Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täällä olisi yksi 2.0 TFSI johon on tehty tuo öljynkulutusremontti 8000km ja puoli vuotta sitten.

    Nyt vuotaa moottoriöljyä moottorin ja vaihdelaatikon liitoksesta. Audi Center on sitä mieltä että ei voi johtua tuosta remontista mitenkään.

    Onko näin?
    Viimeksi muokannut meite; 14.10.2016, 09:53.

    Comment


      Ei sitä voi kukaan tietää ennen kuin tiedetään mistä se öljy tulee ulos.
      Periaatteessa kone on palasina tuossa remontissa, joten esim. kampuran takatiiviste on varmaankin mennyt uusiksi.

      Comment


      • Totesi huoltoneuvoja että männät ja kanget vaihdetaan yläkautta, jolloin kampiakselia ei tarvitse irroittaa, eikä näin ollen stefaankaan ole koskettu.

        Comment


        • Noin se menee. Turha irrottaa kampuraa kun männät lähtee yläkautta.

          Comment


          • Milläs öljyllä porukka on saanut pienintä kulutusta aikaan? Nyt olen ajellut Castrol 5W30 jota kuluu 15tkm välillä 1-1,5l. Vai kannattaako tuosta muuttaa merkkiä mihinkään?

            Comment


              Mielestäni tuo on jotakuinkin normaali kulutus. Tuon ikäisessä pitäisin öljynvaihtovälinä max. 15tkm jolloin ei olisi välttämättä edes lisäystarvetta.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja meite Näytä viesti
                Totesi huoltoneuvoja että männät ja kanget vaihdetaan yläkautta, jolloin kampiakselia ei tarvitse irroittaa, eikä näin ollen stefaankaan ole koskettu.
                Ei tarvitse irroittaa kampuraa, mutta kyllä sen tiivisteen tuossa samalla vaihtaisin, kun on tyrkyllä.

                Sittenhän se meinaa sitä, että jos kampuran takastefa vuotaa, on maksaja artisti, kun ei korjaamo siihen ole koskenut.

                Comment


                • Joo, saapa nähä millanen vääntö tästä vielä tehdään..

                  Avataan keissiä sen verran, että koneremontti on siis tehty etelä-Suomessa eräässä Audi Centerissä. Sittemmin auto on siirtynyt Ouluun ja öljyvuoto havaittiin Oulun Audi Centerissä määräaikaishuollon yhteydessä, kun osallistuin tähän "alkukatselmukseen asiakkaan kanssa". Off-topiccina hyvä palvelu, lisää luottamusta huoltoon. Vuoto on tällä hetkellä erittäin pieni, pohjamuovi on hieman öljyinen yhden aukon läheltä, maahan ei tipu, eikä öljyn kulumista ole MMI:stä huomannut.

                  Asentaja totesi heti kun mainitsin koneremontista, että oisko remontin yhteydessä kampuran stefa laitettu huonosti paikalleen.

                  Törmäsin tällaisiin kuviin:
                  http://forums.vwvortex.com/showthrea...al-Replacement

                  Vaikka kuinka männät on yläkautta vaihdettu, niin ilman öljypohjan irrotusta sitä ei tee jeesuskaan.

                  Noista kuvista näkee että tuo kampuran takastefan (rear main seal) pelti on kahdella pultilla kiinni öljypohjan yläosassa. Eli öljypohjaa irrotettaessa nuo pultit on avattava ja lisäksi silikoonitiivistys korkkaa.

                  Edelleenkin varmaan huoltoneuvoja voi saivarrella että avaa vain nuo kaksi pulttia ja ruikkaa vähä silaria takaisin ruuvatessa.

                  Törmäsin sitten korjaamomanuaalissa ohjeeseen, jossa määritetään tarkka kiristyssekvenssi noille pulteille:

                  http://workshop-manuals.com/audi/a4_...iew/page_2709/

                  Eli jos vain kaksi alinta pulttia on kasatessa laitettu takaisin, niin ainakaan tuon sekvenssin mukaan ei ole toimittu.

