Koskee niin poikittaista kuin pitkittäistä hihna TFSI:tä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja kaappi1 Näytä viestiTuli hommattua autoliikkeestä vuoden vaihteessa A4 tuolla 2.0tfsi koneella(80tkm ajettu). Alkuun öljy litralla pääsi noin 2400km. Nyt viimeisellä litralla ei päässyt kuin 1900km. Itseä kanssa kiinnostaisi, tuleeko tuosta öljyn syönnistä jotain ongelmia pitkässä juoksussa. Mietin tässä, että teenkö seuraavassas huollossa öljynkulutus mittauksen vai jätänkö koko rumban tähän ja lisäilen vaan öljyä. Liikkeestä, mistä auton ostin olivat sitä mieltä, että tekee öljynkulutus mittauksen ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen. On vaan niin hilkulla tuo kulutus tehtaan ohjearvosta.
Comment
-
-
2010 A5 2.0 TFSI vie öljyt
Hei,
80kkm ajettu, 2010 vuoden A5 SB 2.0 TFSI koneella. Seuraavanlainen ongelma.
Autoon tehtiin öljynvaihtohuolto 79500 km kohdalla. Lapuissa lukee, että öljyä laitettu 4,6 litraa. Meni noin viikko, ja autosta piti akku vaihtaa (tästä varottelivat tosin jo aiemmin). Akku vaihdettin. Taas noin viikko ja parisataa kilometriä, niin auto ilmoitti monitorissa, että "lisää litra öljyä". Soitin huoltoon ja käskivät auton sinne.
Mitään vuotoja ei siinä löytynyt, mutta eivät ainakaan vikakoodeja lukeneet, mutta lisäsivät 4,5 litraa öljyä. Epäilin, että asentajat eivät olleet laittaneetkaan tarvittavaa öljymäärää alunperin koska kiire tms. Jouduin ajelemaan joku 100 km ennenkuin auton monitori suostui näytään öljyn kulutusta. Taso oli monitorin mukaan OK. Rupesin seuraamaan tuota kulutusta ja jo nyt, noin parin sadan kilometrin jälkeen on tippunut jo kaksi pykälää.
Vaihtoehtona on kai Audin huollossa tehdä joku huohotusmittaus (en ymmärrä) joka maksaa joku 700e. Mielestäni tuo alkoi välittömästi huollon jälkeen kuluttamaan tuota öljyä, joten saisi Audi itse maksaa viulut. Ketuttaa taas autoa kiikuttaa paikan päälle ja odotella soittoa "joo, tää maksaa neljä tonnia".
Millainenhan taistelu tulossa, että saan heidät tekemään korjaukset veloituksetta. Ei voi auto mennä huollossa huonompaan suuntaan kun ennen huoltoa!
Mitä siis kannattaa tehdä?
Kiitos!
Comment
-
Ei kai sinne sentään 4,5 litraa lisätty tuon hälytyksen jälkeen? Jos lisättiin niin öljynvaihtohuollossa ei kai sitten oltu laitettu öljyä koneeseen kuin muutama desi kun se oikea määrä on juurikin tuo 4,6l. Eihän tuo kaikki ole voinut parinsadan kilsan aikana hävitä .
Se näyttö ei näytä vähään aikaan mitään kun konepelti avataan, siinä tuskin on vikaa. Pitää ajaa jonkin aikaa ennen kuin alkaa näyttää öljyn tasoa.
Mutta oli miten oli. Jos parinsadan kilometrin jälkeen on jo kaksi pykälää tippunut niin valitettavasti näyttää siltä että sinäkin olet saanut öljypolttimen, mikä nyt tosin ei ole mitenkään poikkeuksellista näissä koneissa.
Comment
-
Moi,
kyllä lisättiinj 4,5 litraa. Ainakin näin he sanoivat, mutta mistä sen voi tietää jos asentaja vaan näppäilee konetta. Kahta kertaa samaa inhimillistä virhettä en kuitenkaan epäile. Sehän ihmetyttää, että ensin 4.6 litraa ja parin viikon päästä olevinaan 4.5 litraa ja nyt sitten pysyykin öljyt sisällä, mutta näyttää tippuvan kovaa vauhtia.
Eniten minua ihmetyttää (ihmetytti, ei enää kun luen tämän http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-...jya-tyyppivika) miksi öljynkulutus pomppasi heti öljynvaihtohuollon jälkeen.
Voiko ja kannattaako hankkia öljytikku ja mittailla sillä öljynkulutusta eikä luottaa monitoriin?
Foorumilla tällaisia kommentteja
1) Asiakas nimittäin säästi muutaman tonnin kun pisti tankkiin puhditus aineet... Ei tarvinnut päästöjen takia repiä moottoria auki.
-> onkohan tuosta oikeasti höytyä?
2) Jos taas käyttää webastoo ja muutenkin lämmittää moottirin ennen kenkimistä, niin kulutus tippunu todella paljon.
-> Talvella oli webasto poissa käytössä. Paljon lyhyitä ajoja tosin.
