Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Castrolin Magnatec 5W40 c3:et minä vaihdoin omaani.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja hannu h Näytä viesti
      Castrolin Magnatec 5W40 c3:et minä vaihdoin omaani.
      Miltä kulutus vaikuttaa kuukautta myöhemmin?

      Comment


      • Pari tuhatta kilometriä ajettu vaihdon jälkeen. Eilen just katoin näyttöä, puolta litraa pyytelis lisää jos haluaa ylämerkissä pitää.

        Comment


        • Eli parannusta edeltävään on tapahtunut? Mitkä öljyt sulla muuten aiemmin oli ja paljonko sitä meni?

          Comment


          • En tiedä merkkiä enkä viskositeettiä. Edellisen omistajan toimesta oli öljyt vaihdettu juuri ennen kuin ostin tuon viime kesänä.
            Joo, seurannassa on toi kulutus, vielä ainakin tuntuu ihan "maltilliselta", vaikka eihän noiden PITÄISI viedä yhtään ;) ! Tuli vaan totuttua edellisen B7:n kanssa, että kyllähän ne "vähän" kuluttaa...

            Comment


            • No niin. Eilen lisäsin 2800km:n ajon jälkeen ½litraa öljyä ja täyttä näyttää nyt. Niin näyttö kuin tikkukin....seuranta jatkuu....

              Comment


                Onko 1.8TFSI miehet laittanu mitä öljyä koneeseen? Onko ollu merkillä väliä?
                Voiko auto olla LL huollon piirissä, mutta öljynvaihto kiinteänä? Vai meneekö "koko auto" kiinteälle vaihtovälille? Itellä sen verta vähä kilsoja, että kiinteä 15tKm/vuosi ei meinaa täyttyä.

                Comment


                • No joo, oisko neuvoja mitä kannattais tehdä seuraavaksi? Elikkä siis a4 2010 tfsi 2.0 quattro vie nyt öljyä aivan törkeästä, litralla pääsee vajaa 500km. Nyt alkanut huikkia tyhjäkäynnillä että öljynpaine liian alhainen sammuta auto välittömästi. Elikkä auto on ihan käyttökelvoton. Eräs korjaaja ehdotti turbon vaihtoa, kuulemma vuotaa öljyä väärälle puolelle. Auto on huollettu ajoillansa mutta tuontiauto. Osaatteko sanoa mistä voi yrittää saada jotain vastaantuloja korjauksen suhteen? Onko kenelläkään tiedossa jotain spesialistia joka olisi paininut tämän saman moottorin/onjelman kanssa?

                  Comment


                    Tässä ketjussa on lueteltu toimintatapoja. Yhteys myyjäliikkeeseen.

                    Comment


                    • Frendi laittoi autokorjaamolla just yhden Passat 2.0 bensa vm 2010 aj. 110tkm muttereiksi. Syy: suuri öljynkulutus. Kuulema suunnitteluvika. Männänrenkaan urat ja männänrenkaat liian kapeat ja ne tukkiutuvat helposti.

                      Uutta osaa tulee: männät, männänrenkaat, kiertokanget ja tietty laakerit, tiivisteet ym pientä. En viitsinyt kysyä loppusummaa..

                      Comment


                        Onko tiedossa avataanko korjaamolla koko pannu ihan muttereiksi vai vain sen verran, että ko. toimenpide onnistuu? Tämä on ALT:n kohdalla hyvin mielenkiintoinen asia.

                        Comment


                        • mootori pois autosta.

                          Lisätään vielä, kannet pois, alakerta auki jne.

                          Comment


                            Nippeleiksi menee.

                            Comment


                            • Omia kokemuksia jonon jatkeeksi. Edellinen auto oli Audi A4 B8 1.8TFSI vm. 2008 ja ei mitään öljynkulutusongelmia. Joulukuussa vaihdoin Audi A5:een 2.0TFSI-koneella ja quattrolla, niin johan tuntuu öljy maistuvan.

                              Ostin A5:n käytettynä (vm. 2009) viime joulukuussa ja olen nyt ajellut sillä reilun 3 tuhatta kilometriä. Tällä hetkellä mittarissa 176 000 km. Öljyä olen lisännyt jo litran verran tuolle matkalle. Viimeisimmän oman laskeskelun mukaan kulutus on 0,5l/1000km.

