Ja nyt sitten yhtäkkiä meneekin Audin piikkiin 100% mutta ei edellisellä omistajalla mennyt? Ihmetouhua, todentotta. Tuonkin olis voinut hoitaa fiksusti jo edellisen omistajan aikana niin olis saatu todennäköisesti pidettyä yksi asiakas audileirissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Vieras
Näitä on korjattu myös muualla niin, että vaihdetaan uudet ei-orkkis männänrenkaat. Ja kulutus loppunut siihen.
Comment
-
https://www.facebook.com/oljynkulutus
Lieköhän tämän tapauksen osalta homma jo ratkennut, kun ei enää sivua ole näkyvissä? Turkulaiset voivat varmaan kertoa, että vieläkö auto seisoo AC:n edessä?
Comment
-
Öljynkulutus fb sivun perustaja sai oman tahtonsa läpi ja sai auton myytyä. Sai kaveri aika reilusti kritiikkiä, kun sanoi oman homman olevan hoidettu, kun sai auton myytyä ilmeisesti ihan ok hintaan. Jäi joukkokanteet hoitamatta, joka aiheutti aika reilusti närää. Mutta julkisuutta asia sai kokonaisuudessaan, joten hyvä niin.
Comment
-
-
Tuosta laaduttomuudesta kielii myös tuo Eetun mainitsema korjauskokeilu/yritys. Ensin testataan paraneeko huohotinpäivityksellä, jos ei, vaihdetaan mäntiä. Laatupoikkeama on yksinkertaisesti sen verran suurta, että ei voida olla varmoja. Jos koneet olisi edes etäisesti identtisiä, sama korjaus toimisi jokaisessa. Laatu aivan perseestä.
Loppukäyttäjällehän tämä on yhdentekevää, koska auto ei toimi oikein riippumatta kuka sen virheen teki.
Mr. Usernamelle voisin kommentoida sen verran, että koska tämä ei ole suomi24, niin täällä on ollut tapana yrittää kirjoitella suhteellisen asiallisesti ja välttää henkilökohtaista vittuilua. Se ei nyt varmaan kuitenkaan ole Eetun vika, että sulla on auto rikki. VAG-konsernin kokoisen yrityksen ongelmien kaataminen yhden periferiamaan maahantuojan työntekijän harteille on minusta vähintäänkin kohtuutonta, eikä edistä kenenkään asiaa.
Comment
-
Well Mr.crossipyörä, missähän kohtaa olen väittänyt, että nämä ongelmat ovat Eetun vika? Aiemmissa postauksissani otin lähinnä huvittuneena kantaa siihen, miten jotkut jaksaa toitottaa miten hyvin vastuuta kannetaan vaikka uloste on räpsähtänyt tuulettimeen aika vahvasti...
Vai onko mielestäsi hyvää vastuunkantamista asiotten piilottelu, hiljaiseksi ostaminen (viittaan tässä erääseen tapaukseen turussa), asiakkaitten täysin erilainen kohtelu, vähättely, vastuunpakoilu = ei korvata mitään vaikka selvä laatuvirhe / suunnitteluvirhe / what ever..
Ja kyllä aion käydä uudelleen kysymässä paikallisessa merkkiliikkeessä onko korvaus menettely jotenkin järkiintynyt.. jos ei niin pitänee alkaa kanssa kattelemaan parkkipaikkaa liikkeen edestä ja ostaa tarrat auton kylkeen, kun se näimmä on miten VAG konserni haluaa vastuuasiat hoitaa?
Comment
-
"Huvittuneena" ei ehkä kuitenkaan ole se adjektiivi joka näistä postauksista päällimmäisenä jää mieleen. Vaikka kuinka jäytää niin asiat voi silti esittää ihan rauhallisesti menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jos tuntuu että ei pysty niin ottaa askeleen taaksepäin näppikseltä ja palaa vähän rauhoittuneena takaisin. Sen lisäksi että se on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa, saattaa jo itsessään aiheuttaa sitä nuivaa asennetta siellä toisella puolella tiskiä. Faktat faktoina, ei tästä koko sopasta tulla saamaan yhtä tiettyä ihmistä vastuuseen ja kaikki välikädet jotka toimivat sijaiskärsijöinä seuraavat vain käskyjä jostain ylempää.
Sen pystyn kuitenkin varmuudella sanomaan että jokaista moottoriöljyä kuluttavaa Audia ei maahantuoja tule ostamaan vaihtoautohalliinsa. Aivan sama kuinka paljon laittaa tarroja tai mihin autonsa jättää parkkiin.