3) Ensin tehdään huohotukseen muutos ja päivitetään ecu. Jos se ei auta, vaihdetaan männät ja kiertokanget.
Tapaukset käydään läpi yksilöllisesti, joten maksaja ja maksun jakautuminen on joka kerta erilainen. Jos autolla on ajettu 3000km niin eiköhän maksaja löydy muualta kuin auton omistajasta. 90tkm ajetussa homma voi olla eri. Mutta se selviää kun mittaustulokset on selvillä.
-> jahas.
Comment
-
Ihan normaali skenaario, että alkaa jossain vaiheessa elämää kuluttamaan rankemmin öljyä. Tyypillisesti juurikin 60-80 tkm välillä kulutus alkaa kasvamaan jos on kasvaakseen.
Ratkaisut ongelmaan löytyy kyllä ihan tästä ketjusta.
1) lisäile öljyä aina kun pyytää. Ei se varmaan rikki alle 200tkm mene.
2) Raportoi aihe myyntiliikkeelle tai marmorille. Ensin tehdään huohotin muutokset ja ECU muutos ja aloitetaan kulutusmittaus. Tuo huohotinmuutos ei muuta kulutusta millään tavalla. Jos kulutusmittaus on negatiivinen, eli syö enemmän kuin litran 1500km aikana niin seuraava korjaus on männät ja kiertokanget. Tuo poistaa öljynsyönnin ja kuluihin osallistuu oikeuksistaan kiinni pitämällä ja asiallisesti neuvottelemalla niin myyjä kuin maahantuojakin jollain prosentilla.
3) Forss.ee -> männät ja kiertokanget = 2,5 k€
Comment
-
Huohotin ja ECU-muutoksista ei ole 99% tapauksista mitään hyötyä. Männät ja kanget menee vaihtoon,(ts.koko alakerta uusiksi kampiakselia lukuunottamatta). Jos sulla on Suomi-auto 100% huoltokirjalla ja noilla metreillä, niin ei PITÄISI olla mitään ongelmia kulujakauman kanssa.
ECU-muutos ja kampikammion paineenalennus on kuitenkin pakko tehdä ennen kulutusmittausta ja se ainakin Laakkosella olisi maksanut yhteensä kuutisensataa öljynvaihtoineen. Ota yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen jatkon osalta. Ehkä osaavat auttaa asiassa eteenpäin.
Kulut Suomessa on aika tarkalleen osat marmorilta 2700€ ja 20h töitä muistaakseni laski kone, siis jos itse joutuu maksumieheksi.
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta: Missä vaiheessa huohotinsysteemi on muuttunut uudempaan? Käsittääkseni uudemman revision PCV kestää enemmän painetta, ja siksi myös sen ohjaus täytyy muuttaa ohjelmaan ettei kampuran tiiviste petä ensimmäisenä.
Comment
-
Vieras
-
Ikävää kuulla että veljillä on moisia öljynkulutukseen liittyviä haasteita. Meillä olleissa A8 2008-2010 ei ikinä ollut moisia huolia mutta ne olikin niitä diesel moottorisia laitteita. Niiden ainoita varsinaisia ongelmia oli hehkutulppiin liittyvät häiriöt ja moottorin siirtyminen häiriötilaan.
Mutta ensihätään löytyy huippuedullisesti Castrol EDGE FST 10W-60 öljyä 4 ltr kanistereissa ja se on hyvä vakuutus jos joutuu sinne huoltoon auton viemään. Eipähän ainakaan syytetä huonojen öljyjen käytöstä ja näillä ei hintakaan päätä huimaa.
Öljyt Hengissä Lauttasaaressa mutta voin lähettää niitä veloituksetta mihin tahansa Suomeen.
Puh. 040 870 7041
Comment
-
Terve, rohkenen olla erimieltä koska on sitä legendaarista TSW pohjaista laatuöljyä joita moni korjaamokin käyttäisi kun maksaa niin paljon laittavat autoihin halvempaa öljyä jotta kate jää korkeammaksi.
Olen näitä myynyt muutaman laatikon BMW -kerholaisille ja nimenomaan M-sarjaan kun vaatimukset ovat todella kovat. Heidän kertoman tämä EDGE 10W-60 vähentää kulutusta, viilentää moottoria ja moottori käy hiljaisemmin nimenomaan korkeaviritteisissä moottoreissa.
Ja ihan vaan tiedoksi että kaupungilla kanisteri maksaa noin 60 €
Nämä kommentit noilta M-sarjan kuljettajilta.
Tästä siis on kysymys - eikä ole mitään turhan jäykkää. Mutta jos sitä mieltä on niin löytyy tietysti muutama laatikko 0W-40 ja silloin 40 €
Mutta se TSW pohjainen 0W-60 on siis tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/59204...TWS-MotorSportViimeksi muokannut okkim; 18.5.2015, 13:23. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Kyllä nyt on jonkun verran höpöpuhetta... Korkeamman viskositeetin öljy ei laske lämpötiloja, vaan päinvastoin nostaa niitä. Kyllä tuo on ihan liian paksua öljyä moottoriin mikä on suunniteltu SAE30 öljyillä käytettäväksi.
