Samalla lailla meni takuuseen itellä kuin anssilla, vieläpä samassa liikkeessä. Painottivat sitä kun huoltokirja oli täysin aukoton niin meni noin hyvin. Ns. seuraavan huollon jouduin maksamaan itse kun tehtiin samalla. Ajettu oli n.150tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro
Collapse
X
-
Tämä on mielenkiintoista ku näyttäis siltä, että toisilla maksaa viulut maahantuoja ja toisilla ei? Se on varma, että itse en rupea maksamaan monen tonnin remppoja autoon öljynsyönnin takia ainakaan mikäli se ei aiheuta moottorille muuta hallaa. Mielipiteeni on myös se, että tämä ois kyllä selkeästi maahantuojan piikkiin menevä asia. Toki voisin praatata asiasta tuossa öljynvaihdon yhteydessä merkkihuollossa, niin sehän menis tuo mittaus samalla.
Onko tässä jotain yleistä käytäntöä milloin audi maksaa ja milloin ei? Eihä se ny stana kuulu asiaan, että viis vuotta vanhaan 150tkm ajettuun ruvetaan laittaa tonneja johonki remppaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti... Onko tässä jotain yleistä käytäntöä milloin audi maksaa ja milloin ei? Eihä se ny stana kuulu asiaan, että viis vuotta vanhaan 150tkm ajettuun ruvetaan laittaa tonneja johonki remppaan.
Comment
-
Vähän samoilla linjoilla. Kai se tarvii alkaa kattelemaan jotain muuta peliä. Varsinkin A5 kyllä kiinnostaisi, vähän harmi juttu. Tuontipeleissä ei taida maahantuoja korvata senttiäkään korjauskuluista vaikka olisi kuinka vähän ajettu?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015041019483675_au.shtml
Mitäs porukka mieltä tästä jutusta?Viimeksi muokannut okkim; 12.4.2015, 23:00. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Ei kai se vaikuta, että on tuonti-auto. Varmaan riittää, että on viralliset leimat huolto-kirjassa. Ei se maahantuoja noita korjauksia maksaa, vaan valmistaja. Tuskin on väliä minkä maan jälleenmyyjä good will kyselyn tekee.
Comment
-
Tuohon tuontiauton good williin kiinnostaisi kuulla ihan käytännön kokemuksia jos niitä jollain on.
Comment
-
Ei kai se vaikuta, että on tuonti-auto. Varmaan riittää, että on viralliset leimat huolto-kirjassa.]
Comment
-
Vieras
Maahantuoja on vastuussa vain itse myymistään autoista, tuontiautojen kohdalla heillä ei ole mitään velvollisuutta maksaa korjauksia (virhevastuu). Tässä tapauksessa pitäisi saada yhteys suoraan tehtaaseen ( mahdotonta).
Autojen takuu on 2v. Tämän jälkeen on olemassa GW joka on aina tapauskohtainen. Niissä auttaa aina, että huollot on tehty merkkiliikkeessä ( rahat on siis saatu jo asiakkaalta pois).
Tehtaan jatkotakuissa/ GW:ssä on aina tietyt rajaehdot, jotka pitää täyttyä. Niitä on ikä, kilometrit ja huoltohistoria ( merkkikorjaamolla huollettu on aina varmasti huollettu tehtaan ohjeiden mukaan tehtaan silmissä, käytetty oikeaa öljyä jne.). Noista rajoista ei ole hajua, mutta voisin veikata että ainakin suomiauto täydellä AC huoltokirjalla on paremmalla lähtökohdalla kuin uitettu jota huollettu ei-merkkarilla.
Toki järki sanoo että vikaa on selkeästi todella monessa autossa, oli historia mikä tahansa, mutta ymmärrän kyllä tehtaan ja maahantuojan vaatimukset korjauksiin. Se on huonoa bisnestä.Viimeksi muokannut pulla; 16.4.2015, 18:12.
Comment
-
Onko sitten tuonti-auton kohdalla järkevämpää ottaa yhteys suoraan auton uutena myyneeseen tahoon, vaikka se olisi ulkomailla ja auto olisi kolmannelta osapuolelta(yksityinen) ostettu?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JuhoK Näytä viestiOnko normaalia? Ajettu rempan jälkee n.1200km ja tänää katoin infonäytöltä pinnan tasoa niin oli pudonnu n.1/5 pykälän verran.
En ole vielä oman remontin jälkeen ehtinyt ajaa kuin reilun 300 km, niin en voi vielä omia kokemuksia sen enempää sanoa.