Comment
-
En ole edelleenkään yhtä ihmistä vastuuseen hakemassakaan, mistähän moinen on mieleesi tullut?
Kirjoitin aiemmin mielipiteeni siitä, että kannattaako kovin paljon uhoilla, että vastuu kannetaan, kun näin ei selvästi ole..
Odottaisin, että VALMISTAJA hoitaisi homman siten, että kaikki öljyä polttavat romut laitettaisiin kuntoon VALMISTAJAN piikkiin - ilman autojen teippailua ja muuta pelleilyä.
Ja toisekseen en todellakaan oleta, että jokaista öljypoltinta ostettaisikaan vaihtoautohalliin.
Comment
-
Joo, kyllä se vittuilu ja uhoaminen alkoi tuossa viestin #300 kohdalla, sitä ennen keskustelu sujui ihan suhteellisen asiallisesti.
Et hae yhtä ihmistä vastuuseen, mutta vittuilet kuitenkin hänelle siitä että joku toinen henkilö joka työskentelee vieläpä täysin eri yrityksessä ei hoida hommiaan a) asiallisesti b) virallisen ohjeistuksen mukaan?
Nyt on pakko sanoa että ulosannissanne on hieman ristiriitaa.
Comment
-
tsiis - tämänhän ei pitänyt olla suomi24 :)
Mutta joo mulla ei ole mitään käsitystä missä tämä toinen henkilö työskentelee (jos Eetuun viittaat)
Hän antoi ymmärtää, että VAG konserni muka hoitaa mukamas vastuunsa hienosti, jota se ei tee - sen voi tästäkin threadista lukea..
Comment
-
Vieras
userprofile vetää nyt henkeä ja yrittää nähdä metsän puilta. Tosiaan, tämä ei ole suomi24 eikä tule olemaan, joten lopetan sinne sopiva uhoaminen, mouhoaminen ja meuhkaaminen.
Ja korjaa samalla paikkakunta oikeaksi, eli Tampere.
Comment
-
Just, näyttää siltä, että tällä foorumilla aletaan selventämään miten ei olla suomi24 ja unohdetaan itse asia, että päästään pätemään. Toivottavasti ei omallekohdalle osu asiaa jossa Kustaan silmään vag groupin toimesta. Toki usko "omaan" tuotteeseen on h vä olla kunnossa, mutta rajansa kaikella. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu ja jotkut koirat seuraa sokeasti vaikka miten tulis keppiä ??. Onneksi tämä foorumi on kaikille luettavissa.... Paskasta ei saa tryffeliä vaikka miten yrittäisi.
Comment
-
userprofile. Varmasti kaikki täällä ymmärtää että sua vituttaa, mutta nyt kannattais ehkä vetää happea ja laskea sataan. Ei tää inttäminen johda minnekkään, kaikilla vaan nousee kulmakarvat pystyyn! Toivottavasti saat autoosi edes jotain vastaantuloja, niinkuin monen muunkin pitäisi.
Comment
-
Vieras
Userprofile, väännän rautalangasta: Kritiikkiä saa kirjoittaa, kunhan sen kirjoittaa asiallisella tekstillä, eikä kuten suoli24 foorumilla. Foorumi on kaikille avoin luettava, mutta kirjoittajien oikeuksia voidaan tarvittaessa rajoittaa.
Korjaa myös profiilisi paikkakunta, kuten jo aiemmin pyysin. Tämä sääntö ei ole sinua varten keksitty, vaan koskee kaikkia.
Comment
-
Noniin, öljynkulutusmittaukseni 2,11 l/1000km. 81000 ajettu auto. Nyt Audicenter selvittää vastaantuloa kun jotain pitää vaihtaa. En ymmärrä.
Valmistajan virhevastuu kuulemma loppuu kun omistaja vaihtuu, ja sitten vastuu onkin myyjäyrityksellä. No minä ostin auton toiselta yritykseltä joka oli ostanut sen ensimmäiseltä omistajalta.
Katsotaan mitä sanoovat.
Comment
-
"Valmistajan virhevastuu kuulemma loppuu kun omistaja vaihtuu" No tuohan ei nyt kuitenkaan pidä paikkaansa.
Alla lainaus kuluttajaoikeuden linjauksista autokauppaa koskien (vuodelta 2007):
"Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä kuluttajansuojalain 5 luvun säännösten perusteella. Myös elinkeinonharjoittajana toimiva välittäjä voi olla kuluttajaan nähden vastuussa.
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.
Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.
Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta. Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi. Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu. Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.
