Alkuperäinen kirjoittaja Audeilia
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Ei taida oikein löytyä uudempaa moottoria sillee et on manuaalilaatikko koneen jatkona? Itseltä ei oikein löydy luottoa noihin s tronic laatikoihin.
E: Vielä lisäkysymys et onko toi 125kw 1.8TFSI CJEB ns uudemman sukupolven moottori eikä pitäis mennä enää öljyä?Viimeksi muokannut Audeilia; 3.12.2020, 04:49.
Comment
-
Onko kenelläkään vinkkiä miten saisi dokumentin ko. Öljyremontista? Käytin autoa huollossa marmorilla ja kysyin huoltoneuvojalta onko autoon tehty tätä remonttia.
näytti ihan näytöltä että on tehty n.40tkm kohdalla,mutta ei voinut tulostaa paperille koska sisältää ensimmäisen omistajan tietoja,tämä tapahtui 2018.
Nyt kun olisin myymässä tätä liikkeelle ja he vaatisivat jonkinlaisen dokumentin että on tehty.
Audi ei voi antaa mitään tietoja vedoten tietosuojalakiin ja ainoastaan ensimmäinen omistaja voi pyytää tätä,mutta omistajan tietoja en saa mistään.
Tuntuu mahdottomalta rastilta ja Audin huoltoneuvojan mukaan tuntuu typerältä tehdä öljynkulutus mittausta,koska heillä on varma tieto asiasta.
Auto on Audi A5 2.0tfsi (cndc) -10 vm.
Olen 3.Omistaja
Comment
-
Siinäpä se on,kun en sitä saa vaikka pyysin. En kyllä ymmärrä vaikka kirjoittaisivat lapun että on mustaa valkoisella, ei minulla ole mitään tarvetta omistajan tiedoilla.
Comment
-
Luultavasti helpommalla selvittää sen ensimmäisen omistajan yhteystiedot ja pyytää häntä ottamaan yhteyttä marmorille asian tiimoilta?
https://www.autotietohaku.fi/
Comment
-
Otin tuolta laajan haun,mutta omistajista ei löytynyt kuin allekirjoittanut ja ennakko-ilmoituksen on tehnyt K auto oy, eli tieten rekisteröinnin. Mahtaako tämä nyt olla tietosuojan takia?
Comment
-
Oma -09 A5 kuluttaa edelleen kesäajossa sen 1l/4000km ja talvella 1l/5500km, eli öljynvaihtovälillä menee 2-3 purkkia. Parkkihallissa auton pakoputken kohdalle on kertynyt mustaa karstaa, jota startin yhteydessä lentää.
Männät vaihdettu aikoinaan marmorilla ja kuitit tästä löytyy. Mietinkin mitä tuolle voisi tehdä, jotta omatunto säilyy puhtaana, kun tässä keväällä olisi tarkoitus katsella tuoreempaa autoa ja tuo menisi vaihdossa.
Comment
-
Käärmeöljyt käyttöön, eli Forte-huuhtelu koneelle ja imukanavien putsinki esim. tällä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/60008...Cleaner-500-ml
Comment
-
Vieras
Se musta on nokea joka tuskin liittyy öljynkulutukseen. Nämä käyvät muutenkin rikkaalla kylmästartissa vaikka ovat ehjiä. Kanavien puhdistus on kuitenkin suositeltavaa ja sen yhteydessä ehdottomasti suuttimien tarkastus, niin paljon näistä löytyy vuotavia ja tuotoltaan heittäviä yksilöitä.
Comment
-
En nyt halua maalata piruja seinille Teemun tapaukseen liittyen, mutta eikö tässä öljynkulutusasiassa ole ollut yhtenä spekuloinnin aiheena myös se, että jos koneremontti on tehty "liian myöhään" eli jumiutuneet männärenkaat ovat ehtineet tehdä sylinteriputkiin riittävästi damagea, niin mäntien/männänrenkaiden vaihto ei enää pelkästään auta? Tällöin siis öljy pääsee uusistakin renkaista ohi palotilaan sylinterien seinämiin syntyneiden syvempien urien kautta.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tepi6 Näytä viestiFortella (tai vastaavalla) on huuhdeltu öljynvaihtojen yhteydessä ja tuolla ei ole ollut mitään vaikutusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HanSolo Näytä viestiEn nyt halua maalata piruja seinille Teemun tapaukseen liittyen, mutta eikö tässä öljynkulutusasiassa ole ollut yhtenä spekuloinnin aiheena myös se, että jos koneremontti on tehty "liian myöhään" eli jumiutuneet männärenkaat ovat ehtineet tehdä sylinteriputkiin riittävästi damagea, niin mäntien/männänrenkaiden vaihto ei enää pelkästään auta? Tällöin siis öljy pääsee uusistakin renkaista ohi palotilaan sylinterien seinämiin syntyneiden syvempien urien kautta.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Pitänee kokeilla Fortea seuraavan öljynvaihdon yhteydessä ja puhdistaa nuo imukanavat.
