Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittauksen saa "pakotettua", kun laittaa virrat päälle, mutta ei painajarrua (ettei starttaa). Antaa olla hetki öljynäytössä (yleensä 30sek tms kestää). Jos ei toimi ekalla kerralla pellin aukaisun jälkeen, niin aja lämpimäksi ja tee uudelleen em. Konepellin aukaisu resetoi mittauksen. Mittaus tarkentuu kun kone ajettu kuumaksi.

    Comment


    • Aja kone lämpimäksi. Sammuta auto. Avaa konepelti. Odota 2 minuuttia. Laita virrat päälle. Öljymäärä pitäisi näkyä suoraan mittariston keskinäytössä.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Campbell Näytä viesti
        Minulla on A4 2.0 TFSI Quattro vm 2008. Ei perinteistä öljymäärän mittaustikkua. Sähköinen mittaus on alkanut näyttää "puuttuvaa informaatiota" pitkiä aikoja, mikä tuo jännitystä öljyn loppumisesta ja moottorivauriosta . Öljynkulutus on ollut 1,5 l/1000 km. Vaihdoin öljyn 0-40 W =>5-40W.
        Soitin Audi-huoltoon , mutta siellä rohkaistiin luottamaan alarajahälytyksen ilmestymiseen.
        Mitä kokemuksia ?
        Korjauta öljynkulutus.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viesti
          Mittauksen saa "pakotettua", kun laittaa virrat päälle, mutta ei painajarrua (ettei starttaa). Antaa olla hetki öljynäytössä (yleensä 30sek tms kestää). Jos ei toimi ekalla kerralla pellin aukaisun jälkeen, niin aja lämpimäksi ja tee uudelleen em. Konepellin aukaisu resetoi mittauksen. Mittaus tarkentuu kun kone ajettu kuumaksi.
          Kiitos, toimi. Rauhoittaa kovasti mieltä, kun tietää, ettei aja ilman öljyä-tilanteeseen.

          Comment


          • Sopiiko kysyä mikset korjauta männänrenkaita?

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
              Korjauta öljynkulutus.
              Kyselin öljynkulutuksen korjausta. Hinta-arvion alarajaksi Audi ilmoitti 6500€, mistä maksuosuudekseni 3250 €. USA:ssa Oikeus oli määrännyt vastaavat korjaukset tehtäväksi takuukorjauksena, vaikka takuuaika vuosia sitten vanhentunut. Korjaukseen menevällä summalla saa sellaisen määrän öljyä, että ei saa perusteltua kannattavuudella. Kysyin Audilta aiheuttaako öljynkulutus vaaran moottoririkosta. Sitä vaaraa ei tuotu ilmi. Mitä mieltä te olette?

              Olen tällä foorumilla tulokas. Huomasin hiukan aikaisemman viestin, missä Audi oli korvannut koko korjauksen. Kovasti vaihtelua korvauskäytännöissä. Minulla tämä on ensimmäinen laatuauto , uutena ostettu, ja reilu asian hoito olisi tehnyt helpommaksi ostaa seuraavakin.

              Comment


              • Tämä keskusteluketju kannattaa lukea kokonaan, selventää asiaa hyvin.

                Pähkinänkuoressa vika koskee ilmeisesti kaikkia 1.8/2.0 TFSI -moottoreita vuoteen 2011 asti. Vika kohdistuu männänrenkaisiin. Ilmenee yleensä 50-100 tkm paikkeilla ja pahenee ajan kanssa. Korjaus on uudet männänrenkaat ja kiertokanget, ja joillain uusittu kaiketi sylintereitäkin, mikäli vahinkoa näkynyt. On kallis, koska moottori on irroitettava autosta ja purettava aika reilusti.

                Audi on käsittääkseni korvannut 100 % kuluista aina, jos huolto-ohjelmaa on noudatettu dokumentoidusti. Erityisen tarkkoja ovat käytetystä öljystä ja öljynvaihtoväleistä. Myöskään moottorinohjauksen kopeloinnista ei saa näkyä jälkiä.

                Joku täällä tai jossain muualla on tiennyt kertoa, että vähintään katalysaattori hajoaa öljyä polttavan vehkeen kanssa. Todennäköisesti muutakin. En tiedä sylinterivaurioiden syntymekanismia.

                Öljyä polttavan auton tunnistat mustista pakoputken päistä ja kick-downin aiheuttamasta mustasta pöllähdyksestä.

