Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
    Menikö tehtaan piikkiin vai maksaako itse? Marmorilla menee koko kone vaihtoon jos sylintereissä havaitaan vikaa, ja kyllä nyt minkä tahansa muunkin pajan luulisi informoivan asiakasta jos jotain löytyy.
    Kauppiaan piikkiin menee mistä auton ostin ja heillä on oma korjaamo. Siitä en tiedä sitten tarkastellaanko tällaisia asioita vai vaihdetaanko osat vain. Sillä halusinkin udella, että mikäli naarmuja on syystä tai toisesta jäänyt niin miten oireilee.

    Comment


      Kuluttaa öljyä.

      Comment


        Jotkut ovat sanoneet että 0w-40 öljyt pysyisivät paremmin sisällä, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?
        Kaverilla meni aika tarkoin 0.5 litraa tuhannella Castrol Edgeä. Nyt Shellin 5W-40 ja kulutus on tippunut huomattavasti. Ensin tehtiin Forte huuhtelu ennen kuin uudet öljyt laitettiin.

        Comment


        • Hyvää tietoa, täytyy kokeilla itse samaa temppua kun on öljynvaihto juuri ajankohtainen.

          Ei tuosta oikein tikkua tosin saa selvää paljonko tuo vie, eilen menomatkalla kesken matkaa nousi pykälällä palkki ja kotimatkalla laski takaisin siihen missä olikin.

          Comment


          • Soittelin tänään Audille ja totesivat että yksi huolto ylittynyt 1 tkm yli rajan joten minkäänlaista vastaantuloa ei tiedossa. Olisikos kellään tietoa edullisesta liikkeestä Turun seudulla jossa homma hoituis?

            Comment


              Tähän aihepiiriin voisin lisätä yhden oman kokemuksen vaihtoautohyvitystarjouksesta liittyen ko. korjauksen teettämiseen ns. merkkiliikkeessä vs. muualla tunnetussa korjaamossa.

              Omaan autooni (vm. 2010) on tehty tämä korjaus edellisen omistajan aikana vuonna 2014 ja ilmeisesti myös hänen lompakosta, koska korjaus on tehty muualla kuin merkkiliikkeessä (huoltokirjassa yllä olevan viestin kaltainen "puute"). Korjauksen on tehnyt pääkaupunkiseudulla tunnettu korjaamo, joka on tehnyt näitä korjauksia kuulemma lukuisia. Tämä voi jopa pitää paikkaansa, koska remontista on VV-auton varaosaohjelman printit korjauslaskun erittelyn liitteenä. Asiaan...

              Menneenä kesänä tarjotessani Länsi-Suomen eräässä merkkiliikkeessä autoani vaihdossa uudempaan samanlaiseen, kommentoi vaihtoautopäällikkö vaihtohyvityksen olevan ns. korjaamattoman auton suuruinen, koska korjausta ei näy Audin järjestelmässä eli ei ole marmorilla tehty. Ei siis auttanut yllä mainitsemani dokumentit. En toki moiti ko. henkilöä, koska tämä asia on jo saanut riittävästi negatiivista julkisuutta osakseen jälleenmyyntiä ajatellen ja työtänsä hän toki vain teki. Onneksi havittelemani auto ei ollut saanut osakseen riittävää rakkautta lyhyen elämänsä aikana, joten tämä lopputulos ei jäänyt tippaakaan harmittamaan ja jatkan tyytyväisenä nykyisellä kalustolla.

              Halusin vain tuoda tämän näkökulman tähän ketjuun esiin, vaikka itsekin teettäisin tämän korjauksen juuri niin, kuin se autossani on tehty.

              Comment


              • Mediassa kovin ovat mainostaneet että korjauskuitti riittää. Taidan itsekkin ajaa auton paaliin asti...viimeinen vag kulkine tässä perheessä ??

                Comment


                  Täytyy muistaa, että minä tarkoitin vain yhtä tapausta ns. merkkiliikkeiden joukosta enkä ota kantaa, onko tuo yleinen linja.

                  Ennen kuin köyttä aloitetaan tämän asian tiimoilta taas rasvaamaan, totean korjatun moottorin olevan todella hyvä. Tulen jatkossakin pitäytymään näissä moottoreissa. Tämä toki vaatii ymmärrystä huoltovälin pituudesta (öljyn lämpötila normaaliajossa noin 100 astetta C), mikä tässäkin ketjussa on jo aiemmin mainittu.

                  Comment


                  • Itellä oli tällainen ennen: B8 2.0tfsi 2011 joka söi öljyä "normaalin" 1L 10000km.
                    Eli, kysyin vaihto tarjousta kamuxilta. Olisivat ottaneet vaihdossa jos olisin allekirjoittanut lapun jossa vastaan mäntä/jakopää remontin kuluista seuraavalle omistajalle. Joka olis ollut voimassa määrittelemättömän ajan. Ei tullut kauppoja.

