Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ainakin omalla kohdalla oli jäädä vastaantulot saamatta kun sähköisestä huoltohistoriasta puuttui yksi huolto, joka sitten oli onneksi paperiseen huoltokirjaan merkattu Audi Centerin tekemänä. Kannattaa muistaa että auton myyneellä liikkeellä on myös virhevastuu myymästään autosta. Omalla kohdalla maahantuoja maksoi 50% korjauksesta ja myyjäliike 25% vaikka autokaupoista oli jo aikaa 1.5 vuotta.

    Yhtään huoltoa ei kannata tosiaan ylittää kuten Pulla jo sanoi, koska ne vaikuttavat suoraan tuohon maahantuojan / tehtaan vastaantuloon.

    Moottorityyppiä et tuossa maininnut, mutta jakohihnan vaihto (jos hihnakone) kannattaa teettää tuossa samalla kun kone on auki mäntäremontin takia koska se joudutaan joka tapauksessa purkamaan.

    Comment


    • Edellistä huoltoa ei ilmeisesti näkynyt sähköisessä huoltohistoriassa, kun asiakaspalvelija sitä jo puhelimessa kyseli. On teetetty ulkomailla liikkeessä, jonka nimessä ei lue mitään Audiin viittaavaa, mutta nettisivun perusteella on kyllä virallinen VAG-myyjä. Auto ostettu noin vuosi sitten.
      Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2016, 18:33. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


        Eikös se mahda -10 mallisissa olla aina ketju. Toki siitä huolimatta se ketju kannattaa vaihtaa kun paikat on auki.

        Comment


        • Tästäpä tuli mieleen kun havaitsin juuri että C6 A6 2.0 TFSI onkin hihnakone. Onko näissä samaa öljynkulutusongelmaa? Voisi kuvitella että osin olisi samaa tavaraa.

          Comment


          • Omaan BPJ koneella varustettuun A6 C6 2.0 tfsi tehtiin remontti syksyllä öljynkulutuksen takia, joten samaa ongelmaa on myös näissä.
            Viimeksi muokannut Killeri; 1.12.2016, 17:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              Mutta eivät ole samaa konetta käytännössä mitenkään.

              Comment


                Onko öljysyöpöistä löytynyt moottorikoodi listaa jostain? S3 8P 2010 olis mielessä.

                Comment


                • Tämä männänrenkaista johtuva kulutus ei vaivaa tietääkseni tuota S3:n konetta. S3:ssa on käytetty vielä vanhempaa moottorisukupolvea, eli syö öljyä vain sen mitä normi VAG-bensamoottori.

                  Comment


                    Eli koskee päasiassa ea888 moottoreita kuten jossain tuulilasi tms taidettiin mainita https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...petrol_engines
                    Viimeksi muokannut okkim; 27.12.2016, 11:37. Perustelu: Allekirjoitus poistettu.

                    Comment


                    • Näemmä öljyn laaduilla on eroja, kun castrol magnatec 5w40 kului tasaseen 0.5l/1000km ja total ineo 5w30 longlifeä ei juuri ollenkaan 1000km matkalla. Moottori 2.0 tfsi bwe.

                      Comment


                        EA888 Gen1 on se ongelma kone. Parhaiten tunnistaa ketjujakopäästä ja on seuraavissa autoissa niin 1.8 kuin 2.0 koossa:
                        Audi A4 pre-facelift
                        Audi A5 pre-facelift
                        Audi Q5

                        Poikittaisista ainakin Skoda Octavia/ Superb omaa öljysyöppöjä, molemmat mk2 korissa.

                        Comment


                          Ok. No kohta näkee nyt on 2010 s3 :D
                          Viimeksi muokannut Killeri; 27.12.2016, 18:41. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                          Comment


                            8P S3 on hihnavetoinen kone, jossa ei mäntä ongelmaa. Saattaa toki silti syödä öljyä, myös niissä koneissa ongelmaa on mutta ei samassa mittakaavassa.
                            Viimeksi muokannut pulla; 28.12.2016, 00:57. Perustelu: Typo

                            Comment


                            • Juu, 8p hälytti siinä 5-6tkm kohdalla, jotta litra lisää.

                              Comment


                              • Ettei se Samuli hukkaa ahtoputkeen tai valutta jostain ulos?

                                Comment


                                • Pitää katsella, öljyproppu näkyi olevan hieman öljyinen, muuten ei mitään alla näkynyt. Ei myöskään jätä lätäkköä alleen, joten suuresti ei tuoltakaan vuoda. Ahtoputki on itseasiassa irti imusarjan putsauksen vuoksi juuri nyt, oli se märkä, muttei lätäkköä jättänyt alleen aukaistessa ja ahtimen testasin dp.tä vaihtaessa, ei mitään välyksiä mielestäni. Pitää tehdä öljyjen huuhtelu/forte/joku muu ja vetää oikeat ölpät sisään. Jäi mielikuva, ettei nyt ole ihan oikeat(olikohan siellä 5w40 tms.), mutta pitää tarkastaa vielä manuskasta mitkä siellä pitäisi olla.

                                  Comment


                                    Auttaako TFSI:n "yleiseen" öljynkulutukseen nuo huohotin pytyt (oil catch can). täälläkin jotkut laitelleet.

                                    Comment


                                      Ei auta.

                                      Comment


                                        Männänrenkaiden ohi palotilaan menevään öljyyn huohotinpöntöt ei auta, mutta huohotusilman mukana kulkeva oljy on mahdollista korjata talteen. Tosin kaupan hyllyltä ei taida suoraan löytyä siihen kykenevää ratkaisua, vaatii vähän askartelua. Tuntuu ainakin nämä hihnakoneet olevan aika raskaasti hengittäviä, eikä vika aina ole männänrenkaissa. Tai hajoamassa olevassa ahtimessa.

