Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitähän ne noista korkeampien kilometrien vehkeistä sanoo? Alkanut kypsyttämään sen verran tuo öljynsyönti, ja onhan se sitä ihan varmasti tehnyt ennen mun omistusaikaa vaikka kuinka kauan, muttei sitä kyllä kukaan oo käyttänytkään marmorilla öljynkulutusmittauksissa. Nyt mittarissa 180tkm ja vuosimalli 2009. Syö sen reilun litran/2000km. Tietäähän sen että tuohon kilometrimäärään vetoavat. Jännä että Jenkeissä menee yli 100k mailia ajettujakin ihan mukisematta AOA:n piikkiin jos öljyä palaa yli sallitun määrän.

    Comment


      Eetu, ymmärrän sun position ( sen lauluja laulat kenen leipää syöt, been there, done that) mutta maaliviat ja koneviat on iha samoja asioita, eri nimillä.
      0,5L/ 1000km on aivan liikaa nykyautossa, tuo Audin lukema on jostain mistälie mustalta 70-luvulta, jolloin koneetkin kesti sen maks 100tkm ja sitten täysremppa oli ihan normaalia.


      Internetissä on turha itkeä, se on totta, mutta sen ansioista asia on pompannut julkisuuteen kunnolla. Ilman tätä asiakkaat ( ja entiset asiakkaat) olisi maksanut ihan kiltisti juuuri kuten tiskin takana henkilö on sanonut. Ja 100tkm ajetussa ei tosiaankaan pitäisi tehdä koneremppaa nykyaikana. Se ei ole ole edes Saksalaisen mittapuulla vielä paljon ajettu auto ja ongelmajäte joka myydään tyhmälle Suomalaiselle.

      Jenkkien oikeuslaitos on vähän erilainen, siksi joka paikassa on varoituksia kuumasta kahvista kääntyvistä autoista.

      Tämä ei ole tarkoitus olla lynkkaus yritys maahantuojaa kohtaa, mutta koska maahantuoja on tehtaan edustaja eikä tehtaalta saa ketään kiinni suoraan, on selkeä yhteydenoton kohde maahantuoja. Tuote on huono, tehdas on vastuussa, maahantuoja on ikävä välikäsi. No oikeastaan jälleenmyyjä on se kenelle pitää valittaa, mutta niiden kädet nyt on sidottu SAGA:n tuottamaan tulokseen, parin muun listan kanssa, ettei heillä ole neuvotteluvaraa.

      Olen ohjannut tämän vuoden aikana melko monta öljysyöppöä ja ketjuvikaista marmorille.
      Viimeksi muokannut pulla; 28.5.2015, 07:53.

      Comment


      • Vaikka tuo oma kippo noin paljon onkin ajettu, taidan tänään käydä kysymässä tuosta vierestä paikalliselta marmorilta kantaa asiaan, ja mitä tuossa on mahdollisuuksia. Varmaan käytännössä maksaa se 400-500e huohotuksen muutoksista ja öljyistä ja mittauksista ja kuulla tuomio että tulevat 30% vastaan. Oma vika varmaan kun tuolla koneella piti mennä ostamaan.

        Comment


          Kannattaa nyt jättää merkki järjestelmään ongelmasta, voi tulevaisuudessa olla hyötyä.

          Comment


            Tuosta huohotusventtiilin muutoksesta kun ei muilla tunnu olevan positiivisia kokemuksia, niin ainakin mulla siitä oli apua. Ennen muutoksia litran lisäyksellä pääsi noin 1500-2000km ja nyt on menty jo vajaa 5000km ja ajotietokone näyttää 1/3 olevan jäljellä viime 1l lisäyksestä. Autolla ajettu nyt 79tkm, joten seuraillaan tilannetta lähteekö uudelleen nousuun.

            Comment


            • Tää on kyllä jotenkin surkuhupaisaa katsoa, kuinka huonosti voi jälkimarkkinoinnin tehdä.

              Edelleenkin asiaa vähätellään ja ongelman olemassa olo kieltää ja samaan aikaan kuitenkin yritetään väittää asiakastyytyväisyyden olevan tärkeää ja että toimitaan kuluttajasuojalain mukaan.

