Vilkaiseppa sinne konehuoneeseen taskulampun kanssa ja näkyykö öljyvalumia. Jos näkyy, niin tiivistykset vuotaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Vieras
Itseasiassa joku huohotusmuutos on myös vanhaan TFSI koneeseen, koska yhdelle asiakkalleni tehtiin sellainen vaihtoautojen piikkiin marmorilla, kun kulutus oli luokkaa 7dl/1000km. Tippui lukemaan 3dl/1000km.
En ole tietoinen mitä tehtiin, mutta kun tuli puheeksi, niin otanpa selvää.
Ja mitä tulee aloittajan oireeseen, niin seuraa tippuuko taso uudestaan samaa tahtia ja näkyykö vuotoja.
Comment
-
Vähän offtopiccina noihin uudempien ketjukoneiden huohotinmuutoksiin liittyen. Mitä olen lukenut niin useimmiten se on ollut hetkellistä tekohengitystä, näyttää aluksi vähentävän kulutusta selvästi mutta jonkin ajan kuluttua öljyä on alkanut kulua vielä reippaammin. Mistä lie johtuu.
Comment
-
Täytyy kyllä myöntää tätä foorumia aktiivisesti seuranneena että onneksi tuli ostettua b6 b7 sijasta kun autoni hankin loppukesästä.
b7:n vikoja saa foorumilta lukea loputtomasti kun taas tuossa vanhemmassa ei tule oikein mitään vastaan. Toki pieni otantahan tuo kaikista myydyistä autoista on mutta sääli silti jos oikeasti näin paljon on ongelmia tuon hintaluokan autoissa.
Comment
-
Nooooh... vikoja on se 20% enemmän, mutta niin on tehoakin :D
10 vuoden päästä ihailemme alkupään TFSI:n helppo hoitoisuutta ja kiroamme sen aikaisia audeja. Näinhän se aina menee. Ennen oli kaikki paremmin ja korollat kesti ikuisuuden. Ikinä ei öljyjä vaihdettu ja bensaakin kului niin että lompakko vain kasvoi.
Comment
-
Männät-kiertokanget uusiksi-remppa edessä, sen totesivat marmorilla heti. huohotin remppa tehty jo aikaisemmin, mutta ö-kulutus alkoi myöhemmin uudelleen.
Marmorilta tieto, että olivat kyselleet asiasta ja vastaantuloa ei ole ainakaan tällä hetkellä, syynä (ex-omistaja) yksi iso huolto myöhästynyt hieman (n. 2000km) ja yksi iso huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeen huollossa. Eli asiakkaalle luu käteen, ainakin AC:n puolelta, näillä faktoilla?
Comment
-
Kaverini uutena ostettu 2.0TFSI A4 (vm.2011) kulutti alusta asti öljyä n. 0.5l/1000km. Useaan kertaan sitä Audicenterissä käytettiin ja mittailtiin ja seliteltiin että se kuuluu asiaan, kulutus vähenee ajan myötä blaablaa...
Sinnikkäästi omistaja siitä kävi reklamoimassa kunnes suostuivat "tunnustamaan tyyppivian" ja männän (tai öljy-) renkaat vaihdettiin olikohan paksumpiin. Valitettavasti ei tarkkaa tietoa mutta öljyn kulutus loppui tähän ja moottori pelannut siitä lähtien 70tkm kuten pitää.
Comment
-
Miten mulla on käsitys ettei sen saisi vaikuttaa onko tehty merkkihuollossa vai muualla... En oo varma mutta jostain tullut tuollainen käsitys.
Comment
-
Vieras
Ei pitäisi, mutta siinä se ongelma tuleekin, kun auto ei ole enää takuuikäinen ja puhutaan goodwill-korvauksista. Se pari tonnia venynyt huoltoväli ei vielä mitään merkkaa, jos muut huollot olisi tehty marmorilla.
Calacucco, hieman taistelutahtoa ja ilmoitusta niin Kuluttajavirastoon, maahantuojalle ja kys. marmoriin. Tapauksia on PALJON, joten pienellä taistolla voi osan saada jonkun muun maksettavaksi. Halvaksihan se ei tule kuitenkaan, mutta ei tule tonnin välein öljyn lisääminenkään.
Comment
-
Ok, kiitos rohkaisusta, "pulla". Marmori viemässä asiaa tiedoksi maahantuojalle, tosin faktat sellaiset, että saapi nähdä. Menee joka tapauksessa kevättalveen, kun oon lähdös pitemmälle ulokomuan "komennukselle".