                                        Comment


                                        • Morjens,

                                          Näin ei niin perillä olevana tiedustelisin seuraavaa...

                                          Olen ostoaikeissa vm.-07 A4 Audin.
                                          Malliltaan tämä on 220hv versio nelivetona ja ajomäärä n. 160tkm.
                                          Onko tässä mallissa mahdollisesti samat vaivat kuin on 200hv versiossa vai onko koneenaan yhtään parempi ja nimenomaan tämän öljynsyönnin suhteen? Onko mitään parannusta tässä moottorityypissä?

                                          Comment


                                            Ei mitään eroa 200hv ongelmiin. Samat seuraa vaikka tehoa on enemmän.

                                            Comment


                                            • Noniin, öljytikku nollissa 700 kilometrin jälkeen, eli kulutus noin 1,4 litraa per 1000 kilometriä. Kyseessä 2010 TFSI, ajettu n. 110 tkm, ostettu noin vuosi sitten pikkukiskasta. Huoltokirja kunnossa, eikä moottorinohjausta toivottavasti ole ronkittu millään tavalla.

                                              Kaipailisin apuja maahantuojan ja myyjäliikkeen kanssa asiointiin. Siihen liittyen muutama kysymys, johon en meinaa löytää vastausta:

                                              1. Kun moottoriremontin tarve on todettu (Audin huollossa), onko vaateet järkevä kohdistaa Audille, auton myyneelle pikkukiskalle vai molemmille?

                                              2. Perustuuko Audin osallistuminen korjauskustannuksiin puhtaasti hyvään tahtoon ja brändin suojeluun, vai onko tälle perustetta laissa?

                                              3. Jos puhtaasti hyvään tahtoon, onko vinkkejä miten vastaantulon saa maksimoitua muuten kuin itsestään selvän asiallisen käyttäytymisen avulla? Mihin vedota, mikäli suhtautuminen on nihkeää?


                                              Kovasti kiittäen,
                                              Raimo

                                              Comment


                                              • Omaan autoon mittaus tehtiin viime syksynä ja korjaus alkutalvesta, jonka jälkeen öljyä ei ole enää kulunut. Auto on 2009 A6 2.0TFSI, tuolloin mittarissa oli n. 130 000km.

                                                1. Itselläni kulutusmittauksen tehnyt Audi huolto pyysi suoraan tuon maahantuojan vastaantulon eli en ollut siihen suuntaan itse yhteydessä ollenkaan. Itse otin yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen kun maahantuojan vastaantulo oli tiedossa ja vaadin heitä korvaamaan loput.

                                                2. Käsittääkseni perustuu täysin Audin hyvään tahtoon, joku korjatkoon jos väärässä. Omalta osalta maahantuojan korvaus oli suoraan 50% korjauskustannuksista. Tässä oli tarkkaa että huoltohistoria on 100% kunnossa eikä määräaikaishuoltovälejä ole ylitetty.

                                                3. Kai tilanteessa voi vedota valmistus/suunnitteluvirheeseen, joka autossa on ollut tehtaalta lähtiessä. Kuluttajaviraston sivulla varmaan aiheesta ennakkotapauksia ja aina kannattaa kääntyä Kuluttaja-asiamiehen puoleen jos lopputulos ei miellytä.

                                                Comment


                                                  Mikä auto kyseessä?

                                                  Comment


                                                  • Kyseessä A5.

                                                    Comment


                                                    • Kulutus myös virallisen mittauksen perusteella 1,5 l / 1000 km. Männät ja kiertokanget vaihtoon, kolmen päivän homma. Kulut noin 7000 euroa.

                                                      Audicenter Airport ilmoitti omatoimisesti korvaavansa asiakastyytyväisyyden nimissä kaikki kulut, eli täydet pisteet sinne. Taitaa seuraavassakin kulkineessa olla rinkuloita. :)

                                                      Comment


                                                      • Terve taas,

                                                        Menee jo hieman asian viereen, mutta liittyy olennaisesti. Kannattaisiko 110 tkm -lukemissa teettää jotain muuta samalla, kun kone on irti ja auki? Audilla olivat sitä mieltä että ei, mutta huhujen mukaan edes marmorilla ei aina olla erehtymättömiä.

                                                        Comment


                                                        • Kytkimen ja vauhtipyörän kunto luonnollisesti kannattaa tarkistuttaa. Jakopääketjun ne tarkistaa anycase. Mitä itse noita olen tehnyt Skodiin, niin vauhtipyörä ja termostaattikotelo on mennyt lähes jokaisessa samaan syssyyn jakopääkilkkeiden ohella.

                                                          Comment


                                                          • Minulla on A4 2.0 TFSI Quattro vm 2008. Ei perinteistä öljymäärän mittaustikkua. Sähköinen mittaus on alkanut näyttää "puuttuvaa informaatiota" pitkiä aikoja, mikä tuo jännitystä öljyn loppumisesta ja moottorivauriosta . Öljynkulutus on ollut 1,5 l/1000 km. Vaihdoin öljyn 0-40 W =>5-40W.
                                                            Soitin Audi-huoltoon , mutta siellä rohkaistiin luottamaan alarajahälytyksen ilmestymiseen.
                                                            Mitä kokemuksia ?
                                                            Viimeksi muokannut Campbell; 17.2.2017, 22:36.

                                                            Comment


                                                            • Itse ostaisin tikun.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X