              Ongelma pistetään kuluttajan vastuulla vaikka lain mukaan on myyjän/maahantuojan/valmistajan osoitettava, että virhe tuotteessa johtuu kuluttajan tekemistä toimista. Eli vaikka huoltaisit itse, niin virhevastuuta se ei poista.

              Kyseessä on kuitenkin valmistusvirhe, tähän on tehtaan korjausohjeet ja todistettavasti tuotantoakin muutettu, että tämä saadaan kuriin.

              Ja tosiaan tuo sanonta, että "jälleenmyyjät kantavat vastuunsa" pitää kyllä paikkansa. Oma Ex-A5 kun kävi mäntärempassa, niin maahantuojalta tuli punaisella leimalla varustettu takuuanomus takaisin ja kulut jäivät täysin myyjän maksettavaksi.

              Comment


              • Mullahan tää on nyt siinä pisteessä, että auton monitorin mukaan öljypalkki meni viidessä sadassa kilometrissä täydestä nollaan, mutta auto ei huutanut että "lisää öljyä", mutta lisäsin silti. Nyt aloitettiin öljynkulutuksen mittaus, mutta eivät suostuneet sanomaan paljonko lisäsivät öljyä kun täyttivät öljyt mittauksen aloituksessa.

                Comment


                • Eivät suostuneet sanomaan? hahhah.. :D
                  Turha enää räpiköidä kun paskat jo housussa, joten toivottavasti ottaavat nyt itteään niskasta kiinni ja hoitaavat homman kunnialla loppuun.. Hieman on audin kaltaiselle brändille ihmeellistä pelleilyä, liekö samanlaista sekoilua saksan päässäkin..?

                  Comment


                    Ei tässä mun silmään ole mitään ihmeellistä räpiköintiä tai vähttelyä.
                    Tehtaan ohjearvoilla mennään öljynkulutuksen määrässä.

                    Alkuperäinen kirjoittaja vaaltone Näytä viesti
                    Maahantuojan kanta:

                    "Maahantuoja haluaa vielä selventää, että mikäli autot on huollettu valmistajan ilmoittaman huolto-ohjelman mukaan jälleenmyyjät kantavat vastuunsa. Esimerkiksi Audin öljynkulutus saa olla 0,5 litraa tuhannella kilometrillä. Mikäli kulutus on tätä suurempaa, autossa katsotaan olevan vikaa."

                    http://yle.fi/uutiset/vw-konsernin_m...itamme/8022762

                    Comment


                    • Noniin, varasin nyt kuitenkin tuohon mittaukseen ajan. Joskus 4 vuotta sitten tehty kertaalleen, jolloin tuo huohotinhässäkkä paranneltu. Nyt ei siis sitä tarvitse. Kovasti sai tivata sitä, että jos täytän litran kun kone sitä pyytää, ja siitä seuraavaan litran lisäyksen pyyntöön menee 1500km, se ON yli 0.5l/1000km.. Joutui oikein kahden huoltoneuvojan kanssa asiasta keskustelemaan. Kuitenkin päästiin yhteisymmärrykseen, ja ensiviikolla perjantaina menee auto mittauksen aloitukseen. Kaikki huollot tehty tähän asti Audilla huolto-ohjelman mukaan.

                      Comment


                        Mun mielestä toi tehtaan "ohjearvo" on juurikin vedetty niin "hatusta", että ainoastaan pahimat ongelmat joudutaan myöntämään ja sitä kautta korjaamaan - ja markkinoille jää selkeästi semisyöppöjä "ehjiä" autoja. Onko niissä yksilöissä siis joku vika, jotka syö litran kymppitonnille(0,1 litraa/1000km)? Normaali autossa 2 litraa 20tkm vaihtovälin aikana kuulostaa normaalille mun korvaan ja mikää juuri tuota suurempi ei kuulu alle 200tkm ajettuun nykyautoon. Oma kutosdiiseli on ollut longlifella - kohta 240tkm lasissa, ja öljyä ei ole tarvinut lisätä KERTAAKAAN huoltoväleillä(25-30tkm).