                    Comment


                      Hahah! No nyt alkaa olemaan Kamuxilla sopimukset kohdallaan. Itse myyvät kaikki vialliset huutokaupalla eteenpäin, niin ei jää vastuita.

                      Comment


                      • Tuotahan voisi Kamux laajentaa niin, että edellinen omistaja vastaa kaikista vioista.

                        Jukka, et sattuisi saamaan osalistaa skannattua tai vaikka kännykkäräpsyä siitä?

                        Comment


                        • Tuollaisesta lapusta olisi kyllä kiva nähdä jotain konkreettista. Ja jos hyvitys oli kohdillaan niin tuollaiseenhan olisi kannattanut nimi raapustaa, kun tuollaisella sopimuksella nyt myyjä ei vaan vastuutaan myymästään pysty kuluttajalle vierittämään.

                          Comment


                            Toki, tuo lappu voimallisena oli ihan hyvä, näin kaikki apinat jotka laittaa romut kiertoon ehjänä, joutuisi vastuuseen ja vaihtoautojen kunto paranisi ja autokauppiaiden homma helpottuu. Koska onhan se tyhmää että pera laittaa öljysyöpön ja laatikkovikaisen auton vaihtoon, kertomatta siitä liikkeelle ja joutumatta vastuuseen. Liike taas myytyään joutuu maksumieheksi korjaukseen.

                            Comment


                              Mulla on tiedossa yksi Alfa, jossa edellinen omistaja pääsi kustantamaan moottorin vaihdon. Oli selvästi tietoinen koneen viasta. Ilmeisesti jotain oli tehty vähän ennen vaihtoon vientiä ja unohtunut kertoa autokauppiaalle.

                              Comment


                                Hyvä! Harmi että nämä tapaukset ovat harvinaisia kuin kanan hampaat.

                                Comment


                                  Vaatiiko liikkeeltä rikosilmoituksen tekemisen jos ja kun entinen omistaja ei suostu suoriltaan korvaamaan selvästi tietoisena rikkinäisen auton antamista liikkeelle? Petoshan se käytännössä taitaa olla.

                                  Aika moni vie autonsa vaihtoon liikkeeseen, kun on vähänkin kalliimpi remontti tulossa. Tässä yksi syy miksi karsastan auton ostoa liikkeestä.

                                  Comment


                                  • Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

                                    Lienee eri asia syyllistyä petokseen ja joutua siitä vastuuseen kun allekirjoittaa sopimus liikkeelle mahdollisesti edessä olevista remonteista.

                                    Kyllähän tuon voisi liikekin hoitaa asiallisesti vaatimalla Audin virallisen öljynkulutusmittauksen suorittamisen ja hoitamalla sitten siitä aiheutuvat kulut asiakkaan kanssa asiallisesti (esim. jos ei vikaa niin liike maksaa mittauksen, jos vikaa niin asiakas tms.). Oletuksena tietysti, että autoa ollaan vaihtamassa liikkeessä eikä vaan tunkemassa ongelmatapausta liikeen harteille.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                      Vaatiiko liikkeeltä rikosilmoituksen tekemisen jos ja kun entinen omistaja ei suostu suoriltaan korvaamaan selvästi tietoisena rikkinäisen auton antamista liikkeelle? Petoshan se käytännössä taitaa olla.

                                      Aika moni vie autonsa vaihtoon liikkeeseen, kun on vähänkin kalliimpi remontti tulossa. Tässä yksi syy miksi karsastan auton ostoa liikkeestä.
                                      Vaatii. Kuluttajasuoja toimii vain kuluttajaan päin tässä tapauksessa. Fakta on että yritykset ovat käytännössä omillaan kusettavaa kuluttajaa vastaan.

                                      Comment


                                        Yleensähän autoa vaihdetaan siinä vaiheessa kun autoon tulee niin paljon vikaa että sitä ei kannata korjata.Vai tietääkö joku henkilön joka isomman vian ilmaantuessa ensin korjauttaa sen muutamalla tonnilla ja sit vie sen liikkeeseen vaihdossa ?Samallahan siihen voisi tietysti ostaa seuraavalle omistajalle uudet renkaatkin.Satuolentoja on tuollaiset ihmiset.

                                        Comment


                                          Juu yhtä tuollaista autoa olen käynyt katsomassa (siis yleisiä vikoja, ei aiheen vikaa), firma korjannut sitä mukaa, mitä koeajolla vikoja aina löytänyt. Ei ole vielä valmis se auto eli autokauppa jatkaa korjauksia, eikä toki varmuutta ostanko silloinkaan :)

                                          Mutta tuokin lienee sellainen, minkä autoliikkeen olisi pitänyt viat huomata, jos koeajavat. Toki en tiedä huomasiko ja vaikuttiko välirahaan siinä kaupassa ja kokeilivatko vain myydä, saadakseen mahdollisesti korjata viat uudella omistajalla huomattavasti huokeammalla 50/50 sopparilla.

