Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t mikä vikana?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Miten MAFfin oikean toiminnan voi 1.8t AEB:ssa todentaa VAG-COM lokituksella?
    Vikakoodia ei anna mutta silti jotenkin tuntuu että vika on siellä ?

    En osaa tuota vag-comia sen vertaa käyttää että tietäisin mistä alkaa kaivelemaan lukuja mutta jos joku ystävällisesti jaksaa/viitsii neuvoo.

    Comment


    • #62
      Engine-> Measuring blocks-> Group 002.

      Grammoja pitäisi löytyä n. kilowattien verran.

      Comment


      • #63
        Joo 1 pytyn puola oli sökö. Vika selvis ja taas mennään.

        "Koputtaa puuta"

        Comment


        • #64
          APUA! Mun profiilin TT teki tänään ajossa niin että 2vaihteella kun ahto alkoi nousemaan tosta 2000rpm jälkeen niin tuntui selvä ns. takaisin potkaisu turbolta ja dumppi päästi paineet pois. Normaaliajo onnistuu ilman mitään ongelmia mutta ainakin 2 ja 3.vaihteilla kun painaa kaasua kunnolla niin tossa kierros alueella 2-3tuhatta tulee niitä takaisinpotkuja ja tehohäviö. Siis autolla voi ajaa noilla kierroksilla kun ajaa puolikaasulla mutta kun painat pedaalia niin 'yskäisee'

          Auto on myös tehnyt tyhjäkäynnillä tuota pientä kierrosluku heittoa aivan kuin se hieman 'yskisi'. Lämpötilamittari myös on temppuillut. Saattaa yhtäkkiä tippua nollaan sitten taas jossain vaiheessa näyttää normaalia.

          En usko että turbo olisi rikki koska autolla on ajettu 106tkm. Itse aloin miettiä että jos vika olisi ahtoputkien vaikka jonkun liitoksen vuoto koska kun auto tuon teki niin satoi kaatamalla ja vettä oli todella paljon maassa. Auto ei myöskään ole koskaan aikasemmin edes varoittanut moisesta.

          Aion kuitenkin odottaa kuivaa päivää ja tehdä silloin koeajon. Jos ei ole ahtovuoto niin
          topicista olen viisastunut sen verran että aion vaihtaa autooni kaikki puolat ja ostaa uuden maffin. Toivottavasti näillä eväillä vika korjautuu.

          Ollaankos siellä samaa mieltä?? Ja kiitos jos jaksoit lukea tekstin kokonaan =)

          Comment


          • #65
            Ihan hyvän tuntuinen lähestymistapa ongelmaan :)

            Turbo ei potki takas, vaan moottorinohjaus puhaltaa kaiken seis. Todennäköisimmin koodilla yliahto.

            Comment


            • #66
              Laitetan nyt tähän joukon jatkoksi tämä omakin ongelma.

              Elikkäs epäilen itsekkin maffin tulleen tiensä päähän, kerta antaa tälläisen vikakoodin: 16487 Mas Air Flow Sensor (G70) Signal Too High

              Bensaa kuluu n.13l/100km

              Nykii kevyesti kiihdyttäessä ja ahdot seilaa täyskaasukiihdytyksessä melko loivalla liikkellä ylös alas jolloin meno on seilaavaa....

              Lamda-anturin katsoin tänään samalla kun tutkin tuon maffin ja se oli väriltään lähes valkoinen.

              Tässä vielä kuva tuosta maffin "silmästä" jossa jonkunlainen muovikalvo repsottaa siihen malliin, että ei ainakaan menoa paranna...

              http://img391.imageshack.us/my.php?i...img1474ft0.jpg

              Comment


              • #67
                Ootko kehno saanu vian korjattua?

                Comment


                • #68
                  En ole tuota nypytystä nyt sitten oikeestaan korjaillu, kun toi tyhjäkäyntiongelma on rassannu enempi. Siihenkään ei enää ole muita neuvoja kuin MAF:n vaihto, jos se vaikka auttas. Sen jälkeen pitää palata ton nypytyksen pariin, jos sitä ilmenee.
                  Tällä hetkellä on paikallinen musta-aukko tuolla lompakon pohjalla, joten ei tarvitse ihan heti hankkia uutta maffia.

                  Comment


                  • #69
                    täällä myös lähes vastaavaa ongelmaa tuoreella audistilla..

                    pientä nypytysta havaittavissa alle 2000 kierroksen, ahdot kyllä nousee sinne vakioon 0.6-0.7. laihalla ei ainakaan käy, sen haistaa jo pakokaasuista

                    lämpömittari ei myöskään toimi, näissä vissiin menee samalta anturilta tieto moottoriin?

                    ahtamisen tuhina myöskin kuuluu mielestäni vähän turhankin kovasti.. kartiosuodatin ja forgen pässi löytyy.

                    ja -97 AEB oli tuo kone

                    Comment


                    • #70
                      Missäs se juudas oikeen roikkuu, kun ajossa kierroksilla 2000 rpm haistaa pakokaasua? Se on kai hieman eri kartta, jolla ajeaan kuormalla ja joka on käytössä tyhjäkäynnillä ta ilman kuormaa.

                      Asiaan siis. Nypytys yleensä johtuu sytkäongelmista. Myös kun kone käy hoikalla tapahtuu nypytystä, mutta vakio ohjailmella sitä ongelmaa tuskin on. Samoin nypytystä voi ilmaantua vedossa nakutuksen yhteydessä kun ecu säätää ennakkoa nakua vasten.

                      Comment

                      Working...
                      X