                        Comment


                        • Onhan tuo jo erittäin kova kulutus tuo vaikka 0.5l/1000km. Minullakin tämä nykyinen tahti tietää 10tkm vaihtovälillä että siinä välissä lisätään se 5-6l öljyä.. Eipä siellä silloin sitä vanhaa paljoa taida jäljellä ollakaan enää :D vanhoissa autoissa, V6 2.5 TDI ja V8 3.7l koneilla oli hyvä tuuri, kumpikaan ei vienyt tasan yhtään öljyä. Tällä varmaan tuli kerjättyä verta nenästä :D No, katsotaan muutaman viikon päästä miltä näyttää.

                          Comment


                          • Öljyn kulutus 2.0 TFSI quattro

                            Alkuperäinen kirjoittaja ee-2 Näytä viesti
                            Ei tässä mun silmään ole mitään ihmeellistä räpiköintiä tai vähttelyä.

                            Tehtaan ohjearvoilla mennään öljynkulutuksen määrässä.

                            Ymmärrän että tässä ollaan ikävässä välikädessä ja kuten Jere totesi jo niin sen lauluja laulaa kenen leipää syö.

                            Mutta jos ei vähätellä eikä räpiköidä niin miksi ei voi ilmoittaa suoraan sitten että kaikkien remontit maksetaan 100% kenen lelut eivät ole tehtaan ohjearvoissa? Siksi ei varmaan kun näin ei tehdä vaan annetaan jälleenmyyjien neuvotella vastaantulosta aina asiakaskohtaisesti. Ne ketkä eivät tiedä oikeuksiaan tai ota näistä selvää itse maksavat mukisematta jonkun osan, esim. vanhemmat ihmiset. Reilua ja rehellistä?

                            Myöskään viallisten autojen määrää ei suostuta julkaisemaan. Tämäkin on tiedossa, että kuinka paljon noita on tehtaalta tullut ulos. Kaikkiin mahdollisesti viallisiin voisi tuon öljynkulutustestin tehdä kamppanjana ja korjata vialliset vempeleet.

                            Comment


                              Juuri noin kun Tuomo tuossa yllä kirjoittaa. Autoissa myönnetään olevan vikaa jos se kuluttaa yli 0,5 litraa/1000km. Kuitenkaan näitä ei suostuta korvaamaan vaikka kyseessä on ilmiselvästi tyyppivika vaikka sitä ei kai suoraa ole koskaan myönnetykään. Ne tapaukset joista itse olen netistä lukenut ja kuullut ja muuten vaan tietoinen, niin ihan vaikuttaa jollain satunnaisgeneraattorilla menevän nuo vastaantulot välillä 0-100%. Se ei ole mikään tae että auto on huollettu aina ajallaan ja merkkiliikkeessä että saisi 100% korvauksen, vai onko jollain parempaa tietoa tästä? Jos olet auton toinen omistaja tai olet ostanut auton yksityiseltä niin sekin näyttää vaikuttavan asiaan, ulkomaantuonneista puhumattakaan.

                              Alkuperäinen kirjoittaja QHad Näytä viesti
                              Mun mielestä toi tehtaan "ohjearvo" on juurikin vedetty niin "hatusta"...
                              Joo onhan tuo hatusta mutta onhan tuosta jonkinlainen maininta lähes merkillä kuin merkillä, muillakin kuin Audilla.
                              http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288597346901.html

                              Mitään todellisuuspohjaahan noilla ei ole, mikään kunnossa oleva nykymoottori ei kyllä kuluta öljyä tuollaisia määriä.
                              Tuohan maininta on vaan ihan vaan sitä varten että sen varjolla voidaan evätä takuukorjaukset/goodwill korjaukset maanantaikappaleiden varalta ja johon voidaan vedota. Ilmeisesti aika iso osa näistä 2.0TFSI koneista on valmistettu maanantaina :)

                              Comment


                              • http://www.tuulilasi.fi/uutiset/maah...nain-korjataan

                                Comment


                                  Ei unohdeta sitä, että virhevastuu siirretään käytetyssä suomiautossa auton myyneelle liikkeelle. Tavallaan oikein, mutta onhan se hanurista, että liike joka myy vanhoja liisareita, laitetaan vastuuseen selvästä TYYPPIVIASTA. Eli jos GW:tä hakee rahoitusyhtiö tai vaihtoautoliike, on vastaus" ei mitään vastaantuloja".
                                  Sitten vielä rahotusyhtiöiden vastuuhenkilöt on munattomia eikä uskalla laittaa hanttiin asiassa. Alkaisi homma muuttua kun pari isoa yhtiötä ilmoittaisi ettei enää tarjoa rahoituksia tai ota liisareita ko.merkiltä. No menee jo ohi aiheen...

