Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No ainahan moottorinosien koneistus on tarkkaa, mutta asiansa osaavat kuitenkin saavat homman hoidettua.

    Toki itse näen fiksuimpana hommata päivitetyt männät ihan suosiolla.

    Comment


    • Onko tämä öljynkulutusongelma myös TTS:n 200kw koneessa? Jos nyt googletin oikein, niin moottorikoodi on CDLB.

      Comment


      • Tuo TTS:n CDLB on samaa sukupolvea kuin aiemmin mainittu S3:n CDLA, eikä siis kärsi tästä osaa EA888-sukupolvea vaivanneesta männärengasongelmasta.

        Comment


          Ainakin kaverin CDLA:lle maistui Castrol Edge 5W-30. Väheni huomattavasti Shell Helix Ultra 5W-40:llä. Ajettu 94tkm.
          Viimeksi muokannut horch; 12.10.2017, 00:40.

          Comment


          • Niin. Siis eivät kärsi paljon puhutuista männänrengasongelmista, mutta ovat kuitenki vag:n bensamoottoreita, joten tuskin tulee kenellekään yllätyksenä ettei öljynvaihtoväliä pääsee lisäämättä enemmän tai vähemmän öljyä.
            Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 12.10.2017, 07:21.

            Comment


            • EA888-moottoreiden öljynkulutus

              Varmasti monessa säikeessä käsitelty aihe, mutta aika hyvä yhteenveto esimerkkikoneen muodossa Tekniikan Maailmalta yhteistyössä Tammer Dieselin kanssa:

              https://tekniikanmaailma.fi/autot/vo...elvitti-miksi/

              Comment


                Ei ollut kyllä juuri luettavaa tuossa linkissä. :/

                Comment


                  Tunnuksilla yllättäen näkyy enemmän... tuo artikkeli näyttää olevan tänään julkaistussa TM 19/17.

                  Comment


                    Referoin:

                    Alkuperäisten männänrenkaiden poistoreijät karstoittuvat tukkoon, jonka jälkeen öljy ei enää poistu pinnoilta, vaan palaa karstoittaen moottoria lisää. Päälle vielä puutteellinen huohotus, jonka tuloksena kellariin kertyvä paine estää löysiä (öljy)renkaita hoitamasta hommiaan.

                    Renkaisiin kertynyt karsta alkaa kuluttaa sylinteriä, aiheuttaen parhaimmillaan koko koneen vaihdon.

                    Pienimmillään hommasta selviää sorvaamalla öljyrenkaan uran 2 mm (orkkis 1,5 mm) renkaalle sopivaksi ja uusimalla renkaat. Tammer-Diesel oli tuossa tapauksessa vielä hoonannut sylinterit vähän loivemmalla nousulla. Jos männät ovat kuluneet, ne joutuu uusimaan. Uusissa männissä on tietysti urat valmiiksi sopivat, mutta männäntappi on suurempi, mistä syystä kiertokankien yläpäät on koneistettava isommaksi, tai vaihdettava uuden mallisiin.

                    Männät vaihtaen ja veivien koneistuksilla ~3500 € keikka tuo esimerkkitapaus. Sisältää jakopään laiton.

                    Comment


                      Jos miettii muuta paikkaa tehdä mäntäremppa, kun Laakkosella hurjalla hinnoittelulla niin kannattaa kysästä tarjous Luxury Collection Automobilesta, Lempäälästä. Sielä tehdään näitä korjauksia myös.

                      Comment


                        Ja vaikka meillä JT-Carfixissä. Uusilla männillä jotka menee vanhoihin kankiin, ei koneistuksia. Loppuu öljynsyönti.

                        Joskus on toki tilanne niin huono, että sylinterit on naarmuilla, jolloin pitää tilanne katsoa uudestaan. Aina toki löytyy vaihtoehtona valmiiksi rempattu kone.

                        Comment


                        • Kiinnostus remontteihin näyttää heränneen monella taholla ja erilaisia ratkaisuja löytynyt. Eikö täälläkin ole puhuttu, että ei kannata tehdä, vaan keskittyä helpompiin ja nopeampikin töihin. Surullinen tarina ja toivottavasti pysyy vielä pitkään suomalaisten mielessä ostoa mietittäessä.

                          Comment


                          • Enpä jaksa pahemmin murehtia, vähän aikaa sitten tuli hommattua jälleen tuollainen öljypoltin vaikka mahdolliset ongelmat oli hyvin tiedossa. Jos ja kun on hajotakseen niin sitten korjataan, samalla saa hyvin tekosyyn laittaa parempaa palikkaa tilalle. Sitä ennen kovaa ajoa.