Käytännöllisintä ja suositeltavinta kuluttajalle on kuitenkin selvittää asiaa sopimuskumppanin eli myyjän kanssa. Siksi tämän ohjeen lähtökohtana on ollut lähinnä myyjän virhevastuu, vaikka muutkin portaat ovat kuluttajalle vastuussa virheistä.
Comment
-
Vieras
Marmori mielellään sysää virhevastuun myyjäliikkeelle, jos se ei ole maahantuojan valtuuttama pulju. Tästä on paljonkin kokemusta juuri vanhojen liisareiden kanssa. Rahoitusyhtiöt makselee tonnien remppoja marmorilla tai sitten joku pienempi autoliike.
Comment
-
Dieselikoneita kyllä oon nähnyt vuoden-parin ikäisenä 300tkm ajettuna (taksit), ilman suurempia remontteja, mutta en kyllä bensoja. Suurin km-lukema mitä 2010-> bensakoneessa oon nähnyt on 235tkm, ja se oli yllättäen 1.2 TSI Skoda Roomsterissa. :) Pengoin vielä huoltohistoriankin, niin ei ollut edes jakoketjua duunailtu. Kyseessä oli siis liisaripeli, täydellä historialla meiltä. Mikä lie maanantaikappale..
Comment
-
Hmm, meneekö tää korvausasia jotenkin näin :
- Audin tehtaan ja Audin virallisen maahantuojan välisessä kaupassa ei ole olemassa samanlaista "kuluttajansuojaa" kuin kuluttajan ja virallisen maahantuojan välillä.
-->Audin tehdas tiedostaa ongelman mutta ei suostu korvaamaan myyntiorganisaatiolle kuin korkeintaan murto-osan todellisista korjauskustannuksista.
-->myyntiorganisaation pitäisi ottaa omaan piikkiinsä korjauskustannukset jota se ei halua tehdä liiketaloudellisista syistä. Nyt siellä pohditaan kuumeisesti mihin vedetään raja, kuinka paljon voidaan korjata omaan piikkkiin tappiolla verrattuna siihen että jos jätetään korjaamatta ja uusien/käytettyjen Audien myynti alkaa takkuilla ja sitä kautta tulot pienenee.Siinä mielessä mitä enemmän asiat on julkisuudessa sitä enemmän se myyntiin vaikuttaa.
Onko nämä uusia Audeja Suomessa myyvät erillisiä yksityisiä yrityksiä vai ovatko kaikki yhtä ja samaa yritystä ?Jos ovat erillisiä yrityksiä niin se selittäisi miksi eri paikkakunnilla suhtaudutaan eri tavalla korvauksiin.
Tämähän väistämättä johtaa siihen että jos jälleenmyyntiorganisaatio alkaa korjauttaa autoja omaan laskuunsa ja Audin tehdas ei tule vastaan riittävästi niin huoltohinnat ja varaosat nousevat jatkossakin. Aika harva yritys alkaa tiputtamaan omaa vuosikatettaan tai jopa toimimaan tappiolla kovin montaa vuotta peräkkäin.
Kyllähän se myyntitilastoissa ja yrityksen tilinpäätöksistä on ihan julkisesti kenen tahansa todettavissa mihin suuntaa ollaan menossa.
Comment
-
Vieras
Pääsääntöisesti kaikki ovat ihan omia yrityksiään. Pk-seudulla VV-Autotalot Oy on yhtä kuin AC/ VW Helsinki/ Espoo/ Airport.
Toki Laakkosia ja Pörhöjä on ympäri maata, joilla on useampia pisteitä, mutta eivät ole maahantuojan kanssa samaa firmaa mitenkään.
Noinhan se suunnilleen menee, jos tehtaan omat GW-listat ei tarjoa mitään apuja ja sieltä tulee täysi nolla korvauksille.
Sitten mietitään kuluja maahantuojan, myyjäliikkeen ja kuluttajan kesken.
Comment
-
Vieras
Myyjä tarkoittaa liikettä, joka on viimeksi sen myynyt. Eli sinun tapauksessa se pikku jobbari.
Comment
-
Myyjä tarkoittaa liikettä, joka on viimeksi sen myynyt. Eli sinun tapauksessa se pikku jobbari.
Täytyy vaan toivoa parasta kulutuksen osalta omalla kohdalla, nyt päästelty melkeen tuhat kilsaa edellisestä öljynvaihdosta ja palkki näyttää 3/4.
Comment
-
Myyjällä on ensisijainen vastuu hoitaa asiasi, jotta sinun asiointisi on helppoa ja yksinkertaista. Mutta niin kun jo aikaisemmin kirjoitin niin:
Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta. Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi. Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu. Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.
Comment
Comment