Comment
-
Aloitin omassani ihan piruuttani öljynkulutusmittauksen Kouvolan Länkkärissä, kun käytin huollossa siellä. Lupasivat mittauksen ilmatteeksi, kun olin auton sieltä ostanut, sekä huoltohinnasta vähän rabattia. Nyt on monta sataa ajeltu, eikä tikussa ole palkki pudonnut. Ensi viikon alussa pitäis viedä auto takaisin tarkastukseen. Öljyinä nyt Nesteen City Pro Longlifet, kun länkkäri niitä käyttää. Aikaisemmin menty Castrolilla jolla aina öljynvaihdon jälkeen ajettu pitkään. n.4000km lisäilemäti lainkaan, mutta ekan lisäyksen jälkeen on saanut läträtä enempi. Öljyt olen kuitenkin vaihdellut uusiin 10-15tkm välein, kun noita ajopelejä tulee meillä huollettua mieluummin liikaa, kun liian vähän. Saas nähä nyt, jos ei palkki ala putoomaan, niin en kai saa uusia mukejakaan.
Comment
-
Heh, toiset täällä kiroo, kun menee se 0,5 litraa öljyä jollain useammalla tuhannella kilometrillä. Kyllä sen sitten huomaa, kun sitä alkaa *oikeasti* meneen! ;)
Itsellä LL-öljyt on pudotettu kuvioista jo ajat sitten. Nyt mietin voisiko öljyinä käyttää ihan yhtä hyvin Motoxin -öljyjä, jotka täyttäisi samat vaatimukset kuin nyt käyttämäni Castrol? Öljyä menee tosiaan jonkun verran ja vaihtuvuus on aika suurta, joten ihan turhaa mitään kovin kalliita öljyjä on koneeseen laittaa.
Comment
-
Tietääkö kukaan viisaampi voiko tuo öljyn syönti aiheuttaa moottorille jotain pahempaa hallaa? Sillä vaan kysyn, että pieni öljyn syönti ei nyt niin pahasti haittaa, että rupeis tekee monen tonnin remppaa (mikäli audi ei maksa). Itsellä tosiaan syö vielä sallituissa rajoissa juuri ja juuri.
Comment
-
Tuli hommattua autoliikkeestä vuoden vaihteessa A4 tuolla 2.0tfsi koneella(80tkm ajettu). Alkuun öljy litralla pääsi noin 2400km. Nyt viimeisellä litralla ei päässyt kuin 1900km. Itseä kanssa kiinnostaisi, tuleeko tuosta öljyn syönnistä jotain ongelmia pitkässä juoksussa. Mietin tässä, että teenkö seuraavassas huollossa öljynkulutus mittauksen vai jätänkö koko rumban tähän ja lisäilen vaan öljyä. Liikkeestä, mistä auton ostin olivat sitä mieltä, että tekee öljynkulutus mittauksen ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen. On vaan niin hilkulla tuo kulutus tehtaan ohjearvosta.
Comment
-
Ehdottomasti mittaus jos on liikkeestä ostettu. JOS tarvitsee rempata niin omakustanteisena tuo on melkoisen kallista lystiä.
Comment
-
Tänään lähti osat tilaukseen ja 11.5. pistetään kattila nappuloiks ja takaisin nippuun uusilla männillä ja kangilla. Pyysin tilaamaan ketjun +hilppeet samaan pakettiin, kun kansi käytetään irrallaan rempan yhteydessä,niin saa mielenrauhan senkin osalta. Öljyä siis meni kulutusmittauksessa yli rajan.
Comment
-
Juu siis eilen kyselin siltä huollon kaverilta, että onko esim. katalysaattori ottanu kovasti itteensä, kun siitä on poltettu 0,5-1,0 litraa öljyä / 1000km läpi. Sanoivat ainakin, että ei oo katteja sen takia vaihdeltu, eikä muutakaan vakavaa.
Comment
-
Ok. Jostain jäänyt sellainen käsitys, että tämä vanhempi, hihnallinen versio olis välttynyt noilta uudempien ketjukoneiden vitsauksilta, siis tuon öljynsyönnin osalta. Mistä näistä tietää.
Jostain jäänyt, eli olin lukenut sen tuolta ylempää :D
Comment
-
Ei perustu tietoon vaan mutuiluun mutta äkkiseltään väittäisin että ei vaikuta katalysaattoreihin merkittävästi. Jos lähtöarvoiksi otetaan 80L/1000km bensaa ja 0.8L/1000km öljyä niin öljyn osuus palavasta seoksesta on kokonaisuudessaan prosentin luokkaa. Siinä prosentissa on kuitenkin mukana jo "normaali" öljynkulutuksen osuus. Öljymäärä katille tulevassa seoksessa on siis muutaman promillen tarkkuudella sama kuin sallitun määrän öljyä kuluttavassa moottorissa.
Comment
-
Markolle vastaten, niin pre facelif Leon cuprassa on ainakin öljynkulutus ongelmia. Moottori on noissa siis poikittain oleva jakohihnallinen 2.0tfsi, 241hp tehoversiona. Moottorikoodi BWJ.
Comment
Comment