Ehdottamasti vain alkuperäinen PCV ja piste.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Kai se riippuu hinnasta. C5 A6:een olisi OE osa ollut 1/5 auton arvosta (200€), laitoin topranin 20€:llä. Ainoa haastava osuus siinä on oikeastaan venttiilin edestakaisin lepattava kalvo ( https://hakkarainen.kuvat.fi/kuvat/R...otin_kalvo.jpg ), kai se voi repeytyä. Lähinnä aiheuttaa alipainetta kansiin, kun imusarja imee kansista ilmaa minkä kerkiää. Orggis 200€ osan kalvo jumiutui auki-asentoon 8:ssa vuodessa, joten ei siihenkään sijoittaminen tuntunut kovin pitkäikäiseltä ratkaisulta.
Yhtään hifimmässä pcv-ratkaisussa tai kalliimassa autossa OE-osa lienee paikallaan, etenkin jos hintaluokka on jotain 50€ alkuperäisosassakin.Viimeksi muokannut Ihmemies; 20.3.2019, 12:37.
Comment
-
Kyllä siellä pientä alipainetta taitaa olla koska korkin kun aukaisee niin jonkun verran siellä imua tuntuu olevan. Ja tosiaan sammuu samoin tein sitten.
Muuten ei mielestäni mitään muita oireita ole ollut eikä myöskään ainuttakaan vikakoodia yms. Ehkä jotenkin tehottoman oloinen on alakierroksilla, mutta saattaa näin diesel miehestä vain tuntua siltä. Venttiilikopan tiiviste vaihdettiin alkutalvesta kun vuosi aika pahasti, mutta seki taisi olla vielä alkuperäinen että ei nyt paineongelmien piikkiin voi suoraa laittaa.
Spareton sivuilla on aika hauskasti laitettu tuon "korjaussarjalle" (Vaico) vaihtoväli 60tkm / 3 vuotta.
Comment
-
Minulla on koneessa pieni alipaine, eli kun öljykorkin aukaisee niin imu pyrkii korkkia hiukan imemään kiinni, mutta moottori toimii täysin normaalisti ja OEM PCV ja huohotinputket laitettu edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten. Juuri tilasin ennakoivana huoltona uuden MAF:n ja bypassin, kun käsittääkseni foorumikirjoittelujen perusteella käytännössä aina enemmän ajettu bypass on osittain rikki. Täytyy raportoida sitten, tuliko alakierroksille lisää vääntöä.
Comment
-
Comment
-
Vieras
EA113 koneisiin orkkis huohotinvena. Sen malli on muuttunut moottorin olemassa oloaikana varmaan 10 kertaa, joten se viimeisin on syytä hommata. Vaico ja Topranit on paskaa, todettu useaan otteeseen.
Öljynkulutukseen en jaksa uskoa että vaikuttaa, kyllä se männänrenkaita huutaa.
CJEB omaa mäntämallin bypassin.
Comment
-
-
Vieras
Ihan sama, Vaicon huohotinventtiili ei viimeksi ollut samanlainen kuin marmorin. Ja hajonneita on vaihdettu useampi pois, kun asiakas on sellaisen ostanut.Eikä ne olleet vanhoja.
Comment
-
Vieras
2kpl EA113 tehty mitä tähän hätään muistan. Yksi BPJ 4F korissa, toinen 8P A3 korin kone, tunnusta en muista. Molemmista loppui männänrenkailla kulutus. Venakoppa molemmissa ennen ja jälkeen sama.
Comment
-
Offtopikkina, ei se ruoho aina oo vihreämpää eri firman laitumellakaan.
Työkamelin tyttärellä joku H-Astra twinport bensakoneella. Minulta kyseli että mikähän siinä vois olla ja kaikki paskeentuneen PCV:n oireet tuli. Vähän kyselin lisää ja googlattiin ja onhan siellä hyvin pitkälle Audin pannukakkua vastaava venttiili, erona että pcv on integroitu venttiilikoppaan ja maksaa satoja euroja.
Comment
-
Pari tuhatta ajettu "uudella autollani", öljyn vähyyden merkkivalo napsahta päälle. En tiedä paljon öljyä oli ennen 2000km enkä oikeastaan niin välitä, seuraavat 2000km ratkaisee ja kiinnostaa. Selkeäsi näissä autoissa öljyä kuluu, tosin itellä näkyy pientä huohotusta ja valumaa myös, että kaikkea en laita auton piikkiin!
