Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t mikä vikana?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t mikä vikana?

    Eli tuo 1.8turbo kone ja auto audi tt. Mikähän aiheuttaa sen että ensin auto kiihtyy suht tasaseen johonkin 4000-5000 kiekkaan ja sitten tuntuu niinku rykäsis kaikki tehot kerralla ja tuntuu hirvee potku ja lähtee kiihtymään? sama toistuu kaikilla vaihteilla mutta ei enää niin selvästi mitä suurempi vaihde..?

    #2
    Olisiko ihan normaalista turbon mukaan tulosta kyse?

    Comment


      #3
      Eihän tos vikana o mitään. Sehän kulkee. :)

      Comment


      • #4
        viallinen maffi voipi aiheuttaa jonkinaisteista ahdon jälkeenjääneisyyttä...

        Kiihtyykö normaalisti=nopeasti siihen 4000rpm asti?

        Comment


        • #5
          No kyllä tuo minusta tuntuu että sen kokonen ahin mikä tuossa on niin ei pitäs noin "jyrkkä" viive olla heräämissä. Ja kyllä se kiihtyy ihan jollain tavalla tohon asti, silleen niinku vapari auto :) ? mutta tosiaan tuntuu kuin katkaisijasta käännettäs ja sitten mennään. Ei mitään jos se tollanen on mutta itelläkin muita turbo autoja ollu ja tuntuu vähä oudolta.

          Comment


          • #6
            Kyllähän turbon pitäisi lähteä mukaan jo alle 3000 kierroksen.

            Comment


              #7
              Ahtovuodot vois varmaan ens alkuun tarkistella.

              Comment


              • #8
                Niin tai voisikos n75 jumitella jotenkin?

                Comment


                • #9
                  Mul oli sama juttu aikoinaan kun kävin koeajaa jotain teeteetä espoossa päin (onkohan kyseessä sama yksilö?). Kyselinkin silloin samaa täällä foorumilla. Tultiin vissiin siihen tulokseen että aika normaalia taitaa olla. Lastuttamalla vääntökäyrä paranee huomattavasti eikä piikki esiinny niin terävästi enää.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla lähtee 225:ssa turbo mukaan siinä 2500-3000rpm jälkeen ja siinä tuntee pienen nousun väännöissä, mutta ei mitään älytöntä.

                    N75:n tsekkaisin ensiksi, sitten painetestiä perään ja ylläri: vikakoodit lukuun.

                    Comment


                    • #11
                      Mites ton n75 voi helposti tarkastaa? Ja missäs kohti se nyt sijaitsee? pässin lähellä?

                      Comment


                      • #12
                        No joo ainakin nyt tuossa MAF anturissa on vikaa. Rötää ihan hulluna paikallaan ja vedätyksessä kun kaasuttaa. Johto irti niin kaikki loppuu ja ottaa kiekkoja tasaseen (ainakin paikallaan). Eli vielä nyt varmuuden vuoksi pistän tuohon kuvan että tuossa nyt kyse on tuosta MAF anturista, eli tuo joka on ympyröity kuvaan? Onko tota mahdollista korjata mitenkään?Paljonko tollanen maksaa halvimmillan ja mistä löytää pk seudulta? kiitos.


                        Comment


                        • #13
                          Sitä voisi nyt ensi alkuun yrittää putsata, jos vika poistuu sen myötä.

                          Puhdistukseen olen ite käyttänyt motonetin CRC air sensor cleaneria. Haulla löytynee toiminpiteestä lisää.

                          Comment


                          • #14
                            dodii putsasin sen ja nyt tuntus pikkulenkin perusteella että pienintäkään ongelmaa ei ole maffin puolesta enää :) btw tuleeko liittimien irroittelusta vikakoodit? esim n75 liittimen tai ton maffin liittimen?
                            Viimeksi muokannut zanppa1; 25.7.2008, 20:56.

                            Comment


                            • #15
                              Ei tule jos oli virrat pois päältä liittimien irtiolon aikana.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaan topikkia. Mikäköhän on ku profiilini auto "nyhtää" tossa 2000-3000 rpm alueella...