                                          Monta muuttujaa siis kaikessa :)

                                          Comment


                                            Yleensähän autoa vaihdetaan siinä vaiheessa kun autoon tulee niin paljon vikaa että sitä ei kannata korjata.
                                            Riippunee auton arvosta, jos ei kannata korjata niin eikös se silloin jo jouda paaliin? Jos autoa korjaa niin eihän sitä kannata vaihtoon laittaa? Eikö sillä kannata ajella jotta saa kuoletettua korjaus kuluja pois? Itselläni ei ainakaan omatunto anna myöden rikkinäistä laittaa eteenpäin, ainakaan asiasta mainitsematta.

                                            Huomannut kyllä monen liikkeen kohdalla että ei heitä edes kiinnosta auton kunto tai eheys. Vuosimalli ja kilometrit riittää vaihtohyvityksen tekemiseen. On ne vaihtoautotkin kyllä olleet sitten sen mukaisia pommeja mitä on tullut kokeiltua. Jäivät kauppaan.

                                            Comment


                                              Ei siinä vaihtoon laitossa vikojen kanssa ole mitään vikaa, jos niistä kertoo jolloin saat hyvityksen joka sinulle kuuluu.
                                              Minulla on ollut useita asiakkaita, jotka ovat olleet vaihtamassa autoja ovat sen ensin laittaneet kuntoon, jotta sen kehtaa myydä/ vaihtaa. Kun ovat tietoisia vioista, niin rehellisesti ne korjaavat.
                                              Autokauppa tuntuu olevan yksi lajeista, jossa huijaus ja suora kusettaminen tuntuu olevan ihan on. Kaikkea muuta sitten arvostellaan ja ollaan niin kansankynttilää mutta kun oma lompakko kärsii auton korjauksesta, vaihtoon vaan vikoineen ja vakuutetaan hyvää kuntoa.
                                              Autoliike on aina se huijari kuitenkin. On piileviä vikoja ja ties mitä. Totuus on se että edellinen omistaja on laittanut paskansa vaihtoon sinisin silmin ja liike joutuu sen korjaamaan. Ei liike koeajolla voi mitenkään kaikkia vikoja huomata.

                                              Comment


                                              • Juuri olin sanomassa, että kuulun siihen ilmeisesti onnettomaan ryhmään joka laittaa auton kuntoon ja/tai mieleisekseen ja sitten auto lähteekin vaihtoon ilmeisesti kyllästymisen takia. Vastaavasti tilalle tulee valitettavan usein jotain paskaa. Olen vähän tullut siihen lopputulokseen, että suurinta osaa ihmisistä ei juurikaan kiinnosta pitää autoistaan huolta kunhan eteenpäin jotenkin pääsee, varsinkin kun nyt puhutaan näistä vähän vanhemmista vehkeistä millä itse joutuu ajamaan.

                                                Comment


                                                  Palataas aiheeseen.Jos näissä kerran tukkeutuu männänrenkaiden öljy reiät,niin kannattasko käyttää ennaltaehkäsevästi fortea tai vastaavaa öljyn vaihdon yhteydessä?

                                                  Comment


                                                    Voi siitä olla hyötyä, jos vaihtoväli myös tihennetään, jotta öljy pesee paremmin. Mutta sekään ei korjaa sitä että männänrenkaat ovat liian löysät jo lähtöjään/ löystyvät käytössä ja siksi sylinteriseinämä ei puhdistu kunnolla.

                                                    Comment


                                                    • Nyt on vajaa tonni ajettu remontin jälkeen ja näin perstuntumalla kulutus tippui sinne 3-4 desin hujakoille. Onko mitään enää tehtävissä jotta päästäisiin lähemmäs nollaan vai onko tyytyminen tähän? Turbo samalla vaihdettu, joten sieltäkään ei pitäisi valskata.

                                                      Comment


                                                      • https://www.is.fi/autot/art-2000005447325.html?ref=rss

                                                        Vaikuttaa hyvältä, jos pitää paikkansa.

                                                        Comment


                                                        • Saattaa noilla käsittelyillä saada hetken avun jos onnistuu ne öljyrenkaat saamaan taas toimintakuntoon mutta siinä korjataan vain seuraus eikä syytä. Eli hetken päästä taas renkaat tukossa ja jumissa, öljynsyönti jatkuu.

                                                          Ja mielestäni melko karvainen hinta tuo 900e, kyse kun ei ole edes varsinaisesta korjauksesta.

                                                          Comment


                                                            Onkohan is tehny jonkun sopparin Molyn kanssa. On nimittäin vähän väliä hieman mainokselta kalskahtavia juttuja heidän lehdessään.

                                                            Comment


                                                            • Totta, useammassa artikkelissa on lähiaikoina mainittu Moly.

                                                              Ja joo, enemmän noista huuhteluista on varmaan iloa jos vika ei ole vielä päällä niin pysyvät paikat puhtaampana.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X