                            Comment


                            • No itselläni kyllä on vaikuttanut sen verta, että ajelen vielä vuoden ainakin kutosella, että saa noiden b9:en hinnat edes hieman alas. Ei maalivikoineen ja öljynsyönteineeen tuo b8 oikein houkuta.
                              Toki tässä jostain syystä hieman konsonantit käy mielessä, että en nyt vanno, etteikö auto vaihtuisi ennen ensi syksyä ;)

                              Comment


                              • Ihan ymmärrettävää :) Melkein kaikista noista on nykyään kyllä jo ruosteviat ehditty korjata, omastakin on maalattu takuun piikkiin takakaaret ja vaihdettu etulokasuojat muutama vuosi sitten, nyt ei näy edes alkaa ruostetta missään päin autoa.

                                Öljyä tuo vie normaaliajossa 0,1-0,2l per 1tkm alkuperäisillä männillä enkä vielä pidä pahana mutta varmaan tuo voi muuttua nopeastikin pahempaan suuntaan. Ja jos kenkää antaa, niin kulutus lisääntyy roimasti, mutta sekin lienee normaalia. Jotkut ovat sanoneet että 0w-40 öljyt pysyisivät paremmin sisällä, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?

                                Alustavasti kaavailin koneeseen IE Performancen takomäntiä veiveineen mahdollista k04-päivitystäkin silmällä pitäen, onko kukaan laitellut näitä?

                                Comment


                                  K04 ei vaadi vahvempaa sisuskalua. Aivan turhaa laittaa rahaa niihin.
                                  Aftermarket männät ei myöskään kestä samalla tavalla kilometrejä kuin vakiomännät, joka on hyvä ottaa huomioon jos meinaa ajella pidempäänkin autolla.

                                  Comment


                                  • Ok, hyvä tietää.

                                    Lähinnä meinasin, että jos mäntien vaihtoon joutuu joka tapauksessa lähtemään, niin vaihtaisi samalla tuollaiset, mutta täytyykin miettiä kuvio uusiksi kun mahdollisimman kestävä tuosta olisi tarkoitus tehdä. Ei toisaalta hirveästi kiinnostaisi maksaa omaisuuksia päivitetyistä oem-männistä veiveineen, joten olisikohan järkevää vain koneistaa vanhat männät?

                                    Comment


                                      Ja vaikka meillä JT-Carfixissä. Uusilla männillä jotka menee vanhoihin kankiin, ei koneistuksia. Loppuu öljynsyönti.
                                      Voitko Pulla heittää jonkunlaisen suuntaa antavan hinnan tuollaiselle, vaikka varmaan jokainen tapaus ihan omanlaisensa onkin? Onko kuinka paljon huokeampi kuin merkkarin 3500€... Oma vanhempaa konetyyppiä eikä nyt aivan kauheaa öljynkulutus ole ensimmäisen 3tkm perusteella, mutta tietää vähä varautua jos joskus tulee ns. eteen. Tarkoituksena kuitenkin "kakkosautona" pitää tuota kauemmankin aikaa.

                                      Comment


                                        TM:n artikkelissa taisi olla 3500€ Tammer-Dieselin hinta eikä merkkarin hinta.

                                        Comment


                                          Onko näistä öljysyöpöistä miten paljon kokemusta että jos ajetaan uudesta asti järkevillä, esim. 10000 km öljynvaihtoväleillä 30000 km sijaan. Tuleeko tuo syöntiongelma silti? Vaikea tietysti vertailla kun pitäisi olla samanlaiset autot samanlaisessa ajossa. Ei sillä että olisin sellaista hankkimassa, vaan ihan mielenkiinnosta.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viesti
                                            Voitko Pulla heittää jonkunlaisen suuntaa antavan hinnan tuollaiselle, vaikka varmaan jokainen tapaus ihan omanlaisensa onkin? Onko kuinka paljon huokeampi kuin merkkarin 3500€... Oma vanhempaa konetyyppiä eikä nyt aivan kauheaa öljynkulutus ole ensimmäisen 3tkm perusteella, mutta tietää vähä varautua jos joskus tulee ns. eteen. Tarkoituksena kuitenkin "kakkosautona" pitää tuota kauemmankin aikaa.
                                            Merkkiliikkeen hinta on 6-7000€. TM jutussa Tammer Dieselin hinta oli 3500€.
                                            Meillä se on luokkaa 3500-4000€ riippuen koneesta onko pitkittäin vai poikittain. Myös jakopää laitetaan uusiksi aina. Ellei nyt ole juuri laitettu.
                                            On myös hyvä huomioida että useissa koneissa on sylintereissä havaittu korjauskelvottomia vaurioita, tällöin homma menee kertaheittolla erilaiseksi.