                Comment


                • Minun tapauksessani huoltohistoria ja käytetetyt öljyt käytiin läpi. Tarjous edelleen 50 % alennus ja 550 € minun maksettava virallisesta öljynkulutuksesta. Audi luopui siitä ,kun otin yhteyden kuluttajaneuvontaan ja sieltä kehotettiin tekemään öljynkulutusmittaus korvauksetta.Seuraavaksi kehotettiin ottamaan yhteys Herttoniemen Audi-myyntiin, mistä olin hankkinut auton. Siellä kaikki piti aloittaa alusta. Ikäänkuin eivät tietäisi tapauksesta mitään. Usean viestinvaihdon jälkeen kehotus ottaa maahantuontiin yhteys. Siellä taas täysi tietämättömyys tapauksesta ja usealla viestillä tilanteen kuvailu
                  alkoi. Väsytystaktiikka on aika tehokas. Sitten taas kehotus ottaa yhteys paikalliseen huoltoon. Siellä tarjous oli 50 % kustannuksista edelleen. Kuukausia kestäneen prosessin aikana olin mm.toimittanut kuitteja öljyostoista . Niitä ei yleensä tule säilyttäneeksi.
                  Kuluttajaviranomainen otti osaa keskusteluun toteamalla, että minun on korjautettava vika, ennenkuin myyn autoni eteenpäin. Ei mitään kannanottoa siitä , että minä ostin virheellisen tuotteen tehtaalta ja joudun virheen maksumieheksi vielä maksamieni ylimääräisten öljyjen lisäksi.

                  Comment


                    Varmaan joku viestintähäiriö käynyt. Ei kuluttajaviranomainen voi yksityishenkilöä velvoittaa yhtään mihinkään.

                    Kannattaahan se moottori kuitenkin hoitaa kuntoon, koska öljypolttimen myynti voi olla hankalaa. Jos huoltohistoria on kondiksessa, kannattaa pysyä vaatimuksissan lujana. Jos ei ole, remontin voi teettää myös jossakin merkkaria edullisemmassa paikassa.

                    Comment


                    • Ihan näin dokumentointimielessä: missä olet teettänyt huoltosi ja onko öljynvaihtoväli mennyt kertaakaan pitkäksi?

                      Esimerkiksi omassa tapauksessani kaikki olivat valtuutettuja Audi-liikkeitä, joskin osa niistä ulkomailla ja siten Suomen tietojärjestelmissä näkymättömiä. Käytetyt öljyt näkyivät kuitenkin huoltodokumenteissa.

                      Comment


                      • Minun kaalin ei mahdu jos auto on ostettu vieläpä uutena suomesta, vastaantulo noin...

                        Onko huollot tehnyt kyläseppä/itse..
                        Vaihtoväli.

                        Vai onko auto jo kumminkin ns. Vanha, joten jos moottori ns uudistetaan, se on uudehko.
                        En tiedä.
                        Jos itsellä olisi uutena suomesta ostettu öljysyöppö ja huoltovälit ok, sekä huoltojen tehnyt liike hyväksyttävä, en nielisi tuota kustannusta.

                        Comment


                        • Audi totesi auton moottorin osin uudistuvan ja minun saavan siitä hyötyä. Siksi pitäisi maksaa 50 prosenttia. Minä vastustin sillä perusteella, että moottori normaalisti kestää auton eliniän ja etu on vain teoreettinen. Ajan alle 20 000 km vuodessa. Sitten tarjous ei parantunut. En halua mennä oikeuteen asiasta, joten luovuin. Kaikkiin käänteisiin meni runsaasti aikaa. Huoltojen yhteydessä vaihdetut öljyt oli dokumentoitu, mutta niiden lisäksi olin joutunut lisäämään 4-6 kertaa öljytilavuuden verran öljyä huoltojen välillä. Siksi jouduin kaivamaan kuitteja myös näistä ostoksista. Se vaatimus harmitti , mutta onneksi sitten löytyi.
                          Viimeksi muokannut jta; 20.2.2017, 20:57. Perustelu: poistettu tarpeeton lainaus

                          Comment


                          • Kerrotko vielä missä huollettu ja paljonko kilometrejä?

                            Comment


                              Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

                              Aina vedotaan tuohon että auto/moottori tulee parempaan kuntoon kuin mitä se oli ja sillä perusteella joutuu maksumieheksi. Niin, eikö se juuri ole sen korjauksen tarkoitus. Harvemmin ne huonompaan kuntoon remontissa menee.
                              Eli toisin sanoen, jotta auto saadaan siihen kuntoon missä se olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtien, joutuu siitä maksamaan ...

                              Comment


                              • Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

                                Ja tuo on kyllä suoraan sanottuna perseestä, että edellyttävät öljykuitteja matkan varrelta; ihan kuin sillä näiden vikaisten TFSI-koneiden kanssa olisi öljynkulutuksen kannalta merkitystä, että mitä Delvaccia sinne on kaadettu - ei se öljy väärin mitotettuja osia oikeaksi tee.