Kysymys kuuluukin, mitä öljyä laitatettu tälläiseen autoon ja minkäverran sitä tarvii ? autoni on 2008 2.0 TFSI A6
Meinasin suorittaa puhdistuksen öljyille ja vaihtaa öljyt samaan rahaan kuten suodattimen
PS. kilometrit autossa n.240tkm
Comment
-
Itsellä karvan alle 100tkm ajettu A4 2.0tfsi quattro 2012 ja auto kävi pari viikkoa sitten öljynsyöntiremontissa myyjäliikkeen piikkiin. Remontti tehtiin siis tällä halvemmalla konstilla(mäntien sorvaus+uudet öljyrenkaat+sylinterien hoonaus). Nyt olen ajellut autolla n.1000km ja tuntuu syövän öljyä edelleen melko paljon. Onko mitään tietoa mikä muu näissä moottoreissa voi aiheuttaa tätä kuin nuo karstoittuneet öljyrenkaat? 2 kertaa tässä neljän kuukauden aikana auto on antanut vikakoodia katalysaattorin toiminnasta (P0420). Voiko esim. öljyn kulutuksesta karstoittunut katti aiheuttaa kulutusta?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppi Näytä viestiItsellä karvan alle 100tkm ajettu A4 2.0tfsi quattro 2012 ja auto kävi pari viikkoa sitten öljynsyöntiremontissa myyjäliikkeen piikkiin. Remontti tehtiin siis tällä halvemmalla konstilla(mäntien sorvaus+uudet öljyrenkaat+sylinterien hoonaus). Nyt olen ajellut autolla n.1000km ja tuntuu syövän öljyä edelleen melko paljon. Onko mitään tietoa mikä muu näissä moottoreissa voi aiheuttaa tätä kuin nuo karstoittuneet öljyrenkaat? 2 kertaa tässä neljän kuukauden aikana auto on antanut vikakoodia katalysaattorin toiminnasta (P0420). Voiko esim. öljyn kulutuksesta karstoittunut katti aiheuttaa kulutusta?
Kyllä se syy sieltä sylinteristä/ männistä/ männänrenkaista löytyy.
Oletetaan että ahdin on kunnossa ja huohotus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiEi mikään muu. Sylinterit varmaan mitattiin että ovat vielä oikeissa mitoissa, kun tuo remppa tehtiin?
Kyllä se syy sieltä sylinteristä/ männistä/ männänrenkaista löytyy.
Oletetaan että ahdin on kunnossa ja huohotus.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viestiKalliimmalla vaihdetaan uudet männät+veivit, halvemmalla koneistetaan vanhat männät uusille öljyrenkaille sopiviksi.
Comment
-
500 km nurkilla öljyt olivat tosiaan ylämerkissä, nyt 1000 km hujakoilla öljyt on puolivälissä öljytikkua.
Sinänsä mielenkiintoista, että miksi ensimmäisellä 500 kilometrillä öljynvaihdon jälkeen öljyä ei ole kadonnut, mutta 500-1000 km välillä sitä on kadonnut noin 2,5 dl.
Comment
-
Nyt on katti vaihdettu ja turbo sekä huohotus tarkistettu öljynsyönnin osalta. Turbo ja moottorin huohotus korjaamon mukaan kunnossa. Vanha katti oli todellaki tiensä päässä vaikka autolla ajettu vasta 100tkm! Kennosto osittain sulanut ja tukkeutunut, mutta öljykarstaa ei näkynyt. Ilmeisesti käynyt viimeiset hetket melko lämpöisenä. Nyt taas ajelua ja katsotaan oliko mitään vaikutusta tuohon öljynkulutukseen, TUSKIN!
Comment
-
Jos kyseinen auto löytyy nettiautosta rekkarilla FLM-808 niin siinä pitäisi olla CNCD-kone.
Tuo on jo sitä 'paranneltua' moottorisukupolvea, mutta ainahan kaikki on mahdollista näiden kanssa.
Tuossa listattuna öljynsyöntiherkät:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=164570
Comment
-
Mää tällä hetkellä oottelen aikaa jolloin oma menee remonttiin. Edellisen omistajan mukaan ei ole syönyt ja vasta oli öljyt vaihdetty kun ostin (liikkeestä). Minun omistuksessa ~3500km syönyt öljyä tasasesti. Kerran lisäsin litran 1000km päästä ja sit seuraavalla alotettiin mittaus. Virallinen tulos 1.05L/1000km. Minun onneksi ostohetkellä jo sovittiin että jos alkaa syömään niin myyjäliike maksaa audin kanssa lystin :) ja vieläkin ovat samaa mieltä, tästä propsit heille.
Comment
-
Onneksi itsellänikään ei ole epäselvää kuka lystin maksaa kun olen autoon ottanut maksullisen 1vuosi/20000tkm lisätakuun. Alkaa olemaan vaan melko ärsyttävää kun ei öljynsyönnin syytä tahdo saada selville. Alkaa vähän näyttämään siltä että saa taas uudestaan ottaa moottorin auki ja tarkistaa moottorikoneistamon työn, kun ei muualtakaan vikaa löydy:( onko kellään 100% faktaa siitä kuinka paljon nuo sylinterit kestää koneistamista? Nyt jo kerran hoonattu ja paljonko nuo sietävät ennen kuin sylinterien pinta heikkenee merkittävästi??
Comment
Comment