                                            Comment


                                              Jos on k04-update mielessa ongelmakoneeseen, niin omasta kokemuksesta voin kertoa etta avaamattomaan koneeseen reipas 10 tuhatta mailia sitten on kyseinen stage 2+ setti laitettu. Muuta koneongelmaa ei ole sen aikana ollut kuin yksi hajonnut suutin, joka lienee kyseisten suuttimien tyyppivika. Oljyt olen vaihdattanut noin 5-6 tuhannen mailin valein. Teetin carbon cleanin viime kesana, muuten mennyt normaaleilla huolloilla.
                                              Eli kuten jo mainittu, sisuskalut on hyvat ja kovaa ajoa vain. Voitte uskoa etta on valilla vitosellekin annettu happea.
                                              Jos olisin Suomessa ja remontoimassa mainitunlaista konetta, niin koneistaisin orkkis mukit paremmille mannanrenkaille, nippuun ja vahintaan samoilla tulilla se isompi puhallin siihen kylkeen silla saastetylla rahalla.

                                              Comment


                                              • Jeps kiitos vinkeistä, siinä on varmaan aika asiallinen resepti minullekin. Imukanavien puhdistus menee tuossa samalla ja ketju(t, katsotaan) ohjureineen täytynee myös uusia, niin ei tarvitse myöhemmin itkeä. Puhallin on hakusessa, mutta aika nihkeästi tuntuu löytyvän bolt-on-vaihtoehtoja - APR:n kitti nyt tietenkin selkeä ykkösvaihtoehto, mutta arvokas. Tiedusteluja olen laitellut, katsellaan (jeps menee aiheen ohi, ei tästä sen enempää tässä ketjussa).

                                                Comment


                                                  Sen verran APR setistä, että siinä tulee ahdin ja softa. Tällä setillä suoraan ajoon. Toki mainostetut tehot vaatii downpipen ja coolerin kaveriksi.
                                                  Vain infoksi kun vertaat hintoja muihin K04 setteihin.

                                                  Comment


                                                  • Jep. Saatko muuten pulla laitettua minulle vaikka privalla tarkempia tietoja vaikka ihan hintoineen?

                                                    Comment


                                                      Bolt-on k04-setteja loytyy myos CTS-turbolta ja Unitronicilta. Ensin mainittu on pelkka rautapaketti, jalkimmainen rauta + softa. Ja kuten pulla mainitsi, dp ja FMIC pitaa vaihtaa kans.
                                                      Vinkkina harkitsijoille, kohta on kiitospaivaviikonloppu ja musta perjantai, saattaa Amerikkalaisilla toimittajilla olla erikoistarjouksia kyseisena ajankohtana... Audizinelle on yleensa tullut kimppoja/tarjouksia naihin aikoihin.

                                                      Comment


                                                      • CTS Turbolta kyselinkin jo, Unitronicilla ei tainnut näkyä kuin poikittaiskoneeseen? Tietysti noihon jenkkilän paketteihin tulee tullit ja alvit, joten se pitää laskea hintaan mukaan.

                                                        Pitäisiköhän jonkun moden siirtää tämä k04-keskustelu ihan omakseen? Varmaan muillakin on samantapaisia suunnitelmia.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
                                                          Jep. Saatko muuten pulla laitettua minulle vaikka privalla tarkempia tietoja vaikka ihan hintoineen?
                                                          Laita meiliä myynti@jt-carfix.fi.
                                                          Unitronic yms.kamoissa on hyvä sitten tietää, että tuotetuki on hieman kankea lätäkön yli jos sille tulee tarvetta.

                                                          Jatketaan ahtimista muualla jos tarvetta tulee.

                                                          Comment


                                                          • Tuossa edellisellä sivulla oli, että karsta saattaa kuluttaa sylinteriä. Miten se käytännössä oireilee, jos tuota olisikin tapahtunut ja muuten remppa olisi tehty öljynkulutuksen osalta asiallisesti ja naarmuja jäänyt sylinteriin?

                                                            Maalalen taas piruja seinälle, kun odotan omaa yksilöä saapuvaksi remontista ja kulkneessa oli kuitenkin yli 140k mittarissa ennen kuin tämä tehtiin...

                                                            Comment


                                                            • Menikö tehtaan piikkiin vai maksaako itse? Marmorilla menee koko kone vaihtoon jos sylintereissä havaitaan vikaa, ja kyllä nyt minkä tahansa muunkin pajan luulisi informoivan asiakasta jos jotain löytyy.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X