                  Samainen manuska käskee myös öljypohjan ylempää osaa irrotettaessa irroittamaan tuon stefan:

                  http://workshop-manuals.com/audi/a4_...iew/page_2898/

                  Eli omaan nenään haiskahtaa nyt vähän siltä että on haluttu säästää yksi työvaihe pienellä riskillä ja koitetaan laittaa artisti maksajaksi.

                  Comment


                  • Kyseisen remontin yhteydessä meikäläisellä samantyyppinen pieni vuoto, jonka huolto kuittasi n. puolen vuoden jälkeen määräaikaishuollossa, että taisi jäädä jotain löysälle vai oliko näin että puhuivat huonosta liimaamisesta(?).
                    Joka tapauksessa olivat hoitaneet asian kuntoon sen kummempia kyselyjä tai laskuja. En vaan tarkemmin jäänyt selvittelemään, huoltopapereista voisi joku merkintä kyllä löytyä.

                    Comment


                      Kyllä siellä on uusi stefa joka on nyt huonosti mennyt paikoilleen tai jos on vanhalla vedetty niin väärin on menny. Kyllä se remontin tehnyt liike taitaa nyt olla maksumies jos stefa vuotaa. Eikä sinne koneen takapäähän muutenkaan taida jäädä mitään tiivistettä tai tiiviste pintaa jota ei tiivistetä uudestaan. Ylemmän öljypohjan kun irroittaa vaihdetaan stefa samalla, ja kangen pultteja ei saa auki ilman ylemmän ö-pohjan irroitusta.

                      Ja nämä tiedot nyt omakohtaisia skodaan tehtyjen remonttien pohjaisia, mut sama moottorihan se taitaa Audissa olla lohkon osalta.

                      Comment


                      • Mulla vuoti ostaessa venttiilikoppa ja pcv tiivisteet,mäntärempasta oli 2 vuotta ja 43 tkm. No eipä vuoda enää kun oli toi pata uudestaan auki. Öljyrengas oli poikki yhdestä sylinteristä. Uusittiin tuo pcv venttiili, männänrenkaat, yks venttiili (loput hiottiin) , yks suutin, venttiilien ohjurikumit, jakopää ja jotain laakereita ym. pikku hilpettä. Jospa tuo öljynsyönti nyt loppuis

                        Comment


                        • Mikäs konetyyppi löytyy Q3 2.0TFSI 125kw? Samat ongelmat luvassa?

                          Comment


                            Onko samat öljynkulutusmurheet myös A4 flex-fuel malleissa, b8 korissa?

                            Off-topic: onko niissä paremmin virityspotentiaalia kuin normi-versiossa...?

                            Comment


                            • Mulla on ollut kolme ja puoli vuotta flex, vie öljyä noin 8dl / 15 000km, tuon verran vienyt koko ajan. Öljynvaihtoväli on siis tuo 15 000km.

                              Comment


                              • Onkohan Audin öljynkulutukseen sama syy kuin BMW:llä. Uudenlaiset männänrenkaat.
                                Bemarin moottorissa M52TU oli perinteiset renkaat eikä öljyä kulunut. Moottorissa M54 on uudenlaiset renkaat ja alkoi öljynkulutus.
                                https://www.youtube.com/watch?v=NYp3ieMy5oI

                                Comment


                                • Niin onhan tuo syy ollut tiedossa kyllä jo usean vuoden takaa. Ja kyllä ne on ne männänrenkaat.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Niitti Näytä viesti
                                    Mulla vuoti ostaessa venttiilikoppa ja pcv tiivisteet,mäntärempasta oli 2 vuotta ja 43 tkm. No eipä vuoda enää kun oli toi pata uudestaan auki. Öljyrengas oli poikki yhdestä sylinteristä. Uusittiin tuo pcv venttiili, männänrenkaat, yks venttiili (loput hiottiin) , yks suutin, venttiilien ohjurikumit, jakopää ja jotain laakereita ym. pikku hilpettä. Jospa tuo öljynsyönti nyt loppuis
                                    Lisäystä vielä tähän. Mullakin vaihettiin kampiakselin stefat kun ne oli vuotanu ja yhden kiertokangen laakerit oli ollu huonossa kunnossa..

