Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t mikä vikana?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    no kiitos kontio tuosta maf= selvennyksestä. Vielä olisi tuo by-pass minkäs ikäisena tuo alkaa porsimaan suurinpiirtein?

    Comment


    • #32
      Timppa ilmoittele, jos/kun saat vian selvitettyä. Itse joudun nyt hieman odottelemaan rahatulvaa tilille.

      Mustikkamummo:
      Tuosta by-passista on kyllä juttua ihan kun vaan hakee. Liekö tuo hajoais siinä 200tkm kohdilla. Ainakin itsellä uusittiin silloin.

      Comment


      • #33
        Juu minä ilmoittelen jos saan setvittyä.

        Comment


        • #34
          Itellä jo 4: bybassi menossa 210tkm lasis.

          Comment


          • #35
            Itellä jo 4: bybassi menossa 210tkm lasis.
            Oiskohan se jo pikkuhiljaa ideallista vaihta männälliseen by-passiin jos noin hajoilee?

            Comment


            • #36
              30e x 3 = 90e ja mitä metallinen? 200? Vielä plussan puolella:)

              Comment


              • #37
                Minkähän nuista esim bilteman MAF antureista vois heittää tuohon topicin autoon? Halpoja olisi ja onko jollain omakohtaisia kokemuksia että ei toimisi esim a4 1.8t maf?

                http://www.biltema.fi/osteri/data/ta...ramittarit.pdf

                Comment


                • #38
                  Laitat alkuperäisen. Nuo tarvikepaskat toimii pääsääntösesti aika huonosti.
                  Hintaeroa on kuitenkin kaikki 40e.

                  Comment


                  • #39
                    Minkähän nuista esim bilteman MAF antureista vois heittää tuohon topicin autoon? Halpoja olisi ja onko jollain omakohtaisia kokemuksia että ei toimisi esim a4 1.8t maf?

                    http://www.biltema.fi/osteri/data/ta...ramittarit.pdf
                    Jos vähän halvemmalla haluat alkuperäisen, niin niitä löytyy ebaystä, mutta joutuu
                    tietenki vähän aikaa odotteleen jos vaikka jenkkilästä tai saksasta ostaa. Unohda tosiaan nuo bilteman tarvikemaffit kokonaan.

                    Comment


                    • #40
                      No joo nyt on uusi alkuperäinen MAf ja kaikki tässä topicissa luetellut viat minun osalta on historiaa. Loppu nykimiset,kiekkojen heijaamiset ja repivät piikit tuon vaihdon myötä. Seuraavia vikoja odotellessa :) nautitaan taas ku toimii.

                      Comment


                      • #41
                        Toivotaan että toimii. Oispa itelläkin ollu nuin helppo.

                        Comment


                        • #42
                          Juu ei ollu sytkänvahvistinkaan..

                          Etsintä jatkuu...

                          Comment


                          • #43
                            Vaihoin tulpanhatut-> ei vaikutusta..

                            Etsintä jatkuu...

                            Comment


                            • #44
                              Mitäs arvoja on arvon herrat mitannu MAF:sta AEB:ssä tyhjäkäynnillä? Itsellä oli tuossa koneessa ~1,85 g/s ja alaraja VAG-COM:n mukaan on 1.8 g/s. Kuulostaa tuo mitattu arvo aika matalalta. Saattaa olla, että itellä tuo MAF on kuin onkin rikki.
                              Tuli todettua, että ACF-venttiili ainakin toimii, kun VAC-COM:lla laitoin lambda-adaptation päälle. Lopulta, kun tuon lopetin ja ACF-venttiili taas oli toiminnassa, meinasi koko ropponen sammua, kun kone rupesi säiliötä tyhjäämään.

                              Comment


                              • #45
                                Otin MAF:n johdon irti ja tyhjäkäynti laski oikealle tasolle ja vääntöäkin löytyi alakierroksilla huomattavasti paremmin. Yläkierrosten humppaamista ei tullut testattua. Pitäiskö tuosta nyt päätellä, että MAF on rikki?

                                Comment


                                • #46
                                  Ootko mitannu maffin arvon 3-vaihteella täyskiihdytyksessä? Se kertoo enemmän mittarin kunnosta. Omakohtaisen kokemuksen mukaan lastutetussa g/s = kW, vakiossa 1,2 x g/s = hp

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo olenhan minä sen mitannut ja sillon oli noin 140 g/s eli aikas kohdillaan, kun koneessa on n. 200 vanhaa kaakkia. Tosin, tuosta on kyllä aikaa nyt kun rupesin miettimään.
                                    Ongelmia minulla kyllä on lähinnä ollut nyt tuo korkea ja laiha tyhjäkäynti. Se nykiminen on ollut hieman pienempi ongelma.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Voisin lainata tätä threadia.

                                      Mikäs mahtaa olla vikana? Auto käynistyy välillä hyvin ja välillä huonosti. Kylmälläkin kuin lämpimälläkin, kun käynistyy huonosti, niin kaasukin tavallaan hirttää kiinni.
                                      Vielä yksi ongelma, isommilla vaihteilla 3-->, niin täyskaasulla ja vajaalla, kaasulla vedoissa ei eroa.
                                      Ei nämä ongelmat tähänkään vielä lopu :). Tyhjäkäynnillä kierrokset tonnin paikkeilla, niin auton tyhjäkäynti on vähän epätasaista , ihanku auto yskäsis/pätkäsis pikkasen, tätä tapahtuu noin 3 sekunnin välein.