Eikö muutenkin viestit kuuluisi ennemmin tonne myyntipuolelle...
Comment
-
Joku kyseli tuossa onko siitä öljyn palamisesta haittaa tai voiko se aiheuttaa vakavampaa vaurioita.
Ei varmaankaan näissä tapauksissa joissa öljyä palaa 5dl/1000km ylämääräistä mutta aina kun öljy pääsee palotilaan niin siellä tapahtuu "hallitsematonta palamista" ja käsittääkseni öljy myös palaa kuumempana kun bensa.
Eli periaatteen tasolla jos sitä öljyä alkaa tosissaan palamaan niin varmasti aiheuttaa, näissä tapauksissa tuskin. Toki moottori karstottuu enemmän ja tätä kautta saattaa venttiilit alkaa kantamaan ja homma on sitä kautta valmis.
Comment
-
En kyllä lähtisi laittamaan mitään -60 öljyjä laitteisiin, mitkä ei ole tarkoitettu sillä käyvän.
https://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech...10w-60-oil.pdf
Ulkomailta öljyt saa halvimmalla - kotiin kannettuna.
Comment
-
-
Maahantuojan vaikeneminen Audin moottoriongelmista sai Tero Salosen teippaamaan autoonsa viestin. Nyt miehen auto seisoo Turun Audi Centerin edessä niin kauan kunnes moottori on korjattu. Salonen kerää parhaillaan väkeä ryhmäkanteeseen Facebookissa.
http://yle.fi/uutiset/turkulaisen_au...tuksen/8020573
Comment
-
Tämä salosen keissi lähes identtinen tämän kanssa.http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-fills-up.html
Comment
-
Vieras
http://yle.fi/uutiset/vw-konsernin_m...2?ref=leiki-uu
Maahantuojan edustaja ei taida itsekkään uskoa kertomaansa. No jos tehdas määrää mitä saa sanoa, ei ihme. Kyllä Salosen juttu on lopulta kuitenkin myös maahantuonnin ja tehtaan asia.
Olispa mielenkiintoista tietää, mitä tehdas korvaisi maahantuojalle, jos ryhmäkanne aiheuttaisi maahantuojalle satojen tuhansien kustannukset öljykrematorioiden ja ketjuvammaisten korjauksesta. Ja samalla alkaisi muitakin selkeitä vikoja kuten B8 koriongelmat yms. entistä enemmän menemään maahantuojan maksettavaksi.
Comment
-
Maahantuojan kanta:
"Maahantuoja haluaa vielä selventää, että mikäli autot on huollettu valmistajan ilmoittaman huolto-ohjelman mukaan jälleenmyyjät kantavat vastuunsa. Esimerkiksi Audin öljynkulutus saa olla 0,5 litraa tuhannella kilometrillä. Mikäli kulutus on tätä suurempaa, autossa katsotaan olevan vikaa."
http://yle.fi/uutiset/vw-konsernin_m...itamme/8022762
Comment
-
Koriongelmat erillään, Jere. Ne ovat koritakuun asia ei latuvirhe. Niissäkin tosin maahantuoja on osamaksaja myös nykymallissa.
Mä suosittelen että jos epäilyttää öljynkulutus (1.8/2.0 tfsi) tai jakopää (1.2/1.4 tfsi) niin oikeasti ottakaa yhteyttä merkkiliikkeeseen. Älkää itkekö internetissä. Näissä asioissa on tällä hetkellä hyvät vastaantulot tehtaan ja maahantuonnin toimesta. Vastaantulojen edellytyksenä (toisin kuin koritakuun) on asianmukainen huoltohistoria, joko merkkiliikkeestä tai erwin/sähköinen huoltokirja -toimipisteestä.
*** tässä luki kyllä aluksi paljon muutakin mutta ehkä mä pidän suuni kiinni ***
Comment
-
Liittymättä mitenkään öljynkulutukseen, mutta omalla kohdalla tuo koritakuukin torpattiin, kun korikorjaamolla käväisin kysymässä takakontin kukkimista ja siihen jonkinlaista vastaantuloa. Kuulemma liikaa ikää, 07/08 ja ei ole tuotu maahan maahantuonnin toimesta.
Konepellin kulmaakin siihen kyselin, mutta se ei mennyt joskus tehdystä ylimaalauksesta johtuen läpi, jonka toki ymmärrän. Kontti sen sijaan oli alkuperäismaalissa.
Comment
-
Kyllä mä sanon tuon merkkihuollon merkityksenkin olevan ihan silkkaa tuubaa.
Mitä ne siellä edes tekee toisin kuin jokin toinen huoltoliike,kysyn vaan. Maalipintaan ei kukaan kiinnitä mitään huomiota saletisti missään ja öljyt ja suodattimet osataan vaihtaa muuallakin kuten asiaan kuuluu.
Comment
Comment