                                    Comment


                                    • Oma auto tuli tänään valmiiksi. Vaihtoon meni männänrenkaat josta oma osuuteni oli 25% korjauskustannuksista. Samalla autoon tehtiin jakopään remontti, imusarja puhdistettiin karstasta, kansi koneistettiin ja venttilivarren kumit vaihdettiin. Jospa se öljynkulutus oli tämän auton osalta nyt tässä.

                                      Comment


                                      • Oliko s3 2011mallissa myös öljyn kulutus ongelmaa?Myyjä kertoo että ongelma koskisi 09 mallia.

                                        Comment


                                        • Joo, saapa nähä millanen vääntö tästä vielä tehdään..

                                          Avataan keissiä sen verran, että koneremontti on siis tehty etelä-Suomessa eräässä Audi Centerissä. Sittemmin auto on siirtynyt Ouluun ja öljyvuoto havaittiin Oulun Audi Centerissä määräaikaishuollon yhteydessä, kun osallistuin tähän "alkukatselmukseen asiakkaan kanssa". Off-topiccina hyvä palvelu, lisää luottamusta huoltoon. Vuoto on tällä hetkellä erittäin pieni, pohjamuovi on hieman öljyinen yhden aukon läheltä, maahan ei tipu, eikä öljyn kulumista ole MMI:stä huomannut.
                                          Tämä keissi ratkesi artistin kannalta onnellisesti.

                                          Remontin yhteydessä kuulemma tuon kampuran stefan laipan kaksi alinta ruuvia avataan, jotta öljypohja saadaan irti. Sitten kasattaessa liimataan laipan alaosa uudestaan kiinni öljypohjaan ja ruuvit kiinni.

                                          Tänään tiputtivat Oulun Audi Centerillä laatikon pois ja tuolta laipan liimauksestahan se öljy oli karkuun päässyt.

                                          Remontin tehnyt Audi Center nosti käden pystyyn virheen merkiksi ja kuittasi laskun.

                                          Propsit vaan Audi Centereille rehdistä toiminnasta!

                                          Comment


                                          • Audi Q3 2.0TFSI Q - 125kw CCZC, onko tuo kone ketjulla vai hihnalla? vuosihan noissa on 12-> vieläkö tuon ikäisissä öljynsyöntiä ylenpalttisesti?

                                            Comment


                                              Ketju. Ei pitäisi syödä öljyä.

                                              Comment


                                              • Piti oikein rekisteröityä tänne tämän nimenomaisen aiheen takia. Auton vaihto on ajankohtainen, ja vallan kovin polttelisi tuollainen A4 B8 2.0tfsi quattro avantti.

                                                Muutaman tapauksen olen nähnyt myytävänä, joihin tämä öljynkulutusremppa on tehty (männät yms.) Haettu menopeli olisi about reilu satku ajettu - luokassa. Vaikkakin tuo varmaan sen ainakin kympin imasee polttoainettakin satkulle niin sen kanssa vielä voisi elää, mutta mitenkä tuon moottorirempan jälkeinen elämä? Onko siltäosin edessä huoletonta elämää, vai jonkinasteinen pelko/mahdollisuus/todennäköisyys ongelman uusimisesta?

                                                Myönnän, että kerran tsi+dsg7 miinaan astuneena meinaa siviilirohkeus olla vähän hukassa tämän asian kanssa, mutta...