                              Otin yhteyttä paikalliseen merkkihuoltoon ja kysyin takuuvastaavalta asiasta. Hän ehdotti öljynkulutusmittauksen aloittamista ja sen jälkeen katsotaan miten jatketaan. Saa nähdä, kun autolla on ajettu jo tuon verran ja 5 vuoden ikäkin tulee maaliskuussa täyteen, että tuleeko mitään vastaantuloa, jos aletaan jotakin korjailla. Kyllähän tuo 15 litran öljynkulutus vaihtovälillä on mielestäni aivan liikaa.

                              Comment


                              • Eipähän tarvitse huolloissa vaihtaa kuin öljynsuodatin kun ne öljyt vaihtuu ajamisen aikana lisäyksillä vaan. ;)

                                Comment


                                • Totta tuokin, olet ihan oikeassa, että pitää ajatella positiivisesti!

                                  Maanantaina vaihdetaan öljyt ja aloitetaan öljynkulutusmittaus Kotkan Länsiauton toimesta. Kirjoittelen sitten lisää miten homma etenee. Ymmärtääkseni reilu tuhat km ajellaan ja sitten punnitaan kuinka paljon öljyä on kulunut, josta lasketaan kulutus l/1000 km. Jos tuo kipuraja (audin ilmoittama normikulutus) 0,5l/1000 km ylittyy, niin varmaan ryhdytään jonkinmoisiin toimenpiteisiin.

                                  Comment


                                  • Lyhyellä matikalla vaikuttaisi siltä, että kulutuksesi on reilusti alle tuon 0,5l/1000km. Halvempi tapa suorittaa kulutusmittaus on odottaa, että auto pyytää lisää öljyä. Tällöin lisätään tasan litran ja otetaan kilometrit ylös. Kun auto taas rääkäisee öljyjen perään saadaan senhetkisen kilometrilukeman perusteella laskettua kulutuksen. Vaikea uskoa, että tarkuudessa on hirveästikään eroa tuohon Audi Centterin satasia maksavaan mittaukseen verrattuna? Toki se on kannattava ja pakollinen silloin, jos kulutus on itse havaittu todella runsaaksi ja jos AC:n halusi sille jotain tekevän ja mahdollisesti tulevan hinnassa vastaan.

                                    Comment


                                    • Omalla matikalla ollaan juuri tuossa 0,5 l/1000 km kulutuksessa. Eihän tässä tosiaan ole vasta kuin vajaa 2000 km kilometriä "tarkkailtua ajoa", mutta kyllä ollaan juuri tuossa kulutuksessa.

                                      En ole tosiaan päästänyt öljytasoa missään vaiheessa tippumaan niin alas, että kone pyytäisi lisäämään öljyä. Olen tähän asti lisännyt 0,5 l öljyä siinä vaiheessa, kun mmi-mittarin mukaan jäljellä on 1/4 tolpasta. Tällä lisäyksellä tolppa nousee 3/4 maksimista. Olen jotenkin itse elänyt siinä uskossa, että kun kone pyytää lisäämään öljyä, niin vahinko on jo tapahtunut.

                                      Oikeassa olet, että noinhan sen kulutuksen halvimmalla selvittäisi. Itse haluan selvittää asian nyt, eli heti kun mahdollista. Ei tule ainakaan jossiteltavaa, jos jotain löytyy. Tuo operaatio kuitenkin kustantaa vain sen satasen, että sen verran olen valmis sijoittamaan.

                                      Comment


                                      • Ei kai keltaisen kannun vilahdus vielä mitään hajota? Punaseen on syytä suhtautua astetta vakavammin.

                                        Comment


                                          Toni on oikeassa. Ainakin B8 huutaa, että lisää öljyä ohjekirjan mukaan ja että voit jatkaa ajamista. Ohjekirjassa on, että max. 0,5L kerralla, mutta tuosta ilmoituksesta kun kaataa 1L purkin niin nousee ylärajalle. Ite pitää tehä kans tuo sama homma, kun seuraavan kerran rääkäsee öljy. On vähä siinä ja siinä itelläkin, että kannattaako öljymittausta vielä tehdä. Seuraavaksi kaadan ESP formulaa ja katon vaikuttaako mitään.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja anssis Näytä viesti
                                            Tuo operaatio kuitenkin kustantaa vain sen satasen, että sen verran olen valmis sijoittamaan.
                                            Itse kun tuota ohimennen Autotarvikkeelta kysäisin, puhui huoltoneuvoja noin 350-400e:stä. Onko noissa tosiaan noin paljon eroa vai tuleeko liike tässä tapauksessa jotenkin vastaan tuossa?