Lyhyessäkin ajassa on esille tullut monia ko. ongelmaan liittyviä tapauksia, viimeksi samassa tallissa vm-10 A5 2.0 tfsi:n omistaja, joka joutui teettämään saman verran ajettuun peliinsä 3 vk. sitten männät/k.kanget vaihtoremontin, Osat maksoi maahantuoja ja työn itse, n. 2000EUR. Jos on monta tapausta, taitaa olla monenlaista selitystäkin marmorin takaa, näin äkkipäätään kuultuna.
Onko mitään tietoa, miten noissa isoissa autoilumaissa nää merkkiyhdistykset saavat vaikutettua asioihinsa? Josko meiltä suomalaisilta kolmen A(udi)n kansalaisilta "herutetaan" välillistä EU-tukea Keski-Euroopan kalliin autoilun maihin, ja kai se jonkun on maksettava Audin tuleva 22mrd:n tehdasinvestoinnit?Viimeksi muokannut calacucco; 7.1.2014, 00:35.
Comment
-
"Kario" esitti aiheellisen kysymyksen, minulle luvattiin juurikin uudemmat, paremmat männät entisten tilalle, sanoivat marmorin tiskillä liian suuren kulutuksen loppuvan siihen.
Mutta sitten varsinaisen limbo:
Yksityinen myyjä oli ottanut myytävään autoonsa If Kuntoturvan. turva todettiin vakuutusyhtiön puolelta siis ehtojen mukaan voimassaolevaksi, maksetuksi ja kaupan osapuolet täyttäneet Kuntoturva kaavakkeen huolella. Auto oli myös katsastettu myyntitapahtumaa edeltäneellä viikolla, mennyt heti läpi ilman mitään korjauskehoituksia.
If:n korvausosasto, kuullessaan auton lisääntyneesta öljynkulutuksesta, totesi sen olevan vakuutusehtojen (kohta 7) mukaan ei korvattava vika. Eivät siis missään kohdassa ajatelleet, että lisääntynyt öljynkulutus olisikin jokin auton viallisen, sisäisen mekaanisen osan ( kohta 14 kuntoturvan piiriin kuuluvat osat: moottori, sisäiset mekaaniset osat) toiminnan SEURAUS. Tässä tapauksessa SYY on ilmiselvästi vialliset männät, männänrenkaat ja kiertokanget. Paikallinen AC lähettänyt myös asiasta hyvin selkokielisen selvityksen vakuutusyhtiölle, siltikin päättivät olla korvaamatta...No, keskustelu jatkuu.
Comment
-
En tiedä mutta arvailen, että josko ne männät on eri mitoilla ja e sovi niihin vanhoihin kankiin? Tai sitten ne on vaan kiva vaihtaa samalla ;-)
Oma -09 TFSI lähtee kulutustarkkailuun ens kuun alussa huollon jälkeen ja nyt pelon sekaisin tuntein lueskelee näitä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiMikä vika niissä kiertokangissa on? En ymmärrä miten ne vaikuttaa öljynkulutukseen?
Comment
-
Näin just, tehdas ei ilmoittele monista ehkä kuluttajillekin tärkeistä asioista edes maahantuoja/merkkiliikkeelle, vaan pitää muiden autonvalmistajien tavoin "mölyt mahassaan". No näkyy tämä välillä sitten takaisinkutsuina vaik ois miten premiummerkki tahansa. Mutta täs ko. tapauksessa marmorilta selvä säestys, että kiertokanget vaihdetaan ehdottomasti uudenmallisten mäntien myötä.
Comment
-
Muutama päivä sitten pällistelin 80tkm ajetun öljysyöpön mäntiä ja sylintereitä. Ois kiva, jos joku foorumin asentaja mittais onko näissä uusissa paremmissa männissä paksummat öljy- ja alemmat liekkirenkaat ja onko kankea lyhennetty ja männän puristuskorkeutta kasvatettu. Ihmettelin 4syl laidassa, n.3cm dekistä alaspäin olevaa kiillottumaa. Se ei johtunu helman hakkaamisesta sylinteriin, joska helma oli virheetön. Keinuuko tän moottorin mukit liikaa? Männät on ainakin mun silmään pirun matalan näköset...
Comment
-
Vieras
-
Joo, yksilöitä ovat, mutta myös yhteisen "Hyvän" lisäksi on myös yhteisiä vikoja, kuten em. ö-kulutus esim. täs ko. 2.0 tfsi koneessa, ja syykin selvä.
Otin maahantuojaan yhteytta ja pahoittelivat kovasti ilmennyttä vikaa, muuten olikin hieman uudenlaista "retoriikkaa" vastauksen loppuosa, jossa totesivat, että tästä lähtien audien kysymykset esitetään vain merkkiliikkeille, jotka sitten keskustelevat maahantuojan/tehtaan kans. Kun selvitin maahantuoja kantaa AC:lla, niin tarjoutuivat korvaamaan osan varaosista, eteenpäin tämäkin,
Comment
Comment