                                  Edit: Käyttäkää normien mukaista öljyä ja viekää auto huoltoon ajoissa. Jos huollon vetää pitkäksi eli näytössä palaa "service due", näkyy se testerissä ja on hyvä syy evätä kaikki takuut ja GW:t. Ja uskoisin sen jopa pitävän jossain oikeusasteessa.
                                  Viimeksi muokannut pulla; 28.5.2015, 22:57.

                                  Comment


                                  • Tuo huolto-ohjelmaan vetoaminen on mun mielestä täyttä paskaa, suunnitteluvirhe se on ja sillä sipuli. Mulla on täys audihuollon leimoilla oleva huoltokirja muuten paitsi edellinen tehty fixus huollossa ja muistaakseni jarrunesteet jääny vaihtamatta, nii silläkös audi pystyis pesemään kätensä? Mää ymmärrän sen jotenkin, että öljyt pitää olla ajallaan vaihdettu. Kävin nyt vaihattamassa öljyt paikallisessa audihuollossa(edellisestä vaihdosta 15tkm) ja mainitsin, että jouduin lisäämään öljyä ennen huoltoa ja kulutus oli 0,5l/1000km. Huoltoneuvoja käski seurata nyt tuoreilla öljyillä ja palata takaisin mikäli kuluttaa vielä. Ei tuoho kulutukseen mitkään rasti ruutuun huoltotoimenpiteet vaikuta.

                                    Comment


                                      Koriongelmat erillään, Jere. Ne ovat koritakuun asia ei latuvirhe.
                                      Laatuvirhe se on pintakäsittelyvirhekin, t: laatuinsinööri. :)

                                      Mun mielestä toi tehtaan "ohjearvo" on juurikin vedetty niin "hatusta"
                                      Niinhän se on, johonkin se raja täytyy vetää eikä tietenkään kannata ihan poskettoman pieneksi laittaa tai karkaa takuukustannukset käsistä. Massatuotantovehkeitä ovat ja varmasti valtaosa menee öljynkulutukseltaan sinne kategoriaan 0.1l/100km ja alle. Tuo raja lienee määritelty silläviisiin että mikä on katsottu menevän läpi suurimmalle osalle ihmisistä ja toisaalta ehkä myös tutkittu ettei aiheuta vielä merkittävää haittaa koneen toiminnalle. En tiedä miten muilla merkeillä on öljynkulutukset määritelty?

                                      Comment


                                      • Baijerilaiseen saa tehtaalta 7dl/1000km ja M sarjalaisiin 15dl/1000km :D

                                        Comment


                                          Tuossa ylempänä oli tuo iltasanomien linkki missä on eri merkkien sallitut öljynkulutukset. Tuo Audin 5dl:hän näyttää olevan ihan "kohtuullinen" verrattuna moniin muihin merkkeihin.

                                          Comment


                                          • On kyllä järkyttävät öljynkulutukset jos 1,5 litraan on normaalia kulutusta/1000 km. Omassa mersussa menee 0,5 litraa 12500 km aikana. Vaihtovälillä ei tarvitse lisätä. Harrasteautojen öljynkulutusta ei juuri pysty seuraamaan, koska öljyt vaihdetaan vähintään kerran vuodessa ja kilometrejä kertyy 500-2000.

                                            Comment


                                              Siinä on baijerin pahan siskon insinöörit ottaneet huomioon, että tuollaista ämmäläistä saatetaan käydä baanalla tai radalla polkaisemassa toisenkin kerran tuhannen kilsan matkalla. Sen kun ottaa huomioon, ei tuo sallittu kulutus ole mitenkään utopistinen.

                                              Olihan siellä tosiaan linkki missä noita kulutuksia oli listattuna. Aika lailla "kilpailukykyistä" tasoa tuo Audin ohjearvo, eri asia tietysti miten hoidetaan ongelmatapaukset.