                                Itsekin menisin tässä päätyyn saakka, enkä hyväksyisi tuollaista 50 % omakustannusta.

                                Comment


                                  Siinä on vain se fakta, että väärällä öljyvalinnalla ja pitkiksi menneillä vaihtoväleillä saa saman oireen.
                                  Ja koska kaikki koneet ei kuluta öljyä, niin johonkin se tehtaan on raja vedettävä.

                                  On tässä jo nähty vaikka mitä kikkaa, millä taas omistajat yrittää saada kulutusta isommaksi, jotta korjausraja ylittyisi ja korjaus menisi tehtaan maksettavaksi.

                                  Comment


                                  • Asia olisi toki eri, jos Audi pystyisi selkeästi osoittamaan, että huoltoja on jollain tapaa laiminlyöty, mutta lähtökohta näissä näyttää olevan, että kuluttaja on syyllinen, kunnes toisin pystyy (jos pystyy) todistamaan.

                                    Ja tuo korjausraja = linjaus, jonka Audi on kirjoittanut auton käsikirjaan, että auto saa syödä litran öljyä 1000 kilometrille ja se on vielä ihan normaalia ja auto on kunnossa :D

                                    En yhtään ihmettele, että jenkkien kuluttajaa paremmin suojelevan lainsäädännön alla Audin on pitänyt tulla vastaan tuossa ja tunnustaa, että sen valmistamissa öljykrematorioissa on ollut tosiaan vikaa vaikka öljynsyönti jäisikin jonkin verran "korjausrajan" alle.

                                    Bisnestähän se Audi toki vain tekee ja silloin otetaan löysät pois sieltä, mistä ne saadaan. Ja koska Suomessa homma on mahdollista hoitaa näin, niin toki Audi/maahantuoja yrittää sysätä mahdollisimman paljon kuluttajan maksettavaksi. Onko se välttämättä kauaskatsoista toimintaa - siitä voidaan olla montaa eri mieltä. Tämänkin ketjun viimeisimmässä tapauksessa autossa on selkeästi vika oikeanlaisesta huollosta huolimatta ja silti Audi venkoilee vastuussaan.

                                    Comment


                                    • Se öljynkulutushan tunnetusti kasvaa lähes eksponentiaalisesti ajettujen kilometrien funktiona, joten ei ihme, että ihmiset yrittävät saada Audin rajan rikki mahdollisimman aikaisin, kun tietävät sen olevan edessä joka tapauksessa. Ettei käy kuten Campbellille.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Campbell Näytä viesti
                                        Audi totesi auton moottorin osin uudistuvan ja minun saavan siitä hyötyä. Siksi pitäisi maksaa 50 prosenttia. Minä vastustin sillä perusteella, että moottori normaalisti kestää auton eliniän ja etu on vain teoreettinen. Ajan alle 20 000 km vuodessa. Sitten tarjous ei parantunut. En halua mennä oikeuteen asiasta, joten luovuin. Kaikkiin käänteisiin meni runsaasti aikaa. Huoltojen yhteydessä vaihdetut öljyt oli dokumentoitu, mutta niiden lisäksi olin joutunut lisäämään 4-6 kertaa öljytilavuuden verran öljyä huoltojen välillä. Siksi jouduin kaivamaan kuitteja myös näistä ostoksista. Se vaatimus harmitti , mutta onneksi sitten löytyi.
                                        Oletko ollut yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen heti ensimmäisenä, heillähän on virhevastuun.
                                        Jos tehdas maksaa 50% korjauksesta, niin lopusta 50% voit aina neuvotella myyjän kanssa.
                                        Luultavasti joudut maksamaan osan, mutta saat osuutta pienemmäksi.

                                        Auton on jo 9v vanha ja 10v raja alkaa lähenemään, jolloin virhevastuu alkaa olemaan olematon.
                                        Auto varmaankaan ole yhtäkkiä aloittanut kulutusta. Kun on ajoissa aiheest reklamoimassa, on aina paremmat mahdollisuudet sasada asia hoidettua kivuttomasti.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja raemo Näytä viesti
                                          Se öljynkulutushan tunnetusti kasvaa lähes eksponentiaalisesti ajettujen kilometrien funktiona, joten ei ihme, että ihmiset yrittävät saada Audin rajan rikki mahdollisimman aikaisin, kun tietävät sen olevan edessä joka tapauksessa. Ettei käy kuten Campbellille.
                                          Aivan. Epärehellisyys on toki aina sallittua, kun on itse saamapuolella ja vastassa on kasvoton suuryritys.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                            Oletko ollut yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen heti ensimmäisenä, heillähän on virhevastuun.
                                            Jos tehdas maksaa 50% korjauksesta, niin lopusta 50% voit aina neuvotella myyjän kanssa.
                                            Luultavasti joudut maksamaan osan, mutta saat osuutta pienemmäksi.