                                            Comment


                                              Ja ennen kuin öljynkulutuksen mittaus aloitetaan, vaihdetaan koneeseen uusi parempi huohotusventtiili ja kampiakselin stefa. Näin ainakin omassa b8:ssa toimittiin. Uudet osat, osien asennus, mittauksen aloitus ja lopetus maksoi muistaakseni ~450€ en ihan varma ole hinnasta, kun meni auton minulle myyvän liikkeen piikkiin.
                                              Noiden osien vaihdon jälkeen mitattu kulutus oli hieman alle 3dl/1000km -> ei jatkotoimenpiteitä. Nyt mittariin on tullut noin 4000km mittauksen jälkeen ja kohta taitaa pyydellä lisää öljyä koneeseen. Eli siellä 2-3dl/1000 paikkeilla pyörii öljynkulutus.
                                              Ennen mittaukseen/osien päivitykseen vientiä tuntui öljyä menevän vähän reilummin, noin 0,5l/1000km

                                              Comment


                                              • No tuo toki selittää sen hinnan mitä minulle tarjottiin. Kulutus omassa kulkineessa vanhoilla öljyillä oli tuon 0,5l/1000km, nyt uusilla tuntuu olevan vähäisempää (Castrol Magnatec 5W40 c3, vanhoista ei tietoa).. Katsotaan lukemia kun saadaan vähän lisää kilometrejä alle uusilla öljyillä. Kyseessä siis tuo -09 A4 2.0TFSI, ajettu noin 176tkm

                                                Comment


                                                  Näkeeköhän mistään, että onko tehty tuota päivitystä? Vai pitääkö merkkarilta kysyä?

                                                  Comment


                                                  • Okei, olette varmaan oikeassa.

                                                    Juuri katsoin öljyn tasoa ja näytti, että täydestä tolpasta ollaan pudottu puoliväliin (siis mmi:n tolpasta). Ajoa viime lisäyksestä on reilu 330 km ja silloin tolppa oli maksimissaan. Pitännee kokeilla ajaa ensi kerralla siihen asti, että auto pyytää öljyn lisäystä.

                                                    Ainakaan täällä Kotkan päässä ei ollut mitään puhetta osien vaihtamisesta. Työnjohtaja sanoi, että erinäisiä mittausarvoja otetaan, punnitaan öljyt ja laitetaan ajoon 1000 km. Tämän jälkeen mitataan taas arvot, punnitaan öljyt ja lasketaan siten kulutus. Tämän toimenpiteen hinta on n. 100€ + lisättävät öljyt. Tämmöinen on kuulemma tehtaan ohje.

                                                    Comment


                                                      anssis kannattaa jo nyt varautua henkisesti siihen jotta tuossa -09 vm autossa tehtaan kanta on jotta artisti maksaa. Näin kävi itelle, sen isompia perusteluja ei kuulemma tehtaalta saanut kuin 5v vanha auto ja ajettu about samat kuin sulla.
                                                      Mutta toivotaan parasta

                                                      Comment


                                                      • Kyllähän tässä ollaan valmistauduttu siihen, että luu jää käteen.

                                                        Mutta niinhän se menee, että jos ei koita niin ei voi voittaa!

                                                        Comment


                                                        • mittaa ekaksi puristukset ja ehkä vielä ohivirtaus.

                                                          Comment


                                                            Mitä hyötyä siitä on? Ohivirtauksella voi nähdä, ehkä, että virtausta on liikaa ja lopputulos on sama. Männänrenkaat vaihtoon.

                                                            Comment


                                                            • Tulipa mieleen tämmöinen asia, kun tarkastetaan öljytaso MMI:n kautta. Manuaalihan opastaa, että öljytaso tarkastetaan siten, että moottori ajetaan lämpimäksi, pysähdytään tasaiselle alustalle, annetaan auton käydä jonkin aikaa joutokäyntiä ja sitten sammutetaan moottori ja virrat pariksi minuutiksi. Tämän jälkeen laitetaan autoon virrat päälle ja avataan konepelti ja sitten auton pitäisi laskea öljytaso.

                                                              Näin olen tehnytkin, mutta eilen kokeilin niin, että jäin odottelemaan vähäksi aikaa ensimmäisen annetun lukeman jälkeen. Sanotaan, että parissa-kolmessa minuutissa MMI:n tolppa nousi puolesta välistä täyteen.

                                                              Mitähän tässä nyt pitäisi uskoa? Ensimmäistä lukemaako, joka tulee myös ratin takana olevaan näyttöön vai sitten viimeisintä lukemaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X