                                                Paljon tuosta ongelmasta ja sen korjaamisesta löysin juttua, mutta olisiko palstalaisilla käsitystä sen jälkeisestä elämästä? Eli uskaltaako tuollaisen laittaa huoleti, vai olisiko kuitenkin parempi katsella tdi-puolelta jotain sopivaa yksilöä? Manuaalivaihteisto on jokatapauksessa ehdoton vaatimus!

                                                Comment


                                                • Toi mun auto taitaa olla aikalailla yksittäistapaus kun meni öljyrengas poikki. Ajettuhan tolla oli reilu 40tkm.mäntärempan jälkeen. Kyllähän nuo on vissiin lopettanu ton öljyn syönnin aika hyvin remontin jälkeen. Oma tais tulla kuntoon kun ei ole palkki tippunu. Toi jakoketju ei vissiin kuulu automaattisesti vaihettavaks mäntärempan yhteydessä, et se kannattaa tarkistaa onko vaihettu. Muutenhan tuo on varsin mukava moottori tuohon autoon.
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 22.11.2016, 07:43. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                  Comment


                                                  • Kiitoksia tiedosta! Nyt vaan pitäisi osata päättää että tehokas audi vai taloudellisempi bmw 320xd. Perinteisiä auton osto tilanteita, joissa järki ja tunteet ei oikein kohtaa :D Mutta eiköhän Audillakin pääse siedettävillä lukemilla matka-ajossa.

                                                    Comment


                                                      Jos mietit myös d:tä, niin kannattaa muistaa, että myös A4 B8 3.0Tdi:n saa Audilla manuaalina. Miksei ottaa kumpaakin samalla ;)

                                                      Comment


                                                        Alkaa mennä aiheen vierestä jo aika vahvasti, mutta ite en ottais 3.0tdi + manuaaliaski- kombinaatiota. Voimaa on kohtalaisen reilusti mutta kohtalaisen kapealla kierrosalueella -> joutuu kepittämään jatkuvasti. Tippinä sen sijaan en oikein ole isosti moitittavaa löytänyt. No äkkinäisissä kiihdytystilanteissa voisi aski tulla nopeamminkin mukaan, mutta toki missään tomaatissa ei ole kristallipalloa. S-tronicilla varustettua ei ole tullut ajettua kuin lyhyt pätkä, hyvin pelas kyllä siinäkin aski ja kone yksiin.

                                                        Comment


                                                        • Moro kaikille,

                                                          Kolmas Audi menossa ja tällä kertaa vähän huonompi kokemus. Noin 110 tkm ajettu 2010 2.0 TFSI vie öljyä noin 0,7 litraa / 1000 km. Huolto ja öljynmittauksen käynnistys Audille varattu. Osa huolloista tehty muuaalla kuin Audicenterissä, jopa ulkomailla, mutta kaikki ovat kuitenkin olleet Audin virallisia jälleenmyyjiä. Muodostuukohan tästä ongelma?

                                                          Toinen kysymys liittyy vuosihuollon ajoitukseen. Kannattaako 600 euron huollon teettäminen ajoittaa todennäköisen koneremontin yhteyteen vai tehdä se alta pois öljyvuotoja poissulkiessa ja mittausta aloitettaessa?

                                                          Kiitos!

                                                          Comment


                                                            Jos merkkihuollon historia, niin pelkkä plussaa. Maalla ei ole väliä.
                                                            Teetä huolto niin, ettei se mene kilometriäkään yli.

                                                            Comment


                                                            • Tutkittuani huoltokirjaa tarkemmin näyttää pahasti siltä, että olen luottanut liikaa auton huoltovälinäyttöön. Ilmeisesti auton myynyt puoskariliike on nollannut sen ilman, että huollosta on mitään merkintää - viimeisestä huollosta näköjään yli 2 vuotta ja huoltovälinäytön mukaan jäljellä vielä vuosi ennen seuraavaa. Mistähän tässä kyse?

                                                              Nyt iski kylmä hiki.
                                                              Viimeksi muokannut okkim; 29.11.2016, 18:31. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X