Eli tuo 1.8turbo kone ja auto audi tt. Mikähän aiheuttaa sen että ensin auto kiihtyy suht tasaseen johonkin 4000-5000 kiekkaan ja sitten tuntuu niinku rykäsis kaikki tehot kerralla ja tuntuu hirvee potku ja lähtee kiihtymään? sama toistuu kaikilla vaihteilla mutta ei enää niin selvästi mitä suurempi vaihde..?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t mikä vikana?
Collapse
X
-
No kyllä tuo minusta tuntuu että sen kokonen ahin mikä tuossa on niin ei pitäs noin "jyrkkä" viive olla heräämissä. Ja kyllä se kiihtyy ihan jollain tavalla tohon asti, silleen niinku vapari auto :) ? mutta tosiaan tuntuu kuin katkaisijasta käännettäs ja sitten mennään. Ei mitään jos se tollanen on mutta itelläkin muita turbo autoja ollu ja tuntuu vähä oudolta.
Comment
-
-
Mul oli sama juttu aikoinaan kun kävin koeajaa jotain teeteetä espoossa päin (onkohan kyseessä sama yksilö?). Kyselinkin silloin samaa täällä foorumilla. Tultiin vissiin siihen tulokseen että aika normaalia taitaa olla. Lastuttamalla vääntökäyrä paranee huomattavasti eikä piikki esiinny niin terävästi enää.
Comment
-
No joo ainakin nyt tuossa MAF anturissa on vikaa. Rötää ihan hulluna paikallaan ja vedätyksessä kun kaasuttaa. Johto irti niin kaikki loppuu ja ottaa kiekkoja tasaseen (ainakin paikallaan). Eli vielä nyt varmuuden vuoksi pistän tuohon kuvan että tuossa nyt kyse on tuosta MAF anturista, eli tuo joka on ympyröity kuvaan? Onko tota mahdollista korjata mitenkään?Paljonko tollanen maksaa halvimmillan ja mistä löytää pk seudulta? kiitos.
Comment
-
Lainaan topikkia. Mikäköhän on ku profiilini auto "nyhtää" tossa 2000-3000 rpm alueella...
Ahtovuoto kyseessä ei ole. Vika koodit luettu, ei mitn siel. Pähkäilly että mikäköhän ois...
Oisko mahdollisesti sähkö puolella? Jumiva n75? Lambda?
Comment
-
-
Lambda arvot oli päin hel*ettiä.. Vaihoin lambdan -> ei vaikutusta :(
Edit: Arvot mittaan huomenna uuvestaan mutta nyhtäminen ei loppunu..Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 7.8.2008, 21:50.
Comment
-
Juu, mulla oli tyhjäkäynnillä lambdakorjaus 25% ja silti vaan lambda oli luokkaa 0.075V ja samalla kaasuläppäkin niin kiinni kun vain voi olla. Lambda kuitenkin sääti ok, kun kaasua käytti.
Huomenna pitäs toivon mukaan selvitä toi vika. Uskoi huoltomies, että humppaus ja tuo laihuus on samaa vikaa.
Comment
-
-
Mun autosta huoltomies epäili, että MAF on vanhentunut. Kaikki paineletkut oli käynyt läpi, ei vuotoja. Bensapaineet oli kohdallaan, jne.
Ei kuitenkaan vaihdettu MAF:ia vielä, kun on niin tyyris. Pitää putsailla se vanha kunhan ehdin ja testailla sitten. Jos tuokaan ei auta, niin kai se on vain vaihdettava.
Comment
-
-
Eipä tepsinyt ei maffin vaihto :( Katotaan mitä seuraavaks keksisin.
Sytkänvahvistin vois olla seuraava listalla. Kukaan myymässä?
Comment
-
Voiskos joku suomentaa ja kertoa näiden käyttötarkoituksen autossa maf ja by-pass? ja mitäs näitä muita tuollaisia pikku osia on? Niilla tuntuu näköjään olevan aika suuri merkitys auton toiminnassa kun monet viat alkavat niistä. Ja millaiset alkavat olemaan ensimmäiset viat näitten osien rikkoutuessa?
Comment
-
ja mitäs näitä muita tuollaisia pikku osia on?
Sori modet, pakko oli.
Comment
-
Haku on kova sana näissä jutuissa.
mutta:
MAF on ilmamassamittari, kun se alkaa väsymään niin turbo saa väärää tietoa sisääntulevasta ilmasta eikä ahda kunnolla.
Huomaa laiskasta kiihtyvyydestä ja varmistetaan vag-comilla #Engine #Measuring blocks #kanava 6 taitaapi olla ainakin 409.1 versiossa.Actualin pitää mennä specified arvon yläpuolella,onnistuu freeware versiollakin.
edit_ Oon melko varma, että olen myös nähnyt joskus letkuja konehuoneessa.
Comment
Comment