                                            Auton on jo 9v vanha ja 10v raja alkaa lähenemään, jolloin virhevastuu alkaa olemaan olematon.
                                            Auto varmaankaan ole yhtäkkiä aloittanut kulutusta. Kun on ajoissa aiheest reklamoimassa, on aina paremmat mahdollisuudet sasada asia hoidettua kivuttomasti.
                                            Tapaustani puitiin , kun autoni oli 7 v. Öljyn laadun pidin speksien mukaisena. Alkuvuosina Long Life,
                                            kunnes tuli mieleen , että kovalla öljynkulutuksella ei ole perusteita Long Life öljylle. Autoni huolto oli Audin Lappeenrannan huoltopisteessä. 2013 vaihdoin huollon ATOY:lle. Öljynkulutus oli korkea ennen ja jälkeen .
                                            Kävin neuvottelut vuoron perään Audin paikallisen huollon, sitten auton myyneen yksikön Herttoniemessä ja viimeksi maahantuojan kanssa. Sieltä sitten kehotettiin aloittamaan paikallisen huollon kanssa uudestaan. Paikallisessa huollossa totesivat että tarjous ei parane

                                            Comment


                                              Aika erikoista. Yleensä juuri suomiautojen kohdalla on edetty seuraavasti:
                                              Ei mitään kuluja omistajalle tai tehdas korvaa jotain, myyjä jotain ja maahantuoja jotain, jolloin omistajalle on jäänyt luokkaa 30% maksettavaa tai alle.

                                              Comment


                                              • Nyt mittari näyttää 154000km. Asiaa Audin kanssa selviteltäessä 125000 km. Öljynkulutus oli ollut suurta jo vuosia . Heräsin asiassa , kun satuin näkemään sen USA-päätöksen , missä Audi kutsui sitten autot ilmaiseen korjaukseen. Aikaisempina vuosina , kun ostin vielä Audin Long Lifea, tyydyin kuuntelemaan , että ei huolta . Audi on sellainen. Eihän öljyn lisääminen ole niin vaikeaa.

                                                Comment


                                                  Mina nakisin etta tuo noin kuuden tonnin kustannus tulee vaistamatta maksuun, paitsi jos ei itse aja autoa paaliin asti. Nimittain kun olet autoa vaihtamassa pois, sen hyvitysarvo tai arvo milla sen myyt on sen remontin verran alempi.
                                                  Eli olisi kannattanut vaatia remontti tehtavaksi aikanaan.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Campbell Näytä viesti
                                                    Nyt mittari näyttää 154000km. Asiaa Audin kanssa selviteltäessä 125000 km. Öljynkulutus oli ollut suurta jo vuosia . Heräsin asiassa , kun satuin näkemään sen USA-päätöksen , missä Audi kutsui sitten autot ilmaiseen korjaukseen. Aikaisempina vuosina , kun ostin vielä Audin Long Lifea, tyydyin kuuntelemaan , että ei huolta . Audi on sellainen. Eihän öljyn lisääminen ole niin vaikeaa.
                                                    Onko huoltoliikkeen historiassa mainintaa siitä, että syö öljyä?
                                                    Eli onko sinun valitusta koskaan ennen tuota 125tkm kohtaa kirjattu järjestelmään?

                                                    Kulutus asia on ollut pinnalla jo monta vuotta, joten luulisi tuosta olevan jotain tietoa myös huoltoliikkeellä.
                                                    Tyhmää vielä heiltä, ettei koskaan ole siitä sanonut, he kun eivät joudu maksumiehiksi siinä mitenkään.
                                                    Olisivat saaneet vain hyvän keikan.

                                                    Comment


                                                    • http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html

                                                      Kellää kokemuksia? Hinta? Laatu? Kyseinen firma tarjoaa myös valmiiksi kunnostettuja TFSI moottoreita.

                                                      Comment


                                                        on, hyvät kokemukset. Hintakin yllätti edullisuudellaan.

                                                        Comment


                                                        • Mitä luokkaa hinta oli?

                                                          Comment


                                                          • Uskaltaako ostaa vuoden 2009-2010 A4 2.0 TFSI johon on tehty männänrengasremppa? Millä todennäköisyydellä vika uusiutuu?

                                                            Comment


                                                              Ei uusiudu. Rempalla ne on korjaantuneet, kunhan on oltu tarkkoina ja tarkastettu sylinterien kunto naarmujen varalta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X