                                              Comment


                                              • Ongelma lienee siinä että tehdas ei ole antanut (vielä?) lupaa korjata kaikkia raja-arvot ylittäviä syöppöjä.
                                                Luulisi että esim. audicenter jälleenmyyjänä mielellään tekisi noita isohkoja ja kalliita huoltoja varmalle maksajalle. Epäilen että jos tehdas alkaa jälleenmyyjille maksamaan tuon remontin niin audicenterillä tehdään niitä vähintään 60% enemmän kun nykyisellä tahdilla.

                                                Comment


                                                  Tehtaalta on lupa korjata raja-arvot ylittävät.
                                                  Korjaukset kuten täälläkin kuvattu - kulutusmittaus, huohotusventtiili ja äärimmäisenä tuo isompi moottoriremontti.

                                                  Jokainen voi tehdä omat johtopäätökset tuosta turun casesta.
                                                  Mutta toistanpa vielä, että: "mikäli autot on huollettu valmistajan ilmoittaman huolto-ohjelman mukaan jälleenmyyjät kantavat vastuunsa".

                                                  Comment


                                                  • Tarkoittaako Eetu tuo "tehtaalta on lupa korjata raja-arvot ylittävät" sitä että kokonaan jonkun muun piikkiin kun auton omistajan, mikäli tuo raja-arvo ylittyy, huolto- ja omistajuushistoria on kunnossa jnejne? Lähinnä siis sitä kun näitä tapauksia seuraillut, tuntuu että samoilla lähtötiedoilla olevat ja saman vian omaavat autot saavat lopulta eri vastaantulon tms.

                                                    Comment


                                                    • Mitä vaaditaan jos auto on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti muualla kun merkkitiskillä?
                                                      Koskeeko lupaus myös käytettynä maahantuotuja autoja?

                                                      Comment


                                                      • Voisin olettaa, että jonkin sortin dokumentaatiota tehdyistä huolloista, huoltoselosteet ja kuitit joista näkee tehdyt toimenpiteet yms.

                                                        Luulisi että noin isoissa korjauksissa marmori korjaa omin päin tuodutkin autot, koska tehdashan siinä on maksumiehenä.

                                                        Omassa keississä jakopääremppaan tuli vain aiheuttajaosaan (vesipumppu) vastaantuloa 70%, hihnasarjaan ei mitään edes tarjottu (kuitenkin seurannaisvauriona vaihdettava), töistä 0%.. ja auto oli kuitenkin 130tkm ajettu ja parin vuoden ikäinen vasta, täydellä merkkiliikkeen historialla. Sellanen kutina, että vastaantuloa olisi tullut reippaasti lisää jos ei olisi oma saksantuliainen. :)

                                                        Comment


                                                          Tämmöiseen törmäsin tuolta maailmalta
                                                          http://www.audi-oil.blogspot.co.uk

                                                          Comment


                                                            Auttaako se pcv venttiilin vaihto mitään öljynkulutukseen? Ja mitä sellasen vaihto maksaa noin asteikolla...?

                                                            Comment


                                                              Huohotinventiilin vaihto/päivitys auttaa, ainakin osalla tapauksista.

                                                              Edellä mainitut kysymykset kuvaavat hyvin sitä minkä takia näitä käsitellään case-by-case ja pyydetään ongelmatilanteissa ottamaan yhteyttä jälleenmyyjään. Tehdas ei ole 100% maksumiehenä tässä. Eli käytettynä maahantuotujen suhteen vastaantulo ei yleensä ole täydellinen. Muualla kuin virallisessa huoltopisteessä huollettujen osalta on kyettävä todistamaan että tehtaan huolto-ohjeita ja -ohjelmaa on noudatettu. Tämä ei ole aivan yksinkertaista mutta ei mahdotontakaan todistaa.
                                                              Juurikin tätä mä tarkoitin aiemmalla "koritakuu ei ole sama asia" heitollani...


                                                              Edelleen jos epäilette ottakaa yhteyttä jälleenmyyjään. Asia on nyt tapetilla ja varmasti hoidetaan kunnolla. Ja ennenkaikkea huoltakaa autot ajoissa ja oikein.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X