                                Ahtovuoto kyseessä ei ole. Vika koodit luettu, ei mitn siel. Pähkäilly että mikäköhän ois...
                                Oisko mahdollisesti sähkö puolella? Jumiva n75? Lambda?

                                Comment


                                • #17
                                  Jos toi nyhtäminen on hidasta luokkaa kerran puolessa sekunnissa tjsp. niin samaa tapahtuu omassa AEB-koneessakin. Ei mitään käsitystä mitä se on, mutta noin 3500rpm jälkeen nyhtämistä ei tapahdu tai ainakaan sitä ei huomaa.
                                  Viimeksi muokannut Kehno; 7.8.2008, 08:10.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sitähän se juurikin on. Mistähän sitä osais alkaa ehtiä...

                                    Comment


                                      #19
                                      Laihuutta veikkaan tai sitten ahtosäätö tekee ylitöitä että saa pidettyä ilmamassat säädetyssä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oma vessa menee tänään hoitoon tyhjäkäyntiongelmien vuoksi (käy todella laihalla), joten pitää samalla kysellä tuostakin. Täytyy ilmoitella, jos tuo humppausongelmakin korjaantuu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lambda arvot oli päin hel*ettiä.. Vaihoin lambdan -> ei vaikutusta :(

                                          Edit: Arvot mittaan huomenna uuvestaan mutta nyhtäminen ei loppunu..
                                          Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 7.8.2008, 21:50.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu, mulla oli tyhjäkäynnillä lambdakorjaus 25% ja silti vaan lambda oli luokkaa 0.075V ja samalla kaasuläppäkin niin kiinni kun vain voi olla. Lambda kuitenkin sääti ok, kun kaasua käytti.
                                            Huomenna pitäs toivon mukaan selvitä toi vika. Uskoi huoltomies, että humppaus ja tuo laihuus on samaa vikaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Huomenna menossa myös mulla diudi pajalle. Jaetaan kokemukset sit...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mun autosta huoltomies epäili, että MAF on vanhentunut. Kaikki paineletkut oli käynyt läpi, ei vuotoja. Bensapaineet oli kohdallaan, jne.
                                                Ei kuitenkaan vaihdettu MAF:ia vielä, kun on niin tyyris. Pitää putsailla se vanha kunhan ehdin ja testailla sitten. Jos tuokaan ei auta, niin kai se on vain vaihdettava.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itsellä sama homma.. Maffin ostoon siis! :)

                                                  Katsotaan tepsiikö. Maanantaina nähdään..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mikäs maf tohon menee ?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eipä tepsinyt ei maffin vaihto :( Katotaan mitä seuraavaks keksisin.

                                                      Sytkänvahvistin vois olla seuraava listalla. Kukaan myymässä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Voiskos joku suomentaa ja kertoa näiden käyttötarkoituksen autossa maf ja by-pass? ja mitäs näitä muita tuollaisia pikku osia on? Niilla tuntuu näköjään olevan aika suuri merkitys auton toiminnassa kun monet viat alkavat niistä. Ja millaiset alkavat olemaan ensimmäiset viat näitten osien rikkoutuessa?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          ja mitäs näitä muita tuollaisia pikku osia on?
                                                          Ainaski mutteri, pultti ja ruuvi. Joskus nähny venttiilinki.

                                                          Sori modet, pakko oli.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Haku on kova sana näissä jutuissa.
                                                            mutta:
                                                            MAF on ilmamassamittari, kun se alkaa väsymään niin turbo saa väärää tietoa sisääntulevasta ilmasta eikä ahda kunnolla.
                                                            Huomaa laiskasta kiihtyvyydestä ja varmistetaan vag-comilla #Engine #Measuring blocks #kanava 6 taitaapi olla ainakin 409.1 versiossa.Actualin pitää mennä specified arvon yläpuolella,onnistuu freeware versiollakin.

                                                            edit_ Oon melko varma, että olen myös nähnyt joskus letkuja konehuoneessa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X