Comment
-
Moikka,
Tuli hankittua B8.5 koppainen TFSI Allroad johon liikkeen mukaan öljynkulutusremontti on tehty.
Nyt parin viikon ajojen jälkeen katsoin että öljyä on kuitenkin maistunut vajaa puoli litraa noin 1000 km matkalla.
Onko kuinka yleistä että ongelma palaa remontin jälkeenkin ja mistä muusta tämä voi kiikastaa?
Kaupan peruutusoikeus on voimassa vielä kaksi päivää.
Comment
-
Moro,
Potilaana on 2018 mallinen n. 80 tkm ajettu G-tron A4, jossa on CVLA-perusmoottori millerin työkierrolla kaasulle viritettynä. Huollettu 15 tkm välillä kuten kaasu-versiota kuuluukin.
Ostin auton juuri Audi-centerissä huollettuna ja sitten aloin ihmetellä moottoriöljyn nopeaa hupenemista. Autoon tehtiin Käyttöautossa kulutusmittaus, mikä näytti 3dl/1000km. Eli just vittumaisesti sen verran, että on "kunnossa", mutta järki sanoo, että asia ei niin ole Joskus pölläyttää sinistä savua putkista, kun on start/stop sattuu jäämään päälle ja sammutus tulee ns. lennosta. PVC-venttiili vaihdettiin uuteen ja sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Moottorissa on nyt Mobilin 0w20 X2 öljyt sisällä -> seuraaavaksi ajattelin kokeilla Castrollia. Kevyen peräkärrykuorman veto tuntuu lisäävään öljyn kutusta selvästi.
Onko näiden ea888 gen3B vehkeiden normaali öljynkulutus oikeasti tällä tasolla?
Ja sitten toisaalta mitä kannattaisi vielä tutkia ns. järkevään hintaan konetta avaamatta? Ahdin tulee itsellä mieleen...
- 1 like
Comment
-
-
-
Tekniikan maailmassa nro 19 / 2017 on juttua aiheesta.Viimeksi muokannut Teknistätakamatkaa; 8.2.2023, 18:00.
- 1 like
Comment
-
A4 2.0TFSI -12 öljynkulutuksen mittaustapa
Tere,
Kyseisen auton öljynkulutus mitattiin merkkiliikkeessä ja tulokseksi tuli reilu 3dl/1tkm joten kovaa ajua... Ja lisää öljyä aika-ajoin. No mittaus tehtiin sähköisesti autosta (ilmeisesti obd-portin kautta) mikä huollon mukaan on täysin luotettava mittaustapa. Olen kuitenkin hieman erimieltä näyttääkö tulos oikein jos verrataan että tehdään mittaus punnitsemalla. Koska viimeksi kun ajoin autolla öljynvaihdon jälkeen hieman alle 2tkm niin öljypalkki näytti tyhjää ja lisäämällä puolilitraa meni puoleen väliin ja lisäämällä toisen puolilitraa meni täyteen. Oman matematiikan mukaan siis kulutus ollut silloin n. 0,5l/1tkm.
Mitä arvon raati on mieltä -> onko noissa mittaustavoissa tosiaan eroja. Kuulemma kelpaa vaikka oikeudessa tuo nykyinen mittaustulos audihuollon mukaan..
Comment
-
Seat 4D ALTEA FR MPV 2.0T FSI AUTOMATIC-5P/258Alustanumero: VSSZZZ5PZ8R021310 Moottorikoodi: BWA Rekisterinumero: FIG-561 Rekisteröity: 21.12.07 Tyyppi: 2.0 TFSI Polttoaine: Bensiini Sylinterit: 4 (1984cm3) Teho: 147kW / 200hv
onko noissa öljynsyönti ongelmaa?
Comment
Comment