                                      Auto siis ttq vm00.
                                      Viimeksi muokannut 8866; 3.9.2008, 22:15. Perustelu: Muokattu teksstiä luettavammaksi, ei tuosta kyllä vieläkään kaikesta selvää ota....Nyt mummo skarppia!!

                                      Comment


                                      • #49
                                        ^ ja kone oli? virityksiä? koskas viimeksi vaihdeltu suodattimet, tulpat, maffi, letkut tarkastettu?

                                        vag-comilla voi tutkia kaiken muun lisäksi myös moottorin oikean lämpötilatiedon.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No hyva jos jotai kiinosti edes tämä :) Jep elikkä kone on 225hv lastu , suodattimista en tiedä millon vaihdettu , mitäs suodattimia siihen kuuluis mitka vois aiheuttaa tuota , tulppia ei ole vaihdettu koskaan autolla ajettu 140tkm , maffia ei ole koskaan vaihettu , ja letkut nayttää olevan kunnossa. vag-comia ei ole.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mites moottorin lämpötila-anturi? Eikös noi ole sen verta halpoja, että kannattas jo varmuuden vuoksi vaihtaa.

                                            Nillitän ja sanon, että pilkkua ennen ei tule väliä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Nillitän ja sanon, että pilkkua ennen ei tule väliä.
                                              Nillitä vain, turha siinä on viisastella, tuossa oli muokkaamista ihan tarpeeksi muutenkin.

                                              Kohta ei tarvitse kysellä täällä mustikkamummon enään mitään, jos teksti ei tule yhtään parempi selkoiseksi. Täällä menee yhden moden aika mummon kirjoitusten muokkaamisiin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                OT: En mä sulle 8866 nillittänyt, vaan juurikin mummulle. Näin sen editoimattoman tekstin ja lueskentelin jokusen kerran ennenko tajusin mitä siinä sanotaan.
                                                Joskus jossain sanottiin, että teksti pitäs lukea läpi ennenkuin lähettää sen. Mummu ei taida juuri lukea tai sit mun ja sen suomenkielessä on melkosen iso ero.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Elikkäs joo pitäneen ostaa sitten tuo moottorin läpötila-anturi. Onko vaihto vaikeata? En löytänyt haulla mitään, missäs noita myydään ja onko kuvallisia ohjeita jollain?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tulppa/puola hommeleita tuo pätkäisy ainakin. Vagcomilla voi tutkia misfire counteria mikä pytty yskii. Tosin tulpat nyt kannattaa vaihtaa kaikki, mutta jos ei auta niin misfire pytyn puola myös vaihtoon.

                                                    Sähkökaasuautossa ei ole kaasun asento ja läpän asento välttämättä edes sinnepäin sama. Aika monessa vehkeessä taitaa olla niin ettei kaasun ihan pohjaan painaminen tuo enää mitään muutosta. Taitava softamies toki tekee siitä juuri sellaisen kuin toiveena on. Tai no, suht perustaitoja, jos me7 päälle ymmärtää muutenkin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ok kiitos neuvoista. Mikäs tuo marmoritiski meinaa? Sieltäkö noita osia sitten sais? Ja paljonko liikkeessä maksaa tulppienvaihto? Näitä kysymyksiä nyt tulvii niin paljon että otetaas vielä yksi tähän, oisko jollain jotai kuvaa auton moottorista että osais löytää kunkin osan sieltä, esim missä on maffi ja moottorin lämpö-anturi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kun muita keskuteluja lukenut niin sielä on moni sanonut että maf:in puhdistuksessa voi menna seokset pieleen onko nain? ja suihkutetaanko sita crc cleaneriä siihen liittimeen?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ite suihkauttelin siihen "anturiin" Ei tosin vaikuttanut mitään. Vaihoin tosin maffin uuteen kuitenkin.

                                                          Nyt ostin uuven puolan, tänään kokeillaan että josko nykiminen johtus siitä. "sormet ristiin ja puuta koputtelemaan"

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Hieman ylempänä samassa topikissa on kuva tuosta maffista. Anturi putsataan suihkimalla sitä cleaneriä itse anturiin, eli ruuvaat sen sieltä putkesta irti ja suihkit siihen. Voit varmuudeksi putsata sen littimenkin. Seokset eivät mene sekaisin, ellei se anturi jostain syystä hajoa puhdistuksessa. Ja jos se "hajoaa", niin sitten se on ollut jo vainaa aijemminkin.

                                                            Yleisesti autostasi voit tempaista minkävain anturin kolostaan irti ja pällistellä sitä kädessä. Eivät mene rikki, eivätkä ole avaruustiedettä. Niin ja yleensä johdonpäästä löytyy anturi. =) Lämpöanturit sijaitsevat vesiputkissa tai kannen vesilähdössä. Kannen lämpöanturi ja öljynlämpöanturi on yleensä kiinnitetty kanteen eli siihen isoimaan alumiinin väriseen palikkaan joka sijaitsee pystysuunnassa keskellä moottoria.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              OT: Pitäs ainakin tosta jottain jo tajuta.. ei millään pahalla...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X