VAIKKA tuon perusteella kellään muulla ei ole enää autosta vastuuta, kun myyjällä. Ja tässä tapauksessa ei edes sillä, koska kyseessä on yksityinen myyjä. Jos siis asia olisi niin, että valmistaja/maahantuoja ei ole enää missään virhevastuussa autosta, kun se on ensimmäisen kerran myyty eteenpäin, ei näitä kampanjoitakaan noihin tehtäisi? Ellei kaikki ole goodwilliä? Menee vähän aiheen sivusta, mutta liittyy sentäs kovaus prosessiin.
Merkkikorjaamolla on velvollisuus ne suorittaa auton tullessa korjaamolle, ns. kutsukampanjoissa vielä auton alkuperäinen myyjäliike lähettää tiedoissa olevalle omistajalle erillisen kutsukirjeen.
Maahantuoja seuraa mahdollisesti ohimenneitä kampanjoita hyvin tarkasti.
Kustannukset kampanjoissa maksaa valmistaja, toki oman ohjeistuksensa mukaan.
Comment
-
Omassa autossa mitattu kulutus 0,8 litraa/1000 km. Nyt moottori auki ja uutta osaa tilalle. Auto on suomi auto ja aina huollettu merkkiliikkeessä. Audi maksaa remontin kokonaisuudessaan. En tiedä vaikuttiko asiaan Audin saama huono julkisuus vai erittäin pätevä korjaamopäällikkö mutta näin kuitenkin omalla kohdalla. Autolla ajettu 140tkm.
Comment
-
Toi huohotinmuutos on kuulemma "pakko" tehdä ennen kuin ruvetaan konetta lyömään nappuloiksi. Omassa oli tietokannan mukaan muutos tehty vuonna 2013. Muutosta ei koskaan tehdä automaationa, vaan vasta, kun asiakas valittaa öljynkulutuksesta. Eli mun autossa oli edellinen omistaja valittanut siitä ja jostain syystä sanoi, kun autosta siltä utelin ennen kauppoja, että "viehän se, muttei merkittävästi".
No nyt on 2500km ajeltu uusilla männillä ja öljypalkki pysynyt täytenä.
Comment
-
Kävimpä Tampereen lakkosella kyselemässä onko mitään uutta ÖK rintamalla.. Edelleen sama.. Ei korvata mitään, koska Saksan tuonti. Se mikä ihmetytti on, kun huolto junnu sanoi, että he kuulemmma maksavat suurimman osan korjauksesta itse ja tehdas / valmistaja osallistuu kuulemma vain hyvin pienellä summalla kuluihin... MItenkähän esim. tikru onko sulla näkemystä mihin osoitteesen kulut menevät, kun korvaus on 100%? Haiskahti taas hiukan kusetukselta tuo huolto junnun tarina, mikä nyt ei suuresti yllätä..
Aion nyt kuitenkin kysyä kuluttajaasiamieheltä mitä sanoo tuosta, että muille tehdään esim. noi ÖK mittaukset Audin piikkiin ja mä maksoin nuo itse niinkuin kaikki muutkin "korjaukset" tähänasti..
Mutta joo tarinan opetus näimmä on se, että ei kannata ainakaan VAG konsernin laitoksia itse tuoda maahan ja jos nyt erehtyy niin tekemään niin ei ainakaan kannata rahojaan kantaa merkkihuollolle - sinne kyllä rahat kelpaa, mutta jos tulee jotain "yllättäviä yksittäistapaus" ongelmia niin siltä suunnlta ei saa minkäänlaista apua...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja userprofile Näytä viestiMItenkähän esim. tikru onko sulla näkemystä mihin osoitteesen kulut menevät, kun korvaus on 100%? Haiskahti taas hiukan kusetukselta tuo huolto junnun tarina, mikä nyt ei suuresti yllätä..
Comment
-
Vieras
Jos korvaus on 100%, niin tuskin mikään merkkiliike niitä itse maksaa. Esimerkki:
Ostat auton Lahdesta ja se korjataan Helsingissä. Tuskin Helsinki sitä korjaus maksaa omasta pussista, jos ei ole koskaan aiemmin koko autoa nähnyt.
Kulut jakautuu melko varmasti tehtaan, maahantuojan ja jälleenmyyjän kesken. Näin ainakin joskus ennen muinoin. Ja kovin hölmöltä kuulostaa että jälleenmyyjä joutuisi ottamaan kaiken kustannuksen vastaan. Siinä tapauksessa ei mitään kyselyitä koskaan tarvitsisi tehdä, vastaa vain aina ettei ole mitään takuuta.
Comment
-
Sen verran tarkennan, että huohotinmuutokset ja ök mittauksen maksoin siis omasta pussista. Kuten aahoo mainitsi se kuulemma vaaditaan, että keskusteluyhteys säilyy. En tiedä kuka laskun todellisuudessa kuittaa, kun remonttia ei ole vielä tehty. Todennäköisesti en sitä remontin jälkeenkään tiedä, mutta uskoisin audin yrityksenä koppaavan ainakin suurimman osan laskusta.
Comment
-
http://www.hs.fi/autot/a130596719297...26c0d3d808d4b2
Jutun lopussa on maininta Audin osalta, että takuuta on jatkettava 128 tkm asti. Vaikuttanee myös näihin korjauksiin joita täälläkin on ilmoitettu.
Comment
-
Tuo uutisen juttu lienee pelkästään jenkeissä sovittu asia joka ei sido eurooppalaisia maahantuojia tai Audiakaan millään tavalla. Onhan tuo sama nähty muissakin yhteyksissä -- Euroopassa on ollut sula mahdottomuus saada valmistaja vastuuseen asiassa joka on jenkeissä hoidettu jopa takaisinkutsulla.
Comment
Comment